[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Mercedes


GJW21

Vraag

  • Forumlid

Beste forumleden.

 

Ik heb dit topic geopend omdat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben naar de meningen over het volgende.

 

Waarom is Mercedes over het algemeen niet geliefd bij vrachtwagenchauffeurs?

 

Bij mijn werkgever is het grootste aandeel van het wagenpark van Mercedes (bakwagens en trekkers)

Ik heb zowel met hele oude Mercedes Atego's (1823) gereden als met de nieuwe Antos. Ook heb ik wel met een Actros mp3 met aanhanger erachter gereden.

Naar mijn mening vind ik het over het algemeen fijne auto's, het stuurt fijn, zit goed en er is goed zicht in de spiegels. Wat wil men dan nog meer vraag ik mij af?

 

Tuurlijk zijn er wel verbeterpunten, maar dit is bij elk merk wel van toepassing.

 

Ik ben benieuwd naar de reacties!

 

Groeten GJW21

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Precies de punten die jij op noemt vind ik dan weer waardeloos. De zit achter het stuur is voor mij totaal niet prettig, halverwege de dag al last van me rug. Ook vind ik het goedkoop ogende auto’s met harde plastic. Bedden zijn ook klote, heb bij me vorige baas een mercedes gehad maar die heb ik na 3 weken ingeleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei schoenenreus:

Precies de punten die jij op noemt vind ik dan weer waardeloos. De zit achter het stuur is voor mij totaal niet prettig, halverwege de dag al last van me rug. Ook vind ik het goedkoop ogende auto’s met harde plastic. Bedden zijn ook klote, heb bij me vorige baas een mercedes gehad maar die heb ik na 3 weken ingeleverd.

Denk dat het ook wel gerelateerd is aan het werk wat je ermee doet. Over een bed heb ik bijvoorbeeld. geen mening want bij ons hebben ze alleen dagcabines. Zal ook een persoonlijk iets zijn. Ik krijg bijvoorbeeld last van m'n rug in een Scania.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De stoelen die er bij ons in staan zitten gewoon goed , alleen kan de stoel niet laag genoeg , zodat je erg hoog in de cabine zit .

De software van de bak is bij de laatste modellen gewoon erg goed , de wat oudere schakelen idd wat houterig .

Verder is het maar net wat je baas besteld in 'n auto, want standaard is er eigenlijk niks , alles is optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei opa bert:

De stoelen die er bij ons in staan zitten gewoon goed , alleen kan de stoel niet laag genoeg , zodat je erg hoog in de cabine zit .

 

 

Mijn baas was altijd bang dat ik eruit zou vallen als ik met raam open voor kantoor langsreed........ Blij dat ik weer terug bij Daf ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei erwin75:

 En dan vooral de grote dode hoek bij de spiegels op een fm cabine tegenover de mercedes.

Ik rij sinds een jaar met de spiegels van een FMX, maar dat is echt een verademing.

 

Normaal ontdek je dat niet zo erg, maar als ik weer eens op eentje met de originele spiegels rij merk je het des te meer.

 

Op de volgende  FM komen ook weer de spiegels van een FMX.Al dan niet noodgedwongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



De stoelen die er bij ons in staan zitten gewoon goed , alleen kan de stoel niet laag genoeg , zodat je erg hoog in de cabine zit .


Das bij Daf net zo,
Maandag zo'n nieuwe lf mee gehad. 60.000 op de teller was nog geen 40 km onderweg en voelde mijn knie al.

Bij die cf zet ik de luchtvering uit. Zit ik precies op goede hoogte


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Schots en Scheef:


Bij die cf zet ik de luchtvering uit. Zit ik precies op goede hoogte

 

 

 

Komt door de cabinevorm, het stoelframe zit bij een cf eigenlijk op het spatbord waardoor er weinig ruimte is. M'n (ex) collega reed ook met de stoel op standje laag, en heeft nu in z'n Scania een verlaagd stoelframe om voldoende vering te hebben.
Er zijn meer  cabinemodellen, vooral de kleine broertjes van het topmodel die een uitsparing in de cabine hebben voor het voorwiel. Terwijl dat niet nodig is omdat deze cabines hoog genoeg op het chassis staan en het voorwiel dus die ruimte niet nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Schots en Scheef:


 

 


Das bij Daf net zo,
Maandag zo'n nieuwe lf mee gehad. 60.000 op de teller was nog geen 40 km onderweg en voelde mijn knie al.

(..)

 

 

 

Herkenbaar. Zou wel een tandje hoger willen zitten. Gaat alleen dan net niet goed met de hielstand voor koppelingbediening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Paar dagen met een Actros 1947 onderweg geweest.  

 

- geen tot weinig afzet voor koffiebeker (kan komen door boordcomputer)

- veel te steile instap van 5 treden, zeker voor distributie (zere knieën)

- stoel kan niet ver genoeg naar achter ivm bed. 

- zere rug na dag sturen

- bij ingeschakelde motorrem werkt cruise niet (is normaal maar wordt niet aangegeven door lampje of zoemer)

- luchtvering gaat naar hoogste of laagste stand bij indrukken van pijltje tot op stop wordt gedrukt. 

- versnellingsbak moet lang denken als er plotseling gestopt moet worden voor rotonde of stoplicht.

- stuurt net iets te licht waardoor je gauw teveel stuurt en gevoelsmatig veel corrigeert, ook op rechte weg.

 

Dus als ik de keus heb liever Scania of Daf. 

 

Maar begrijp me niet verkeerd, Mercedes is vergeleken met MAN of Iveco verreweg de fijnste keus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 minuten geleden zei Dukevanes:

Paar dagen met een Actros 1947 onderweg geweest.  

 

- geen tot weinig afzet voor koffiebeker (kan komen door boordcomputer)

- veel te steile instap van 5 treden, zeker voor distributie (zere knieën)

- stoel kan niet ver genoeg naar achter ivm bed. 

- zere rug na dag sturen

- bij ingeschakelde motorrem werkt cruise niet (is normaal maar wordt niet aangegeven door lampje of zoemer)

- luchtvering gaat naar hoogste of laagste stand bij indrukken van pijltje tot op stop wordt gedrukt. 

- versnellingsbak moet lang denken als er plotseling gestopt moet worden voor rotonde of stoplicht.

- stuurt net iets te licht waardoor je gauw teveel stuurt en gevoelsmatig veel corrigeert, ook op rechte weg.

 

Dus als ik de keus heb liever Scania of Daf. 

 

Maar begrijp me niet verkeerd, Mercedes is vergeleken met MAN of Iveco verreweg de fijnste keus!

 

Onderbed moet opgeklapt worden en dan zit er ergens nog een handeltje waardoor stoel verder achteruit kan.....idd erg omslachtig, of een hoek achter de stoel uit het bed laten halen .....gewoon ruk allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Dukevanes:

(..)

- veel te steile instap van 5 treden, zeker voor distributie (zere knieën)

- stoel kan niet ver genoeg naar achter ivm bed. 

-(..)

- bij ingeschakelde motorrem werkt cruise niet (is normaal maar wordt niet aangegeven door lampje of zoemer)

 >  lamp dat de motorrem ingeschakeld is wordt toch wel getoond? Volgens mij verdwijnt dan de ingestelde cruisecontrol snelheid naar de achtergrond (wordt kleiner formaat).

Wat ik wel apart vind is dat de laatst ingestelde cruisecontrol snelheid in dat scherm blijft staan na gebruik. Neem je dus een auto over van een collega.. kán je zien wat zijn laatst gekozen snelheid is geweest..  :zegtniets:

- luchtvering gaat naar hoogste of laagste stand bij indrukken van pijltje tot op stop wordt gedrukt. 

Hangt van het werk af wat je ermee doet.. vaak is luchtvering toch ook kwestie van 'omhoog tot de max' of niet.?

- versnellingsbak moet lang denken als er plotseling gestopt moet worden voor rotonde of stoplicht.

- stuurt net iets te licht waardoor je gauw teveel stuurt en gevoelsmatig veel corrigeert, ook op rechte weg.

 

 

Herkenbaar, met mijn opmerkingen in blauw toegevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-10-2018 om 11:31 zei GJW21:

Beste forumleden.

 

Ik heb dit topic geopend omdat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben naar de meningen over het volgende.

 

Waarom is Mercedes over het algemeen niet geliefd bij vrachtwagenchauffeurs?

 

Bij mijn werkgever is het grootste aandeel van het wagenpark van Mercedes (bakwagens en trekkers)

Ik heb zowel met hele oude Mercedes Atego's (1823) gereden als met de nieuwe Antos. Ook heb ik wel met een Actros mp3 met aanhanger erachter gereden.

Naar mijn mening vind ik het over het algemeen fijne auto's, het stuurt fijn, zit goed en er is goed zicht in de spiegels. Wat wil men dan nog meer vraag ik mij af?

 

Tuurlijk zijn er wel verbeterpunten, maar dit is bij elk merk wel van toepassing.

 

Ik ben benieuwd naar de reacties!

 

Groeten GJW21

Ik ga een andere vraag stellen , waarom zijn er zoveel zot van Scania ??

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden