Spring naar bijdragen
NC750xd

Complete newbie: René

Recommended Posts

14 uur geleden zei istawa71:

Volgens mij zoeken ze bij de Aldi in Culemborg ook nog chauffeur. Dacht ik laatst te zien toen ik er stond te lossen.

Klopt, maar ik ben nog geen chauffeur...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-12-2018 om 23:35 zei robstelt:

Bij container of tank werk hoeven de polsen niet zwaar belast te worden toch?

Succes!

Wel eens een containerdeur geopend of gesloten? 

Ze blijven niet nieuw en soepel......held trouwens ook voor gewone deuren van laadbak. Of zo n vouwlaadklep. 

En bij tank of tankbulk een mangatdeksel los/vast gemaakt of slangen aan/afgekoppeld?

bewerkt door roadtrain

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-1-2019 om 17:38 zei NC750xd:

Beste allemaal,

Tielbeke heeft mij een meerijdag aangeboden, ben net gebeld, leuk verfrissend gesprek, donderdag ga ik de handen uit de mouwen steken. Ik ben heel benieuwd hoe mij die dag gaat bevallen en daar kom ik maar op 1 manier achter. Stevig schoeisel en werkhandschoenen liggen al klaar. ;)

Kijk dat is mooi..... succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei roadtrain:

Ze blijven niet nieuw en soepel......held trouwens ook voor gewone deuren van laadbak. Of zo n vouwlaadklep. 

En bij tank of tankbulk een mangatdeksel los/vast gemaakt of slangen aan/afgekoppeld?

Geen idee hoe zwaar dat allemaal is, heb het nog niet kunnen testen... :nee:

Maar wie weet wat dit jaar allemaal gaat brengen. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei NC750xd:

Deze opmerking was aan robstelt gericht....... maar doe er je voordeel mee Zou ik zeggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei roadtrain:

Ja ok, das waar, maar het zijn korte inspanningen ipv de hele dag door polsen belasten. Zo zijn er altijd wel dingen die je tegenkomt denk ik. Bij kraanwerk heb je ook de stempelplaten die je moet verslepen. 

Maar gaaf van tielbeke! 👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best spannend in de zin van enthousiast zijn. M'n rugzak zal straks goed gevuld zijn met boterhammen, gezonde snacks voor twee en een heel toepasselijk bedankje voor de chauffeur na afloop. :cake: Hij (of zij, kan natuurlijk ook) zit wel de hele dag met mij opgezadeld. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-1-2019 om 18:44 zei NC750xd:

Welkom en heel veel succes. Als ik het tijdschrift Ton begrijp, zijn er heel veel chauffeurs nodig. En is een organisatie die "beurzen" geeft aan chauffeurs in wording. Door mijn chemobrain kan ik er helaas niet opkomen en de Ton is al bij het oud papier. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag is goed bevallen, ik had mij op zwaar werk voorbereid maar dat viel heel erg mee. Om 4:30 uur bed uit, rustig aan opstarten (ik heb een hekel aan haasten), 45 minuten rijden en om 6:40 uur op DC. Duurde even voordat ik m'n bezoekerspasje had, daarna m'n chauffeur begroeten, aandokken en koffie drinken terwijl er geladen werd, erg relaxt. Elektrische pompwagen er in, deuren dicht, zegelen en gaan. Vriendelijke chauffeur, deed WD nu 5 jaar bij Tielbeke, mijn vragen werden uitgebreid beantwoord, veel ervaringsverhalen en praktijkvoorbeelden van andere soorten transport en wat toekomstgerichte tips. Het manoeuvreren vanuit de cabine volgend, maakt het nog indrukwekkender dan vanaf een afstandje. Gewoon knap werk, mag gezegd worden. We hadden mazzel dat we steeds dichtbij de deur konden staan, dat is wel eens een heel ander verhaal en loop je je goed warm. Het was best fris vandaag... Kan me ook goed voorstellen dat rolwagens aanzienlijk meer duw- en trekwerk kost. De afwisseling van ontspanning (rijden) en lossen/retouren (winkels), en kant-en-klare routes afwerken zonder tussendoor-spoedjes of ongewenste interventie van kantoor, komt heel prettig op mij over.

Weer thuis vond mijn vrouw mij minder enthousiast dan gisteren, maar het zal de bulk informatie zijn die in het koppie verwerkt moet worden, die dat zo doet lijken. Het was absoluut een interessante en leerzame dag! Ben nu ook heel benieuwd naar een kijkje in de keuken bij andere transportsoorten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-1-2019 om 10:39 zei Nagamiji:

Welkom en heel veel succes. Als ik het tijdschrift Ton begrijp, zijn er heel veel chauffeurs nodig. En is een organisatie die "beurzen" geeft aan chauffeurs in wording. Door mijn chemobrain kan ik er helaas niet opkomen en de Ton is al bij het oud papier. 

:ok: TON is ook online te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden