[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoefijzertransport


JACLIEN

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Schots en Scheef:

Hoefijzer vervoer is van de ene nl plaats naar de andere nl plaats via B.

Avc voldoende als je kunt aantonen dat je hoefijzer doet.

Dat kan de controlerende ambtenaar in één opslag zien als hij afzender en ge adresseerde bekijkt.

Je hoeft zelfs geen eurovergunning te hebben voor dit soort vervoer( dus ook geen CMR) ,vergunning binnenlands vervoer is genoeg:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzervervoer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 minuten geleden zei Teddybeer:

Dan moet ie niet bij mij in de bak kijken als ik eens een keer in het buitenland kom.  🤣

 

is pas lachen als je bij Rennes frankrijk staande word gehouden met een vracht stro wat neutraal gelost moet worden en je laat de gewoon een AVC vrachtbrief zien met hollandse afzender en ontvanger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei josimo:

 

is pas lachen als je bij Rennes frankrijk staande word gehouden met een vracht stro wat neutraal gelost moet worden en je laat de gewoon een AVC vrachtbrief zien met hollandse afzender en ontvanger

Dan heb je t niet meer over hoefijzer vervoer.:(

Dan heb je n andere ge adresseerde op de CMR dan  waar je geladen hebt,daar is niks mis mee.

Daar heeft die flic die je staande houd niks mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



Dat kan de controlerende ambtenaar in één opslag zien als hij afzender en ge adresseerde bekijkt.
Je hoeft zelfs geen eurovergunning te hebben voor dit soort vervoer( dus ook geen CMR) ,vergunning binnenlands vervoer is genoeg:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzervervoer


Binnenlandse vergunning is sinds 1 mei 2009 niet meer aan te vragen. Verlenging wel.
Tegenwoordig alleen nog een eurovergunning voor binnenlands en grensoverschrijdend vervoer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei josimo:

 

Nee snap ik maar moet je eerst de AVC afgeven voordat je de cmr laat zien:D

Hoe bedoel je? Als jij bij Rennes rijdt heb je met een AVC helamaal niks te maken,je moet dan zowiezo een CMR hebben.

Als jij bij de klant gelost heb kun je geruist die CMR achterhouden en alleen die AVC af laten tekenen,zodra je de poort binnenrijdt eindigt t transport,en heb je niks meer nodig in principe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei volvofh12:


 

 


Binnenlandse vergunning is sinds 1 mei 2009 niet meer aan te vragen. Verlenging wel.
Tegenwoordig alleen nog een eurovergunning voor binnenlands en grensoverschrijdend vervoer.

 

Dat wist ik niet ( ik ben geen vergunninghouder:D) dan is t gemakkelijk ,en hoeft iemand met een verlengde binnenland vergunning niks te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei josimo:

 

Dat weet ik en zo werkt het ook....... maar als je in Rennes een CMR en gelijk een AVC maakt en dan bij controle eerst de AVC afgeeft ipv de CMR:D

Dan zet je alleen die controlerend ambtenaar op het verkeerde been ,en misschioen neemt hij je dat niet in dank af.

Een AVC kent men in het buitenland niet,dat is iets typisch Nederlands,daar heeft men weer andere soorten vervoersdocumenten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Op 9-12-2018 om 12:33 zei europeaan:

Dan zet je alleen die controlerend ambtenaar op het verkeerde been ,en misschioen neemt hij je dat niet in dank af.

 

 

Och je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je de weg beetje kwijt bent of er een leuk tourtje van maakt :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 9-12-2018 om 12:28 zei europeaan:

(..)

Als jij bij de klant gelost heb kun je geruist die CMR achterhouden en alleen die AVC af laten tekenen,zodra je de poort binnenrijdt eindigt t transport,en heb je niks meer nodig in principe.

 

Ow.. Ik laat beide aftekenen en dat gewoon in NL. 

Om op de terminal in A'dam een auto te mogen laden, heb ik de AVC nodig.. 

Uiteindelijk printen zij een CmR welke ik moet tekenen. Zij krijgen mijn afschrift van de AVC. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 8-12-2018 om 18:20 zei Schots en Scheef:

Hoefijzer vervoer is van de ene nl plaats naar de andere nl plaats via B.

Avc voldoende als je kunt aantonen dat je hoefijzer doet.


Dit mag dus niet als je levende dieren geladen hebt, want bij vervoer in NL heb je geen gezondheidsverklaring nodig, maar wanneer van NL naar B heb je die wel nodig en zijn de dieren van te voren gekeurd door dierenarts.

Dus bv laden in Geleen en lossen in Hulst betekend over NL grondgebied naar Hulst rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Kiepenboer:


Dit mag dus niet als je levende dieren geladen hebt, want bij vervoer in NL heb je geen gezondheidsverklaring nodig, maar wanneer van NL naar B heb je die wel nodig en zijn de dieren van te voren gekeurd door dierenarts.

Dus bv laden in Geleen en lossen in Hulst betekend over NL grondgebied naar Hulst rijden

 

dit hadden wij ook met Inbev (Dommelsch bier), op een gegeven moment mocht er niet meer via Belgie naar bv Breskens/Terneuzen gereden worden, maar moest alles via de Westerscheldetunnel, dit ivm de accijns van de alcohol omdat er niet de juiste documenten bijzaten.(dit kon ook niet met hoefijzer vrijstelling)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Datzelfde heeft een chauffeur enige jaren geleden meegemaakt in Duitsland,die reed vanaf omgeving Gennep ,door Duitsland naar Doetinchem,met een partij koffie erin.

Die heeft de grootste problemen gehad met Heinrich,omdat er op koffie nog steeds een soort van accijns zit daar in de heimat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

avc 2000 condities en cmr,ligt eraan wat je doorkrast,.kan beide  avc 2000 geldt als je in het binnenland laad en lost, en je mag er hoefijzervervoer mee doen , maar toch is het slimmer onder cmr condities te rijden ,, de uitkeringen als er wat gebeurd zijn hoger.

rechts  boven elke cmr staat het verschil tussen de algemene vervoers condities en cmr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden