[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

1e keer Internationaal


Nevada74

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei Nevada74:

....

Zou graag tips willen over waar je kan overnachten,douchen en dergelijke?

Overnachten, hmmmm, was dat voor een matras achter je rug? Douchen bij de klant of restaurant.

Hoe vind je die adressen per land?

Kaart, kompas en navi op de voorruit, kom je aardig ver mee.

Wat neem je allemaal mee in je cabine?

In het begin, zeker wanneer je geen vaste wagen hebt, zo min mogelijk. Later sta je er versteld van hoeveel troep je meesleurt!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ben sinds kort chauffeur op trekker/oplegger en ga voor het eerst internationaal.
Zou graag tips willen over waar je kan overnachten,douchen en dergelijke?
Hoe vind je die adressen per land?
Wat neem je allemaal mee in je cabine?
TruckFly even downloaden op je telefoon

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

 

En deed je nog niet de helft van wat je nu doet op een dag...

. Het gaat allemaal veel sneller, het materiaal waar we tegenwoordig mee onderweg zijn is dan ook vele malen beter en comfortabeler geworden, de mogelijkheden m.b.t. snel navigeren is daar zeker deel van. 
 

Je doet t een stuk gemakkelijker de dag van vandaag,maar waarom moet t beslist altijd veel zijn?

 

"vroegâhh, reed je i.d.d. met de kaart op de knieën en ging je de weg vragen in dat kroegetje dat daar was op een kruispunt,

Je maakte daar  wat sociale contacten en trainde er gelijk de spreekvaardigheden van je buitenlandse talen .

Je kwam toch wel aan je wekelijks aantal uren,nu maak je er niks meer.

En wat zal er gebeuren ,denk je, als de satelieten eens uit zou vallen? als de verschillende navigatie systemen uit zouden vallen,dat word lachen denk ik.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
16 minuten geleden zei europeaan:

Vergeet niet om condooms mee te nemen..............:D

 

En genoeg keukenrollen............LOL

 

 

 

Voor oude chauffeurs is een stof doekje voldoende 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei Pierre:


Hoezo dat. Is het in poedervorm i.p.v. vloeibaar op die leeftijd? :D

 

Het hoeft niet beslist altijd veel te zijn. Je doet veel meer op een dag met de hedendaagse techniek en mogelijkheden.

 

jouw woorden @Pierre LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
21 uur geleden zei Nevada74:

Ik ben sinds kort chauffeur op trekker/oplegger en ga voor het eerst internationaal.

Zou graag tips willen over waar je kan overnachten,douchen en dergelijke?

Hoe vind je die adressen per land?

Wat neem je allemaal mee in je cabine?

 

Hoe internationaal ga je rijden?lijndienst of stukgoed waarbij je smorgens niet weet waar je savonds uitkomt.

 

Overnachten kan op elke Pplaats in de loop der jaren ga je de betere en onbekende plaatsen ontdekken. Douchen kan zowat bij elke benzine pomp of truckstop waarbij ik duitsland boven alle andere landen verkies ivm schoonheid.

Adressen vind je gewoon via navigatiesystemen en desnoods google maps.

Meenemen: bedgoed toilettas gevuld voor een week kleren jerrycan water voldoende eten en drinken telefoon met abonnement goede zin en iets om je in vrije tijd te vermaken 

 

Er zal best meer zijn maar dat ga je vanzelf ontdekken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Genoeg kleren. Reken op 5 overnachtingen, heb je altijd genoeg.

Douchen in D, zorg dat je kleingeld heb.
Toilet kun je tegenwoordig bijna overal contactloos doen. Maar is meestal 50 of 70 cent

Goede kaart van waar je heen gaat. In D bij de grotere tankstation heb je overzicht kaarten. In a3 of a4 formaat
Enne houd vooral in D de postcode in de gaten. Sommige plaatsen komen wel 7 keer voor.

Paar cd's mee, usb met muziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Wat kleren betreft wil ik wel nog aanmerken dat het sterk afhangt wat voor werk je doet en WAAR je heen rijdt.

Een regenpak is overal wel handig, maar een isolatie overal zal je richting Spanje geregeld niet nodig hebben….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Kaarten kopen is zo 1900 .... heb alleen een (verouderd) boek van duitsland en Frankrijk in auto liggen waar ik nooit in kijk. Of je moet zoiets als op de foto in de auto willen hebben 

 

20181104_104448.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



Kaarten kopen is zo 1900 .... heb alleen een (verouderd) boek van duitsland en Frankrijk in auto liggen waar ik nooit in kijk.


Toch vind ik het wel makkelijk(en zeker als je net begint)
Al die mooie systemen kunnen ook uitvallen,kun je altijd ff globaal kijken welke kant je op moet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
19 minuten geleden zei andremast:


 

 


Toch vind ik het wel makkelijk(en zeker als je net begint)
Al die mooie systemen kunnen ook uitvallen,kun je altijd ff globaal kijken welke kant je op moet.

 

 

Tuurlijk maar een kaart op schoot vind ik niet meer van deze tijd met het drukke verkeer.

En mochten de satellieten uitvallen dan rijd iedereen de verkeerde kant op:rolleyes: ......val ik tenminste ook niet op 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 minuten geleden zei Murphy:

Nee, maar "routevoorbereiding" was een leuk vak vroeger, is zeker ook niet meer van de tijd?

 

 

Kunt toch op navi kijken en google maps waar hij je langs stuurt en eventueel route aanpassen? 

Ervaring doet natuurlijk ook een hoop.

 

^^Ben ik nou zo nieuwerwets of sommige zo ouderwets? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Daarom had ik het er ook bijgezet ..... ervaring. Dat zal topic starter ook krijgen na diverse keren op zijn spreekwoordelijke bek te zijn gegaan zoals we allemaal begonnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Het behoort eigenlijk zo te zijn dat iedere chauffeur op elk willekeurig moment op een kaart kan aanwijzen waar hij zich bevind.
 

Wij hadden bij Bas verschillende klanten in het centrum van Parijs.

Op een dag moet een collega,die zweerde bij navigatiesystemen,en geen kaart kon lezen,ook naar zo een klant.

Stelt de navigatie in ,en rijdt perfect tot bij die klant voor de deur,,, maar toen terug de stad uit..... dat lukte dus niet,omdat hij geen benul had waar hij stond ( als hij eenvoudig "Lille"ingegeven had was zijn probleem opgelost).

Uiteindelijk hebben ze een andere collega daar met de motorwagen heen gestuurd die m de stad uit geloodst heeft.

 

Dezelfde vent moet op een vrijdagmiddag laden in een voorstadje van Napels,geeft t adres in wat m opgegeven is en gaat rijden.

Het word echter steeds smaller en smaller,tot hij bij een T kruising komt waar rechtsen links zijn opgegeven straat ligt,hij kan daar echter niet links of rechts om.

Auto op slot gezet en hij te voet naar het opgegeven adres,belt aan en: er doet een oud wijffie open en die zegt: ja,dat is hier,t bedrijf van mijn kleinzoon,maar die is op de fabriek,op het industrieterrein.

 

Intussen was de politie er ook bij gekomen en die hebben die staat afgezet,en s;avonds toen er een hoop geparkeerde auto's weg waren hebben ze m ,dikwijls tegen t verkeer in,de stad uitgeleid en naar t industrie terrein gebracht,naar de fabriek,met een parkeerterrein ervoor waar je met drie Anatov's tegelijk kon landen en opstijgen,zo groot.

 

Blijkt dat iemand het adres verkeerd doorgegeven heeft,en hij dat niet in de gaten had,gebeurt wel meer;factuuradres en aflever of laadadres zijn verschillend.

 

IK wil mezelf niet op de borst kloppen maar als ik zo een adres doorkrijg kijk ik eerst op de plattegrond( van Napels i.d.g.),bevalt me de situatie niet,bel ik de planning(of bel zelf met de klant).

Dikwijls geeft mijn voorgevoel me gelijk en moet ik inderdaad ergens anders zijn.:ja: :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 minuten geleden zei europeaan:

 

 

IK wil mezelf niet op de borst kloppen maar als ik zo een adres doorkrijg kijk ik eerst op de plattegrond( van Napels i.d.g.),bevalt me de situatie niet,bel ik de planning(of bel zelf met de klant).

Dikwijls geeft mijn voorgevoel me gelijk en moet ik inderdaad ergens anders zijn.:ja: :D

 

 

Daar kan google maps je heel veel bij helpen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden