[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Mercedes


GJW21

Vraag

  • Forumlid

Beste forumleden.

 

Ik heb dit topic geopend omdat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben naar de meningen over het volgende.

 

Waarom is Mercedes over het algemeen niet geliefd bij vrachtwagenchauffeurs?

 

Bij mijn werkgever is het grootste aandeel van het wagenpark van Mercedes (bakwagens en trekkers)

Ik heb zowel met hele oude Mercedes Atego's (1823) gereden als met de nieuwe Antos. Ook heb ik wel met een Actros mp3 met aanhanger erachter gereden.

Naar mijn mening vind ik het over het algemeen fijne auto's, het stuurt fijn, zit goed en er is goed zicht in de spiegels. Wat wil men dan nog meer vraag ik mij af?

 

Tuurlijk zijn er wel verbeterpunten, maar dit is bij elk merk wel van toepassing.

 

Ik ben benieuwd naar de reacties!

 

Groeten GJW21

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei usacandyman:

Ik ga een andere vraag stellen , waarom zijn er zoveel zot van Scania ??

ik vond scania gewoon een prettige auto om mee te rijden,

tegenwoordig weet ik het niet met die automaten.

wel van volvo, dat rijd ook lekker, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 uur geleden zei tiny:

ik vond scania gewoon een prettige auto om mee te rijden,

tegenwoordig weet ik het niet met die automaten.

wel van volvo, dat rijd ook lekker, 

 

 

Ik rijd er dagelijks mee. De motor en de zit achter het stuur is gewoon goed. Voor de rest begrijp ik echt niet waarom sommige er hun geloof van hebben gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Van uit het werk dat ik doe is Mercedes absoluut een klote auto, en dan heb ik het niet over uitstraling of de werkplek voor de chauffeur.

 

Maar bij ons hangt het meeste gewicht echt op het achterste puntje van het chassis en dan komt het mankement van Mercedes pas echt naar boven.... de vering. Je wordt gewoon zeeziek in die auto. Eén van mijn opdrachtgevers zweert bij Mercedes en daar is een doorloop in chauffeurs die niet normaal is, ik denk dat de chauffeur die daar het langste werkt er nu drie jaar werkt. 

Scania is best een mooie auto, het nadeel van dat merk zijn de chauffeurs die over het algemeen een air hebben van "wij zijn pas chauffeurs, jullie besturen een bakfiets". 

 

Als ik kijk naar waarom ik MAN rij is dat hoofdzakelijk de vering, hij ziet er nog uit als een vrachtauto en niet als een opgeblazen personenauto, maar zeker prijs kwaliteit verhouding.

En ga nou niet zeggen dat Scania betere kwaliteit heeft, de onderdelen komen tegenwoordig bijna allemaal uit dezelfde fabriek als die van MAN. Overigens heeft MAN wel iets heel goeds gestolen van Scania en dat is de versnellingsbak en tussenbak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Als chauffeur heb ik altijd gekeken hoe ik woon en leef in de cabine. De techniek moest gewoon werken, onderhoudsverhaal is rekening baas.

Scania (heb de 111, 112 en een beetje 113 gereden) viel Direct door de mand. Wat een klote hok.

Daf heb ik heel lang geleden gereden, de 1600, 2100, 2600 en 2800 en een week of 3 de 3300, maar hokken waren nagenoeg gelijk en heel basic (maar die waren ook heel oud).

Volvo heb ik altijd degelijke cabines gevonden nx meer en nx minder.

Daar komt ie:

Mercedes... tsja, vroeger stond de ster voor kwaliteit, tegenwoordig is het "gewoon" een wagen maar de cabine van de laatste jaren is wel een hele deftige geworden (ruimtelijk gezien). De ster die ik vast gereden heb was een 1925 combi met zo'n halve cabine….

MAN en Iveco staan bij mij boven aan. Ruime cabines met veel opbergmogelijkheden.

 

Nogmaals, techniek hou ik buiten beschouwing. Maar de werkplaats bepaalt tegenwoordig voor 99% of je gelukkig met een wagen wordt/blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei HIT:

Als ik kijk naar waarom ik MAN rij is dat hoofdzakelijk de vering, hij ziet er nog uit als een vrachtauto en niet als een opgeblazen personenauto, maar zeker prijs kwaliteit verhouding.

 

Brandstofverbruik bij stationair draaien was toch ook een belangrijk punt, gezien je werkzaamheden?

Heb ik je weleens eerder op dit forum zien schrijven, d8 ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik heb met 3 merken gereden. Daf Volvo en Scania. Daf is een auto voor de chauffeur is mijn mening. Ruim comfortabel en een super bed. Helaas kan Daf geen kwalitatief betrouwbare auto meer maken. (Met de 106 heb ik geen ervaring) scan8a vind ik een Oostblok hok. Zal gerust een goede auto zijn maar ik zou gelijk lid worden van het FNV en eisen dat slapen in zo'n auto onverantwoord is.

 

Ik heb zelf een Volvo fh3 gehad. Ruim 1 miljoen mee gereden zonder problemen. Hij was scherp in aanschaf en had een goede restwaarde. (Zat in 5 jaar tijd 40.000 verschil in.) 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei HIT:

Van uit het werk dat ik doe is Mercedes absoluut een klote auto, en dan heb ik het niet over uitstraling of de werkplek voor de chauffeur.

 

Maar bij ons hangt het meeste gewicht echt op het achterste puntje van het chassis en dan komt het mankement van Mercedes pas echt naar boven.... de vering. Je wordt gewoon zeeziek in die auto.....

Dat zal in jou werk misschien zijn, in ons werk is het precies andersom daar word je zeeziek in een MAN en is Mercedes toch de betere.

Slechte auto's zijn er niet meer maar elk merk heeft wel zijn mindere punten. Ik rijd nu Mercedes maar heb ook MAN, Daf en Scania gereden. De Man, zoals al gezegd, vind ik ontiegelijke schommelbakken. Daf is een fijne auto maar vind de spiegels ruk, Scania heb ik weinig aanmerkingen op (en nee ik heb ook niets met die hele merchandise er omheen hoewel ze dat wel heel slim hebben gedaan). Ik rijd nu al een paar jaar Mercedes en ben er blij mee, vind het een heerlijke auto. Veel gehoorde klacht is idd de versnellingsbak maar heb daar geen last meer van. De bak is "zelf lerend", past zich aan naar het rijgedrag van de chauffeur. Als er wisselende chauffeurs op zitten zal je er last van blijven houden dat tie blijft zoeken naar de juiste versnelling. Op "mijn" auto heeft de afgelopen 2 jaar niemand anders gereden (behalve misschien 1 of 2 dagen) en heb er totaal geen last meer van. Enige minpunt wat ik zou kunnen bedenken is dat je een auto achter de spiegelhuizen kan verstoppen, die mogen ze wel meer open maken net als bij Volvo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 27-10-2018 om 07:56 zei josimo:

 

Onderbed moet opgeklapt worden en dan zit er ergens nog een handeltje waardoor stoel verder achteruit kan.....idd erg omslachtig, of een hoek achter de stoel uit het bed laten halen .....gewoon ruk allemaal

Of je zaagt dat aluminium randje eraf en nog een cm of 5 van de bedplaat, dat hebben ze bij mij zo gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
11 minuten geleden zei bituum trapper:

Of je zaagt dat aluminium randje (vanaf de koelkast) eraf en nog een cm of 5 van de bedplaat, dat hebben ze bij mij zo gedaan.

 

Klopt zo hebben ze mijn vorige ook al gedaan<Mercedes kwam er zelf mee......beetje vreemd ipv af fabriek zoiets te doen nu tippen ze hun eigen tekortkomingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei albertvv:

Enige minpunt wat ik zou kunnen bedenken is dat je een auto achter de spiegelhuizen kan verstoppen, die mogen ze wel meer open maken net als bij Volvo.

 

Meteen ook het grootste kritiekpunt wat ik op mijn MAN heb: Het levert een enorm grote dode hoek op. En dat men het niet voor elkaar krijgt om de stoel en het stuur recht achter elkaar te zetten, is ook wel een beetje jammer. Dit zou beter kunnen, maar verder? Prima auto hoor.

DAF en Scania vind ik ook prima auto's en ik snap niet dat sommigen er zo op schelden: Elke auto heeft wel iets wat de ene chauffeur kan waarderen en de ander juist helemaal ruk vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei shompie:

 scan8a vind ik een Oostblok hok. Zal gerust een goede auto zijn maar ik zou gelijk lid worden van het FNV en eisen dat slapen in zo'n auto onverantwoord is.

 

Ik heb zelf een Volvo fh3 gehad. Ruim 1 miljoen mee gereden zonder problemen. Hij was scherp in aanschaf en had een goede restwaarde. (Zat in 5 jaar tijd 40.000 verschil in.) 

 

 

w.b.t. Scania ben ik het helemaal met je eens ! dat bed is zwaar ruk.

Het bedrijf waar ik nu parttime rij heeft als 1e merk Volvo lopen , en met name die serie 3 doet het zeer goed en brengt na 1.000.000. km. nog goed geld op , 

als 2e merk Mercedes , en volgens de eigenaar mede ook vanwege de hoge rest prijs !

Verder lopen er ook wat Scania's , 'n paar Dafjes  en wat  M.a.n's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 uur geleden zei Leeuw:

 

Meteen ook het grootste kritiekpunt wat ik op mijn MAN heb: Het levert een enorm grote dode hoek op. En dat men het niet voor elkaar krijgt om de stoel en het stuur recht achter elkaar te zetten, is ook wel een beetje jammer. Dit zou beter kunnen, maar verder? Prima auto hoor.

DAF en Scania vind ik ook prima auto's en ik snap niet dat sommigen er zo op schelden: Elke auto heeft wel iets wat de ene chauffeur kan waarderen en de ander juist helemaal ruk vindt.

 

 

Ga maar eens een nachtje op het bed van een Scania liggen....😇

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
19 minuten geleden zei shompie:

Ga maar eens een nachtje op het bed van een Scania liggen....😇

 

De bedden van Scania waren nooit de beste, zeker die van de 3-serie waren berucht. Maar ik heb er vaak op geslapen hoor en zonder problemen.

Niettemin is het jammer dat ze zelfs bij de R-serie nog met schuifstukjes en losse matrasdelen werkten... Hoe het nu bij de cabine's is weet ik niet.

 

Hoe dan ook: Als ik een probleem zou hebben met de matras in mijn auto, zou ik snel zorgen dat ik een ander, beter matras erin kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
20 minuten geleden zei Leeuw:

 

De bedden van Scania waren nooit de beste, zeker die van de 3-serie waren berucht. Maar ik heb er vaak op geslapen hoor en zonder problemen.

Niettemin is het jammer dat ze zelfs bij de R-serie nog met schuifstukjes en losse matrasdelen werkten... Hoe het nu bij de cabine's is weet ik niet.

 

Hoe dan ook: Als ik een probleem zou hebben met de matras in mijn auto, zou ik snel zorgen dat ik een ander, beter matras erin kreeg.

 

De matrassen van de 3 serie waren de beste tot nu toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Op het gevaar af dat ik me vergis.... Had de 3-serie als onderbed niet 3 kunststof "schelpen" met elk een dun matrasje? En deze schelpen kon je omhoog tillen om zo de bergruimte eronder te bereiken. Toch? En dan mocht je nog even over die kunststof bak op de motortunnel klimmen ook...

 

Een aantal collega's van me die 3-serie als vaste auto hadden, hadden een onderbouw laten maken ter vervanging van dit bed met een fatsoenlijke matras erop. Ik dacht dat iemand uit Den Ham die onderbouwen maakte als hobby. Het spijt me dat ik daar nooit foto's van heb gemaakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb voor m'n C gelest en afgereden op een ouwe Actros met een klapbak, opzich niks mis met dat karretje. CE was zo'n EPS hok, en dat was wel drama.. Maar goed, 't gaat hier vast over de modernere variant 😛 Wij hebben één MP4 combi rijden, en 't is het gewoon allemaal nét niet.

 

Bijna iedereen waaronder ik klaagt er over dat de zit niet goed is, en ook zeer slecht af te stellen is.

De luchtvering die zoals eerder vermeld pas stopt als jij op stop drukt, wij rijden met middenassers zonder doorlaaddeuren, da's leuk met aankoppelen op oneffen terrein als je 'm maar een kleiiiin beetje hoger of lager wilt hebben.

Automaat denkt erg lang na, en loopt soms onnodig veel versnellingen door na een stevige remactie. Dan hoor je 'm een paar keer schakelen voordat je weer van je plek komt..

 

Al in al is 't bij ons zeer zeker geen geliefde wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben niet zo thuis thuis in de types Actros, heb een tijd met 1 gereden waarvan het kenteken met BP begon. Was een megaspace, zeer ruime binnenkant en een heerlijk bovenbed! Dat waren ook eigenlijk de enige pluspunten voor mij. Zat niet lekker, wat ik hier al meer lees je benen kwamen boven de deur uit, het rijden zelf vond ik ook niet fijn met de automatische versnellingsbak die erg schokkerig was. Gelukkig niet al te lang mee hoeven rijden omdat mijn werkgever toendertijd ook niet echt te spreken was over het verbruik.

En Scania achja van mijn rijdende carrière rijd ik al grotendeels met Scania, zit achter het stuur is ongeëvenaard alles binnen handbereik en genoeg zicht.. Rijden is geweldig als je de luxere uitvoeringen heb, merk wel een groot verschil met mijn eerste Rserie waar alles op en aan zat en nu met een vrij kale.. Het bovenbed bij een 4serie was heerlijk en vanaf de Rserie hebben ze de plank mis geslagen, het eerste en tweede type met die aanrits dingen was een drama.. Moet zeggen nu bij de streamline is het wel verbeterd, maar door het uittrekken blijf je een geultje houden. Met het matras zelf vind ik trouwens niks mis, ik kan er prima op slapen.

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Allereerst iedereen bedankt voor de reacties, was vermakelijk om terug te lezen!

 

Waar ik mij toch echt niet in kan vinden is de stuur/stoelverstelling van Mercedes, en dan praat ik hier over de MP4 serie.

Ik vind dit juist erg fijn geregeld, zou er aan kunnen liggen dat ik zelf vrij rechtop zit. Is natuurlijk ook persoonlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 28-10-2018 om 10:07 zei shompie:

 

 

Ik rijd er dagelijks mee. De motor en de zit achter het stuur is gewoon goed. Voor de rest begrijp ik echt niet waarom sommige er hun geloof van hebben gemaakt.

 

Dat inderdaad, alleen rijd ik er niet dagelijks mee. Maar als ik internationaal zou rijden zou ik qua cabine toch liever een XF hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 28-10-2018 om 12:24 zei shompie:

 

 

Ik heb zelf een Volvo fh3 gehad. Ruim 1 miljoen mee gereden zonder problemen. Hij was scherp in aanschaf en had een goede restwaarde. (Zat in 5 jaar tijd 40.000 verschil in.) 

 

 

Ik heb met de FH4 gereden en met de FH2 en ik vond de FH2 beduidend beter. Zowel qua versnellingsbak als qua sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden