[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Realiteit of cynisch


andremast

Vraag

Recommended Posts

  • 0

En waarom zou ik plank gas rijden??De limiet in Nederland is nog altijd 80 kmh , dat 75 % zich daar niet aan houd is voor mij geen reden om dat ook te doen(als ik dat al zou kunnen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
15 uur geleden zei iveco 35c17:

Zo een gesprek moet je eigenlijk opnemen en doorsturen naar de firma.

Kijken wij er dan de tering kan krijgen.

sukkels zijn het. 

 

Opvallend dat Pierre ze hier wel schandpaalt, maar niet meteen op de bak op hun gedrag aansprak...

 

2 uur geleden zei schoenenreus:

Je blijft met het inhaalverbod zitten dus dat maakt weinig uit wat dat betreft.

 

Zie ik niet zo. Als diegenen niet bang zijn om de maximumsnelheid te overtreden, moeten ze ook mans genoeg zijn om dat inhaalverbod te negeren.

Dit is weer een vorm van klagen om het klagen aan het worden, soort van: "Iedereen moet 90 rijden, omdat IK dat ideaal vind."

 

1 uur geleden zei Pierre:

Diegenen die nu met het angstzweet in hun bilnaad streep 80-82 zitten te rijden uit angst voor een boete, kunnen ook dan zonder een bang hart gewoon plankgas rijden wanneer de gelegenheid zich daarvoor leent. Inhalen of ingehaald worden hoeft dan nagenoeg niet meer.

 

Je maakt volgens mij een klein denkfoutje: Je gaat er namelijk vanuit, dat de snelheid die voor jou ideaal is, dat ook voor iedereen is. En dat schijnt niet zo te zijn...

Dat feitje accepteren schijnt nogal lastig te zijn, dus verzin je er maar bij dat mensen die snelheidsregels (enigszins) respecteren met angstzweet in hun bilnaad rondrijden?

 

Nu kan ik enkel voor mezelf spreken en ik heb niet veel behoefte om in het binnenland met 90 te gaan rondcrossen. Daarvoor zijn makkelijk een aantal redenen te bedenken:

1) Is de tijdswinst in een landje waar de wegen regelmatig dichtslibben maar minimaal.

2) Eigenlijk zou je daar alleen 's nachts iets kunnen winnen, maar ja, veel klanten slapen 's nachts...

3) De extra kosten (brandstof, maar ook slijtage van bijv. remmen) wegen niet op de tegen de minimale tijdswinst.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

probleem in deze is ook dat jouw snelheid nooit een ander zijn snelheid is door de afwijking in snelheidsmeter.

moment van ijking en bandenomtrek zijn bepalen.

 

Daarom word/werd er vaak geijkt met versleten banden en na de ijking nieuwe banden eronder............om zo hard mogelijk te kunnen gaan

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zeker in een sector waar volgens zeggen geen droog brood te verdienen valt, zouden de argumenten die je als "dooddoeners" afdoet, wel eens serieuze overwegingen kunnen zijn...

 

12 minuten geleden zei Pierre:

En inderdaad, dat heeft niks met snelheidsregels respecteren te maken. Meer met het feit dat men het risico niet durft te nemen om in te halen en voluit te rijden uit angst voor een envelop van het CJIB.

 

Veeg vooral de argumenten van anderen van tafel wanneer ze niet in jouw straatje passen of aan jouw beeld van andere mensen voldoen :bey:

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Kunt ook stellen iemand die hele dag streep 80 rijd heeft te weinig werk of slechte planner😀

 

Maar begrijp Leeuw ook wel die zit in heel ander werk en is meer afhankelijk van aldi en lidl etc of die tijd en zin hebben om te lossen en zal daarbij ook wel vaak een tijdafspraak hebben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei josimo:

Kunt ook stellen iemand die hele dag streep 80 rijd heeft te weinig werk of slechte planner😀

 

Maar begrijp Leeuw ook wel die zit in heel ander werk en is meer afhankelijk van aldi en lidl etc of die tijd en zin hebben om te lossen en zal daarbij ook wel vaak een tijdafspraak hebben 

Of de auto is afgesteld op max 8️⃣0️⃣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei Pierre:

Dat heeft niks met argumenten die niet in mijn straatje passen te maken, maar gewoon met een realistische kijk op hetgeen waar deze discussie over gaat; het hinderlijke streep 80 rijden en het treintje rijden als gevolg van een inhaalverbod.

Je leest wat je wil lezen en haalt er van alles bij Leeuw, als volgende week de maximum snelheid bijgesteld word naar de 90 km/h, dan blijf jij dus 80 rijden in het kader van zuinig rijden, remvoering besparen en meer van die zaken? Ga toch weg...
Hoeveel werkgevers zullen er dan hun begrenzer weer terugzetten naar de 89 km/h? Als het allemaal werkelijk om die paar liter brandstof te doen was geweest, waarom de begrenzers niet op 75km/h, nóg meer brandstofbesparing!

 

In theorie krijg je inderdaad een iets betere spreiding van het verkeer, als iedereen exact even snel rijdt, maar praktisch is dat onhaalbaar. Dus onrealistisch.

En ik durf zelfs te stellen, dat diegenen die denken dat ze peper in hun reet hebben, bij elke snelheid bij een ander op de bumper blijven kruipen.

 

De maximumsnelheid voor vrachtwagens wordt niet verhoogd, dus ook dat is onrealistisch.

 

Die 75 is wederom onrealistisch: Werkgevers zijn er niet op uit om hun chauffeurs of die van andere bedrijven lastig te vallen, dus zullen ze een begrenzer echt niet onder de maximumsnelheid afstellen.

 

1 uur geleden zei Pierre:

Er is namelijk ook geen enkele wet die zegt dat dat niet mag, ..... 

 

Jawel hoor: Artikel 5. Het is verboden hinder of gevaar te veroorzaken.

 

Maar goed, als je in Nederland meestal gewoon 83 - 84 rijdt, is er dus eigenlijk niets aan de hand. Ook weer opgelost. :bey:

 

1 uur geleden zei josimo:

Maar begrijp Leeuw ook wel die zit in heel ander werk en is meer afhankelijk van aldi en lidl etc of die tijd en zin hebben om te lossen en zal daarbij ook wel vaak een tijdafspraak hebben 

 

In het binnenland haalt die paar kilometer sneller niet echt iets uit, daar blijf ik bij.

We hebben inderdaad vaak tijdsafspraken en als ik die met gewoon rijden niet kan halen, dan lukt het met 90 ook niet.

Het is dus een boel gedoe om niets en extra voor de minder goede verstaanders :kiss:: Ik bedoel in het binnenland.

 

1 uur geleden zei roadtrain:

Of de auto is afgesteld op max 8️⃣0️⃣

 

De nieuwe auto's staan allemaal op 85. En doorgaans rij ik rond de 83.

En ja, soms is het lastig als iemand wat langzamer rijdt en je kunt er niet snel even voorbij. Maar ach, er zijn ergere dingen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Typisch weer de uitspraken van @Pierre, ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Omdat pierre denkt dat ie met 90 de wereld kan veroveren moet iedereen dat maar doen. Het is een groot bullshit verhaal maar ja pierre reed vroeger bij bakker ook altijd al 90 natuurlijk.......

Het is maar net waar je je eigen druk om wilt en kunt maken, ik persoonlijk rijd in duitsland 85 en in nederland 81. Noem me een strepentrekker of wat dan ook maar ik heb niet de behoefte om harder te rijden. Met 85 in duitsland hobbel je lekker rustig rond en hoef je niet continu bij te remmen omdat je weer kort op je voorganger zit bijvoorbeeld en dat geld in nederland hetzelfde met 81. Als je het van die zogenaamde tijdswinst moet hebben die je behaald door 90 te rijden dan gaat er in mijn ogen toch al wat mis en 2 man voor je bij de peage of een rood stoplicht, wachten bij de klant en weg is het voordeel. Kan iedereen zeggen wat die wil maar voordeel haal je er nauwelijks uit en je zit alleen maar hele dag gestresst achter het stuur omdat degene voor je 2 km/h langzamer gaat als dat jij kunt en je wilt er dus zo snel mogelijk voorbij als een barre gaander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Snelheid zit natuurlijk ook een beetje in je hoofd natuurlijk. Je denkt dat je dan beter opschiet.

Ik rij op weg naar het eerste laad/losadres ook altijd 90, maar dat komt omdat ik standaard te laat van huis ga.

Daarna meestal 85. Zeker in de zomer als het heet is. Bij 50 ton+ is er bij hoge snelheid dan ook meer kans op klapbanden natuurlijk.

 

En verder is hard rijden natuurlijk ook gewoon leuk hé...dan niet zozeer met een vrachtwagen, maar wel met motor of auto.

Mijn personenwaggie 'doet' zo'n 290 km/h. En da's echt leuk hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
31 minuten geleden zei schoenenreus:

Typisch weer de uitspraken van @Pierre, ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Omdat pierre denkt dat ie met 90 de wereld kan veroveren moet iedereen dat maar doen. Het is een groot bullshit verhaal maar ja pierre reed vroeger bij bakker ook altijd al 90 natuurlijk.......

Het is maar net waar je je eigen druk om wilt en kunt maken, ik persoonlijk rijd in duitsland 85 en in nederland 81. Noem me een strepentrekker of wat dan ook maar ik heb niet de behoefte om harder te rijden. Met 85 in duitsland hobbel je lekker rustig rond en hoef je niet continu bij te remmen omdat je weer kort op je voorganger zit bijvoorbeeld en dat geld in nederland hetzelfde met 81. Als je het van die zogenaamde tijdswinst moet hebben die je behaald door 90 te rijden dan gaat er in mijn ogen toch al wat mis en 2 man voor je bij de peage of een rood stoplicht, wachten bij de klant en weg is het voordeel. Kan iedereen zeggen wat die wil maar voordeel haal je er nauwelijks uit en je zit alleen maar hele dag gestresst achter het stuur omdat degene voor je 2 km/h langzamer gaat als dat jij kunt en je wilt er dus zo snel mogelijk voorbij als een barre gaander. 

 

Je vergeet 1 heel belangrijk ding.

 

Ook als je 80 rijd heb je dat rode stoplicht. en ook die twee auto s voor je bij peage. 

 

dat heeft niks te maken met 80 of 90 rijden. of je nu 80 of negentig rijd beide keren sta je te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 minuut geleden zei iveco 35c17:

 

Je vergeet 1 heel belangrijk ding.

 

Ook als je 80 rijd heb je dat rode stoplicht. en ook die twee auto s voor je bij peage. 

 

dat heeft niks te maken met 80 of 90 rijden. of je nu 80 of negentig rijd beide keren sta je te wachten.

 

Nou die 2 auto's heb je geen last van die gaan naar links en @Pierre pakt 1 van de 2 rechtse sporen en kan daar gewoon met 30 door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik kan gillend gek worden van auto mobilisten die op een 100 weg of zoals nu op de nieuwe N34  volgens hun streep 80 gaan rijden, maar in werkelijkheid rijden ze dan maar 77, 78.

Ik ben dan instaat om de hele bende voor me aan te duwen. 80 is 80 en geen 78.

Ik ga dr dan altijd bij Hardenberg maar weer af en binnendoor richting Hengelo/ Enschede dan hoef ik me ook niet verder te ergeren aan dat soort moraalridders

bewerkt door iveco 35c17
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
29 minuten geleden zei Pierre:

Ik zeg dat wanneer de snelheid ook in Nederland omhoog zou gaan naar 90 km/h, we van een hoop ellende af zijn. Waarom? Omdat een groot deel van de chauffeurs niet harder durft dan rond de 80, en het andere deel er niet voorbij durft.

Ik ben helemaal niet bang om harder te rijden maar de auto is afgesteld op 83,dat rij ik dus ook en als er iemand voor mij zit met 81 blijf ik er mooi achter want dan duurd het 3 kilometer voor ik er voorbij ben.Maar Pierre rij jij maar mooi naar Frankrijk dan heb ik hier geen last van jou als je mij voorbij vliegt.Verder vind ik veel van jou bijdragen wel goed,alleen dit is een lulverhaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik moet wel een beetje lachen om deze discussie. Degene die 90 rijden zijn aso maar degene die dat zeggen vinden zich moraal ridders omdat ze 83 of 85 rijden.

 

Hé lullo's, je mag in Nederland en in Duitsland met de vrachtwagen 80. En geen 81 82 of 85.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Nou de meeste snelle jongens die je in een inhaalverbod toch voorbijgaan kunnen beter een spons rechtsachter aan hun bumper maken...dan heb ik mijn koplampen ook weer schoon zo snel gaan ze weer naar rechts,toch stiekum doods benauwd dat er ergens een politie auto tussen rijd.Wie rijd er nu met samen geknepen billen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

En ja. 

 

Ik rijd zelf streep 80. En als er toevallig iemand voor me rijd die nog langzamer rijd trek ik hem er met 90 voorbij.

 

Niet omdat ik graag 90 rijd maar omdat ik gewoon zo snel mogelijk weer mijn eigen tempo wil rijden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei schoenenreus:

Klinkt leuk die maximale toegestane snelheid verhogen maar het is iets wat je mag en niet wat je moet. Een binnenland chauffeur zal nog steeds geen noodzaak zien om 90 te gaan rijden omdat het niks brengt in zijn werk dus “sukkelt” nog steeds met 83 in het rond. 

IK denk dat de "noodzaak"om 83 te rijden dezelfde is als de mijne;nl uit financiele gronden: 83 minus 3 km correctie is 80 km/h en dus geen lullige bekeuring van een paar tientjes.

Zou men de snelheid naar 90 km/h brengen voor vrachtverkeer, komen er,van vrachtwagenzijde ,helemaal geen bekeuringen meer binnen,en dat kunnen we ,als liberaal kabinet,natuurlijk niet hebben.

 

Zou men de snelheid op trekken ga ik gelijk mee hoor,ik vind 83 ook geen snelheid,maar houdt teveel van mn zuurverdiende geld om t daaraan uit te geven( hoewel t nog wel eens verrast.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik kan gillend gek worden van auto mobilisten die op een 100 weg of zoals nu op de nieuwe N34  volgens hun streep 80 gaan rijden, maar in werkelijkheid rijden ze dan maar 77, 78.

Ik ben dan instaat om de hele bende voor me aan te duwen. 80 is 80 en geen 78.

Ik ga dr dan altijd bij Hardenberg maar weer af en binnendoor richting Hengelo/ Enschede dan hoef ik me ook niet verder te ergeren aan dat soort moraalridders

 

Als je gillend gek wordt van iemand die 2 hele kilometers per uur minder snel rijdt dan de maximum snelheid, moet je echt eens een arts opzoeken....

 

1 uur geleden zei shompie:

Ik moet wel een beetje lachen om deze discussie. Degene die 90 rijden zijn aso maar degene die dat zeggen vinden zich moraal ridders omdat ze 83 of 85 rijden.

 

Hé lullo's, je mag in Nederland en in Duitsland met de vrachtwagen 80. En geen 81 82 of 85.

 

1 uur geleden zei Pierre:

Iedereen maakt zich schuldig, behalve al die moraalridders die op dit forum zitten....LOL

 

Mooi woord hè? Maar wat betekent het nu eigenlijk? Hier de betekenis van Moraalridder:

"iemand die probeert een ander zijn eigen normen en waarden op te dringen."

 

En wie proberen hier nu anderen ervan te overtuigen dat 90 véél beter zou zijn? :cool:  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
5 minuten geleden zei Leeuw:

 

Als je gillend gek wordt van iemand die 2 hele kilometers per uur minder snel rijdt dan de maximum snelheid, moet je echt eens een arts opzoeken....

 

 

 

Mooi woord hè? Maar wat betekent het nu eigenlijk? Hier de betekenis van Moraalridder:

"iemand die probeert een ander zijn eigen normen en waarden op te dringen."

 

En wie proberen hier nu anderen ervan te overtuigen dat 90 véél beter zou zijn? :cool:  :bey:

 

Ik niet hoor vriend.

 

Moet iedereen lekker zelf weten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden