[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Over met de kleuterklas


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Deze week hebben we weer een paar emails ontvangen over dit forum.

Van de leden zelf.

Het op de man spelen, welles nietes, de mijne is groter dan de jouwe etc etc is momenteel dusdanig irritant geworden dat wij als admins wel moeten gaan ingrijpen.

Om de leesbaarheid te behouden, om de sfeer te behouden en niet geheel onbelangrijk:

OM DE LEDEN TE BEHOUDEN!!!

De laatste tijd zijn er teveel leden op non actief gegaan of hebben ons geheel verlaten om de eeuwige VETE'S tussen een aantal leden.

Wij gaan geen namen noemen, diegene die zich aangesproken voelen, oordeel en handel hierna.

Wij, als admins gaan sneller en harder optreden tegen dit kleuter gedoe.

Jullie gaan te maken krijgen met moderatie of verwijdering.

WIJ (de meesten leden )ZIJN HET ZAT!

 

  • Like 15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een raad mag geven: Spreek diegenen die in de ogen van de moderatie iets fout doen persoonlijk aan. Per pb bijvoorbeeld en probeer uit te leggen, wat er -in jullie ogen- fout is aan het gedrag en wat wel/niet gewenst is. In mijn ervaring werkt dat beter dan meteen "een straf opleggen".

 

Het probleem is namelijk, dat je nu mensen probeert te bereiken in de hoop dat ze zich aangesproken voelen, maar dat diegenen zelf waarschijnlijk vinden dat ze in hun recht staan.

Bovenstaande kan ook op mij slaan hoor en als dat zo is, wordt ik liever rechtstreeks (denk aan een pb) aangesproken, dan dat ik er plots achter kom dat ik geblokkeerd ben terwijl ik eigenlijk van de prins geen kwaad weet...

Dat kost gegarandeerd leden.

 

Het vetgedrukte en de hoofdletters vind ik jammer: Juist de moderatie moet rustig blijven en niet gaan schreeuwen (-> dat is wat een woord in hoofdletters online betekent). Ook volwassenen aanspreken met kleuter doet het niet zo goed...

(bovenstaande komt uit mijn eigen ervaringen als admin "vroeger" en is niet als aanval bedoeld)

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het signaal wat nu gegeven lijkt te worden, is dat er ingegrepen wordt (gaat worden) omdat mensen mailen en/of dreigen te vertrekken. Dat vind ik een foute reden, want daarmee lijk je je als moderatie (*) onder druk te laten zetten. In de trant van: "Pakken jullie Jantje of Henkie niet aan? Dan ga ik weg!"

Daarnaast zag de moderatie blijkbaar geen serieus probleem of in ieder geval geen reden om in te grijpen toen anderen vertrokken. En dat vind ik nog steeds jammer.

 

Wat Murphy aangeeft onderschrijf ik inhoudelijk zonder meer: Het moet hier leuk zijn en blijven voor iedereen. En dat hoeft volgens mij absoluut niet te betekenen, dat het alleen maar een knuffel-forum wordt, geintjes moeten gewoon kunnen.

Overigens: Als de meeste leden iets of iemand's gedrag zat zijn, mogen zij zich ook wel eens te woord melden want doorgaans zijn er maar een paar die zich duidelijk uitspreken over zaken.

 

(*) = Met moderatie bedoel ik het hele team en niet één iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid




Overigens: Als de meeste leden iets of iemand's gedrag zat zijn, mogen zij zich ook wel eens te woord melden want doorgaans zijn er maar een paar die zich duidelijk uitspreken over zaken.
 


En als je dat doet, zoals ik van de week, dan krijg je van diegene te horen dat je het niet hoeft te lezen.. Sommige hebben geen plaat voor hun hoofd maar een complete balk in hun ogen. Schiet mij maar lek dan geef je het op een gegeven moment gewoon op om er nog wat van te zeggen..

Overigens vind ik niet dat het een knuffel forum moet worden, het blijft een gezelschap waar nooit iedereen het met elkaar eens zal zijn godzijdank! Maar het eeuwige gezuig van de ene naar de andere waarvan iedereen weet dat ze het niet kunnen vinden met elkaar, elkaars mening op willen leggen omdat hun vinden dat dat de beste is dat mag van mij wel ophouden

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei Danny:

….
Maar het eeuwige gezuig van de ene naar de andere waarvan iedereen weet dat ze het niet kunnen vinden met elkaar, elkaars mening op willen leggen omdat hun vinden dat dat de beste is dat mag van mij wel ophouden

okdoeiemoji870.png
 

 

En daar doelen wij dus ook op.

En niet omdat leden dreigen te vertrekken, maar omdat leden het zat worden is de reden.

Vertrek is nog altijd een keuze!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zal er eens over nadenken om hier te vertrekken.
De grootste kleuters zijn volgens mij degene die achter de rug om klagen bij de meester.
En ja Danny, als iets je niet aanstaat hoef je het niet te lezen, als je tegen zo'n opmerking niet kunt ben je zeker kinderachtig bezig.

PS, aan de moderatie, mocht deze post in jullie ogen gevolgen mogen hebben voor mij in de vorm van een tijdelijke of volledige ban, prima, maar dan wel mij en mijn naam volledig van dit forum verwijderen inclusief in de postings waar ik vermeld word, dit op de wet privacy en het recht om al mijn berichten geanonimiseerd te laten staan, dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei Doornekamp33:

Ik zal er eens over nadenken om hier te vertrekken.
De grootste kleuters zijn volgens mij degene die achter de rug om klagen bij de meester.
En ja Danny, als iets je niet aanstaat hoef je het niet te lezen, als je tegen zo'n opmerking niet kunt ben je zeker kinderachtig bezig.

PS, aan de moderatie, mocht deze post in jullie ogen gevolgen mogen hebben voor mij in de vorm van een tijdelijke of volledige ban, prima, maar dan wel mij en mijn naam volledig van dit forum verwijderen inclusief in de postings waar ik vermeld word, dit op de wet privacy en het recht om al mijn berichten geanonimiseerd te laten staan, dank.

 

Gast, je moet even van die kast afkomen of je tampon verversen.

  • Like 2
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

En ja Danny, als iets je niet aanstaat hoef je het niet te lezen, als je tegen zo'n opmerking niet kunt ben je zeker kinderachtig bezig.

 

 

PS, aan de moderatie, mocht deze post in jullie ogen gevolgen mogen hebben voor mij in de vorm van een tijdelijke of volledige ban, prima, maar dan wel mij en mijn naam volledig van dit forum verwijderen inclusief in de postings waar ik vermeld word, dit op de wet privacy en het recht om al mijn berichten geanonimiseerd te laten staan, dank.

 

Het gaat er niet om of ik er tegen kan ja of nee, ik heb daar gewoon op geantwoord. Ik ga me door niemand laten bepalen wat ik wel en niet doe, dus zeker niet door jou Dat zuigerige gedrag van jou en je medestanders komt voor in meerdere topics waardoor 'als' ik het al niet zou willen lezen lezen ik ook net zo goed me account kan opzeggen.. Hoop dat het in Jip en Janneke taal wel doordringt bij je

 

Als we t dan toch over kinderachtig hebben. En als je der niet tegen kan, zeg gewoon zelf je account op als je toch zo'n flinke jongen bent

 

 

okdoei

 

 

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou ik kunnen doen ja, maar in de 10 jaar dat ik hier rondhang heb ik al zoveel mensen meegemaakt en dan zal jij echt degene niet zijn die me hier weg krijgt Maar goed je manier van antwoorden zegt mij weer genoeg over de mensen die ik eerder noemde met een balk in hun ogen

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Serieus, sommigen van jullie moeten echt een schop onder je hol hebben. Godverdomme, wat een kneuzen zitten hier tussen. Elk topic verzandt weer in een fitty tussen een paar chauffeurs met een te klein pikkie.

 

Echt, geen wonder dat dat transport in Nederland niks meer is, ze hebben het veel te druk met janken op elkaar.  :mad::hamer:

  • Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Och man, een bos heeft nog niet genoeg hout voor me, kom lekker klompjes op de treeplank en vlammen, is beter voor je.
 
En voor je weer reageert, ik ga nu pitten, en ga eens lekker dromen of ik morgen wel zin heb om hier rond te hangen, als het nog kan.
Loop niet op klompen maar op schoenen, die overigens wel op de treeplank staan ja.. Vlammen doe ik al even niet meer, 85 is hard zat.

De rust allemaal

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Doornekamp33:


PS, aan de moderatie, mocht deze post in jullie ogen gevolgen mogen hebben voor mij in de vorm van een tijdelijke of volledige ban, prima, maar dan wel mij en mijn naam volledig van dit forum verwijderen inclusief in de postings waar ik vermeld word, dit op de wet privacy en het recht om al mijn berichten geanonimiseerd te laten staan, dank.

Nou Nou.. Ergens iets gelezen van Ger zeker ? Dit was de eerste keer dat we dat bij de kop hadden en daarin hebben we ons ook niet zo gek laten maken als hij toen deed voorkomen. Alles moest en zou verwijdert moeten worden van hem.. We hebben uiteraard zijn naam en email +ip verwijdert evenals de foto's van hem .. en zeker die waarop hij staat.. Maar ook niet meer als dat..

Daarna hebben we ons er dus ook eens goed in laten voorlichten.. En het blijkt zelfs dat (en ik quote) 

"Dit probleem werd bij invoering van de AVG al onderkend, en er staat dan ook bij het vergeetrecht dat het niet van toepassing is wanneer de verwerking (de publicatie dus) noodzakelijk is voor de uitoefening van het grondrecht van de uitingsvrijheid (artikel 17 lid 3 AVG). Daarmee kan een forumbeheerder dus in principe het weghalen van berichten voorkomen. Een profiel of registratie van een gebruiker valt buiten dat grondrecht en moet dus wél worden weggehaald op verzoek." 

 

En op de vraag of de naam ook uit reacties van andere leden moet worden verwijdert kom je dan helemaal op de koffie daarover staat zelfs dit er :
Maar moet je wel identificerende gegevens (screenshots/fotos/voledige naam/adres etc) uit zijn posts halen of is dat ook niet noodzakelijk?
Antwoord Nee, omdat dat uitingen zijn voor journalistieke, literaire of artistieke doeleinden en daar het vergeetrecht/verwijderrecht niet op geldt.

 

zie deze link voor het hele verhaal : https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/geldt-het-vergeetrecht-onder-de-avg-ook-bij-forumdiscussies/

Wat dat aangaat had Ger de mazzel dat hij de eerste was en we toch nog iets teveel hebben toegegeven. Ik heb toen niet voor niets een link naar zijn facebookprofiel geplaatst waarin zijn volledige naam stond.. omdat dat simpelweg niet viel onder dat recht.. 

Dus ga nou niet gelijk dreigen ... if...then..else ... Dan hebben wij GOTO als retour.
En ik sta uiteraard volledig achter de admins als ze wie dan ook de toegang ontzeggen of een tijdje op slot zetten.. 

Dan ga ik nu weer een tijdje in de ruststand.
--== Freddy ==--

 

  • Like 6
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden