Spring naar bijdragen
Gast Leeuw

Petitie tegen het pact van Marrakech

Recommended Posts

Gast Leeuw

In het verhalen-topic had ik het vorig weekend al aangesneden, het verdrag of pact van Marrakech. Voor een samenvatting over de inhoud kun je o.a. hier kijken: https://tpo.nl/2018/11/01/het-verdrag-van-marrakesh-complete-samenvatting-en-analyse .

Lang verhaal kort: De verdere toename van de migratie door dit verdrag zal zeer negatieve gevolgen hebben voor ons land, de inwoners en niet te vergeten ons nageslacht. Hoewel steeds meer landen te kennen geven het verdrag niet te zullen tekenen met het oog op de gevolgen, is onze regering van plan wel te gaan tekenen.

Wie het hier niet mee eens is, kan de petitie van het Forum voor Democratie tekenen: https://forumvoordemocratie.nl/petities/stop-marrakesh .

Het is de zo ongeveer de enige manier om je stem nog kenbaar te maken, na het afschaffen van het referendum door deze zelfde regering...

De afgelopen dagen hebben al ruim 78.500 mensen getekend.

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Lambiek, waarschijnlijk hoorde u het al: de regering maakte vanmiddag bekend het Marrakesh immigratiepact op 10 december gewoon te willen tekenen. Ondanks de massale protesten er tegen. Ondanks de dramatische gevolgen voor Nederland.

Het kan Rutte gewoon helemaal niets schelen. Ik ben niet kwaad. Ik ben woest!

Help ons om samen Nederland in beweging te krijgen.

We hebben nog één kans om het dramatische Marrakesh Immigratiepact te stoppen.

Die kans is er op dinsdag 4 december bij het debat erover in de Tweede Kamer. Hoe méér handtekeningen we dan hebben verzameld, hoe sterker we staan. En hoe groter de kans dat VVD en CDA gaan bewegen.

Spoor daarom iedereen in uw omgeving aan om de petitie te ondertekenen. Laten we massaal in actie komen om tegen te houden dat onze grenzen nóg verder open gaan en de ongecontroleerde immigratie nóg verder toeneemt.

Daarom wil ik u vragen om de petitie door te sturen naar uw vrienden, kennissen, collega’s, buren en familieleden. Deel de petitie via social media, whatsapp of email!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎29‎-‎11‎-‎2018 om 19:53 zei Leeuw:

In het verhalen-topic had ik het vorig weekend al aangesneden, het verdrag of pact van Marrakech. Voor een samenvatting over de inhoud kun je o.a. hier kijken: https://tpo.nl/2018/11/01/het-verdrag-van-marrakesh-complete-samenvatting-en-analyse .

Lang verhaal kort: De verdere toename van de migratie door dit verdrag zal zeer negatieve gevolgen hebben voor ons land, de inwoners en niet te vergeten ons nageslacht. Hoewel steeds meer landen te kennen geven het verdrag niet te zullen tekenen met het oog op de gevolgen, is onze regering van plan wel te gaan tekenen.

Wie het hier niet mee eens is, kan de petitie van het Forum voor Democratie tekenen: https://forumvoordemocratie.nl/petities/stop-marrakesh .

Het is de zo ongeveer de enige manier om je stem nog kenbaar te maken, na het afschaffen van het referendum door deze zelfde regering...

De afgelopen dagen hebben al ruim 78.500 mensen getekend.

HOE ERG DAT HET OOK IS HET ZIJN NOG ALTIJD MENSEN IE  MOGEN OOK EEN KANS HEBBEN.DUS IK BEN VOORSTANDER EN DEZE REGERING MOET BLIJVEN ZE DOEN GOEDE DINGEN BETER ALS DE LINKSE GEDOE DIE HEBBEN TE VEEL EIGEN BELANG WAT VEEL NIET INZIEN

Huub 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
13 uur geleden zei europeaan:

Teller staat nu op bijna 115 000 ondertekenaars.en is nog maar enkele dagen on-line.

Geen wonder, er is tot nu toe nauwelijks media-aandacht voor geweest, zowel voor het verdrag als voor de petitie. Net zoals het handtekeningen verzamelen voor een referendum tegen het associatieverdrag met de Oekraïne, worden dergelijke zaken door de media keurig en massaal doodgezwegen.

De meeste mensen slikken kritiekloos en onnadenkend wat hen in de journaals, kranten en actualiteitenprogramma's wordt voorgekauwd. En dus weten "we" dat het Marrakech-pact niets is om je zorgen over te maken. Slaapt maar rustig verder, want burgers die dingen weten, zijn lastige burgers. Met hun lastige meningen en zorgen.

Tal van mensen zijn ook klaar met onze politiek, "die toch doen wat ze zelf willen". Maar ja, daarvan krijgen wij allen de rekening. Nu en straks...

Inhoudelijke bezwaren van wetsgeleerden en zelfs VVD-prominenten (!) tegen het verdrag, daarnaar zul je dus zelf naar op zoek moeten. Of kijken op site's waarvan ons wordt verteld dat ze niet deugen, alleen maar rotzooi willen schoppen en fakenews verspreiden.

Dat die beweringen later niet houdbaar blijken te zijn is niet erg: Het zaadje in de hoofden van de TV-kijkers en radio-luisteraars is dan al geplant.

Ik denk trouwens dat Baudet nu fout zit: We hebben geen enkele legale kans meer het imigratiepact te stoppen. De enige mogelijkheid die burgers hadden om überhaupt onze zorgen daarover te uiten, het referendum, is ons door deze zelfde regering ontnomen. 

Andere regeringen zijn zo verstandig om het verdrag niet te tekenen. Onze regering behoort daar helaas niet toe...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
23 minuten geleden zei Huub Klaassen:

HOE ERG DAT HET OOK IS HET ZIJN NOG ALTIJD MENSEN IE  MOGEN OOK EEN KANS HEBBEN.DUS IK BEN VOORSTANDER EN DEZE REGERING MOET BLIJVEN ZE DOEN GOEDE DINGEN BETER ALS DE LINKSE GEDOE DIE HEBBEN TE VEEL EIGEN BELANG WAT VEEL NIET INZIEN

Huub 

Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN: Ik ben niet blind.... 

Ik heb wel een paar vraagjes:

- Ja, het zijn mensen die een kans mogen hebben. Maar mag onze eigen bevolking ook een kans hebben en houden?

- Als je vindt, dat de wereld van iedereen is en onze welvaart ook, mag ik dan eens vragen hoeveel van je bezit(-tingen) jij met anderen deelt?

- Of je hen in jouw huis opneemt? Want jongeren in dit land die werken kunnen nauwelijks op eigen benen gaan staan, omdat ze niet in aanmerking komen voor een woning....

- Moeten we iedereen die het ergens op de wereld minder goed heeft dan ons, maar hierheen laten komen?

Onze voorouders hebben hun best gedaan ons land op te bouwen en een sociaal stelsel ingericht voor diegenen die niet mee konden komen of bouwen.

Moeten we nu dat sociale stelsel laten plunderen door mensen, die door illegaal ons land binnen te komen, al laten blijken dat ze geen respect voor onze wetten hebben? Om vervolgens in grote getale in het sociale vangnet terecht komen, hoewel ze fysiek prima in staat zijn hun eigen broek op te houden? Dat het sociale vangnet daardoor onbetaalbaar wordt, waardoor nu al veel ouderen (waar is je sympathie wanneer het om hen gaat?) niet meer de zorg kunnen krijgen als ze verdienen, maak je je daar geen zorgen over?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Huub Klaassen:

Huub 

Ben ik het mee eens. Links smijt enkelt met geld wat ze niet hebben en halen het liefst al het tuig uit de halve wereld binnen onder het mom, de mantel van de liefde!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Leeuw:

Ik denk trouwens dat Baudet nu fout zit: We hebben geen enkele legale kans meer het imigratiepact te stoppen. 

Dat valt nog te bezien;op 10 december komt er,dor wekenlange druk op decoalitie,nog een kamerdebat over Marrakesh.

Indien Baudet daar deze petitie aan biedt kunnen ze deze petitie wel negeren ,maar politiek gezien graven ze daar hun eigen graf.

Wat al erg diep is na het negeren van het referendum over Oekraine en het afschaffen van het referendum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
4 uur geleden zei Murphy:

Ik zeg maar zo:

Wanneer zwarte pieten niet meer mogen, mag men ook niet meer voor sinterklaas spelen!

We zullen wel moeten, zeker wanneer er nog veel meer bijkomen...

Deze oud-diplomaat drukt ons met de neus op de feiten, we hoeven het alleen maar te lezen:

verdrag.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
2 uur geleden zei europeaan:

Dat valt nog te bezien;op 10 december komt er,dor wekenlange druk op decoalitie,nog een kamerdebat over Marrakesh.

Indien Baudet daar deze petitie aan biedt kunnen ze deze petitie wel negeren ,maar politiek gezien graven ze daar hun eigen graf.

Wat al erg diep is na het negeren van het referendum over Oekraine en het afschaffen van het referendum.

Alsof de regering ervan wakker ligt wat de burgers denken...

Hun kostje is allang gekocht: De één komt in Brussel terecht, de ander in het bedrijfsleven. Ze hoeven met hun 76 zetels alleen de rit maar uit te zitten en op deze weg door te gaan om hun bazen tevreden te stellen.

Het debat zal voor de bühne zijn: Een paar zogenaamd lastige vragen, nietszeggende antwoorden en het inlegvelletje, dit keer in de vorm van een stemverklaring. Vergeet niet dat de Tweede Kamer er eigenlijk helemaal niet over wilde debatteren hè? Zonder het in de kamer te behandelen, zou de regering "gewoon" gaan tekenen! Dit zegt toch genoeg:

"Baudet deed dinsdag in de Tweede Kamer een oproep om te debatteren over de gevolgen van het ondertekenen van het VN-migratiepact, maar een meerderheid van de partijen zag daar niets in. Alleen de PVV en SGP steunden de motie, de rest stemde tegen." Bron: https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2018/10/651087-651087

Het is dat we internet hebben, anders had bijna niemand überhaupt van het bestaan van dit verdrag geweten. Geen wonder dat de EU zo graag het internet aan banden wil leggen, zogenaamd om fakenews tegen te gaan maar eigenlijk om deze bron van informatie tegen te werken. Burgers die niets weten, doen immers ook niet lastig.

En dan lees je dat het leeuwendeel van de kiezers ondanks alles, nog steeds op de "gevestigde partijen" zou gaan stemmen. :( :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Iets positiever gezien: Misschien dat het wandelen in gele hesjes initiatief in Nederland enige kans biedt? Aangezien vandaag in Den Haag het kleine groepje door de politie lijkt te zijn, schijnt er in hogere kringen een grote angst te zijn voor burgers die proberen op te komen voor Nederland. :ok:

Misschien hadden ze beter met rode vlaggen een brug in Rotterdam kunnen blokkeren, dan waren ze door de politie wel met rust gelaten... :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Leeuw:

Iets positiever gezien: Misschien dat het wandelen in gele hesjes initiatief in Nederland enige kans biedt? Aangezien vandaag in Den Haag het kleine groepje door de politie lijkt te zijn, schijnt er in hogere kringen een grote angst te zijn voor burgers die proberen op te komen voor Nederland. :ok:

Misschien hadden ze beter met rode vlaggen een brug in Rotterdam kunnen blokkeren, dan waren ze door de politie wel met rust gelaten... :rolleyes:

Dat bied m.i.helemaal geen oplossing.

Kijk in Frankrijk,het land word massaal helemaal verbouwen ,en na een oproep op de sociale media staan er ineens 150 000 individuen te protesteren,waarvan de helft alleen komt om te rellen,en de ander helft ieder voor zich wat te eisen heeft.'van een georganiseerd bestuur is geen sprake: met wie moet zo n regering nu rond de tafel gaan zitten?

Kom zeg,laat dit soort uitwassen a.u.b. wegblijven uit ons land.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Alsof de regering ervan wakker ligt wat de burgers denken...

Hun kostje is allang gekocht: De één komt in Brussel terecht, de ander in het bedrijfsleven.

(...)
En dan lees je dat het leeuwendeel van de kiezers ondanks alles, nog steeds op de "gevestigde partijen" zou gaan stemmen. :( :(

Ken je hem? Die schijnheilige meeloper...

rutte.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei europeaan:

Kijk in Frankrijk,het land word massaal helemaal verbouwen, en na een oproep op de sociale media staan er ineens 150 000 individuen te protesteren,waarvan de helft alleen komt om te rellen, en de ander helft ieder voor zich wat te eisen heeft. Van een georganiseerd bestuur is geen sprake: met wie moet zo'n regering nu rond de tafel gaan zitten?

Kom zeg, laat dit soort uitwassen a.u.b. wegblijven uit ons land.

Dat kan zo zijn wat je nu zegt; ik werd de afgelopen dagen ook weer een paar keer stilgezet o.a. gisterenochtend bij de rotondes in Avignon en voor Donzère. Zat zo eens op mijn gemak te kijken naar die demonstranten.
Wat me opviel is dat er écht van alles rondliep: jongeren, maar ook stokoude oma's die daar een hele dag in de kou en de stromende regen buiten stonden gewoon om hun standpunt te willen maken.

"Ja, de helft zijn werkelozen die de hele dag geen flikker te doen hebben" werd gisteren nog door iemand gezegd. Daar zal misschien een kern van waarheid inzitten, maar als je hier vraagt naar actiebereidheid dan zie je helemaal niemand, zelfs geen werklozen die toch niks te doen hebben. Ja, die 200 man die zich na een uur weg laten jagen door de politie...:rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Volkskrant d.d. 30 november:

De petitie waarmee Thierry Baudet wil aantonen dat een groot deel van Nederland zich uitspreekt tegen het VN-migratiepact, blijkt erg vatbaar voor bedrog. Ook niet-bestaande mensen kunnen duizenden keren meestemmen. Dat blijkt uit onderzoek van ict-deskundigen en de  Volkskrant. 

Het is – zo controleerde een medewerker van  de Volkskrant – mogelijk om in ongeveer een uur een eenvoudig programmaatje te schrijven dat een paar keer per minuut een nieuwe stem uitbrengt. Dat dit ook gebeurt, bewijst een ict’er, van wie de identiteit bij de krant bekend is. Hij maakte een filmpje waarop hij laat zien hoe zijn computer automatisch stemmen uitbrengt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/petitie-van-baudet-tegen-het-vn-migratiepact-rammelt-ook-niet-bestaande-mensen-kunnen-meestemmen~b280cd23/?utm_campaign=shared_earned

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
12 uur geleden zei europeaan:

Dat bied m.i.helemaal geen oplossing.

Kijk in Frankrijk,het land word massaal helemaal verbouwen ,en na een oproep op de sociale media staan er ineens 150 000 individuen te protesteren,waarvan de helft alleen komt om te rellen,en de ander helft ieder voor zich wat te eisen heeft.'van een georganiseerd bestuur is geen sprake: met wie moet zo n regering nu rond de tafel gaan zitten?

Kom zeg,laat dit soort uitwassen a.u.b. wegblijven uit ons land.

De regering zou eens kunnen beginnen met in te zien, dat ze gekozen volksvertegenwoordigers zijn en het belang van die burgers op de eerste plaats zouden moeten zetten.

Er is een hele makkelijke manier, om dergelijke uitwassen te voorkomen en dat is luisteren naar wat de burgers willen.

We hebben partijen (en ook vakbonden overigens) zodat niet elke burger aan tafel hoeft want dat is, zoals je terecht aangeeft, ondoenlijk. Maar als die partijen doodleuk wat anders gaan doen dan ze beloofd hebben, in het nadeel van de kiezer ook nog, mag je dan je mening niet meer geven?

Als zelfs zeer zwaarwegende besluiten worden genomen die niet in verkiezingsprogramma's voorkwamen, moeten die burgers dan maar 4 jaar lang met de armen over elkaar gaan toekijken hoe ze benadeeld worden? Terwijl hen het recht om hun mening te geven -het referendum- is afgepakt?

Ja, over vier jaar kun je met deze partijen afrekenen. En wie herstelt de schade, die deze partijen in de vier jaar ervoor hebben aangericht? Als die schade nog te herstellen is...

Zo'n driekwart van de Fransozen staat achter de protesten, dat zou in een normale wereld voldoende moeten zijn voor een Macron om zich eens flink achter de oren te krabben.

Pierre heeft al aangegeven dat -hoewel er gegarandeerd relschoppers tussen zullen zitten, de meeste mensen die aan het protest in Frankrijk deelnemen, er wel degelijk staat om een standpunt in te nemen. En daar kun je in mijn ogen alleen maar respect voor hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
12 uur geleden zei Pierre:

Ken je hem? Die schijnheilige meeloper...

Als hij ook maar één greintje respect voor "zijn" volk had, had hij van Erdogan wel excuses geëist.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Leeuw:

Als hij ook maar één greintje respect voor "zijn" volk had, had hij van Erdogan wel excuses geëist.

Dat. Juist dat!!
Hoe meer ik van die vent hoor en zie, hoe meer ik hem als een volksverlakker zie.
Na alles wat er in de afgelopen jaren gebeurd is, met zijn stoere en ferme taal die hij uitsprak na ramp met de MH-17, het schandaal rond Erdogan etc., is gebleken dat hij niks maar dan ook helemaal niks klaarmaakt en nakomt van de afspraken die hij namens 'zijn' kabinet met het volk heeft gemaakt.
Laatst ook dat gedoe weer met de afschaffing van de dividendbelasting; pure belangenverstrengeling voor zijn eigen bedje te spreiden, gewoon grof schandalig.
Dit moet men niet blijven pikken, wat mij betreft korte metten maken met dit lapzwansen en gelijk eruit trappen.

Ik ben eigenlijk niet zo bezig met politieke dingen Leeuw. Lees en hoor af en toe wel eens iets, en jij kunt dit veel beter op schrift zetten dan ik. Maar de strekking van het verhaal zal duidelijk zijn.
De gele hesjes is het begin van een massale opstand van het volk in Europa. Zie hoe zelfs de politie in Frankrijk zich schaart achter het volk wat werkelijk bij iedere rotonde en betaling staat te demonstreren, ik zie het iedere dag weer opnieuw. Men pikt het gewoon niet langer...iedereen hoopte hier al jaren op maar wist niet hoe of waar te beginnen. Het begin is gemaakt in Frankrijk en zal zich als een olievlek verspreiden over Europa.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De gele hesjes is het begin van een massale opstand van het volk in Europa. Zie hoe zelfs de politie in Frankrijk zich schaart achter het volk wat werkelijk bij iedere rotonde en betaling staat te demonstreren, ik zie het iedere dag weer opnieuw. Men pikt het gewoon niet langer...iedereen hoopte hier al jaren op maar wist niet hoe of waar te beginnen. Het begin is gemaakt in Frankrijk en zal zich als een olievlek verspreiden over Europa.

Demonstratie oke pierre,alleen jammer dat er weer een zootje ongeregeld de boel loopt te slopen(maar die lui zal je bij elke demonstratie wel zien ,die komen alleen maar relschoppen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei andremast:

Demonstratie oke pierre,alleen jammer dat er weer een zootje ongeregeld de boel loopt te slopen(maar die lui zal je bij elke demonstratie wel zien ,die komen alleen maar relschoppen)

Dat klopt. Maar dit gebeurt zelfs in ons beschaafde kikkerlandje waar we overlopen van de z.g. normen en waarden.
En dan nog niet eens zo heel lang geleden, n.b. bij de demonstraties tegen Zwarte Piet.
Die raddraaiers heb je er altijd bij zitten, en in mijn beleving gaat er dat in Frankrijk wat harder aan toe dan hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites