Spring naar bijdragen
Tobmaran

het is even blijven kijken ,maar wel interessant. een film over twee marokkaanse chauffeurs op een rit naar Senegal

Recommended Posts

Interesant. Bij 31 minuten zegt ie iets wat zo typerend is overal op de wereld bij schippers en ontvangers.....

En zoals hij soms zijn arm strekt, je ziet hoe moe hij is, heb precies t zelfde gevoel gehad in Europa en hier. Bah, zo stom eigenlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee Ibo!

Weet je...in wezen kent ons werk overal op de wereld dezelfde problemen. Alleen de diepgang van die problemen kan verschillen.

Het valt daar in Afrika niet mee hoor om het zachtjes te zeggen.

En toch....zou er best een jaartje willen sturen 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎30‎-‎8‎-‎2018 om 06:00 zei Murphy:

Vette Scania!

Ben vet genoeg van mij zelf,  oftewel gewoon DAF maf...

Mooie posting tien minuten bekeken en even onder favorieten gezet voor als ik tijd heb, bedankt. :kiss:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

tja, is toch even wat anders dan hier idd in Europa maar wel avontuurlijk zoals het hier ¨vroeger¨ was of de eerste ritten naar Rusland en of oost Europa. Respect !!👌

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon een kustweg  (kutweg) eerste stuk tot aan Dahkla, daarna een waardeloze grens !!! 

Maar als je even van de weg afgaat,kom je in een prachtige omgeving met eindeloze vergezichten,een strand van honderden kilometers lang en geheel verlaten,ook de weg langs de langste trein ter wereld  (zeggen ze)(iets voor Leeuw misschien ?) in Mauritanië is prachtig,en dat alles is maar een heel klein stukje van die waardeloze asfalt weg waar die jongens over moeten !! Tja zonder de 4x4 doe je daar niets !

Veel respect voor die gasten in de film,de weg is ronduit slecht te noemen als het ff waait vaak veel stuifzand bergjes op de weg waar als je er te hard doorheen wil gaan je gigantisch afremt en je met je smoel tegen de voorruit ligt,maar ja moet snelheid houden met trekker trailers anders rijd je gelijk vast ! 

Verder is het met de chinese opmars in West Afrika steeds drukker en gevaarlijker geworden op deze route,tja en dan kom je Dakar pffffffffff eigelijk de zoveelste vieze Afrikaanse haven stad.

IMG_0074.JPG

IMG_0076.JPG

IMG_0077.JPG

IMG_1495.JPG

IMG_1566(1).JPG

IMG_1694(1).JPG

IMG_1701.JPG

IMG_1704.JPG

• Like 10

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prachtige foto's...dito auto, zou zoiets graag zelf willen hebben maar ik zal dan niet snel naar Africa gaan , trekt me totaal niet.

Zal er ongetwijfeld schitterend mooi wezen en er zullen heel veel vriendelijke en aardige mensen rondlopen.

Vooroordeel?.....vast....er zijn ook nog veel meer mooie plekjes op deze aardkloot om te ontdekken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fg2200  ach vooroordelen heb ik ook hoor en west Afrika is ook niet mijn deel van Afrika, daar tegen is het zuiden weer prachtig met super mooi wildlife enz enz.

En wat de auto betreft die is zo gebouwd dat hij ons al van ijsland tot Mongolië, van noordkaap tot Afrika wat stanlanden en stukje azie en midden oosten heeft gebracht.

En natuurlijk ook heel Europa, wat eigelijk ook gewoon heel erg mooi is,vaak rijd/reis je de mooiste plaatsjes voorbij !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach...voorlopig doen wij het gewoon met onze hobbeldoos.....ook leuk!

Deze bussen kom je trouwens ook op de gekste plekjes tegen...….

VW T3.jpg

bewerkt door Fg2200

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie T3 heerlijke reisbus,en inderdaad kom je ook overal tegen,geniet ervan en wie weet eens tot onderweg 😆😆😆 het bier staat koud.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fg2200:

Ach...voorlopig doen wij het gewoon met onze hobbeldoos.....ook leuk!

Deze bussen kom je trouwens ook op de gekste plekjes tegen...….

Een toekomst probleem met voor de wat oudere campers is dat je straks bijna nergens meer mag rijden , als Jan Splinter iets heeft zoals een betaalbare camper of goedkope vlucht naar een warme vakantiebestemming wordt er direct een maatregel verzonnen om dat te belemmeren helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welnee is in NEEderland of in de steden in Noord europa,maar de wereld is zoveel groter,en doen ze niet mee aan die idioterie,voor Europa geld vaak dat als je ouder bent dan 40 jaar je ook welkom bent (tja dan is je motor ineens weer schoon) of als je een invalidenkaart hebt ook gewoon de steden in mag,wij hebben dat simpel opgelost (als we al naar de stad willen he !!) Quad eruit en rijden maar.

Je moet je niet zo bang laten maken door de milieu maffia,ook dat waait wel weer over.Heel zuid Europa heeft nog nooit gehoord van Euro 5 of zoiets !!!

En electrisch rijden doen wij op de Kermis, al jaren in de botsauto's !!!

Nee ik verbrand met liefde diesel,en blijf dat zeker nog jaren doen !

IMG_2166.PNG

• Like 4
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En die rook komt uit die Scania hoor,is op het Smoke Festival in Griekenland !!! Ook een EEG land,waar ze vrolijk al onze Euro 3 voertuigen kopen,verenigd Europa laat me niet lachen,we hebben zelfs drie tijdzone,s in europa zelfs dat lukt ze nog NIET in Brussel.

0071a337-fdba-452a-8db8-7fb7ee66dbf4.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe is die quad geregistreerd?

Die van mij staat op de kenteken als een 4 wielige motor. Toegelaten op de snelweg etc....

Geen riem om maar wel een helm op mijn kop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Murphy, 

Die van mij hetzelfde,al moet ik eerlijk bekennen ik heb er een gordel op gemaakt want heb een gloeiende hekel aan een helm in  warme landen,niet dat het dan legaal is hoor,maar buiten Spanje trappen ze er allemaal in als ze me aanhouden vertel ik ze het verhaaltje dat je met een gordel geen helm plicht hebt. EEG regel bla blabla heeft me in San Marino  (italie) wel twee uur gekost en in eerste instantie een boete van € 200,- die uiteindelijk verdween toen ik riep dan moeten we naar de rechtbank jullie zijn gewoon EEG dus zouden de regelgeving moeten kennen ? De politie werd onzeker en naar twee uur discussie mocht ik verder zonder bonnetje.

In NEEderland zullen ze er ook niet intrappen denk ik,maar weet wel dat de regels gewoon erg duidelijk zijn maar dat vele politie diensten toch moeite hebben met deze materie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-9-2018 om 09:09 zei DAFne:

Ben vet genoeg van mij zelf,  oftewel gewoon DAF maf...

Na al die jaren nog geen verstand..... :nee:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei 1934:

Hoi Murphy, 

Die van mij hetzelfde,al moet ik eerlijk bekennen ik heb er een gordel op gemaakt want heb een gloeiende hekel aan een helm in  warme landen,.....

Ik heb d'r ook een hekel aan, maar als ik van plan ben harder dan 60 te gaan, heb ik hem wel op.

Wel eens een steentje of een vlieg tegen je bakkes gehad met die snelheid?

Met sneeuwruimen meestal een stof/skibril op, steentjes en ijsklontjes in de oogies werken gewoon niet samen... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag (hier tenminste )

Ik moet eerlijk zeggen ,mijn quad loopt rond de 100 km per uur maar ik rijd eigelijk nooit harder dan 60 of hooguit eens 70 en dat is goed te doen zonder helm,bij 60 stuurt en rijd hij gewoon het lekkerste en ik heb toch geen haast,wij vandaag hier onze motors verkocht Vietnam en ook op de gehele trip van een dikke 6600 km reden we zo rond de 60 km en echt dan rijd je op de snelweg iedereen voorbij,behalve jouw buscollega,'s die rijden als idioten halen rechts En links in en storen zich absoluut niet aan tegen liggers.

Ik vergelijk het verkeer hier in Azië met een vol aquarium als je daar je hand in steekt en van rechts naar links gaat raak je geen vis ondanks dat het vol zit !

Zo gaat het hier ook iedereen toeter't maar het is een golf van verkeer die uiterst zachtjes rijd of voorbij glijd,geen middelvingers geen geruzie maar allemaal relaxt in een toeterende gigantische puinhoop. En wat ik al schreef met als topspeed 60 kilometer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites