[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het leven van een Botschauffeur


Gast grietje80

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 31-1-2019 om 08:46 zei grietje80:

 

 

 

Ze zijn bomen aan t snoeien, hoogwerker zou op de weg moeten staan ivm de beveiliging van dat ding en de trekker met versnipperaar op t fietspad... 

Niks van dat alles gebeurd... heb de opdrachtgever maar even gesproken. 

 

 

 Gezien de breedte van de groenstrook, de hoogte waarop het snoeiwerk moet gebeuren en het formaat van de hoogwerker blijft er niet veel anders over dan daar te gaan staan. Als je op de weg gaat staan (afgeleid van de foto) kom je helemaal nergens met dat ding. Bovendien weegt dat hoogwerkertje niks en staat het op rubber tracks. Zoveel vernield dat ding niet en eventuele sporen veren nog wel wat terug. Die gasten doen het gewoon goed lijkt me. Bovendien ben jij gewoon de bots en is jouw taak om het verkeer te managen en je niet te bemoeien met hun werkwijze. Vooropgesteld dat ze niet buiten je afzetting komen en dingen doen die daarmee van doen hebben. Zo moeilijk is het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
14 minuten geleden zei the duke:

 Gezien de breedte van de groenstrook, de hoogte waarop het snoeiwerk moet gebeuren en het formaat van de hoogwerker blijft er niet veel anders over dan daar te gaan staan. Als je op de weg gaat staan (afgeleid van de foto) kom je helemaal nergens met dat ding. Bovendien weegt dat hoogwerkertje niks en staat het op rubber tracks. Zoveel vernield dat ding niet en eventuele sporen veren nog wel wat terug. Die gasten doen het gewoon goed lijkt me. Bovendien ben jij gewoon de bots en is jouw taak om het verkeer te managen en je niet te bemoeien met hun werkwijze. Vooropgesteld dat ze niet buiten je afzetting komen en dingen doen die daarmee van doen hebben. Zo moeilijk is het niet.

De uitvoerder bepaalt... absoluut als de beste man vraag waar wat staat geef ik daar antwoord op.

 

Ik ben immers zijn ogen.

Daarbij was hij binnen 10 min aanwezig. 

Ik ben eerlijk en recht voor zn raap als iemand mij iets vraagt geef ik daar gewoon antwoord op zoals een ieder zou moeten doen.

 

Overigens hebben we nu in overleg met de wegbeheerder besproken dat gezien de weersomstandigheden het nog steeds veiliger is om hem in de berm te laten staan.

 

Berm is inderdaad hard genoeg en de rubber tracks laten weinig tot geen sporen na.

 

Niets is wat het lijkt en van een foto valt soms weinig uit op te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei grietje80:

De uitvoerder bepaalt... absoluut als de beste man vraag waar wat staat geef ik daar antwoord op.

 

Ik ben immers zijn ogen.

Daarbij was hij binnen 10 min aanwezig. 

Ik ben eerlijk en recht voor zn raap als iemand mij iets vraagt geef ik daar gewoon antwoord op zoals een ieder zou moeten doen.

 

Overigens hebben we nu in overleg met de wegbeheerder besproken dat gezien de weersomstandigheden het nog steeds veiliger is om hem in de berm te laten staan.

 

Berm is inderdaad hard genoeg en de rubber tracks laten weinig tot geen sporen na.

 

Niets is wat het lijkt en van een foto valt soms weinig uit op te maken

Zoals je het nu zegt komt het toch een beetje anders over, je deed een beetje voorkomen alsof jij wel ff de boel regelt en de opdrachtgever in seint. Natuurlijk geef je antwoord op vragen. Maar de aanpak van het werk is niet aan jou hé, das aan de aannemer. Jij moet zorgen voor de verkeersmaatregelen, thats it. En als die gasten op het fietspad staan en jij bent niet nodig omdat de situtatie veranderd, wat natuurlijk gebeurd met een rijdende afzetting dan zoek je een veilige plek en laat je je bellen als er weer een bots nodig is. En als die gasten op het fietspad werken en jij hebt geen schrikhekken of omleiding voor de fietsers bij omdat dat niet besteld is dan meld je dat bij de desbetreffende uitvoerder en die zal jouw instrueren.

 

Ik heb namelijk een beetje het gevoel dat jij je een beetje gewichtiger wil voordoen dan nodig, dat is helemaal nergens voor nodig. Tenminste, dat proef ik in dit topic, je toon weet je. Ik zie dat vaker bij verkeersregelaars op mijn werk. Misschien komt dat voort omdat je heel de dag geen fuck hoeft te doen en dan ga je dingen zoeken uit verveling. 

 

Ik heb genoeg op de bots gezeten om te weten waar ik over praat, en oooowwww wat haatte ik dat werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80

Prima joh... wat jij wilt..

 

Als je t beter denkt te weten.. maak dan in godsnaam je eigen topic aan ipv de mijne te bevuilen.

 

O w8 er is een topic waar je kan klagen... doe dat dan lekker...ipv hier en mijn werk te bekritiseren.

 

Want ik weet wat ik doe en dat ik t goed doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wow! Heftige reactie!

 

Misschien weet ik te goed hoe het werkt of kan jij niet tegen kritiek.

 

Ik volg met veel plezier je topic omdat ik situaties herken. En als ik dan lees dat je automobilisten gaat irriteren in dit topic vraag ik me af met welk oogpunt je op de weg gaat staan. Uitgangspunt moet zijn dat je voor de wegwerkers een veilige werkomgeving moet creëren. Nu zal dat irriteren wel guitig bedoeld zijn en ik ben van nature een azijnzeiker als het om werk gaat, of azijnzeiker, ik bedoel daarmee, erg serieus en zeker in de afzettingen met de MRS en de Bots, ondanks dat ik een gloeiende hekel had aan dat werk. En dan schiet de opmerking automobilistjes irriteren bij mij in het verkeerde keelgat en komt op mij over dat je niet serieus met je werk bezig bent en misschien vinden andere volgers dat ook. Vandaar mijn kritische noot.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel, wij zijn ook serieus bezig met ons werk, maar je moet er wel lol in houden ook. Als je kijkt naar mijn handtekeningsregel hier zie je ook mijn lijfspreuk: Professionele afzetter, ik irriteer de mensen.

 

Maar twee dingen kloppen niet helemaal aan jouw relaas, de uitvoerder beslist niet, dat doet de wegbeheerder en deze geeft ons 's morgens een setje met aanwijzingen die moeten worden opgevolgd. Als die niet worden opgevolgd wordt er niet gewerkt. Tweedens, op een enkel bedrijf na geven de aannemers de beveiliging uit handen aan ons dat betekend dus ook dat als wij zeggen dat er anders gewerkt moet worden dat er anders gewerkt wordt. En dan hebben wij het over veiligheid, niet over bomen snoeien ed. daar weten wij niets vanaf.

Een aanwijzing dat wij ons werk goed doen is dat wij al jaren met dezelfde aannemers werken en nog steeds groeien, maar ook dat wij bijna nooit bezoek krijgen van een wegbeheerder.

Op 1 azijnzeiker na die de laatste keer van het provinciehuis uit te horen heeft gekregen dat hij de CROW beter moet gaan lezen. De provincie hier heeft haar wegbeheerders bij een concurrerend bedrijf de BRL laten volgen, alleen bij dit bedrijf hebben ze nog eigen regeltjes toegevoegd. Zoals het dubbelplaatsen van bebording, het plaatsen van bebording die eigenlijk niet nodig is, het weglaten van herhalingen, enz. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat zal best Harm anders ben je snel uitgerangeerd. Echter komt dat hier niet zo over en ik kan daar nog door heen kijken. Stel nu dat mensen gaan zitten Googlen  op HIT en in dit topic terechtkomen dan moeten ze een goede indruk krijgen toch? Want dat is wat mensen zien hé....irritatie word opgewekt en word door de proffesionals gepropageerd. Zeg het maar....

 

En inderdaad, een uitvoerder beslist niet maar is wel het gezicht van de aannemer. En als die op bots-wegen werken dan moeten ze dat doen volgens de voorschriften van de CROW en de wegbeheerder controleert daarop. En jij valt onder toezicht van de aannemer die jouw inhuurt. En op provinciaal nivo werkt dat zo en dat weet jij ook. En zo heel spannend is dat niet, bloktijden in de gaten houden, vooraankondiging en een snelheidsbeperking. Ik deed het wel eens zonder borden, dat was dan niet mijn verantwoording maar toch. Ff snel een lantaarnpaaltje erin tjoepen.

 

En als de aannemer wil werken in strijd met de CROW dan is het je goed recht om dat te weigeren ja. En vaak zijn dat uitvoerders die ff snel wat willen en daar moet je niet in meegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
2 uur geleden zei Lampie2.0:

Vandaag en morgen een dagje mee draaien op de bots van @HIT  had van mij wel iets mooier weer mogen wezen maar gelukkig zitten we lekker droog😁😁

Tjonge jonge ... nu al zeuren....😂😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was voor mij ql weer een tijdje geleden dat ik dit werk gedaan heb dus in het begin ff opstart problemen voor al omdat het scherm niet wou wat wij wouden maar naar een paar x resetten dee die het daarna borden geplaats hadden een laar kleine foutjesmaar  na wat telefoonish advies van @grietje80 komt alles weer goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80
26 minuten geleden zei Lampie2.0:

Nee die stonden wel aan alleen niet te zien op de foto

Euhm niet allemaal hahahaha...

 

Maarre heb je ondertussen al getankt? Of moet je duwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden