Spring naar bijdragen
NC750xd

Complete newbie: René

Recommended Posts

Hallo allemaal! Ik ben 48 jaar, getrouwd, kind- en huisdierloos. Na een min of meer automatisch gevormde carrière als boekhouder, gevolgd door de crisis, een faillissement, 2 jaar werkloosheid, 2 jaar werken, weer faillissement, ruim een jaar werkloosheid, 2 jaar ziekte (acute reuma), medicatie en fysiotherapie, eindelijk weer goedgekeurd maar licht beperkt (in de polsen en longen) en nog steeds werkloos... Kortom, mijn historie in een notendop. Hoog tijd voor een carrière-switch? Het kan nog steeds met 20 jaar werklust in het verschiet, dus waarom ook niet?

Alles wat mij interesseert, wat ik graag doe en wat mij leuk lijkt om te doen, op een rijtje gezet en zodoende kwam ik uit in de transportwereld. Hard werken, lange dagen en onregelmatig, het zal even wennen zijn. Ieder beroep heeft voor- en nadelen, hoewel je de nadelen ook weer kunt relativeren. Ik ben nooit beroepschauffeur geweest (behalve in militaire dienst als vaste chauffeur van een generaal) en heb ook alleen nog maar A en B. Dit chauffeursforum kan mij heel veel leren heb ik al ontdekt, dus wie weet toeter ik t.z.t. wel naar jou.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He wat leuk, een mede-zij-instromer! Ik ben net klaar met mijn c en code 95 en op naar de eerste baan als chauffeur na jarenlang in de evenementenorganisatie gezeten te hebben.

Ga je op eigen kracht je papiertje halen of via stl?

Bij container of tank werk hoeven de polsen niet zwaar belast te worden toch?

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties.

Ik kan mijn polsen best flink belasten, zolang het maar bewust gebeurt. Onverwachte bewegingen onder belasting geven een pijnscheut wat een goede indicator is dat ik gewoon mijn koppie erbij moet houden. In de afgelopen twee jaar weet ik waar de grens ligt, maar om het zeker te weten probeer ik een meerij/-helpdag te regelen. Hiervoor heb ik vorige week een aantal transportbedrijven een verklarende mail gestuurd met mijn CV. Misschien dat ze dat liever niet doen, maar vragen kan altijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom, welke regio woon je?

En zoals je snel zult merken zitten er hier een aantal mensen die ooit een verkeerde keus hebben gemaakt. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Misschien als je er toch blanco in stapt kijk eens naar de mogelijkheden voor op een kraan of knijperauto. Dat is lichamelijk iets minder zwaar en toch een leuke uitdaging.

Succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon in Culemborg en heel Zuid-Gelderland is de regio waar ik in zoek. Mijn vrouw is een rasechte Elsterse en daarheen willen wij al jaren verhuizen. Toekomstige werkgever/standplaats is dan wel handig in regio Arnhem/Nijmegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

cornelissen   groep nijmegen.

tielbeke  en peter appel.

rijden met standplaats heteren.

winkels bevoorraden .

en daar worden regelmatig .

chauffeurs gezocht. 

bewerkt door henri

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei henri:

cornelissen   groep nijmegen.

tielbeke  en peter appel.

rijden met standplaats heteren.

winkels bevoorraden .

en daar worden regelmatig .

chauffeurs gezocht. 

dan zaltie toch eerst een vrachtwaggel rijbewijs en code 95 motte hebben,hij heb alleen A+B en das nie genoeg vgls mijn.

3 uur geleden zei henri:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-12-2018 om 18:38 zei NC750xd:

Ik ben nooit beroepschauffeur geweest (behalve in militaire dienst als vaste chauffeur van een generaal)

had je daar geen groot rijbewijs kunnen halen/krijgen ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor alle tips/bedrijven, dat is het mooie van zo'n forum. :ok:

Vonk, Simon Loos en Melis had ik al verstuurd en deels ook al meedenkende reacties ontvangen. Ook al stuurt men mij door, het is een heel andere wereld dan ik in heb gewerkt. Veel directer en op gelijk niveau.

De anderen schrijf ik ook nog dus wie weet wat daar uit komt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei jean:

dan zaltie toch eerst een vrachtwaggel rijbewijs en code 95 motte hebben,hij heb alleen A+B en das nie genoeg vgls mijn.

dat klopt helemaal

bewerkt door henri

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Tielbeke heeft mij een meerijdag aangeboden, ben net gebeld, leuk verfrissend gesprek, donderdag ga ik de handen uit de mouwen steken. Ik ben heel benieuwd hoe mij die dag gaat bevallen en daar kom ik maar op 1 manier achter. Stevig schoeisel en werkhandschoenen liggen al klaar. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden