[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Veiligheid


Nevada74

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Je kunt in het licht (of in de buurt van een camera) gaan staan óf aan de kant van het bos op de parking...

In een doodlopende steeg in de havens óf langs de doorgaande weg...

Op een nieuw industriegebied op het nog te bebouwen deel óf bij bedrijven in de buurt waar nog wel eens beveiligingsdiensten passeren...

 

Allemaal onder voorbehoud van ruimte natuurlijk, maar dit zijn kleine dingetjes die het verschil kunnen maken. Beter vijf minuten over m'n tijd voor een relatief veilige plek dan keurig de tacho voor elkaar en 's morgens een lege tank denk ik dan maar :ja:. Die voel je vanzelf wel aan denk ik.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei Kiepenboer:

Vorige week nog overvallen bij de P plaats bij Heerde ri Zwolle.

 

Op 19 juni van dit jaar op exact dezelfde parkeerplaats...

Het gat in het zeil en het feit dat er kapotgescheurde, lege dozen kris kras in de trailer lagen, doet me vermoeden dat er het nodige gestolen was uit de trailer. De chauffeur was natuurlijk niet blij maar door de taalbarrière was een echt gesprek helaas niet mogelijk...

 

blue.jpg

 

Sluit me aan bij wat Marotrans zegt: Probeer ergens in het zicht/licht te parkeren, maar zoals je hierboven kunt zien biedt een verlichte parkeerplaats ook geen enkele garantie.

Boeven zijn nu eenmaal overal.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En dat noemen ze ...........


POLITIE
Dat dacht ik vanmorgen ook toen ik aan de kant gezet werd maar t bleef bij een waarschuwing, rij al 5 jaar via Longwy als ik richting Metz moet en nou moest ik voor de laatste rotonde aan de kant van de politie. Volgens die man was het verboden om met ADR over een N-weg te rijden in België als je der niks te zoeken hebt. Zei tegen die man dat dat nieuw was voor mij en dat ik altijd zo ga. Afijn een vermaning en moest bij de rotonde draaien en terug naar de snelweg. Ik zeg maak nou ff me pauze af en dan ga ik terug, dat was goed hun gingen verder. Pauze had ik niet nodig dus ben ff 5 minuten blijven staan en daarna toch gauw bij Longwy der over gedoken

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Klopt inderdaad. Je mag met ADR niet via Longwy. Het stukje vanaf de autobaan tot de Franse grens is een gewestweg.
Hetzelfde geld voor de N4 als je over Martelange gaat. Ook verboden voor ADR als je er niks te zoeken hebt.
Dat heeft enkele collega's al geld gekost heb ik me laten vertellen.
N4 waag ik me niet aan, dat stukje naar Longwy doe ik ook altijd...
Echt nooit geweten maar we zijn nooit te oud om te leren haha

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Danny:

. Volgens die man was het verboden om met ADR over een N-weg te rijden in België als je der niks te zoeken hebt. 
 

Deze discussie is hier enige jaren geleden ( in 2011 )ook eens geweest;N.a.v.deze discussie heb ik toen een mailtje gestuurd naar het E.S.I.

In het ADR handboek van de Belgische cursus staat inderdaad dat voertuigen ,geladen met ADR , behalve in geval van noodzaak,gebruik moeten maken van de auto wegen.

 

http://www.gevaarlijke-stoffen.be/algemene-regels.htm

 

 

Er is echter één uitzondering:( zo bleek uit correspondentie met mijn opleider bij het E.S.I.)

Als de afstand,die u via de autoweg doet,dubbel zo groot is dan de afstand binnendoor,is het toch toegelaten om binnendoor te rijden

 

 

DE hele discussie is hier te lezen:

 

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

 

Klopt inderdaad. Je mag met ADR niet via Longwy. Het stukje vanaf de autobaan tot de Franse grens is een gewestweg.

Hetzelfde geld voor de N4 als je over Martelange gaat. Ook verboden voor ADR als je er niks te zoeken hebt.

Dat heeft enkele collega's al geld gekost heb ik me laten vertellen.

N4 waag ik me niet aan, dat stukje naar Longwy doe ik ook altijd...

Zou je echter vanuit Frankrijk komen ,kunnen ze er volgens mij,niets van zeggen,als je in Longwy op het einde van de autoroute  staat valt er niks om te rijden.

Opgaand zou je een fake CMR kunnen schrijven met een bestemming in Longwy (F) de afstand van Arlon,via de autoroute Luxemburg,Thionville,Longwy ,is vele malen dubbel aan de afstand Arlon-Longwy via de RN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zou je echter vanuit Frankrijk komen ,kunnen ze er volgens mij,niets van zeggen,als je in Longwy op het einde van de autoroute  staat valt er niks om te rijden.
Opgaand zou je een fake CMR kunnen schrijven met een bestemming in Longwy (F) de afstand van Arlon,via de autoroute Luxemburg,Thionville,Longwy ,is vele malen dubbel aan de afstand Arlon-Longwy via de RN.
Goeie info dankje! Voorheen kwamen we wel is Tellancourt, fabriek zit er nog steeds zag ik net dus schrijf ik opgaand daar wel een cmr naar toe

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

"Van valsheid in geschrifte is volgens de wet sprake wanneer iemand een geschrift, dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken."

 

Dus ook het opzettelijk verkeerd invullen van een CMR valt daaronder. Nu zul je daar vast de cel niet voor indraaien, maar ook politieagenten schijnen het niet erg leuk te vinden, wanneer je ze probeert te belazeren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik geloof niet dat er 1 agent is die als je de CMR laad zien het bedrijf gaat bellen of met je mee rijdt tot aan de poort om te kijken of je daar wel echt moet zijn. Dan kun je alsnog net doen alsof je telefoon krijgt en de bestemming ineens veranderd wordt. 

 

 

Het zal officieel gezien wel valsheid in geschrifte zijn maar het is maar een minimaal vergrijp. Steel je een TV of een snoepje bij de jamin dan is het ook beide diefstal maar staat totaal niet in verhouding qua schade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als Danny daar met zijn tank komt zal t wat moeilijker zijn om oom agent te overtuigen,maar komt Pierre daar meteen stukgoedauto zullen ze echt niet gaan controleren of die ene CMR wel daadwerkelijk in die auto zit.

Die partij ADR moet natuurlijk wel kloppen,zowel etikettering als adresstickers ( altijd geloofwaardig blijven):D

Je hoeft niet voor die partij ADR een CMR te schrijven hè,je kunt ook voor een of andere klant( die je van internet afhaalt of uit tillefoon boek) 

Indien je op die route moet lossen mag je er langs staat er,niet dat je daar beslist ADR moet lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei schoenenreus:

Ik geloof niet dat er 1 agent is die als je de CMR laad zien het bedrijf gaat bellen of met je mee rijdt tot aan de poort om te kijken of je daar wel echt moet zijn. Dan kun je alsnog net doen alsof je telefoon krijgt en de bestemming ineens veranderd wordt. 

 

 

Het zal officieel gezien wel valsheid in geschrifte zijn maar het is maar een minimaal vergrijp. Steel je een TV of een snoepje bij de jamin dan is het ook beide diefstal maar staat totaal niet in verhouding qua schade.

Daar wil ik wel op in gaan ik heb een maal controle gehad over Cmr in de jaren 80 Als de cmr vals is kan je duur komen te staan Waarom Het is nog altijd een internationaal document En de boete is vrij hoog als je de verkeerden agent tegen komt Het zelfde met een internationale vergunning in de jaren 80 Ik ken gevallen dat de boete meer dan 10000 gulden was zeker in Oostenrijk Wat dat aan gaat is er veel verandert

 

Huub 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat er ook gebeurt zal t altijd met mijn volle verstand doen, als die agent mij daarvoor de bak in wil gooien mag die dat doen fout is fout immers.. In de ochtendspits door Luxemburg heen zal nooit mijn voorkeur hebben en nu met de wegwerkzaamheden die bij Arlon beginnen verlies je al genoeg tijd voor je überhaupt in Luxemburg bent

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-11-2018 om 08:57 zei Nevada74:

Hoe staat het momenteel met het overvallen van chauffeurs ?

Kan je iets doen om het te voorkomen,zijn er plekken waar je beter niet kan gaan staan of juist wel?

Dusssssss...............🙀

 

 

en “on-topic” maar weerrrr

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ohja daar ging t over In de 15 jaar dat ik rij nog nooit overvallen of iets van ladingdiefstal meegemaakt.. Sta ook eigenlijk nooit ergens afgelegen in het donker. Bij een restaurant autohof of noem maar op, of bij een klant op het terrein.. Mocht dat niet uitkomen en ik langs de weg moet blijven staan dan is het sowieso bij een tankstation en daar dan zo dicht mogelijk bij in het licht, nooit dat je mij op een donkere parkeerplaats ziet staan zonder voorzieningen

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 5-11-2018 om 11:33 zei Dokus:

Een gemiddelde chauffeur wordt niet vaker dan drie a vier keer per jaar overvallen, dus de veiligheid is wel oké.

 

Ja,er zijn tegenwoordig bendes actief;

Twee bloedmooie jonge meiden( van zo n 1200 weken) wekken je ,en praten zich de cabine in ,waar je he-le-maal uitgeleefd word.

Tijdens de verschillende hoogte punten die ze je bezorgen stelen hun kornuiten je diesel en je lading weg.

Mij hadden ze in de nacht van maandag op dinsdag en de nacht van woensdag op donderdag te pakken, de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik ze helaas niet gezien.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
8 uur geleden zei europeaan:

Ja,er zijn tegenwoordig bendes actief;

Twee bloedmooie jonge meiden( van zo n 1200 weken) wekken je ,en praten zich de cabine in ,waar je he-le-maal uitgeleefd word.

Tijdens de verschillende hoogte punten die ze je bezorgen stelen hun kornuiten je diesel en je lading weg.

Mij hadden ze in de nacht van maandag op dinsdag en de nacht van woensdag op donderdag te pakken, de nacht van vrijdag op zaterdag heb ik ze helaas niet gezien.:D

 

Toen waren ze zich aan het afstoffen ouwe LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden