[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Verblijfskostenvergoeding Boot


Zalmpje

Vraag

  • Forumlid

Enige tijd geleden moest ik met mijn vrachtwagen naar Finland. Ik ben vanaf Duitsland op de boot gegaan. De overtocht duurt ongeveer 30 uur. Door mijn werkgever is er een ticket geboekt voor een hut en eten. Vanwege dit ticket heeft mijn werkgever mijn verblijfskostenvergoeding niet uitbetaald. Mag dit? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Tja hij zal wel ergens iets in het cao boekje hebben gelezen wat hem dat recht geeft.

Kzou zeggen tegen je baasje> ga volgende keer maar lekker zelf naar Finland:D  Heb zelf 1 keer op het Railship van Travemunde naar Turku gezeten, 36 uur.

Pfttt 2 keer zat worden is ook niks:D Leuk voor 1 keer, maar dan ook nooit meer.

Google ff jaclang en daar staat je cao online, en heb ff snel gekeken maar kon eigenlijk niets vinden waar letterlijk staat dat dat mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

 

2. Van lid 1 kan worden afgeweken indien een afzonderlijke detacheringsregeling is getroffen
of de werkgever een regeling heeft getroffen waardoor de werknemer gratis gebruik kan
maken van bedrijfskantinefaciliteiten. Deze bedrijfskantinefaciliteiten dienen qua niveau in
overeenstemming te zijn met de rechten die normaal gesproken ontleend kunnen worden
aan onderstaand schema.

 Art. 40, lid 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei Murphy:

 

2. Van lid 1 kan worden afgeweken indien een afzonderlijke detacheringsregeling is getroffen
of de werkgever een regeling heeft getroffen waardoor de werknemer gratis gebruik kan
maken van bedrijfskantinefaciliteiten. Deze bedrijfskantinefaciliteiten dienen qua niveau in
overeenstemming te zijn met de rechten die normaal gesproken ontleend kunnen worden
aan onderstaand schema.

 Art. 40, lid 2

Dit heb ik ook gelezen.  Maar wat heeft een detacheringsregeling of een andere regeling te maken met het niet uitbetalen van verblijfskostenvergoeding als ik op een boot zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei Danny:

Het zou bezopen zijn als ie je eten regelt en jij dan toch je onkostenvergoeding wil hebben of ben ik nou gekemoji85.png

okdoeiemoji870.png
 

 

Nou, meestal hou ik geld over van die onkostenvergoeding. En als ie t inhoud als ik op de boot zit, hou ik niks over. Sterker nog. Dat biertje dat ik op de boot koop, komt dan uit mijn eigen zak😝

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 7-11-2018 om 19:47 zei Danny:

Het zou bezopen zijn als ie je eten regelt en jij dan toch je onkostenvergoeding wil hebben of ben ik nou gekemoji85.png

okdoeiemoji870.png
 

Je bent toch van de standplaats af? Dus als jou baas je 5 maaltijden meegeeft aan het begin van de week, hoef jij je onkostenvergoeding niet te hebben? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Zalmpje 

 

artikel 26a


2.a. Alle diensturen worden uitbetaald onder aftrek van de pauzetijden conform de staffel welke is opgenomen in bijlage III en onder aftrek van de aaneengesloten rust, met als minimum de in de EG-Verordening 561/2006 voorgeschreven rusttijden (zie bijlage III).
Bij boot- en treinuren gemaakt in een periode van 24 uur mag maximaal 11 uur aan aaneengesloten rust worden genoteerd met inachtneming van de staffel van de pauzetijden conform bijlage III.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je bent toch van de standplaats af? Dus als jou baas je 5 maaltijden meegeeft aan het begin van de week, hoef jij je onkostenvergoeding niet te hebben? 
Deze bedrijfskantinefaciliteiten dienen qua niveau in
overeenstemming te zijn met de rechten die normaal gesproken ontleend kunnen worden
aan onderstaand schema.

Dit stukje stond in de post van Eddy.. Daar valt een magnetronmaaltijd die je mee krijgt niet onder lijkt mij. Ik heb er zelf geen last van gehad, toen ik naar Noorwegen reed kreeg ik mijn vergoedingen en de opdrachtgever boekte de boot inclusief maaltijden.

Wat me wel opvalt nu is dat er mensen zijn die vallen over wat de werkgever doet, terwijl het volgens CAO mag maar in het nadeel van de werknemers is. Als er iets in het voordeel zou zijn van de werknemer en de werkgever komt het niet na staan ze gelijk met de regeltjes te zwaaien

okdoei

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
[mention=804]Danny[/mention] 
 
je kan de vraag ook anders stellen: waarom zijn er zoveel baasjes die moeilijk doen om gewoon normaal netjes te betalen?
Vraag met een vraag beantwoorden altijd vervelend Ik vind dat een baas altijd moet betalen wat ie hoort te betalen, en in geval van topicstarter doet ie dat ook.. Dat er sommige zijn die die 40euro willen hebben, of zeggen dat het een slechte baas is, ondanks dat er voor het eten gezorgd word vind ik gewoon jammer! Loonkosten zijn in mijn ogen de grootste kosten voor een bedrijf en als ze daar op kunnen besparen, in dit geval volgens CAO terecht, heeft ie voor mij groot gelijk!

Anders vind ik het bij bedrijven die moedwillig de kosten proberen te drukken door niets of niet alles uit te keren waar je als werknemer recht op hebt, maar nogmaals daar gaat het in dit geval niet over.

En als je als werknemer niet kan leven met wat je baas je uitbetaald, of je der nou recht op hebt ja of nee, dan moet je wat anders zoeken.. We zitten immers met een chauffeurs tekort toch

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei Danny:

Vraag met een vraag beantwoorden altijd vervelendemoji23.png Ik vind dat een baas altijd moet betalen wat ie hoort te betalen, en in geval van topicstarter doet ie dat ook.. Dat er sommige zijn die die 40euro willen hebben, of zeggen dat het een slechte baas is, ondanks dat er voor het eten gezorgd word vind ik gewoon jammer! Loonkosten zijn in mijn ogen de grootste kosten voor een bedrijf en als ze daar op kunnen besparen, in dit geval volgens CAO terecht, heeft ie voor mij groot gelijk!

Anders vind ik het bij bedrijven die moedwillig de kosten proberen te drukken door niets of niet alles uit te keren waar je als werknemer recht op hebt, maar nogmaals daar gaat het in dit geval niet over.

En als je als werknemer niet kan leven met wat je baas je uitbetaald, of je der nou recht op hebt ja of nee, dan moet je wat anders zoeken.. We zitten immers met een chauffeurs tekort tochemoji848.png

okdoeiemoji870.png
 

de boel saboteren kan ook

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het lijkt erop dat dit ritje van TS een uitzonderings ritje was en niet een wekelijkse rit.

Dus als zijn werkgever dan nog over een 100 euro of iets meer loopt te zeiken zal het qua ritprijs ook maar net uit kunnen.

Alles wat je langer dan 10 uur op een boot zit is gewoon een kutrit. uit
Zelfde als je met de trein Italie naar Duitsland moet is ook gewoon klote.
Ben een keer op de dagtrein Milaan ( credo pirelli ) mee naar Singen gestuurd.
S,avonds in Singen van de boot af gelijk de parking op en 8 uur rust gemaakt:D ( toen was dat nog genoeg )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Danny:

Vraag met een vraag beantwoorden altijd vervelendemoji23.png Ik vind dat een baas altijd moet betalen wat ie hoort te betalen, en in geval van topicstarter doet ie dat ook.. Dat er sommige zijn die die 40euro willen hebben, of zeggen dat het een slechte baas is, ondanks dat er voor het eten gezorgd word vind ik gewoon jammer! Loonkosten zijn in mijn ogen de grootste kosten voor een bedrijf en als ze daar op kunnen besparen, in dit geval volgens CAO terecht, heeft ie voor mij groot gelijk!


Ik denk dat het wel degelijk betaald moet worden, zoals ik al zei: je bent van de standplaats en denk niet dat de keuken aan boord gezien word als een bedrijfskantine. 

 

Ook moetie de uren doorbetalen, dus lijkt me ook de onkostenvergoeding. 

 

Maar gelukkig heb ik daar nooit een discussie overgehad als ik lang moest varen, alles word doorbetaald, nachtvergoeding en netjes 12 uur per dag. Denk ik wel netjes als je met de colorline oslo-kiel vaart die 19 uur duurt, en je hebt hem zowel heen als terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden