[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag van een lokale politieke partij


VoorBaarn

Vraag

  • Forumlid

Beste vrachtwagenchauffeurs,

 

als lokale politieke partij krijg je regelmatig vragen voorgelegd over nieuwbouw en vaak ook de daarbij behorende nieuwe verkeerssituatie. Zo ook nu! Aangezien de nieuwe verkeerssituatie te maken heeft met vrachtverkeer, steken we niet alleen ons licht op bij de verkeersdeskundige bureaus, maar juist ook hier bij u als ervaringsdeskundigen. 

Wat is het geval? In Baarn is er een nieuwe lokatie voor een supermarkt gepland en uiteraard moet deze ook bevoorraad worden. Maar, wij hebben onze twijfels bij de veiligheid van het voorstel, want de bevoorraading moet plaatsvinden (uiteraard door vrachtwagens) via een redelijk drukke weg. De vrachtwagens dienen achteruit het ladingsdock te benaderen (zie tekening), dus komend vanaf de linkerkant en dan achteruit rijdend het ladingsdock in. Hoe denkt u hier over? Of ziet u een andere mogelijkheid?

Mocht er geen andere mogelijkheid zijn, hoe zou dan de kruising aangepast worden? (Zie voor huidige situatie tekening 2)

u kunt eventueel ook voor meer info contact opnemen via info@voorbaarn.nl

43AFDC0C-FA27-47BA-ABBB-8D07E14BB38D.jpeg

74C879B4-27AD-40B4-99E8-BA1E54556481.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei VoorBaarn:

Wij zijn nu al erg blij met de diverse bijdrages. Het geeft wel aan dat achteruit rijden niet de gewenste optie is. Wel hopen we ook nog op suggesties over “ hoe het kruispunt aan te passen” als er geen andere optie is dan achteruit rijden. 

Hieronder plaatsen wij een aanbeveling van 1 van de bureaus die dit onderzocht hebben. Graag ook reactie daarop. EEC9842B-06CD-4663-AB9B-50B022C198E9.thumb.jpeg.76eab1df13a23fbb07e4cff8c066f533.jpeg

Als je het kruispunt aan zou passen dan zo dat er recht achteruitgereden kan worden. Maar achteruitrijden over een kruispunt (al dan niet onder begeleiding) moet je gewoon niet willen!

dan alle parkeerplaatsen aan de zijkant en de vrachtauto vooruit langs e gevel aanrijden en vooruit wegrijden. Dus op en langs de Eemnesserweg blijven. Het hele magazijn ligt aan de Eemnesserweg dus aan begin of einde de deur maken afhankelijk van aanrijroute. 

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei VoorBaarn:

Wel hopen we ook nog op suggesties over “ hoe het kruispunt aan te passen” als er geen andere optie is dan achteruit rijden. 

 

Probeer dit verhaal ook op het wegenforum te plaatsen. Zit ook een hoop kennis van wegontwerp en de bijbehorende 'normeringen',

 

https://www.wegenforum.nl/viewforum.php?f=63&sid=e48f3f3c3e1a5d2ac861692f992498be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wordt alleen dat braakliggend terrein dat op maps te zien is bebouwd of zijn de panden er naast ook gesloopt?

 

Zo ja, waarom dan niet de sluis parallel aan de Eemnesserweg? Dan kan de vrachtwagen vanaf de kruising vooruit de sluis in en naderhand vooruit de lsuis uit en dan de weg vervolgen over de Eemnesserweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei RealZeus:

(..)

 

Zo ja, waarom dan niet de sluis parallel aan de Eemnesserweg? Dan kan de vrachtwagen vanaf de kruising vooruit de sluis in en naderhand vooruit de lsuis uit en dan de weg vervolgen over de Eemnesserweg.

 

Ik denk dat die gedachte al gelabeld is aan de klantparkeerplaatsen.

 

Klanten moeten het zo 'makkelijk mogelijk' gemaakt worden hè.. want anders wordt er niks verkocht en hoeft er helemaal geen vrachtwagen langs te komen.

;)

 

 

~~~~~~~~

 

In ieder geval.. niet alleen in de winkeldistributie kom je van die onmogelijke, ondoordachte, leveranciersconstructies tegen.. Ik ervaar het nu ook op industrieterreinen etc..

- Doodlopende straten zonder keerlus..:confused: met daarin een stuk of 8 bedrijven die toch met regelmaat iets 'langs' voor de deur krijgen..

- Té veel bedrijven op één vierkante postzegel. (Autolettestraat e.o.  R'dam is zo'n fijn iets.. )

- overal 'parkeer' verboden..

 

Nee, architecten denken wel na over de gebouwen.. (hoop ik) maar een fatsoenlijke inrichting voor de aan- en aflevering is veelal een sluitpost, naar mijn mening.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar ik denk dat chauffeurs winkeldistrubutie niet echt hun hand hier voor omdraaien. 

De weg is niet heel erg druk. Dit heb ik wel eens erger mee gemaakt. https://www.google.nl/maps/@52.6464612,5.0517542,3a,75y,92.47h,90.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1sipWHsB9O17uwkNdZJh74eA!2e0!7i13312!8i6656

Een veel drukkere weg met in een straal van 400 meter een ziekenhuis, treinstation en een mbo school (scooterschool) .

 

Als er maar ruimte is tussen de parkeerplaatsen, hekken, muren en paaltjes.!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Wat de partijen ook gaan beslissen, ik zie het als een eer dat ze nu eens (in iedergeval een poging gedaan hebben) om bij de mannen/vrouwen te luisteren die straks dagelijks HUN planning moeten gaan uitproberen. De gemeenteraden in den lande verzinnen af en toe zulke onveilige situatie's en de chauffeur mag het uitzoekn! Leuk dat er eens "geluisterd" wordt op het professionele forum dat CF is geworden!

 

Wij wensen de partijen uiteraard veel wijsheid toe in hun voorstellen/beslissingen

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^^^ maar daar heb je toch de mogelijkheid om met de hand mee erin te draaien?

Hier hoef je de weg toch niet over te kruizen?

 

Ik ben ook al een paar keer recht achteruit een drukke weg over gestoken.. je moet soms wat hè..

Nou heb ik wel het voordeel om meer zicht naar achteren te hebben (geen last van een opbouw..) maar dan nog als ik de aanhanger 'laat ruiken' aan de kruising.. fietst / rijdt men gewoon dóór hoor.. :mad:

Alsof ik het voor m'n lol doe ofzo.. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Durashift:

Ik zou een rijschool benaderen of.die dit.even.willen meepakken tijdens de les. 

Rijschool heeft publiciteit. 

Bijvoorbeeld E&R ff bellen, lijken.mij daar wel voor open te staan,.al.is.het wel érg kort dag om.het.te regelen. Ik zou het een.weekje doorschuiven qua planning. 

Ik zou dat juist niet doen......

een rijschoolhouder die publiciteit wil/krijgt en een leerling die geen nee durft te zeggen zijn niet onontvankelijk. 

 

Zoals eerder gezegd: zoek contact met de supermarkt en zijn vervoerder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden