[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Distributiechauffeur


Nevada74

Vraag

  • Forumlid

Ik ben helemaal nieuw in de transportwereld en heb een vraag over de rijtijden in distributiewerk. 

Ik weet dat je ba 4,5 uur rijden moet pauzeren. 

Stel ik rijd 3 uur en moet gaan lossen, zet tacho op hamertjes, na 10 min weer rijden, moet ik dan naar 1 uur en 20 min gaan pauzeren of mag ik gewoon weer 4,5 uur rijden? 

Begrijp dit niet heel goed. 

Waar zet je de tacho op bij toiletbezoek onderweg? 

Hoop dat iemand mij op weg kan helpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Daar gaat in de volgende serie tacho's een symbooltje voor komen....

Toilet bezoek zou je op "overige werkzaamheden of wachten" kunnen zetten, hoewel de meesten denk ik de tacho op rust hebben staan.

Maar dat is fout!!!

Als je met de broek op de knieen zit is het namelijk GEEN tijd waarover je vrijelijk kunt beschikken. Je zit namelijk met de broek op de knieen en kunt immers geen kant op.....

  • Like 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toilet bezoek zet je de tacho gewoon op rust,ben je met 10 minuten klaar ,kun je nog 5 min eraan vast plakken en heb je "alvast"een kwartier te pakken,zodat je na je uren vol gereden te hebben nog maar een half uur hoeft te doen.

( ook belangrijk voor het ATB ( arbeids tijden besluit); ook daar rekent men met minimaal 15 minuten)

Doe je dit niet zou t zo maar kunnen zijn dat je net met deze 10 minuten met je "diensttijd"in de knel komt.

Gewoon logisch vooruit denken.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Ja betaald schijten.

Waarom zou je daar rust voor moeten schrijven? Kantoor personeel gaat toch ook gewoon IN DE BAAS ZIJN TIJD naar de wc?

 

IK kwam 20 jaar terug al bij bedrijven waar het kantoorpersoneel  zo een chipkaart had om de deur van het kantoor open te maken ,als ze naar het toilet of naar de kantine wilden.

Die registreerde alle in en uitgaande bewegingen,en boven een bepaalde tijd "afwezig" werd de tijd gewoon op het salaris in mindering gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@europeaan. 6 uur beginnen. Om 12 uur pauze tot 1 uur en dan tot 19 uur kunnen werken. 11 uur rust en om 6 uur weer beginnen. Theoretisch. Maar praktijk is in voren rekenen kom ik met 9 rijuren uit of wordt het krap. Kom ik uit, hoe kom ik uit met 4½ rijuren, waar houd ik pauze, komt dat uit? Of pik ik hier kwartiertje en daar half uurtje met lossen en dan als ik alles gedaan heb nog stukkie voorbij de file pauze erop. Zijn elke keer keuzes en afwegingen die je maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan hier wel een hele uitleg gaan schrijven over hoe of wat maar daar heb ik helemaal geen zin in. Mocht @Nevada74 zijn rijbewijs op zak hebben dan vraag ik me af hoe die dat ooit heeft kunnen halen als die deze simpele materie nog niet eens onder de knie heeft. Ik ga er dan ook maar vanuit dat er nog geen sprake is van een rijbewijs of überhaupt enige vorm van intresse in het chauffeursvak. Tegen de tijd dat de topicstarter een rijbewijs in handen heeft zal die wel begrijpen hoe de regels in elkaar zitten en anders kan die beter terug de schoolboeken induiken in plaats van het asfalt te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dusss.. had jij wel de zin om nog even vier regels te schrijven die, naar mijn mening, nogal denigrerend over (kunnen) komen..??

 

Er is gewoon een verschil tussen de theorie en de praktijk. Zeker als daar nog een boardcomputer bij komt kijken waarbij ook activiteiten geregistreerd moeten worden..

Bij de vorige baas had ik een mooie optie 'diversen' om, bijvoorbeeld, die paar minuten te verantwoorden dat een plaspauze, kopje koffie halen en ff de ramen zemen kosten qua tijd..

Nu niet.. kan niet veel anders dan pauze selecteren (of wachten inderdaad en dan een reden opgeven.. ). Doe je niks, wordt  er 'onbepaald' geregistreerd en dat staat gelijk aan pauze.. (voor de urenuitkering zeg maar). :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden