Spring naar bijdragen
  • 0
VoorBaarn

Vraag van een lokale politieke partij

Vraag

Beste vrachtwagenchauffeurs,

 

als lokale politieke partij krijg je regelmatig vragen voorgelegd over nieuwbouw en vaak ook de daarbij behorende nieuwe verkeerssituatie. Zo ook nu! Aangezien de nieuwe verkeerssituatie te maken heeft met vrachtverkeer, steken we niet alleen ons licht op bij de verkeersdeskundige bureaus, maar juist ook hier bij u als ervaringsdeskundigen. 

Wat is het geval? In Baarn is er een nieuwe lokatie voor een supermarkt gepland en uiteraard moet deze ook bevoorraad worden. Maar, wij hebben onze twijfels bij de veiligheid van het voorstel, want de bevoorraading moet plaatsvinden (uiteraard door vrachtwagens) via een redelijk drukke weg. De vrachtwagens dienen achteruit het ladingsdock te benaderen (zie tekening), dus komend vanaf de linkerkant en dan achteruit rijdend het ladingsdock in. Hoe denkt u hier over? Of ziet u een andere mogelijkheid?

Mocht er geen andere mogelijkheid zijn, hoe zou dan de kruising aangepast worden? (Zie voor huidige situatie tekening 2)

u kunt eventueel ook voor meer info contact opnemen via info@voorbaarn.nl

43AFDC0C-FA27-47BA-ABBB-8D07E14BB38D.jpeg

74C879B4-27AD-40B4-99E8-BA1E54556481.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

A: het is linksom of rechtsom achteruit beide niet ideaal en zo te zien beide met veel gevaar. 

Linksom achteruit heeft voor de chauffeur de voorkeur. 

B: beste is om dit op te nemen met de (vaste) vervoerder van de supermarkt.

C. Is er geen mogelijkheid om via de Nieuwstraat vooruit het terrein van de supermarkt op te rijden en dan op het terrein achteruit naar losplaats. 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hoe je het daar ook inricht, het word nooit echt veilig, teveel punten waar verkeer vandaan kan komen die de chauffeur niet kan zien.
Hoeveel word daar gesloopt, alleen de garage/taxi of ook dat pand op het parkeer terein? Want dan is de veiliger oplossing aanrijden via het parkeer terein, en via de nieuwstraat naar de eemnesserweg, zodat je niet achteruit over dat kruispunt hoeft.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei trieftol:

Van links komend, linksaf het straatje in en recht achteruit 

5 minuutjes van te voren even bellen,  kan winkelpersoneel verkeersregelaar spelen 

Dat zou een formidabel goed idee zijn, enkel, als het regent moeten die vakkenvullers ook naar buiten en dan weet je het wel….

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
1 uur geleden zei roadtrain:

En dat “verkeersregelaar spelen” mag dat dan zomaar. Met alle risico’s van dien.

Dat zal best wel mogen,maar ze nemen dan geen enkele verantwoordelijkheid,gebeurt er wat,ben je als chauffeur aan de goden over geleverd

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zie het voor elkaar te krijgen dat t hele kruispunt van stoplichten word voorzien,van rechts aankomend ,het verkeer stil zetten en dan met de hand mee achteruit erin steken.

Camera bewaking erop zodat je ,indien er toch een wijsneus door rood rijdt ,je je gelijk kunt bewijzen

Kost wat ,maar dan heb je ook wat.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

out of the box....

 

Waarom al de supermarkten midden in het centrum ?????

In dorpjes kun je net zo goed de supermarkt aan de rand van het dorp doen

Tegenwoordig gaat praktisch iedereen met de auto naar de supermarkt dus kan best 1 km verder rijden

Zou voor de verkeersveiligheid een heeeeeeeeel stuk schelen

 

( en nou niet beginnen met oudjes op de fiets, etc etc.....daar heb je alternatieven voor zoals bezorgdienst van de supermarkt zelf)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
3 uur geleden zei roadtrain:

En dat “verkeersregelaar spelen” mag dat dan zomaar. Met alle risico’s van dien.

 

 

Over het algemeen kun je het dan nog makkelijker, sneller en veiliger zonder dat soort “verkeersregelaars” want die staan vaak op plekken waar ze niet zichtbaar zijn of laten toch nog even snel die fietser of voetganger passeren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

aan de andere kant  van het magazijn. kantoren ??

anders die boven het magazijn plaatsen. creëer je meteen wat ruimte, 

vind het anders wel een onduidelijke tekening.

de indeling zou inderdaad anders moeten.

nogal gesjouw met goederen, door een gangetje, om bij het magazijn te komen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Neem een voorbeeld aan de AH in Beilen.

 

vrachtwagen rijdt VOORUIT langs winkel ( éénrichtingsweg) en losplaats. En hoeft dan dus alleen maar nagenoeg recht achteruit te steken om voor losbordes te komen. 

 

Dit alles langs een blinde muur, waar in principe niemand komt. Geen gemartel met overhands achteruit een drukke straat oversteken of welke kamikaze actie dan ook.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Een situatie dat de bevoorrading achteruit een kruising over moet zou de gemeente niet moeten goedkeuren!

 

Bevoorrading door de Nieuwstraat en dan gewoon vooruit weer de Eemnesserweg op.

Op de tekening staan op de inritplaats 2 bomen ingetekend maar de moeten nog geplant worden, de achterste boom naar voren  verplaatsen en klaar.

bewerkt door steenhaas1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
13 uur geleden zei Teddybeer:

Neem een voorbeeld aan de AH in Beilen.

 

vrachtwagen rijdt VOORUIT langs winkel ( éénrichtingsweg) en losplaats. En hoeft dan dus alleen maar nagenoeg recht achteruit te steken om voor losbordes te komen. 

 

Dit alles langs een blinde muur, waar in principe niemand komt. Geen gemartel met overhands achteruit een drukke straat oversteken of welke kamikaze actie dan ook.

Zo hebben ze dat bij ons in Wormer bij de Vomar ook gedaan. En een test ter plekke van te voren met vrachtauto om de verschillende opties in het echt te zien... 

Doen nu het nog kan zou ik zeggen!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Een situatie dat de bevoorrading achteruit een kruising over moet zou de gemeente niet moeten goedkeuren!

 

Bevoorrading door de Nieuwstraat en dan gewoon vooruit weer de Eemnesserweg op.

Op de tekening staan op de inritplaats 2 bomen ingetekend maar de moeten nog geplant worden, de achterste boom naar voren  verplaatsen en klaar.

Ging dat maar, de nieuwstraat is vanaf de andere kant niet in te komen, loopt een klein winkelstraat, en achter de nieuw te bouwen zit een zijstraat die uitkomt op een parkeer terein, maar de bocht is te krap voor een tropco, zeker als er auto's geparkeerd staan in de nieuwstraat.

Beste is gewoon een sluis maken aan de achterkant, parralell aan de eemnesserweg, kan de chauffeur doorrijden naar de rotonde, daar keren en vooruit er in en uit, maar gezien de plannen van een supermarkt zal het een Aldi worden, AH zit daar aan de overkant, de Jumbo is nog niet zo oud in het centrum aan de andere kant, en de Coop zal niet zo groot worden, en de Aldi wil een losdok om makkelijker en sneller te kunnen lossen, kunnen ze even in Ochten gaan kijken hoe ze het daar gemaakt hebben, heel mooi met een brug die omhoog komt achter de wagen, nu het in en uitrijden iets ruimer, perfect.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Wij zijn nu al erg blij met de diverse bijdrages. Het geeft wel aan dat achteruit rijden niet de gewenste optie is. Wel hopen we ook nog op suggesties over “ hoe het kruispunt aan te passen” als er geen andere optie is dan achteruit rijden. 

Hieronder plaatsen wij een aanbeveling van 1 van de bureaus die dit onderzocht hebben. Graag ook reactie daarop. EEC9842B-06CD-4663-AB9B-50B022C198E9.thumb.jpeg.76eab1df13a23fbb07e4cff8c066f533.jpeg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Een pasklare oplossing heb ik ook niet, al spreekt het idee van scania 1965 mij wel aan: alles het centrum uit :D

 

Nou loop ik al een tijdje mee in de (winkel)distributie en het wil er bij mij niet in dat er nu, anno 2018, nog steeds situaties als deze gecreëerd worden vanaf een blanco stuk papier; helemaal nieuw dus. Belachelijk!! We doen aan voorlichting op basisscholen, hangen vrachtauto's vol met spiegels, camera's en piepjes, bedenken systemen waardoor de vrachtauto geheel zelfstandig kan stoppen als er toch 'n fietser in de dode hoek zit etc. etc. En nog steeds bijna dagelijks vallen er zwaar gewonden of doden, letterlijk onder vrachtauto's,  in woon- en winkelgebieden. Dan is er toch iets niet goed??

Zwakke verkeersdeelnemers zijn zwaar beschermd, bestuurders (niet alleen chauffeurs) worden bijna aan de hoogste boom opgehangen als er een incident plaats vindt maar we gaan gewoon verder met die gevaarlijke situaties zelf te maken.  Wetende dat zeer veel zwakke verkeersdeelnemers gewoon hun oordopjes ophouden of met de telefoon bezig zijn en compleet in hun eigen wereld opgaan.

 

Twee voorbeelden wil ik u niet onthouden, misschien iets om eens contact over op te nemen met de politiek daar:

  • AH Veenslag in Veenendaal. Heeft een mooie losplaats, 'n meter of drie langer dan een trekker-oplegger waar je makkelijk achteruit in draait. Maar.... de winkel is eens verbouwd waardoor de losdeur is verplaatst naar de straatzijde. Gevolg: je moet er vooruit in, rijdt een fuik in a.h.w. en kunt dan lossen. Je moet er achteruit weer af: nul uitzicht. Daar komen ook twee winkelmedewerkers assisteren om het verkeer stil te zetten: met gevaar voor eigen leven en of ze gediplomeerd zijn??? Is bewust zo aangepast aan de commercie en de gemeente schijnt het goed te vinden...
  • AH Voorstraat  Nederhorst den Berg  waar de losdeur enkele meters verder in dezelfde gevel zit dan de winkelingang: sinds de herinrichting van dat gebied moet je achteruit de voetgangersstroom van en naar de winkel kruisen. Staatsgevaarlijk!! De gemeente is daar mee bezig dus misschien zijn daar wel opinies te verkrijgen.

Dus de meest ideale situatie: vracht- en overig verkeer strikt scheiden, vrachtverkeer alleen vooruit rijdend en moet er dan toch achteruit gereden of gedraaid worden alleen linksom achteruit de bocht om zodat de chauffeur het meeste directe zicht houdt. En eigenlijk mag er voor mij best wat beperkender opgetreden worden tegen de ontwerpafdelingen van te (ver)bouwen winkels: alles zo optimaal mogelijk voor het beste resultaat voor de aandeelhouders maar dat kost levens mensen... Dan maar een iets minder strakke gevel en geen onmogelijke situatie zoals er in Baarn gemaakt gaat worden als niemand op let! 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

IN Roosendaal hebben wij winkelcentrum "de Roselaar.

Daar moet het vrachtverkeer dat bij AH moet lossen stoppen ,net voor het stoplicht,op de laan van Brabant en dan vanaf de voorsorteer vakken, tegen de hand in achteruitsteken naar de losrampen .

Dat daar nog geen dooien gevallen zijn verwonderd mij.

 

https://www.google.nl/maps/@51.5305161,4.4530039,252a,49.6y,6.23t/data=!3m1!1e3

 

Sommigen heb ik t al zien doen om dan vanaf de markttunnel te ,komen,tegen het verkeer in de laan van Brabant oprijden en dan met de hand mee achteruit tegen de losramp.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×