Spring naar bijdragen
_alain_

Onderste bedvergrendeling verwijderen

Recommended Posts

Iemand een idee hoe ik de vergrendeling om het onderste bed omhoog te houden kan verwijderen? 

Ik wil eens kijken of ik dat kan gebruiken om een magnetron tafeltje aan te bevestigen. 

Dit dus:

IMG_20181019_132707.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-10-2018 om 15:13 zei _alain_:

Iemand een idee hoe ik de vergrendeling om het onderste bed omhoog te houden kan verwijderen? 

Ik wil eens kijken of ik dat kan gebruiken om een magnetron tafeltje aan te bevestigen. 

Volgens mij moet er het hele paneel vanaf. Die vergrendeling zal niet alleen aan het paneel vastzitten.
Maar ook een tafeltje met daarop een magnetron alleen aan het paneel bevestigen kan nooit stevig genoeg zijn vanwege het gewicht vermoed ik zo.
Kun je de magnetron niet kwijt in één van de drie kasten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pierre, ik ben gewoon de mogelijkheden aan het bekijken. 

Ik heb vroeger al een tafeltje gemaakt dat op het bed steunde,maar ik wilde eens zien of dit een elegantere oplossing kon bieden. 

In de kasten boven het raam zou die te hoog staan naar mijn zin. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei _alain_:

(...) In de kasten boven het raam zou die te hoog staan naar mijn zin. 

Ik heb de mijne ook in de middelste bovenkast staan. Weliswaar geen MAN, maar ik geloof niet dat de bovenkast bij een DAF lager zit.
Het is even op de motortunnel gaan staan en dat ding aanzetten en je eten erin zetten, denk zelf dat dit gemakkelijker en praktischer is dan steeds achter je stoel te moeten kruipen.
Maak je zo'n tafeltje met magnetron aan de zijkant, dan kun je volgens mij ook je bed niet meer omhoog klappen, en zit zoiets altijd in de weg bij b.v. het bed opdekken etc. Verder is het een stuk netter, de magnetron netjes in een kastje ingebouwd i.p.v. een zelfgemaakt tafeltje aan de wand met zo'n ding erop.
Ik zou niet te moeilijk gaan doen en allerlei constructies bedenken en maken, maar goed, dat is slechts mijn mening.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij moet er het hele paneel vanaf. Die vergrendeling zal niet alleen aan het paneel vastzitten.
Maar ook een tafeltje met daarop een magnetron alleen aan het paneel bevestigen kan nooit stevig genoeg zijn vanwege het gewicht vermoed ik zo.
Kun je de magnetron niet kwijt in één van de drie kasten?

De beste plek voor n magnetron is in t schap bij Mediamarkt of thuis

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei matthieu:

De beste plek voor n magnetron is in t schap bij Mediamarkt of thuis emoji28.pngemoji28.png

Nee hoor. In sommige gevallen bied een magnetron een goede en fijne uitkomst. Daar hebben we het laatst nog over gehad.
Jij weet als geen ander dat ik altijd een restaurant op zal zoeken. Maar als ik zondagmiddag vertrek -wat nogal eens voorkomt- vind ik het onzin en daarnaast zonde van mijn poen om op een uur van huis uitgebreid te gaan zitten dineren voor 25-30 euro in één of ander wegrestaurant, omdat 'men vind dat dit zo hoort'. Dan kan ik net zo goed thuis blijven, dan heb ik meer verdient.

Afgelopen jaar stond ik met een collega -ondanks de berichten dat hij open was-, toch aan de gesloten deur op Valenciennes. Weliswaar toen nog geen magnetron maar een gewone brander, maar Pierre ging in ieders geval niet met honger naar bed. M'n collega wilde er niet aan, die nam genoegen met een boterham als warme avondmaaltijd, tsja... Zo'n magnetron maakt het dan alleen maar gemakkelijker.
Ben blij dat ik hem heb Matthieu, gebruik hem slechts voor dit soort gevallen maar ben al snel tot de conclusie gekomen dat een magnetron aan boord - net als een standairco- eigenlijk een noodzakelijk kwaad is voor de chauffeur die standaard langere tijd van huis is: geen gedoe meer op feestdagen in het buitenland, geen gebel, gezoek en kilometers omrijden om asjeblieft ergens nog iets te eten te krijgen.
Dat principiële bezwaren voor iemand zwaarder wegen als gewoon accepteren en gebruik maken van de mogelijkheden en de gemakkelijkste oplossing dat kan en mag uiteraard.

Hij staat aan boord, ik hóef hem niet te gebruiken, maar kàn hem altijd gebruiken als de situatie zich voordoet ...;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb je idd uitgelegd de vorige keer Pierre. En dat begrijp ik eigenlijk ook wel. Maar ik heb natuurlijk de mazzel dat er 0% druk op mijn werk zit en dus min of meer de vrijheid heb om te stoppen wanneer ik wil/cq een restaurantje passeer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites