[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gestopt als chauffeur


Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo,

 

Inmiddels heb ik besloten, door prive omstandigheden, niet meer op te vrachtwagen te gaan. 

Mijn code 95 is nog geldig t/m augustus 2019. 

 

Als mijn code 95 vervalt, en ik rij niet meer op de vrachtwagen, ben ik dan alsnog verplicht mijn code 95 te verlengen en een nieuwe chauffeurskaart aan te vragen? Juridisch dan? 

Heb begrepen dat ze bij een normale controle van het rijbewijs, waar geen C voertuig bij aanwezig is, de overheid nog steeds moeilijk kan doen bij het ontbreken van code 95+chauffeurskaart. Bijvoorbeeld in Frankrijk ofzo.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Kevin 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei GTAKevin023:

Hallo,

 

Inmiddels heb ik besloten, door prive omstandigheden, niet meer op te vrachtwagen te gaan. 

Mijn code 95 is nog geldig t/m augustus 2019. 

 

Als mijn code 95 vervalt, en ik rij niet meer op de vrachtwagen, ben ik dan alsnog verplicht mijn code 95 te verlengen en een nieuwe chauffeurskaart aan te vragen? Juridisch dan? 

Heb begrepen dat ze bij een normale controle van het rijbewijs, waar geen C voertuig bij aanwezig is, de overheid nog steeds moeilijk kan doen bij het ontbreken van code 95+chauffeurskaart. Bijvoorbeeld in Frankrijk ofzo.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Kevin 

Dat is een broodje aap verhaal.

Als jij niet meer beroepsmatig goederen vervoert met een voertuig van + 3,5 ton heb je geen code 95 nodig.

En als je met een voertuig rijdt waar geen C rijbewijs voor vereist is,hoef je helemaal geen code 95 of bestuurderskaart te overleggen,ook niet in Frankrijk.

Zelfs al zou jij een oude( of nieuwe) vrachtwagen kopen en deze terug laten keuren(naar camper o.i.d ) heb je geen code 95 nodig en ben je zelfs vrijgesteld van tachograafplicht.

 

Laat je niet bang maken,dit verhaal gaat al langer rond,maar er klopt niks van.

IK had t verhaal ook gehoord en heb n.a.v. deze fabel vragen gesteld aan de ILenT, en zij bevestigden mijn vermoeden dat t een broodje aap verhaal is.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden