[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Truckers NCRV 1998


Snow

Vraag

  • Forumlid

Ik stel de vraag nog maar een keertje, heeft iemand interesse in een boek met prachtige foto's van Amerikaanse Trucks een uitgave van Truckstar welk jaar geen idee, het boek is splinternieuw.

Dan heb ik ook nog wat posters, groot en iets kleiner van a.o. M.A.N. , Scania, DAF etc. zijn afkomstig van de RAI van jaren gelden ik denk zelf zo rond 2002 allen verpakt in een koker.

Mocht u interesse hebben dan kunt u deze bekomen door alleen de verzendkosten te betalen en dat zal bar weinig zijn ik denk zelf zo rond de €6.95 per PostNL.

 

Dan nog even iets, wie kent nog de serie "Truckers" van de NCRV uit 1998 met a.o. Hans en Mattie de Visser het eigen rijders koppel die vele ritten deden of wellicht nog doen op Schotland met groente en fruit.

Hieronder staan de afleveringen vermeld, ik heb de linken er maar voor het gemak bij gezet, veel plezier met kijken.

Aflevering: 1     Huwelijk op Wielen (Hans&Mattie de Visser)

Aflevering: 2     De Lange Weg naar Sarajevo (Gebr.Dijkstra Nat. en Int. Veetransporten)

Aflevering: 3     Playboy met Stropdas  (Herman van Wijk rijdt voor Siem Stout transport uit Nieuwerkerk aan de IJssel, Herman zelf kwam uit Moordrecht)

Aflevering: 4     Eindpunt "Zoubida"  (Ron van de Goorbergh rijdt voor Breda Transport)

Aflevering: 5     Natasja en de Pianofabriek (Wiersma transport rijden/reden op Rusland)

Aflevering: 6     Nergens Thuis (Kees Verhoeven rijdt voor Holleman Zwaartransport)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ja klopt want Ron van de Goorbergh had twee woningen, eentje hier in NL en eentje in Tanger aangezien hij gehuwd was met een Marokkaanse dame Zoubida, vraag mij overigens af of hij en die Zoubida nog altijd met elkaar gehuwd zijn, maar dat geldt ook voor de overige hoofdrolspelers in deze serie van 6 afleveringen, hoe is het met hun vergaan?

Hans en Mattie de Visser ben ik ooit ergens rond 2008 tegengekomen in de trein van Calais naar Folkestone, ik hoorde Hans nog zeggen in die serie "wellicht nog drie jaar samen met Mattie" maar in 2008 reden ze nog altijd samen, bedrijf van Hans de Visser bestaat nog altijd overigens.

Herman van Wijk uit Moordrecht die heb ik een aantal maal mogen ontmoeten aangezien hij twee straten verderop woonachtig was in die tijd.

We moeten ons wel realiseren dat deze opnames alweer 20 jaar oud zijn, ik heb deze toentertijd allemaal op tape gezet en sinds kort heb ik de mogelijkheid om oude videobanden over te zetten naar de PC vandaar dat ik ze ook op YouTube heb gezet.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Pierre, ik heb de serie eenmalig gezien op TV toentertijd maar nam wel 3 series op één band op en die twee banden heb ik jarenlang droog en donker weggelegd en heeft een aantal verhuizingen overleefd, ha ha ha

Nu ik bezig ben met wat oudere videobanden over te zetten naar digitaal oftewel PC heb ik ze weer eens mogen bekijken en jawel ik reed al in die tijd zo'n kleine 20 jaar maar over het algemeen binnenland en heel af en toe een ritje buitenland, dat avontuur trok mij wel vandaar dat ik vanaf het jaar 2000 ook internationaal ben gaan rijden.

Ik ga ervan uit dat ik er bepaalde personen/mensen een plezier mee kan doen met deze nostalgie want dat is het wel tenslotte, als ik die discussie hier op het CF mee las dan was het in 1998 totaal geen probleem als je meerdere weken onderweg was en waar je je 24 of 45 rust ging maken, dat is nu wel ff anders.

 

Dat had die Ron buiten de camera al benoemd over die vluchtingen maar wou het voor de camera niet herhalen hoezeer George Mustert ook zijn best deed, heel wijs van die Ron dat hij daar zijn mond overhield, ook over omkoping etc. die eigenaar van die confectiefabriek draaide daar ook een mooi punt aan, neen geen geld maar maatpakken etc. ja ja natuurlijk!

Maar ook het probleem met drugs die tussen de kleding werd verstopt zorgde voor veel ellende, enkele chauffeurs van Breda Transport hebben zelfs nog vastgezeten daar in Marokko, ik meen zelfs dat de kranten er nog een groots artikel aan wijden in die tijd, daarna was het snel gedaan met Breda Transport althans het rijden met confectie op die landen als ik mij dit nog goed kan herinneren.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja dat had ik hetzelfde! ik heb er weinig aan gedaan enige was de kleur iets hersteld maar voor de rest intact gelaten zoals ze zijn en dan te bedenken dat 20 jaar toch wel achteraf bezien snel zijn gegaan, ha ha ha  ja ja je wordt ouder papa.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei EJD:

Ja.

 

Jan de pianoman heb ik onderweg regelmatig getroffen, nog voordat hij "verkering" kreeg. Zal zo rond 1990 / 1991 zijn geweest.

 

.

Ik heb geen idee of Jan daarna nog lang op Rusland heeft gereden, als ik hem zo hoorde in die aflevering had hij er knap de balen van............lijkt mij ook helemaal niks om dagen aan die grens te staan totdat de heren eens tijd voor je hebben of je moet wat schuiven denk ik dan maar.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei Pierre:

 

Ondanks alles blijft het chauffeursvak toch bijzonder en een schitterend mooi beroep.
 

Ja het is ook apart dat ik er zo rond midden jaren zeventig ben ingerold, ik had eigenlijk een kantoorbaantje maar dat begon knap te vervelen op den duur en ik zag al die wagens van het terrein afrijden richting de "buitenlanden' en dat leek mij toen ook al wat maar dat kwam pas jaren later "dat" naar het buitenland, heb ruim 23 jaar op het binnenland gereden NL heeft voor mij geen geheimen meer ha ha ha maar ja dan komt toch opeens de mogelijkheid om de grenzen over te gaan en eigenlijk nooit geen spijt van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Snow:

 

Maar ook het probleem met drugs die tussen de kleding werd verstopt zorgde voor veel ellende, enkele chauffeurs van Breda Transport hebben zelfs nog vastgezeten daar in Marokko, ik meen zelfs dat de kranten er nog een groots artikel aan wijden in die tijd, daarna was het snel gedaan met Breda Transport althans het rijden met confectie op die landen als ik mij dit nog goed kan herinneren.

 

Grt.

Dat Breda Transport failliet ging lag njet alleen aan die drugssmokkel hoor,het ging al langer slecht daar.

Na het failliet ging is het overgenomen door Maes transport uit St Niklaas,ook een "Noord Afrika vervoerder"

Die chauffeur,Ron,heb ik ooit nog een getroffen bij een klant waar wij laaiden,toen zat hij bij Maes op de planning en was "contactpersoon"tussen Belgie en Marokko.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
37 minuten geleden zei Pierre:

Mooi hé. Jan de pianoman die in Tilburg bij mijn eerste werkgever Huybregts staat te laden voor Rusland.
De oude loodsbaas Frie nog op zijn palletwagen...:D
Fairway bestond nog een paar jaar toen ik er in '99 begon, daarna was het over.
 

Wat een paar afleveringen uit het verleden allemaal niet te boven brengt aan herinneringen, ik vind dat persoonlijk wel mooi geeft toch aan dat het nog altijd leeft als je oude beelden weer zichtbaar kan maken, soms heb je ook slechte herinneringen eraan maar die gaan we snel vergeten de mooiere blijven voor altijd..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
39 minuten geleden zei europeaan:

Dat Breda Transport failliet ging lag njet alleen aan die drugssmokkel hoor,het ging al langer slecht daar.

Na het failliet ging is het overgenomen door Maes transport uit St Niklaas,ook een "Noord Afrika vervoerder"

Die chauffeur,Ron,heb ik ooit nog een getroffen bij een klant waar wij laaiden,toen zat hij bij Maes op de planning en was "contactpersoon"tussen België en Marokko.

Ik had er iets over gelezen op Google want ik ben wel nieuwsgierig van hoe en wat er met zo'n bedrijf is gebeurd allemaal daarna en jawel dat van Maes had ik gelezen, dat verbaast mij eigenlijk niets dat Ron daar werkte en een contactpersoon was tussen België en Marokko aangezien hij toentertijd met een Marokkaanse was gehuwd en of dat huwelijk nog bestaat is een tweede en laat ik ook maar in het midden.......wellicht heet Ron het rijden omwille van zijn vrouw toen toch maar opgegeven, zou zomaar kunnen.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste "1934" dat digitaliseren van oude foto's en film materiaal daar ben ik al een aantal jaar mee bezig maar als je bedenkt dat je het "voor elkaar" hebt dan ben je alweer door de nieuwere techniek ingehaald dat veranderd bijna met de dag, maar ik pas mijzelf heel snel aan zonder al teveel kosten eraan te spenderen.

Ik heb twee dozen vol met oude Super8 films van mijn vader (1921-2004) en de kwaliteit van die films zijn onverwoestbaar vele malen beter dan oudere video opnamen, dus er ligt nog veel werk in het verschiet binnenkort kortom alle films worden afgespeeld en gedigitaliseerd ik kan je nu al vertellen dat daar heel wat uren/dagen/weken mee gemoeid zijn maar dat hindert niet als ik ze maar "red' en kan digitaliseren voor de toekomst zeg maar.

Tot slot, ik heb zelf ooit twee JVC video recorders gekocht ergens rond het jaar 2000 dat waren de HR 9500 super VHS recorders en die hebben mij toentertijd een bom duiten gekost, helaas door intensief gebruik zijn deze ietwat versleten, maar pas geleden heb ik een JVC recorder kunnen aanschaffen die mij amper €10,- heeft gekost dat ritje had ik er wel even voor over en het apparaat speelt perfect af weinig tot nooit gebruikt dat blijkt wel, dus het hoeft niet duur te zijn als men maar even doorzoekt.

 

Wat betreft illegalen breek mij de bek niet open diverse malen dit soort gasten onder de trailer gehad en nee niet erin want daar zat een dik/groot/log containerslot op maar ze kropen dus in de palletbakken, eenmaal niets door gehad maar het gekke is dat als je door de scanner gaat in Calais (treintunnel) dan worden de palletbakken niet meegescand alleen de bak/inhoud van de trailer zeg maar, zodoende kon ik ongehinderd doorrijden zonder dat ik wist dat er vijf, ja 5!! van die gasten zoals later bleek in die bak zaten, pas ergens in de buurt van Birmingham tijdens een stop kwam ik erachter dat er gasten in die bak zaten, je snapt wel dat ik er toen als een haas vandoor ben gegaan en niet de inmiddels gealarmeerde politie ging afwachten, zeg maar dat ik door het oog van de enorme boete "naald" ben gekropen + alle ellende die er bij komt kijken, een goede les om in België/Frankrijk na een nachtje overstaan even in de ochtend je palletbakken te controleren of gewoon 's nachts openzetten, zijn in de ochtend gesloten dan weet je al dat er lui inzitten.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Pierre, ik stuur je even een PB tje, maar ook ik heb bepaalde zaken zoals een Pallas geluidsprojector met variabele snelheid etc. en meer van dat soort zaken bij een winkeltje in Gouda vandaan gehaald, of het nog bestaat daar heb ik geen weet van, enige wat ik wel weet is dat dit heerschap heel veel prachtige spullen had staan zelfs enorme projectoren uit oude bioscopen en dan die enorme filmspoelen (zo groot als wagenwielen) waar die films opzaten zoals hij er eentje had van Ben Hur uit de jaren zestig in kleur wat een beeld!!! enorm goed en haarscherp, maar ja wat moet een particulier met zo'n enorm groot apparaat in je huis je moet daar wel een enorme ruimte voor hebben uiteraard.

Nu ben ik nog opzoek naar een goed werkende diaprojector, ja je kan ze ook scannen maar zelfs die zaken zijn behoorlijk aan de prijs, ik/wij willen het op een andere manier gaan uitproberen en wie weet lukt dat wel, gewoon proberen, nee heb je en ja kun je krijgen zeggen we dan maar.

 

Grt.

bewerkt door Snow
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei roadtrain:

Aan allen. Denk er aan dat cd’s/dvd’s ook niet het eeuwige leven hebben! Heb zelf meegemaakt dat cd’s na aantal jaren in de kast het gewoon niet meer deden. Dus back-up evt op externe harddisk of cloud voor het geval dat.  

Dat heb heel je goed opgemerkt "Roadtrain" ook ik heb dat zelfde probleem, gelukkig beschik ik nog over diverse spelers afkomstig uit allerlei computers etc. zodat ik nog weleens kan switchen van speler maar inderdaad het probleem zit in de laag van die CD of DVD en die vergaan op den duur, ik heb met veel moeite sommige cd's en DVD's nog kunnen redden om de beelden en documenten etc. eraf te krijgen en deze heb ik op op een externe server gezet waar je ontzettend veel ruimte hebt en ook aangeboden krijgt, ikzelf heb "Stack" een NL bedrijf die over een enorme serverruimte beschikt waar ook vele bedrijven en instellingen serverruimte hebben gehuurd om hun waardevolle zaken op te plaatsen.

Kortom alles is vergankelijk wat dat aangaat, ik heb ook nog een complete stereoset staan van alweer 22 jaar oud, pas geleden maar eens alles uit dat meubel getrokken en de grootste boosdoener is nog altijd STOF!!! stof maakt meer kapot dan je lief is heb ik al ondervonden, zodoende hebben we hier het complete spul ontstoft als het ware, een busje contactspray doet wonderen maar wees voorzichtig ermee teveel is ook echt teveel met mate te gebruiken en wat zachte kwasten (schone uiteraard) en een goede instelbare stofzuiger doen ook wonderen, het complete spul draait en speelt weer als vanouds zonder hinderlijke kraakgeluiden van de potmeters etc. je bent er wel een dagje mee zoet maar dan ben je ook van de straat af en kan je geen kattenkwaad uithalen, ha ha ha ha zie bijlage van de installatie, het spulletje past precies wat breedte betreft in deze voormalige boekenkast.

Hier alleen de voorkant want de achterkant is een wirwar van bedradingen etc. als je niet meer weet hoe dat met elkaar zit verbonden dan ben je wel een dagje of drie bezig om dat weer voor elkaar te krijgen, vandaar dat ik ook in die tijd detailfoto's heb gemaakt van de achterkant, wel zo handig.

 

Grt.

stereo installatie Technics  (1).jpg

stereo installatie Technics  (2).jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

🤪🤪🤪🤪

dat is nog eens een stereo toren.....

 

ik maak zelf meestal schoon met de compressor. Wel met beleid want je blaast anders zo de onderdelen van de printplaat. Als je geen compressor hebt verkopen ze ook wel spuitbussen met lucht maar daar wil wel eens eerst wat vocht uit komen. Wel oppassen dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Deze heb ik ooit gekocht in de zomer van 1996 en dat heeft een enorme bom duiten gekost kan ik je vertellen, jammer dat Technics niet meer dit soort spullen maakt, ik meen alleen nog voor de pro industrie zoals geluidsstudio's etc.

Ik kon dit ook toentertijd wel aanschaffen en was ook mijn wens altijd geweest en door een financieel mazzeltje, ja je mag ook weleens geluk hebben in het leven nietwaar, kon ik deze "droom" ook verwezenlijken en ben er nog altijd heel erg zuinig op!! (als men het nu zou omzetten naar de Euro dan ben je zo'n dikke €8000,- kwijt aan die handel, het gekke is als men dit zou willen verkopen via welk medium dan ook dat je er amper €1500,- voor zou kunnen krijgen, kortom lekker laten staan en is zeker niet te koop)

Compressor hebben we staan hier en variabel ook nog is ook gebruikt om de boel stofvrij te krijgen maar stof kan wel hardnekkig zijn dus een goede schone (verf) kwast van kwaliteit ook nog dus geen wegwerpkwasten gebruiken daar zijn de haren ervan veels te hard en dan voorzichtig de lucht erbij om het schoon te blazen.

Ik weet wel één ding zeker niet alleen ikzelf ben er heel zuinig op maar mijn zoon is er helemaal lyrisch van en ik heb hem al beloofd mocht ik ooit het tijdelijke voor het eeuwige verwisselen dat dit hele spul en alles wat er nog bij komt voor hem is, mijn dochter heeft er niet zo'n interesse in dat had ik al van te voren gevraagd aan haar zij heeft belangstelling voor andere zaken.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Snow das wel gaaf gedaan! Ik heb een aantal jaar geleden die serie opgevraagd bij stichting beeld en geluid, heb ze allemaal op dvd thuis gestuurd gekregen. 

 

Hans de Pianoman heeft overgens wel gelijk gekregen, hij dacht dat het toenal binnen een jaar of drie helemaal afgelopen zou zijn met nl chauffeurs op die route. 

 

De beste man die voor Holleman uit breda rijdt, kwam ik een jaar of wat geleden tegen op autohof Sinsheim. Hij rijdt nu bij vd Vlist met tram’s.

 

Ook intressant om te zien dat de problemen van toendertijd alleen maar verergerd zijn. 

 

Overgens zit ik toch bijna elke dag met plezier op de weg, en zou ik voor geen goud wat anders willen doen. Zou trouwens ook niet weten wat.

bewerkt door 105.510
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hi, 105-510 ff tussendoor als je hiermee rijd dan weet ik al dat je een fraaie wagen hebt, maar dit terzijde, wel mooi dat je die complete serie op DVD gekregen hebt, wist niet eens dat het kon of zelfs mogelijk was, waren daar nog kosten aan verbonden? als ik zo vrij mag zijn.

Volgens mij rijd er geen enkele weldenkende Hollander nog op Rusland gezien al die ellende daar.

Aha dus onze Kees de Vrijgezel is verkast dat zal best weleens een reden kunenn zijn aangezien Holleman toentertijd was overgenomen etc. ik heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal toen zat met die overnames want als ik het goed heb begrepen zijn er genoeg van dat firma's overgenomen of liever gezegd opgeslokt door de wat grotere spelers zoals van Seumeren en consorten.

Dat laatste had ik ook dus gewoon met plezier je werk kunnen doen en heel af en toe weleens wat vervelends maar ach dat hoort erbij en ik zou toentertijd ook niet eens weten om wat anders te gaan doen, ze vroegen het soms "is er nu niets anders dan je zou willen doen dan alleen maar op die vrachtwagen rijden"  maar na ruim 38 jaar was het een soort van tweede leven geworden nietwaar, tot slot, ik zie mijzelf nu niet bepaald op een duf kantoor zitten waar je de ganse dag totaal geen enkele privacy hebt en daar hecht ik wel aan.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aha dat is jammer want ik vond ze prima rijden toentertijd, alhoewel ben wat later overgestapt op een Volvo540 en ja ik moet toegeven ook dat rijdt perfect en wellicht wat beter maar die discussie ga ik nooit aan want ik vind beide merken wel wat hebben.

Ik begrijp dat wel dat die DVD's €30,- per stuk kosten want de maker ervan George Mustert en andere rechthebbenden moeten daar ook weer betaald worden denk ik zo, hoeft niet maar meestal iets met rechten o.i.d. dus toch eventjes €180,- eraan uit gegeven en dat meen ik echt dat is best wel de moeite waard ervan, jammer maar ik heb het even niet liggen zomaar dan hè.

 

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tweede helft jaren negentig heb ik enkele malen auto's van Breda moeten opwachten in Tanger en omgeving, ik was daar te gast bij familie B en ging confectie bedrijven langs.

 

Zo heb ik voor het eerst Ron van Breda transport ontmoet en hij was het die mij voor het eerst naar een vrachtwagen liet kijken met de vraag of het niks voor mij zou zijn.

Voor hem was het niks, voor mij een gedachte die bleef sluimeren. 

Lang verhaal heel kort, vier, vijf jaar later was ik chauffeur en zeven jaar later deed ik regelmatig ritjes voor Breda waar ik nog als jong en niet al te ervaren chauffeur Ron als mijn voorbeeld zag. Zou graag nog eens een weekend met hem overstaan.

 

Dank voor het plaatsen, grote dank meer dan genoten. DAFne   :ok:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden