[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Realiteit of cynisch


andremast

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Wij zijn ook begrensd op 85 en dat rijd ik in principe ook, om achteraf niet te hoeven balen dat ik nét dat goeie restaurantje ofzo niet kon halen. Maar op de langere afstanden is t kut. 

Ik heb 1x gehad dat ik naar Rousset (Marseille) moest. 

Als ik 90 kon, had ik zaterdags thuis geweest. Is uiteindelijk zondagochtend geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^

 

Mag ik ook anwoorden? 😜

 

In een inhaalverbod blijf ik er met 84 netjes achter.

 

Mocht het langzamer gaan, dan wacht ik tot er weing verkeer aan komt en ga ik er vlot om heen. Ook dat is een voordeel van een topsnelheid van 89 km/uur.

 

Als er geen inhaalverbod is ga ik er gelijk omheen, zodra het achterop komende verkeer het toe laat.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb het vanochtend gedaan.. met 81 km/h achter mijn voorganger gereden van Gouda naar Utrecht.. Er zaten een aantal auto's voor hem.. dus inhalen zou een heel eind worden.. Ik besloot erachter te blijven en 'mee' te rijden in het rijtje.

 

Nou, d'r kwamen mij toch een sloot collega's voorbij.. Hield niet op..:eek:

 

Ik ben toch van mening dat als er 83~85 gereden werd, het inhalen een stuk minder zou zijn omdat er dan meer zouden besluiten om me te rijden in het rijtje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
50 minuten geleden zei Durashift:

 

 

Ik ben toch van mening dat als er 83~85 gereden werd, het inhalen een stuk minder zou zijn omdat er dan meer zouden besluiten om me te rijden in het rijtje. 

 

Zou je dat nu echt denken ? :nee:

Het intresseerd menig chauffuer geen ene reet als hij 5 minuten nodig heeft om in te halen of een rij van 10 wagens tegelijk moet pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
[mention=9763]Mike94[/mention] en [mention=2254]josimo[/mention] Hoe taktisch zijn jullie met inhalen als bv ik met 84  voor je rijdt ?
Ik rijd ook max 85, en als jij voor me komt met 84 zet ik m ook daarop en hobbel lekker achter je aan.. Als me chef wil dat ik er voorbij ga moet ie maar zorgen dat die auto harder loopt! Van de week een huurauto gehad van de scania, begrenst op 89 maar heb de hele dag 85 gereden.. Ideaal met dat ACC systeem erop, was een ontspannen dagje en aan t einde ervan vroeg ik aan me chef wanneer die bestickerd zou worden in onze kleuren

okdoei

  • Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei zoetwatermatroos:

@Mike94 en @josimo Hoe taktisch zijn jullie met inhalen als bv ik met 84  voor je rijdt ?

 

Uhm. In principe hobbel ik er dan lekker achteraan, want dat verschil heeft weinig zin. Tenzij ik echt haast heb, dan wacht ik op een geschikt moment, wat betekent een mega groot gat, en hobbel er dan langsaf. En op 3+ rijstroken ga ik er gewoon voorbij vaak, want de personenauto’s kunnen dan ook nog door. 

Onderaan de streep zal t weinig verschil maken, dat weet ik, maar dan is t toch t gevoel erbij he haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
16 uur geleden zei Danny:

Ik rijd ook max 85, en als jij voor me komt met 84 zet ik m ook daarop en hobbel lekker achter je aan.. Als me chef wil dat ik er voorbij ga moet ie maar zorgen dat die auto harder loopt! Van de week een huurauto gehad van de scania, begrenst op 89 maar heb de hele dag 85 gereden.. Ideaal met dat ACC systeem erop, was een ontspannen dagje en aan t einde ervan vroeg ik aan me chef wanneer die bestickerd zou worden in onze kleurenemoji23.png

okdoeiemoji870.png
 

 

Dat ACC werkt idd gemakkelijk bij een inhaalverbod......cruisecontrol op 86 en je hobbelt er met gepaste afstand achteraan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Wel ACC, gebruik het zelden. Als je in een treintje rijdt met 5 of meer trucks (op de A1 heel normaal) krijg je al snel een jojo effect. Dan weer 75, dan weer bijna 85. Over irritant gesproken... :rolleyes:

 

Dan ga ik liever een paar tikken minder, 82 ofzo rijden en probeer ruwweg een constante afstand (> 100m) en snelheid te houden. Dat lukt vaak ook nog vrij aardig.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei Pierre:

Inderdaad!
Zou het daarom geen buitengewoon goed idee zijn om de max. snelheid voor vrachtverkeer gewoon omhoog te gooien naar 90 km/h zodat we gelijk van dat hele gezeik af zijn?

 

Waarna diegenen die nu 90 ipv 80 een goed idee vinden, binnen een half jaar vinden dat diegenen die streep 90 rijden irritant bezig zijn... Wedden?  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^Denk wel dat je een punt hebt Pierre.
Vroeger toen we nog geen begrenser hadden hielden de meeste ook een kruissnelheid van 90 aan. ( behalve de barre groente/bloemenboeren en vee rijders die meestal 100 pus reden)

Als er dan eentje met 87 voor je op dook trapte je hem fff naar de 100 en je was gelijk weer voorbij.

Ik blijf er ook bij dat al die inhaalverboden een gevolg zijn van die %$#% begrenser.
Want in het begin gaf niemand toe als er ingehaald werd uit frustratie en hingen ze zo 5 km langs elkaar te hannesen.
Dit probleem werd wettelijk opgelost door al die inhaalverboden waardoor we nu weer als een stelletje halve garen achter elkaar aan zitten te hobbyen.

Vanaf afgelopen woesdag morgen 3 uur in Belgie en Noord Frankrijk gereden en het rijdt heerlijk plankgas 90kmpu.
Ik snap best waarom jij het zo goed naar je zin hebt met het werk dat je nu doet:ok:
Ik hou er niet meer van om de hele week van huis te zijn en af en toe een paar nachten vind ik ook best, maar anders wist ik het wel
 

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

@PierreOmdat het voor sommigen nooit genoeg is.

 

- De snelheid voor auto's is verhoogd naar 130 en het is niet zo dat iedereen even snel rijdt. Waarom zou dat bij vrachtwagens wel het geval zijn?

- Waarom gaan die gasten die maling aan de maximumsnelheid hebben, die strepentrekker dan niet gewoon voorbij? Je hoeft er niet achter te blijven hangen hè?

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Leeuw:

@PierreOmdat het voor sommigen nooit genoeg is.

 

- De snelheid voor auto's is verhoogd naar 130 en het is niet zo dat iedereen even snel rijdt. Waarom zou dat bij vrachtwagens wel het geval zijn?

- Waarom gaan die gasten die maling aan de maximumsnelheid hebben, die strepentrekker dan niet gewoon voorbij? Je hoeft er niet achter te blijven hangen hè?

Dar zit m het probleem;de snelheid voor het vrachtverkeer is nog steeds op 80 km/h begrenst.

als je in landen zoals Frankrijk,Belgie of Spanje komt is de snelheid voor het vrachtverkeer 90 km/h en het overige verkeer 130 km/h,in Frankrijk en 120 km/h in Belgie.

Íntegenstelling tot bij ons( 50 km/h) is daar het verschil maar 40 km/h .

Moet jij eens kijken wat een rustig verkeersbeeld er zou komen als men de snelheid voor het vrachtverkeer naar de 100 km/h brengt ( op 2x2 baans wegen) en een algeheel inhaalverbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei Pierre:


Ik heb m'n bak aanstaan en heb even het gesprek mee zitten luisteren tussen dit heerschap.

"Zo maatje...het laatste stukkie. Effe lekker op m'n gemakkie...
"Ja joh, je heb gelijk"
"Kijk, je ken wel de hele dag gaan lopen jagen maar dat heb toch allemaal geen zin, ik heb geen haast hoor. We zijn mooi op tijd voor de koffie. Gewoon lekker 80, scheelt me toch ook weer 5 minuutjes extra. En dat iedere dag is toch een half uurtje extra in de week"
"Dat bedoel ik maar"
"Ja zeker, inderdaad. Hard werken word niet beloond, lang werken wel. Laat ze maar de tering krijgen daar op de firma hahaha..."

 

Zo een gesprek moet je eigenlijk opnemen en doorsturen naar de firma.

Kijken wij er dan de tering kan krijgen.

sukkels zijn het. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
37 minuten geleden zei schoenenreus:

Klinkt leuk die maximale toegestane snelheid verhogen maar het is iets wat je mag en niet wat je moet. Een binnenland chauffeur zal nog steeds geen noodzaak zien om 90 te gaan rijden omdat het niks brengt in zijn werk dus “sukkelt” nog steeds met 83 in het rond. 

Dat kan kloppen, maar door een verhoging en het ophogen/verwijderen van de begrenzer zouden diegene die door willen rijden dit kunnen doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
38 minuten geleden zei schoenenreus:

Klinkt leuk die maximale toegestane snelheid verhogen maar het is iets wat je mag en niet wat je moet. Een binnenland chauffeur zal nog steeds geen noodzaak zien om 90 te gaan rijden omdat het niks brengt in zijn werk dus “sukkelt” nog steeds met 83 in het rond. 

Dr zijn dr zat die wel graag 90 willen en ook rijden hier in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei Kiepenboer:


Vroeger toen we nog geen begrenzer hadden hielden de meeste ook een kruissnelheid van 90 aan. ( behalve de barre groente/bloemenboeren en vee rijders die meestal 100 pus reden)

 

Zeg dat..toen ik nog op het buitenland reed waren er ook nog geen begrenzers. Althans, ze waren er al wel, maar nog niet verplicht.

Sommigen hadden er zo'n mechanische op zitten. Zat op de brandstofpomp.

Op een nacht reed ik eens in Luxemburg, ri Frankrijk. Ik liet 'm bergafwaarts vallen om meer 'schwung' te hebben bij de opvolgende helling.

Reed zo'n 110...kijk in de spiegel en zie dat er iemand aankomt die nóg harder kon. Een Iveco van Mollen, Hardenberg.

Varkensboer. Ja, die reden meerdere keren op Italië en werden per kilo betaald. Al die beesten vallen af tijdens de rit, dus gas geven is (was) het devies.

 

Wij hadden in die tijd nog een DAF 3600. De chauffeur (mijn broer) was met de brandstofpomp aan het prutsen geweest met als gevolg dat-ie...155 km/h liep😁

Die snelheid reed hij verder nooit, maar 1x...ik moest de auto onderweg laten staan voor het weekend, en met broer in de losse trekker op huus an voor het weekend.

Volgas. Bij de afrit naar het dorp moest hij even stoppen om de spiegels weer terug te zetten. Die waren ingeklapt door de hoge snelheid.

Stopt er een auto achter. O, oh..pliesie? Nee, viel mee. De bestuurder vroeg met glinsterende ogen: "weten jullie wel hoe hard je reed?".

Eh..nee, want zover gaat de snelheidsmeter niet hé. "155!" Ah, wisten we dat ook weer. De automobilist vond het geweldig.

Echter, de meeste andere automobilisten dachten er vast anders over wanneer ze plotseling werden ingehaald door de DAF, ala Jan de Rooy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden