[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Realiteit of cynisch


andremast

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

@ Leeuw. Tijd is bij mij nog altijd geld.. 

 

En evenals dat ze voor te snel rijden bekeuringen uitdelen, mogen ze dat wat mij betreft ook doen voor diegenen die te langzaam rijden. ik denk dat dat het verkeersbeeld op de N wegen in Nederland zeker ten goede zou komen.

bewerkt door iveco 35c17
  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
3 minuten geleden zei iveco 35c17:

@ Leeuw. Tijd is bij mij nog altijd geld.. 

 

Bij mij ook. Meer uren = meer geld. Maar iets zegt me, dat je het anders bedoelt :cool:

 

4 minuten geleden zei shompie:

Ik niet hoor vriend.

 

Moet iedereen lekker zelf weten. 

 

Dat vind ik nou ook. Maar ik reageerde op dit:

 

1 uur geleden zei shompie:

Ik moet wel een beetje lachen om deze discussie. Degene die 90 rijden zijn aso maar degene die dat zeggen vinden zich moraal ridders omdat ze 83 of 85 rijden.

 

Hé lullo's, je mag in Nederland en in Duitsland met de vrachtwagen 80. En geen 81 82 of 85.

 

Die noemt diegenen die 90 rijden aso? (ik heb het blijkbaar gemist)

En diegenen die 83 of 85 rijden, vinden die zichzelf moraalridder? (heb ik ook gemist... Ik moet toch echt eens een keer gaan opletten hier!)

 

Ik denk, dat wie 83 of 85 rijdt, door diegenen die 90 willen als moraalridder gezien wordt. Terwijl de laatste groep -volgens de uitleg van het woord- zelf meer voor die omschrijving in aanmerking komt, omdat zij de eerste groep ervan willen overtuigen dat 90 veel beter zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Leeuw:

 

Bij mij ook. Meer uren = meer geld. Maar iets zegt me, dat je het anders bedoelt :cool:

 

Voor mij telt dat net andersom als bij jouw. Hoe meer ik gedaan krijg in een uur hoe beter. En nee, zware snelheids overtredingen e.d ben ik ook niet van. maar wel de snelheid rijden die je mag rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
28 minuten geleden zei Leeuw:

 

Bij mij ook. Meer uren = meer geld. Maar iets zegt me, dat je het anders bedoelt :cool:

 

 

Dat vind ik nou ook. Maar ik reageerde op dit:

 

 

Die noemt diegenen die 90 rijden aso? (ik heb het blijkbaar gemist)

En diegenen die 83 of 85 rijden, vinden die zichzelf moraalridder? (heb ik ook gemist... Ik moet toch echt eens een keer gaan opletten hier!)

 

Ik denk, dat wie 83 of 85 rijdt, door diegenen die 90 willen als moraalridder gezien wordt. Terwijl de laatste groep -volgens de uitleg van het woord- zelf meer voor die omschrijving in aanmerking komt, omdat zij de eerste groep ervan willen overtuigen dat 90 veel beter zou zijn.

Er werd hier iemand aangevallen omdat hij 90 reed. Terwijl hij 2 posting's later even tussen neus en lippen door zegt dat hij 85 rijd.

 

Je mag 80 dus ook met 85 ben je jet zo'n als als.dat je 90 rijd.

 

Van mij mag ie 100 en dan nog vind ik je geen aso...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 minuten geleden zei Pierre:

Dat zal een lekkere vetpot zijn, de hele dag voorop in de file rijden en de rest lopen frustreren, hopen op die paar minuutjes per dag extra...:bey:

 

Precies, dáárdoor kan ik het me veroorloven in Zwitserland op vakantie te gaan! :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei Leeuw:

 

Precies, dáárdoor kan ik het me veroorloven in Zwitserland op vakantie te gaan! :p

 

Moet je streep 80 gaan rijden. Kun je wat vaker en wat verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei josimo:

Kunt ook stellen iemand die hele dag streep 80 rijd heeft te weinig werk of slechte planner😀

 

 

bij ons zijn ze van de veiligheids regeltjes, 3 x overtreding volgt ontslag.

 

discussie over of dit nu wel redelijk is?

staat ter zijde, 

dus te weinig werk of slechte planner? 

hier staat niet alleen een boete voor, ook dat je hem mischien niet kunt betalen LOL 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei scania1965:

Spannend, zo'n baas.

Is dat juridisch wel mogelijk vraag ik me af ?

Dacht wel eens een uitspraak van de rechter had gezien dat boete's en schade GEEN geoorloofde reden was voor ontslag

(gewoon een vraagteken mijnerzijds 😉)

snelheids boetes heb je in de hand, schades die je niet meld doe je ook zelf.

ik werk  momenteel via uzb en dan is het helemaal gemakkelijk om je eruit te doen.

als vaste kracht teken je daarvoor, 

maar een vaste kracht maakte een geintje om van de letters van dit bedrijf een nadelige slogan te maken,

en was binnen een week werkeloos, omdat iemand van het hoofdkantoor toevallig aanwezig was .

en die dat hoorde .

 

en je weet van de regels, die worden onder je neus geduwd.

dit bedrijf zit over de hele wereld, en zit wel in de top in deze branche ,

hoe groter het bedrijf, hoe meer regeltjes, om te proberen om alles in de hand te houden.

als je het spannend vind om die te overtreden, ja   dan is er een risico...... spannend LOL 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei tiny:

 

 

en je weet van de regels, die worden onder je neus geduwd.

dit bedrijf zit over de hele wereld, en zit wel in de top in deze branche ,

 

Hou op over die corrupte betonwereld. Dat de NMA daar nog nooit onderzocht heeft blijft verbazingwekkend.

 

En dan is "jouw" broodheer wel een heel erge......

 

Bij ons zijn ze ook op "visite" geweest toen de vergunningaanvraag er lag om voor onze eigen producten een betoncentrale te gaan bouwen. Of wij ons dan ook wel even aan HUN regels en vooral prijzen zouden willen houden. Anders kregen ze ons wel klein.......

 

Als er iets is waar mijn bazen alergisch voor zijn is het bedreigen op een dergelijke manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even terug te komen op de snelheidsmeningen. Ik denk dat het hele probleem het inhaalverbod is. Niet degene die 80 85 of 90 rijden. Als het inhaalverbod er niet is, bepaal je zelf of je ervoorbij gaat zonder risico op een bekeuring. Resultaat: geen ophoping en iedereen kan ze eigen snelheid rijden. 

 

Voorbeeld: vorige week kom ik terug uit italië, rij bij kufstein de grens over: inhaalverbod. Resultaat 20 vrachtwagens in een treintje tot de splitsing bij rosenheim, zijn de electronische borden boven de weg uit en iedereen rijdt zijn eigen snelheid, kom bij munchen aan, ga de bocht om de ring op, hoppaa inhaalverbodborden aan, duurt nog geen halve minuut of je rijd 70 (en das nog hard op zo’n moment) en je heb weer een auto of 10 voor je giechel. Wat denk je, de personenauto’s willen in en uit voegen, halen halsbrekende capriolen uit omdat de gemiddelde chauffeur een meter of 10 achter ze voorganger zit. Remmen hoppa de achterste staat bijna stil. 

 

Mijn mening is gewoon, inhaalverboden weg en ieder ze snelheid laten rijden die hij wil. En als er iemand voorbij wil die 90 rijd terwijl jij 89 rijd, ff je gas los een seconde of 5 en hij is voorbij. Kleine moeite groot plezier. We moeten wat collegialer worden met ze alle ben ik van mening.

  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei 105.510:

Mijn mening is gewoon, inhaalverboden weg en ieder ze snelheid laten rijden die hij wil. En als er iemand voorbij wil die 90 rijd terwijl jij 89 rijd, ff je gas los een seconde of 5 en hij is voorbij. Kleine moeite groot plezier. We moeten wat collegialer worden met ze alle ben ik van mening.

dat was toen een beetje de issue, dat met 1 km per uur gaan inhalen, omdat hij achter die ander zat, die 1 km per uur langzamer reed,

en degene die in gehaald werd, dit niet goed kon hebben, dus koste wat kost  dit niet te laten gebeuren....:rolleyes:

dat je zomaar 10 minuten langs elkaar reed, daarom kwamen toen de inhaal verboden.

niet dat ik het er mee eens ben, maar was wel terecht.

omdat hier in Nederland die hittekoppen toch niks leren, laat staan iets voor de collega's over hebben...... 

 

allen alleen ....ieder voor zich ....

 

of was het toch anders ? naja, ik kan goed zien als er iemand voorbij komt, mits hij dit netjes doet, 

en niet zoals tegenwoordig weer de trend wordt, te vroeg terug komen.

of kwam dit weer door die telefoon....?

 er zijn zeer zeker mensen die zich chauffeur noemen, maar het zeker niet zijn.

ze zullen best een vrachtwagen kunnen besturen, maar om dit samen met andere weggebruikers

te kunnen doen, wordt weer een ander verhaal :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei Teddybeer:

Hou op over die corrupte betonwereld. Dat de NMA daar nog nooit onderzocht heeft blijft verbazingwekkend.

 

En dan is "jouw" broodheer wel een heel erge......

 

Hier in de provincie heeft dat bedrijf waar Tiny voor werkt ook 2 betoncentrales overgenomen. Ik kom af en toe bij beide, maar bij die ene al zo'n 26 jaar.

Dat was altijd een prima losadres....

Maar nadat ze werden overgenomen kwamen er dikke boekwerken met regeltjes. Waren blijkbaar nodig. Je vraagt je dan wel af hoe het voorgaande bedrijf ooit heeft kunnen bestaan zonder al die onzin.  Ach, zo gaat het vaak...hoe groter het bedrijf, hoe meer regels. Tja, die hebben vaak een eigen afdeling voor veiligheid. Als die niks doen denkt de directie: die kunnen we dan ook wel weg bezuinigen.

Met als gevolg dat die afdeling snel weer wat regels gaat bedenken. Dit soort mensen is goed in staat om hun eigen baan 'onmisbaar' te maken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden