[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Boorcomputer


Stagiair

Vraag

  • Forumlid

Goedemiddag beste lezers,

 

Ik ben stagiair bij een transportbedrijf. Ik doe onderzoek naar tablet-boordcomputers.

Voor mijn onderzoek heb ik verschillende ICT leveranciers zoals Trimble, Rietveld en Groeneveld gecontacteerd voor prijzen betreft tablet-boorcomputers.

Deze bedrijven geven helaas geen informatie hierover aan stagiaires of reageren gewoonweg niet.

 

Hopelijk kunnen jullie mij hier meer over vertellen.

Ik zou het ook waarderen als jullie feedback geven, mochten jullie gebruik maken van dit soort boordcomputers.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

PS. Ik hoop dat dit soort vragen ook op dit forum geplaatst mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Dit soort vragen komen geregeld voor hier op het forum.

Je mag ze plaatsen, maar ik kan me afvragen of je het antwoord gaat vinden op een CHAUFEURSforum...

ALs je nu zou vragen hoe een bepaald systeem werkt, krijg je waarschijnlijk meer antwoorden.

Maar prijzen van dergelijke systemen worden doorgaans niet met chauffeurs besproken…..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 uur geleden zei Stagiair:

Goedemiddag beste lezers,

 

Ik ben stagiair bij een transportbedrijf. Ik doe onderzoek naar tablet-boordcomputers.

Voor mijn onderzoek heb ik verschillende ICT leveranciers zoals Trimble, Rietveld en Groeneveld gecontacteerd voor prijzen betreft tablet-boorcomputers.

Deze bedrijven geven helaas geen informatie hierover aan stagiaires of reageren gewoonweg niet.

 

Hopelijk kunnen jullie mij hier meer over vertellen.

Ik zou het ook waarderen als jullie feedback geven, mochten jullie gebruik maken van dit soort boordcomputers.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

PS. Ik hoop dat dit soort vragen ook op dit forum geplaatst mag worden.

 

Mijn oudste zoon heeft als stagiair bij een transportbedrijf in Amsterdam de mogelijkheden van boordcomputers bekeken binnen dat bedrijf en heeft hierdoor met bijna alle grote spelers op dat gebied aan tafel gezeten. Ondanks zijn leeftijd toen (18) werd hij op een enkeling na wel serieus genomen.

 

Nu doet hij de planning bij datzelfde bedrijf en degene die hem toen niet serieus namen pissen nu naast de pot zeg maar.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei shompie:

 

Mijn oudste zoon heeft als stagiair bij een transportbedrijf in Amsterdam de mogelijkheden van boordcomputers bekeken binnen dat bedrijf en heeft hierdoor met bijna alle grote spelers op dat gebied aan tafel gezeten. Ondanks zijn leeftijd toen (18) werd hij op een enkeling na wel serieus genomen.

 

Nu doet hij de planning bij datzelfde bedrijf en degene die hem toen niet serieus namen pissen nu naast de pot zeg maar.

 

 

 

 

omdat ze slecht werk leveren ? .......:D

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
6 minuten geleden zei scania1965:

omdat ze slecht werk leveren ? .......:D

 

Nee hoor. Het ging er hier om.dat grote bedrijven niet zouden reageren op.stagaires.

 

Stom. Die zijn de toekomst. Hun toekomstige klanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar wat is nu precies je vraag? En dan bedoel ik niet de prijzen van boordcomputers want die antwoorden ga je hier denk ik niet vinden, maar de feedback van chauffeurs? Ik heb een carcube van trimble, ben er opzich wel over te spreken maar als ik mijn werkgever moet geloven zijn de kaart updates van de navigatie schreeuwend duur

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ daar werk ik nu mee. Heb de app op een (oudere) Samsung Galaxy staan.

Soms is de verbinding inderdaad traag, duurt het ff voordat via de BT boardcomputer en App synchroon staan bij, bijvoorbeeld, een laadtaak.

 

Sinds enkele weken heb ik wel het nadeel dat de App niet opstart na een tijdje in de 'rust' stand te hebben gestaan. Moet ik de telefoon opnieuw opstarten.

Geen idee of dat de App is OF de telefoon die raar doet (geheugen van dat ding is ook vrij vol momenteel).

 

Daarnaast is men bij ons ook bezig met een versie update ervan, want klachtenvrij is het ook niet, als ik e.e.a zo begreep.

 

Voor de navigatie hoef je zo'n systeem niet te komen.

 

Transics vind ik wat gebruiksvriendelijker m.b.t. het scherm.. al mis ik wel de keuze opties 'diversen'  en 'onderhoud'  / 'panne' in het systeem. Dat zal, denk ik, wel een bewuste keuze van mijn broodheer zijn.. en dat er meerdere activiteit codes in het bronsysteem beschikbaar zijn.

Volgens mij is het onderdeel 'diensttijden' ook uitgebreider dan, bijvoorbeeld, de carcube.

 

Carbube heb ik in het (recente) verleden mee gewerkt. Op zich goed te doen, al is het systeem wat grover van opzet (lay-out) naar mijn mening. Goed te doen voor vaste taken  waar niet al te veel info voor nodig is.

 

~~~~~~~~~~

 

Qua respons van bedrijven: zoek de commerciële vertegenwoordiger op van dat bedrijf.. bel / schrijf hem aan namens het bedrijf waarvoor jij nu bezig bent, zeg niks over stagiairschap maar dat jij namen het bedrijf werkt aan een marktverkenning voor de aanschaf van een volwaardige telematica (boardcomputer) oplossing. 

Sluit af met dat je Interim adviseur bent.

Niks aan gelogen, want je moet namelijk voor je stage een advies uitbrengen (neem ik aan) en jouw stage betreft een tijdelijke periode waarna je weer terug naar school gaat. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden