[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

verlichting


Roy1981

Vraag

  • Forumlid

Goedendag allen,

 

Onlangs zit ik te kijken voor led lampen in mijn CF (H7 koplampen).

Nou zie ik verschillende type lampen en bedragen voorbij komen.

Zo zag ik een led lamp met H7 fitiing voorbij komen voor €18,-.

Maar zo zie ik ook hele grote lampen voorbij komen die volgens de site in een H7 fitting passen

en deze zijn dan weer bijna €80,-.

Nu danook mijn vraag, wat zijn nou de duidelijke verschillen en kan ik zomaar de halogeen lampen 

vervangen voor led lampen??

Ik heb foto's bijgevoegd ter voorbeeld....

 

Alvast bedankt en de groeten...

 

h7led_24v_25w.jpg

bcff5a45cefab87f91201ef92224aa92a0e763c4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

wat ik me ernstig afvraag is hoe het wettelijk zit met het vervangen van je koplampen voor led lampen !!

Dat is namelijk niet gekeurd lijkt me (homologatie goedkeuring)

Je zult er misschien niet snel een boete door krijgen maar als je een aanrijding maakt en de verzekering ontdekt het hebben ze een mooi excuus om niet uit te keren

 

Zo maar een gedachte......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Los van het wettelijke aspect, wat te denken van een foutmelding op het dashboard? Een led lampje vraagt beduidend minder stroom dan een halogeen. Die computer zou zomaar gaan denken dat een lamp(pen) het niet doen. Sommige led's hebben daar een ingebouwde weerstand voor, maar lang niet allemaal.... het prijsverschil? Tsja, een Iveco kost ook minder dan een scania en het zijn beide vrachtwagens....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 15-10-2018 om 15:39 zei Murphy:

Los van het wettelijke aspect, wat te denken van een foutmelding op het dashboard? Een led lampje vraagt beduidend minder stroom dan een halogeen. Die computer zou zomaar gaan denken dat een lamp(pen) het niet doen. Sommige led's hebben daar een ingebouwde weerstand voor, maar lang niet allemaal.... het prijsverschil? Tsja, een Iveco kost ook minder dan een scania en het zijn beide vrachtwagens....

 

Dat wordt geen probleem. Een CF meldt niet dat hij een kapotte koplamp heeft. (het oude model doet dat tenminste niet.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 15-10-2018 om 15:32 zei scania1965:

wat ik me ernstig afvraag is hoe het wettelijk zit met het vervangen van je koplampen voor led lampen !!

Dat is namelijk niet gekeurd lijkt me (homologatie goedkeuring)

Je zult er misschien niet snel een boete door krijgen maar als je een aanrijding maakt en de verzekering ontdekt het hebben ze een mooi excuus om niet uit te keren

 

Zo maar een gedachte......

 

Dat ook misschien..  maar wat ik vooral vind is.dat al die.'ongekeurde lichtmeuk' het niet aangenamer qua kijkbeeld maakt.voor.de andere weggebruikers. Het is vaak witter van.kleur, sterker en voor.mij dan dus irritanter. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die bovenste krijg je gelijk spijt van, branden als kaarsjes dus je krijgt bijna geen licht op de weg, de onderste geven meer licht maar zijn alleen toe te passen als je lenzen hebt, en die heeft de CF volgens mij niet.
@Durashift, kan aan mij liggen, maar heb jij een puntjes probleem door te dikke vingers, je strooit te pas en te onpas met punten tussen de woorden ipv een spatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Doornekamp33 lenzen? Dus aangepaste beglazing voor de lampen. Nee die zit niet op de CF.

Dus om toch beter licht te hebben, ik vind de halogeen lamp snachts net kaarsverlichting, kan ik beter dan 

Xenon verlichting gebruiken?

@Durashift voor jou dus iritanter, ik pas mijn verlichting heus niet op jou aan 😉 dat andere mensen er misschien enige hinder aan ondervinden, iets met pech... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Xenon is idd een betere oplossing als je geen lenzen hebt.

Lenzen zijn die ronde ogen in de koplamp zie foto, je kan ze los kopen al aliexpress, maar is een heel werkje om ze er in te krijgen.

Als je xenon plaatst, neem 5000k of lager en stel de koplampen even af, hebben de anderen er geen last van.878f282fbfb3a25b8dc76cab282d8d35.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei Doornekamp33:

Xenon is idd een betere oplossing als je geen lenzen hebt.

Lenzen zijn die ronde ogen in de koplamp zie foto, je kan ze los kopen al aliexpress, maar is een heel werkje om ze er in te krijgen.

Als je xenon plaatst, neem 5000k of lager en stel de koplampen even af, hebben de anderen er geen last van.878f282fbfb3a25b8dc76cab282d8d35.jpg

 

 

En xenon lampen kunnen gewoon de halogeen lampen vervangen?

Geen extra kabels o.i.d. nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid




Dus om toch beter licht te hebben, ik vind de halogeen lamp snachts net kaarsverlichting, kan ik beter dan 
Xenon verlichting gebruiken?


Echt joh? Rij veel snachts en rij nooit met groot licht aan. Vind het wel goed licht.

Maar Xenon mag niet kun je elk jaar met keuren vervangen. En wat een drukte over verlichting in de auto van een werkgever...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Nee hoor, xenon is gewoon wettelijk toegestaan, enige probleem kan zijn dat het licht beeld niet helemaal in orde is, en dan mag het er even uit om na de keuring er weer vrolijk in te zetten.

Nou.. Je moet bij Xenon toch automatische hoogtestelling hebben plus koplampsproeiers??

 

Zit er vaak achteraf allemaal niet op.. 

 

Bij LED heb je die eisen weer niet, d8 ik.

 

Ik heb van de winter ook veel met jong gebruikte CF'en gereden en had voldoende licht in de polders. 

 

Check dat eerst maar eens,of de lampen.goed zijn afgesteld. Misschien heeft er 1 wel de meting gedaan op de laagste stand. ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden