Spring naar bijdragen
  • 0
Snow

Truckers NCRV 1998

Vraag

Ik stel de vraag nog maar een keertje, heeft iemand interesse in een boek met prachtige foto's van Amerikaanse Trucks een uitgave van Truckstar welk jaar geen idee, het boek is splinternieuw.

Dan heb ik ook nog wat posters, groot en iets kleiner van a.o. M.A.N. , Scania, DAF etc. zijn afkomstig van de RAI van jaren gelden ik denk zelf zo rond 2002 allen verpakt in een koker.

Mocht u interesse hebben dan kunt u deze bekomen door alleen de verzendkosten te betalen en dat zal bar weinig zijn ik denk zelf zo rond de €6.95 per PostNL.

Dan nog even iets, wie kent nog de serie "Truckers" van de NCRV uit 1998 met a.o. Hans en Mattie de Visser het eigen rijders koppel die vele ritten deden of wellicht nog doen op Schotland met groente en fruit.

Hieronder staan de afleveringen vermeld, ik heb de linken er maar voor het gemak bij gezet, veel plezier met kijken.

Aflevering: 1     Huwelijk op Wielen (Hans&Mattie de Visser)

Aflevering: 2     De Lange Weg naar Sarajevo (Gebr.Dijkstra Nat. en Int. Veetransporten)

Aflevering: 3     Playboy met Stropdas  (Herman van Wijk rijdt voor Siem Stout transport uit Nieuwerkerk aan de IJssel, Herman zelf kwam uit Moordrecht)

Aflevering: 4     Eindpunt "Zoubida"  (Ron van de Goorbergh rijdt voor Breda Transport)

Aflevering: 5     Natasja en de Pianofabriek (Wiersma transport rijden/reden op Rusland)

Aflevering: 6     Nergens Thuis (Kees Verhoeven rijdt voor Holleman Zwaartransport)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Recommended Posts

• 0

🤪🤪🤪🤪

dat is nog eens een stereo toren.....

ik maak zelf meestal schoon met de compressor. Wel met beleid want je blaast anders zo de onderdelen van de printplaat. Als je geen compressor hebt verkopen ze ook wel spuitbussen met lucht maar daar wil wel eens eerst wat vocht uit komen. Wel oppassen dus. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Deze heb ik ooit gekocht in de zomer van 1996 en dat heeft een enorme bom duiten gekost kan ik je vertellen, jammer dat Technics niet meer dit soort spullen maakt, ik meen alleen nog voor de pro industrie zoals geluidsstudio's etc.

Ik kon dit ook toentertijd wel aanschaffen en was ook mijn wens altijd geweest en door een financieel mazzeltje, ja je mag ook weleens geluk hebben in het leven nietwaar, kon ik deze "droom" ook verwezenlijken en ben er nog altijd heel erg zuinig op!! (als men het nu zou omzetten naar de Euro dan ben je zo'n dikke €8000,- kwijt aan die handel, het gekke is als men dit zou willen verkopen via welk medium dan ook dat je er amper €1500,- voor zou kunnen krijgen, kortom lekker laten staan en is zeker niet te koop)

Compressor hebben we staan hier en variabel ook nog is ook gebruikt om de boel stofvrij te krijgen maar stof kan wel hardnekkig zijn dus een goede schone (verf) kwast van kwaliteit ook nog dus geen wegwerpkwasten gebruiken daar zijn de haren ervan veels te hard en dan voorzichtig de lucht erbij om het schoon te blazen.

Ik weet wel één ding zeker niet alleen ikzelf ben er heel zuinig op maar mijn zoon is er helemaal lyrisch van en ik heb hem al beloofd mocht ik ooit het tijdelijke voor het eeuwige verwisselen dat dit hele spul en alles wat er nog bij komt voor hem is, mijn dochter heeft er niet zo'n interesse in dat had ik al van te voren gevraagd aan haar zij heeft belangstelling voor andere zaken.

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

@Snow das wel gaaf gedaan! Ik heb een aantal jaar geleden die serie opgevraagd bij stichting beeld en geluid, heb ze allemaal op dvd thuis gestuurd gekregen. 

Hans de Pianoman heeft overgens wel gelijk gekregen, hij dacht dat het toenal binnen een jaar of drie helemaal afgelopen zou zijn met nl chauffeurs op die route. 

De beste man die voor Holleman uit breda rijdt, kwam ik een jaar of wat geleden tegen op autohof Sinsheim. Hij rijdt nu bij vd Vlist met tram’s.

Ook intressant om te zien dat de problemen van toendertijd alleen maar verergerd zijn. 

Overgens zit ik toch bijna elke dag met plezier op de weg, en zou ik voor geen goud wat anders willen doen. Zou trouwens ook niet weten wat.

bewerkt door 105.510

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hi, 105-510 ff tussendoor als je hiermee rijd dan weet ik al dat je een fraaie wagen hebt, maar dit terzijde, wel mooi dat je die complete serie op DVD gekregen hebt, wist niet eens dat het kon of zelfs mogelijk was, waren daar nog kosten aan verbonden? als ik zo vrij mag zijn.

Volgens mij rijd er geen enkele weldenkende Hollander nog op Rusland gezien al die ellende daar.

Aha dus onze Kees de Vrijgezel is verkast dat zal best weleens een reden kunenn zijn aangezien Holleman toentertijd was overgenomen etc. ik heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal toen zat met die overnames want als ik het goed heb begrepen zijn er genoeg van dat firma's overgenomen of liever gezegd opgeslokt door de wat grotere spelers zoals van Seumeren en consorten.

Dat laatste had ik ook dus gewoon met plezier je werk kunnen doen en heel af en toe weleens wat vervelends maar ach dat hoort erbij en ik zou toentertijd ook niet eens weten om wat anders te gaan doen, ze vroegen het soms "is er nu niets anders dan je zou willen doen dan alleen maar op die vrachtwagen rijden"  maar na ruim 38 jaar was het een soort van tweede leven geworden nietwaar, tot slot, ik zie mijzelf nu niet bepaald op een duf kantoor zitten waar je de ganse dag totaal geen enkele privacy hebt en daar hecht ik wel aan.

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Haha, nee daar rijd ik niet meer op, helaas. Jazeker waren daar kosten aan verbonden, ik meen €30 per dvd. Ja kweet het, tis veel geld maar ik heb ze nu zo’n 12 jaar denk ik en eens in de zoveel tijd kijk ik ze. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Aha dat is jammer want ik vond ze prima rijden toentertijd, alhoewel ben wat later overgestapt op een Volvo540 en ja ik moet toegeven ook dat rijdt perfect en wellicht wat beter maar die discussie ga ik nooit aan want ik vind beide merken wel wat hebben.

Ik begrijp dat wel dat die DVD's €30,- per stuk kosten want de maker ervan George Mustert en andere rechthebbenden moeten daar ook weer betaald worden denk ik zo, hoeft niet maar meestal iets met rechten o.i.d. dus toch eventjes €180,- eraan uit gegeven en dat meen ik echt dat is best wel de moeite waard ervan, jammer maar ik heb het even niet liggen zomaar dan hè.

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Tweede helft jaren negentig heb ik enkele malen auto's van Breda moeten opwachten in Tanger en omgeving, ik was daar te gast bij familie B en ging confectie bedrijven langs.

Zo heb ik voor het eerst Ron van Breda transport ontmoet en hij was het die mij voor het eerst naar een vrachtwagen liet kijken met de vraag of het niks voor mij zou zijn.

Voor hem was het niks, voor mij een gedachte die bleef sluimeren. 

Lang verhaal heel kort, vier, vijf jaar later was ik chauffeur en zeven jaar later deed ik regelmatig ritjes voor Breda waar ik nog als jong en niet al te ervaren chauffeur Ron als mijn voorbeeld zag. Zou graag nog eens een weekend met hem overstaan.

Dank voor het plaatsen, grote dank meer dan genoten. DAFne   :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

DAFne goedendag, ik heb het graag gedaan niet alleen voor mijzelf maar ook om anderen hiermee een (groot) plezier te doen, mensen die niets met vrachtwagens/transport o.i.d. hebben begrijpen dit helemaal niet, klopt als een bus moet ik zeggen, een kantoorbaantje van 8 tot 5 zegt mij ook helemaal niets en sterker nog ik heb er ruim twee jaar ervaring mee dat achter een bureau zitten etc. nee ik kreeg daar steeds meer de balen van, ik zag al die vrachtwagens in die tijd vanaf het veilingterrein vertrekken naar oorden waarvan ik het bestaan amper wist, maar dat heeft zich jaren later wel bewaarheid, eerst jarenlang op het binnenland met heel af en toe een uitstapje over de grens en pas later ben ik echt internationaal gaan rijden, wel ff wennen hoor maar zoals ze zeggen alles went!!!

Zoals je wellicht heb kunnen lezen zat Ron later bij Maes Transport op kantoor dus ik heb het sterke vermoeden dat Ron het stuur aan de wilgen heeft gehangen, ha ha ha

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Leuk om de serie weer terug te kijken toen deze serie werd uitgezonden begon mijn chauffeurs carrière na 13 jaar gestopt met beroepsmatig rijden en zit werk nu in een magazijn op een scheepswerf waar ik niet heel de dag opgesloten zit dus het is wel goed te doen.

tijdje op zaterdag gereden supermarkt distributie op de zaterdag om toch weer wat te rijden.

Nu gaat mijn jongere broertje die al wel zijn c rijbewijs had zich laten omscholen tot chauffeur en heb al gezegd als je op zaterdag een ritje heb ga ik met je mee...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

HI dinges, weer een tevreden ex chauffeur, ha ha ha maar mijn vraag is eigenlijk dan waarom je het hebt over dat "opgesloten" gevoel, zo opgesloten zit je toch niet in een cabine alhoewel het ligt eraan met welk merk vrachtwagen je hebt gereden, ik  heb in mijn 38 jarige loopbaan als beroepschauffeur mezelf nog nooit opgesloten gevoeld en ja een baan in een magazijn dat moet je ook liggen uiteraard, voor mij persoonlijk zou het helemaal niks zijn maar dat terzijde.

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hi Snow iedereen denkt dat je juist in een magazijn opgesloten zit maar daar heb ik in deze functie geen last van bedoelde ik er mee te zeggen.

Ik heb mij in een cabine nooit opgesloten gevoelt juist lekker de vrijheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hi dinges, ik snap het, maar toch heb je ervoor gekozen om van de wagen af te stappen, was dat een weloverwogen beslissing of was dat een beslissing die je vanwege familiaire beslommeringen heb moeten nemen want dat komt ook maar al te vaak voor namelijk, voor de duidelijkheid, ik heb enkele collega's onder die druk van thuis zien verdwijnen als chauffeur zijnde.

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hi Snow de reden voor mij was dat ik er even klaar ,mee was en geen idee wat voor transport tak ik nog zou willen doen en toen kon ik bij mijn huidige werkgever beginnen met veel betere cao en salaris en meer vrije dagen dus was de knoop snel gemaakt.

Thuis stond achter mij en als ik chauffeur was gebleven was dat ook goed als ik maar plezier in het werk heb.

Besluit ik om toch weer de auto op te gaan is het ook goed als ik maar niet de hele week van huis bent (was ik nooit heel af en toe een nachtje).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Dat is wel het belangrijkste van dit vak en ook andere uiteraard, je moet het wel als persoon zijnde prima naar je zin hebben, bevalt dat niet dan zit je of werk je met de pest i je lijf en daar wordt je alleen maar chagrijnig van niet leuk voor jezelf maar ook niet voor het thuisfront, dan heb je een juiste beslissing gemaakt.

Ik heb ooit een werkgever gehad waar je heel goed betaald werd maar de eisen die zij eraan stelden gingen niet alleen bij mij maar ook bij mijn collega's wel even iets te ver, je verdiende er erg goed hoor daar niet van maar ik had het er op een gegeven moment helemaal niet meer naar mijn zin en meerdere van mijn collega's toen, velen zijn dan ook afgehaakt en ik kan wel zeggen het verloop was groot daar en dat doet ook geen goed in zo'n bedrijf, veel centen verdienen is mooi en leuk maar het werk moet ook je wel bevallen.

Voor mijzelf gold en geldt nog steeds dat als ik weer eens zou gaan rijden dan wel een hele week van huis weg, dat heeft wel mijn voorkeur en niet elke avond thuis om welke tijd dan ook, de ene keer vroeg en de andere weer laat, nee niks voor mij maar daar ben ik wel toentertijd ingegroeid en doe je ook niet zomaar even en het moet je wel liggen anders nooit aan beginnen en daar heb ik velen aan onderdoor zien gaan.

Ook al vanwege het gezeur van huis uit etc. ook de vrouw of huisgenoot waar je mee samenwoont moet het er ten alle tijden mee eens zijn is er maar één seconde van twijfel dan moet er al een alarm afgaan.

Grt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden