[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Realiteit of cynisch


andremast

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei lientje:

 

Kloppen die manifesteren bij jullie dan ook al niet?

Niets van aantrekken joh, zolang ieder uurtje maar betaald wordt. 

Maak het probleem van de planner niet jou probleem.

 

Wij moeten ons aan de rijtijdenwet houden. En doen dat ook. 

 

Daarom kom het wel eens voor dat er dus iemand opgehaald moet worden, op nog geen uur van de zaak.

12 minuten geleden zei Kiepenboer:


In de kipper wereld scheelt het veel of je een oude tacho hebt of de nieuwste.

Die hebben wij er gelijk in gekregen toen ze op de markt kwamen.

 

Dat scheelt zo een half uur tot drie kwartier rijtijd, per dag. Vooral in het “korte” werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid




 
Wie heeft er het kerstpakket voor jou geregeld / betaald?


Mogen ze houden hoor. De helft gaat zo de container in......
Gooi al jaren een briefje in de ideeënbus voor een fluorjas meg reclame. Als je hamert op veiligheid en zichtbaarheid, en je personeel loopt er niet zichtbaar bij....
Nieuwjaarsborrel ga ik ook nooit heen...

Volgend jaar zal ik wel moeten ivm 12½ jaar in dienst.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid




En gewoon door rijden is iets ander als de hele dag te jagen. als je om 4 uur vertrekt kan je de eerste paar uur al gewoon 88 rijden en dan hoef je nog amper in te halen ook.


Volgas 90 naar de eerste. 8 uur staan meestal. Daarna met 84/85 verder en is het lekker om ff met 90 in te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Fluorjas valt onder bedrijfskleding marcel hoeft niet met de kerst,en kerstpakket zie ik toch als een blijk van waardering.






Mogen ze houden hoor. De helft gaat zo de container in......
Gooi al jaren een briefje in de ideeënbus voor een fluorjas meg reclame. Als je hamert op veiligheid en zichtbaarheid, en je personeel loopt er niet zichtbaar bij....
Nieuwjaarsborrel ga ik ook nooit heen...

Volgend jaar zal ik wel moeten ivm 12½ jaar in dienst.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Kiepenboer:


In de kipper wereld scheelt het veel of je een oude tacho hebt of de nieuwste.

Zeker als je in een kort rondje zit met meerdere auto,s en bij de kraan niet iedere keer direct kan laden.

 

Precies. daarom hebben ook wij de nieuwste op de meeste auto's.

In het zand, maar ook bv in de bieten. De kraan gooit er in 6 minuten 35 ton van die aanstaande suikerklontjes in.

Als ik dan achter een collega sta te wachten heb ik dus 6 minuten. Als hij vol is snel aansluiten. Als ik dan zelf ook vol ben heb ik 12 minuten.

Staat er dan niemand achter blijf ik die 3 minuten even staan, en anders ook ff snel vooruit.

En voilá, het eerste kwartiertje staat erop.

 

Maar moeten we op het vaste laadadres van onze zandboer onder de silo laden word het al wat lastiger met veel auto's achter je. Dan ben je in 90 seconden vol en daar is weinig ruimte dus sta je lelijk in de weg met je "ff wachten jongens, ik maak mijn kwartiertje".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

Dus zoek je een geschikte parkeerplaats op waar je de pauze maakt, zoals het bedoeld is. :p

Tja..op de manier zoals ik beschreef hoeft het van mij ook niet hoor.

Maar zo gaat het nu eenmaal in dat soort werk. Als je in een groep rijd, met hetzelfde laad en losadres.

Doe je het niet op die manier en ga je inderdaad op een parking staan gaan de anderen je voorbij. En hebben aldus een vracht meer dan jij.

Als je altijd solo rijd zul je dit niet gewend zijn. Die campagne is een soort ratrace. Niet echt aan mij besteed, maar ja..soms moet je een collega aflossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei schoenenreus:

Dus je pakt je pauze niet op een parking omdat pietje dan een extra vrachtje gereden heeft? Krijg je per vracht betaald dan? 

Denk niet dat het per vracht gaat, maar als je nooit op een kipper mee in het rijtje gereden hebt is dat lastig te begrijpen.
Heeft niets met jou Pietje te maken:D

Ken er eentje met nieuwe tacho die dus 5 dagen max 9 rij uren maakt om dat hij als die 10 rij uren wil maken weer 3 kwartier extra moet maken.
En dat doet hij dus niet, die rijdt strak 4 en un half vol en dan 3 kwartier maken.
Vanaf het lospunt kijkt hij hoelang terug naar huis en zo bepaalt hij wanneer hij zijn laatste vracht laad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei josimo:

 bij ons is alles op 86 begrensd was eerst wel ff wennen terug vanaf 90 maar kan er nu goed mee leven

En als dat gterugzetten zoden aan de dijk zet zou ik zeggen:gelijk doen.

Maar het heeft totaal geen invloed op het verbruik ,het wekt alleen maar regernis op tussen chauffeurs onderling,vooralin landen waarde maximum snelheid nog wel normaal 90 km/h is.

Als dat ene  half procentje het verschil  moet maken is t droevig gesteld met het bedrijf.

Vraag dan WW aan voor je mensen en stop ermee zou ik zeggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wat je beweert is niet waar: Snelheid heeft wel degelijk grote invloed op het verbruik.

Maar(!), er zijn ook nog tal van andere factoren die het verbruik beïnvloeden. Als je alleen maar minder snel gaat rijden en verder nergens op let, heeft het inderdaad nauwelijks zin om de snelheid te begrenzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei schoenenreus:

Dus je pakt je pauze niet op een parking omdat pietje dan een extra vrachtje gereden heeft? Krijg je per vracht betaald dan? 

Ik niet nee. Werkgever natuurlijk wél.

Moet voor de volledigheid nog wel even melden dat zo'n groep (althans, die waar wij in rijden) veelal bestaat uit verschillende vervoerders.

Zouden het allemaal wagens van dezelfde vervoerder (die zijn er ook) betreffen maakt het niet uit, dan blijft de volgende vracht toch wel voor datzelfde bedrijf.

Er zijn chauffeurs die alles bijhouden en aan het eind van de campagne je precies kunnen vertellen hoeveel vrachten ze méér hebben gedaan dan de concurrentie. 

En daar dan grote blij van worden.

Zoals Kiepenboer al zegt: als je nooit met een kipper 'in het rijtje' hebt gereden is dat allemaal maar moeilijk te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
57 minuten geleden zei europeaan:

 

Als dat ene  half procentje het verschil  moet maken is t droevig gesteld met het bedrijf.

Vraag dan WW aan voor je mensen en stop ermee zou ik zeggen.

 

 

Dat vindt ik dus een kortzichtige en droevige opmerking:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
58 minuten geleden zei Leeuw:

Wat je beweert is niet waar: Snelheid heeft wel degelijk grote invloed op het verbruik.

Maar(!), er zijn ook nog tal van andere factoren die het verbruik beïnvloeden. Als je alleen maar minder snel gaat rijden en verder nergens op let, heeft het inderdaad nauwelijks zin om de snelheid te begrenzen.

 

Ik ben het voor de verandering met je eens. Ik ben in het verleden wel.eens serieus bezig geweest met snelheid en verbruik. Als je ipv 80 90 gaat rijden gaat de weerstand enorm omhoog. Die word het dubbele of zo.

 

Iig zoveel dat het behoorlijke indruk maakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Kiepenboer:

Ken er eentje met nieuwe tacho die dus 5 dagen max 9 rij uren maakt om dat hij als die 10 rij uren wil maken weer 3 kwartier extra moet maken.
En dat doet hij dus niet, die rijdt strak 4 en un half vol en dan 3 kwartier maken.

 

Ja, die wil gewoon op tijd bij de piepers zijn. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei Pierre:

 

Klopt wat je zegt. De tijdwinst die je behaald hebt t.o.v. een collega die het wat langzamer aan doet is direct verloren bij het eerste beste stoplicht. 

Kom je bij een klant en er staan er drie voor jou te wachten is ook alles voor niks geweest. Allemaal zo lang als het breed is, ofwel lood om oud ijzer.

 

Toch geloof ik ook niet dat jij streep 80 rijd als je met een vracht richting München of Toulouse gaat.

Op dat soort afstanden met een rijdag ertussen scheelt het wel degelijk in tijd.

Achteraf zal dan pas blijken of het werkelijk zin heeft gehad om hard en strak te rijden, maar alles beter dan achteraf jezelf het verwijt te moeten maken dat je een vracht mist of een halve dag moet wachten vanwege het getreuzel onderweg.

  

 

Ik rij overal gewoon 86 of een inhaalverbod moet me afremmen.......meestal leg je de lat voor jezelf te hoog met ik kan net die kroeg halen of die parking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 15-12-2018 om 09:43 zei josimo:

een manager wagenparkbeheer heeft miz best wel nut.......als ik bij ons hoor dat er met 300+ auto's op jaar basis 100000 euro bespaart kan worden op brandstof door zuinig te rijden dan zijn dat beste getallen ......dat zijn heulveul kerstpaketten:D

je moet het alleen inzichtelijk maken en kunnen over brengen op de mensen.

Tevens met schade afhandelingen,niet elke schade waarbij je betrokken bent moet je de schuld je niet zomaar als bedrijf in de schoenen laten schuiven wat helaas te vaak gebeurt .....

 

Volgens mij werk jij bij een bedrijf waar ik ook gewerkt heb en toen ik er werkte gingen de begrenzers terug van 89 naar 86 km/h. Maar er kwam wel een mooi rekensommetje bij met wat dat aan brandstof scheelde en dat was een best bedrag weet ik nog. Dan snappen mensen het idd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden