[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ik leer het nooit....


tiny

Recommended Posts

  • Forumlid

een moeilijke tijd achter de rug, 

vrouwlief psychisch heel slecht geweest, een maand opgenomen geweest,

ik bleef thuis met alle rompslomp van het uwv , kreeg 7 telefoontjes op 1 dag.

om maar een voorbeeld te noemen, regelen met de doktoren,

over hoe het nu verder moet met mijn vrouw, gesprekken van 2 uur per dag. de eerste 14 dagen.

de werkgever die mij in de eerste instantie de ruimte gaf, maar daar niet meer mee om kon gaan

dus de personeelschef in geschakeld om dit verder op te pakken.

maar die vond dat ik gewoon hele dagen moest komen werken.

 

en mijn kinderen dan?

die van 14 kon zich wel redden, maar die van 10 , tsja .... ze is net een flierefluiter.

maar daar moest ik maar vrienden of familie voor in schakelen.

of anders voorschoolse opvang, 

maar daar kon ik pas terecht om half 8, 

was niet genoeg volgens de chef, moest om half 8 beginnen.

 

nu heb ik nogal een tic,

ik probeer het iedereen naar de zin te maken, en de verantwoording over het werk 

neem ik super serieus, 

dus de woorden op vrijdag: dat ik toch maar moest komen werken,

dat ik als ik thuis moest zijn, dat ook moest verdienen,

en dat het werk ook gewoon door moest gaan.

en dat ik het schijnbaar allemaal niet zo serieus nam.

 

in dat weekend kwam het dus helemaal niet goed.

ik weet dat ik moet gaan werken,  

ik weet ook dat er geld verdient moet worden,

 

maar ik was nu ook thuis nodig

 

ik leek wel een computer, die net zolang rammelde omdat die er niet uit kwam

tot die uit elkaar plofte.

 

toen werd ik een robot, dingen doen die nodig zijn,

kinderen eten geven, opruimen , honden uitlaten, honden eten geven

 

het is verschrikkelijk om te realiseren dat je het allemaal niet meer kunt bolwerken.

 

na een bezoekje bij de huisarts, naar de psyg geweest.

ben daar elke week naar toe geweest voor 5 maanden lang.

het ging steeds beter, maar ik kwam er niet helemaal uit.

 

intussen 1 dag in de week naar 2 dagen en later 3 dagen in de week weer gaan werken.

controlerend geneesheer helemaal enthousiast omdat ik dit uit eigen initiatief had gedaan....

was heel goed bezig volgens hem...

 

maar de laatste week kwam ik bij mijn machine, klim op de auto om de brandstof

te controleren, flikker ik zo weer naar beneden.

alles lag onder de hydrauliek, 

weer iemand die ze weg hebben gestuurt , die daar geen verstand van had.

3 weken met een dikke knie rondgelopen,

toen ik dit wou melden was de deur van de werkgever dicht, (was nooit dicht)

 

later zei die allemaal ennetjes , en dit, en dat, en zus, en zo,

daar doen we niks mee.

dit was toch het moment, dat ik besefte, dat dit niet goed zou komen.

iedere keer dat er iets was met mijn machine, dat ik dit op moest gaan lossen

en dat dit niet zonder risico's zijn voor mijn eigen gezondheid.

 

heb na een gesprek ook aangegeven , zo niet verder wil gaan.

dus mijn enigste optie was om weg te gaan,

 

dan moet je dan maar doen , was het antwoord.

afspraken gemaakt, mondeling ( weer mijn domme fout )

na de vacantie ander werk.

 

( dit moment was een overwinning, omdat ik dit pakket werkgever aan de kant kon schuiven,

 mij zeer goed gedaan heeft.)

 

de afspraken was: dat ik tijdens mijn vacantie uit de ziekenwet ging,

want dan had hij alle kosten niet, en ik geen cursus geld meer hoef te betalen,

nu wil ik niemand op extra kosten jagen, ( ook weer iets van een tic)

maar die afspraak van de vacantie is wel goed gekomen.

die afspraak van die cursussen  niet, hij heeft 900 euro gewoon van mijn loon af gehouden.

dus weer domme ik,  waarom niet op papier??

omdat ik te veel vertrouwen heb ik de mens ? of wil hebben ?

omdat ik zo ben.....

 

nu natuurlijk finacieel moeilijk, we missen wat geld....en al genoeg extra kosten gehad.

na contact, wordt er niks veranderd, tsja werkgevers....

de volgende keer maar meer aan me eigen denken.......... denk ik 

 

nu al een tijdje ander werk, geen stress, 

nu best wel lange dagen, drukke tijd. 

gaat nu ook een stuk beter.

maar ik loop nog wel steeds met de gedachte, waarom mensen zich  niet aan de afspraak kunnen houden.

en zeker als het om geld draait.... 

een feit is wel, dat je als werknemer maar een nummer bent, 

en als er stront aan de knikker komt, je ineens niet meer zo'n goede werknemer bent :eek:

 

dit is niet om werkgevers in een slecht daglicht te zetten,

er zijn ook goede werkgevers, alleen op 1 of andere manier, werk ik steeds bij de verkeerde.

en schijnen ze geen respect te hebben voor mij :confused:

  • Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo jammer dit soort werkgevers. Ze zullen geen andere kant op kunnen omdat het werk blijft liggen en er geen geld is voor een ander op de wagen.

...........niet door hebben dat een werknemer zijn werkgever eeuwig dankbaar is wanneer deze jou door een moeilijke periode heen kan helpen.

Ik kan mij voorstellen dat je je genaait voelt. Maar om je in te zetten voor een werkgever die niets met jou op heeft is ook geen werken.

Ik denk dat een groot bedrijf dit allemaal beter heeft geregelt of kan regelen als er iemand zich niet 100% kan inzetten.

Er zitten meerdere chauffeurs op de planning. Soms voor tijdelijk, en soms willen of kunnen ze niet anders meer.

Maar sterk dat je door bent gegaan met alles waar je nodig was/ bent

Heel veel succes bij je nieuwe werkgever, hopelijk kunt je hier wel goede afspraken maken.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Schots en Scheef:

(..). Kop op. Zoals Ron zegt ff recht bijstand inschakelen

 

Moet hij die wel hebben, natuurlijk.

 

Sterkte Tiny, zo te lezen zijn jullie op de weg terug, zover dat gaat, en is het financiële zeer een pijnpunt dat nog opgelost moet worden, indien mogelijk.

 

Voor de toekomst: ook als je mondelinge afspraken hebt gemaakt, zeg een volgende keer dat je de gemaakte afspraken nog even digitaal aan de gene met wie je de afspraken maakt doet toekomen. Dat kan via e-mail of een Whats-App bijvoorbeeld. Al zet je maar kort neer, iets in de trant van: 'volgend op ons mondeling gesprek van d.d. bevestig ik hierbij de door ons gemaakte afspraken,. te weten:....  en dan met vriendelijke groeten afsluiten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Marotrans:

Zo, dat is even wat Tiny... dat zijn geen dingen om vrolijk van te worden! In ieder geval heb je qua werk nu een stap in de goede richting gedaan; maar thuis dan? Heb je daar nu wel tijd voor; en voor je eigen gezondheid en zorgen?

thuis gaat nu wat beter, ze heeft inmiddels begeleiding gekregen, dus als ze ergens naar toe moet, een controlerende arts of zo. gaat er professionele begeleiding mee. en als ze voor de restniet het huis uit hoeft, gaat het goed.

thuis voelt ze zich veilig, en school  gesprekken en of winkelen , dan doe ik dat.

voor mezelf...... sinds ik mijn ontslag had aangevraagd viel er een last van me schouders.

doe nu veel dingen die ik leuk vind, ( was ook aan bevolen door de psyg)

ik vind het leuk om te werken, en muziek daar kan ik weer van genieten.

en in de wagen zit een radio, dus dat komt wel goed :ok:

en soms is het nog wel moeilijk, en dit geef ik thuis ook aan, dan kunnen we erover praten, en dingen aanpassen.

ook de kinderen vinden het ook wel moeilijk, maar als we samen zijn komen we er wel uit. 

ik heb veel gesprekken met de oudste, en probeer uit te leggen wat ik voel, 

en dat hij dit later niet zo ver moet laten komen, als hij gaat werken :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei Durashift:

 

Moet hij die wel hebben, natuurlijk.

 

Sterkte Tiny, zo te lezen zijn jullie op de weg terug, zover dat gaat, en is het financiële zeer een pijnpunt dat nog opgelost moet worden, indien mogelijk.

 

Voor de toekomst: ook als je mondelinge afspraken hebt gemaakt, zeg een volgende keer dat je de gemaakte afspraken nog even digitaal aan de gene met wie je de afspraken maakt doet toekomen. Dat kan via e-mail of een Whats-App bijvoorbeeld. Al zet je maar kort neer, iets in de trant van: 'volgend op ons mondeling gesprek van d.d. bevestig ik hierbij de door ons gemaakte afspraken,. te weten:....  en dan met vriendelijke groeten afsluiten. ;)

dit was een gouden tip, die ik ook kreeg van de psyg,

hier ga ik in het vervolg ook zeker gebruik van maken.:ok:

ik blijf zeer zeker netjes, want met schelden en of grof taalgebruik

wordt het er allemaal niet beter op, ook van thuis uit meegekregen :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Anyway.. viel jij onder de transportCAO bij je vorige werk?

 

Volgens mij zegt onze CAO wel het één en ander omtrent scholingskosten en welk deel voor de werkgever is en blijft.

 

900 euro aan scholingskosten... dat zijn meerdere dagen voor de code95, neem ik aan.?

 

Omtrent scholingskosten... kwam ik (ff snel) dit artikel tegen. Vooral dat stukje over de Hoge Raad is misschien interessant voor jouw situatie:

Tevens lees ik dat er een wet is waarbij de werkgever een vermindering op de loonbelastingpremies mag doen dat qua bedrag bijna 3x zo groot is als dat wat bij jouw ingehouden is..

Dat zou, lijkt mij, inhouden dat er van 2 wallen 'gegeten' wordt vanuit jouw voormalige broodheer..:zegtniets:

 

Citaat

(..)

Wat kost het?
Van de Nederlandse werkgevers die scholing aanbiedt aan het eigen personeel, betaalt bijna tweederde ook de kosten hiervan. Dertien procent doet dit gedeeltelijk en maar een paar procent compenseert, bijvoorbeeld met vakantiedagen of flexibele werkuren. Als een opleiding langer duurt of op verzoek van de medewerkers plaatsvindt, is het niet ongebruikelijk een deel van de kosten te vergoeden. Vaak wordt er bij de afspraken over de kosten een clausule opgenomen wat er wordt gedaan bij ontslag van de werknemer. Als iemand bijvoorbeeld binnen een jaar na de cursus opzegt, is het niet gek om (een deel van) de gemaakte kosten op hem of haar te verhalen.

 

De Hoge Raad heeft bepaald dat financiële afspraken over scholing een afbouwregeling moeten bevatten. Hierbij vermindert het te restitueren bedrag met een bepaald percentage per jaar. Ligt de reden voor ontslag bij de werkgever, dan is het niet gebruikelijk de kosten terug te vorderen. Je kunt wel vooraf bepaalde voorwaarden stellen aan het betalen van de opleiding, bijvoorbeeld dat vergoeding van de cursus alleen wordt betaald als het bijhorende diploma is gehaald.

 

Kosten aftrekbaar
Opleidingskosten zijn fiscaal geheel aftrekbaar, maar alleen als je kunt aantonen dat de rekening tijdens de studie is voldaan en dus niet achteraf. Subsidieregelingen voor scholing bestaan niet meer. De overheid heeft alleen voor specifieke gevallen een regeling getroffen in de Wet vermindering afdracht loonbelasting en premies. Per werknemer kan via deze wet jaarlijks aanspraak gemaakt worden op maximaal € 2500,- .

In de meeste CAO's staan afspraken over scholing, verlof en loopbaanbeleid. Opleidingen waarbij de CAO-voorschriften van toepassing zijn, mogen worden gevolgd tijdens bedrijfstijd. Bij langer durende opleidingen die niet in branche- of CAO-kader plaatsvinden, kan je van je werknemer vragen een deel van zijn eigen tijd te investeren.

Veel brancheorganisaties hebben een eigen opleidingsinstituut of een overeenkomst met een extern instituut. Je werknemer kan hier voor minder geld, soms zelfs gratis, een opleiding volgen. Wel moet je dan jaarlijks een bijdrage gegeven (in de vorm van een deel van het bruto-jaarloon van de werknemer plus een eigen bijdrage) voor het fonds waaruit dit wordt betaald.

 

Bron: https://www.dezaak.nl/1088/scholing-personeel-wordt-iedereen-wijzer.htm

 

Nota bene: artikel is uit 2016.. e.e.a zou dus, juridisch, door de tijd ingehaald kunnen zijn..;)

 

Heb je geen rechtsbijstand of lidmaatschap van een vakbond; Probeer een afspraak te maken bij het juridisch loket.

https://www.juridischloket.nl/hoe-we-werken/

 

Sterke en succes  gewenst..  gelijk hebben is nog (lang) niet gelijk (poen) krijgen, denk ik zo..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Anyway.. viel jij onder de transportCAO bij je vorige werk?

 

Volgens mij zegt onze CAO wel het één en ander omtrent scholingskosten en welk deel voor de werkgever is en blijft.

 

900 euro aan scholingskosten... dat zijn meerdere dagen voor de code95, neem ik aan.?

 

 

ik had de groen cao, en in het contract stond met hele kleine letters dat het cursus bedrag deels terug betaald moeten worden.

was niet alleen code 95, ook flora en fauna kwam aan bod, vca, en nog wat andere, die intern gegeven konden worden.

omtrent machinerie en zo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
12 uur geleden zei tiny:

thuis gaat nu wat beter, ze heeft inmiddels ... //knip//... niet zo ver moet laten komen, als hij gaat werken :D 

 

Ik hoop dat je die lijn vast kunt houden Tiny, én dat alles de goede kant op blijft gaan langzaam maar zeker. Sterkte in ieder geval, en probeer het zonnetje te blijven zien :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Marotrans:

Ik hoop dat je die lijn vast kunt houden Tiny, én dat alles de goede kant op blijft gaan langzaam maar zeker. Sterkte in ieder geval, en probeer het zonnetje te blijven zien :ja:

het zonnetje was afgelopen zomer niet moeilijk LOL

 

maar ben over het algemeen best positief ingesteld, 

ik ben echt van mening dat alles goed gaat komen, 

maar het werd in februari echt allemaal wat te veel.

 

ben net wakker, de eerste keer sinds, dat ik zooooo laat wakker wordt  :D

ben er wel content mee, lekker uitgeslapen nu .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden