[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijden met open deuren?


tstle

Vraag

  • Forumlid

Is het in NL toegestaan om met  een of twee open deuren te rijden? Dus helemaal open geklapt en dan een spanband er omheen zodat ze niet terug waaien.

 

 In dld lijkt het niet te mogen maar ik vroeg me af hoe dat hier is en of het met 1 deur bijv. wel mag.

 

 Filmpje;

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:


Dat betwijfel ik. Op een camperforum kom ik een soortgelijke situatie van een aanrijding in een baustelle tegen, en waarbij de spiegels meegenomen worden in het bepalen van de breedte van het voertuig. (klik>>>)


"Als algemene regel geldt ook in Duitsland dat de voertuigbreedte bepaald is/wordt zoals Martin aangeeft, de maximale breedte van het voertuig EXCLUSIEF de spiegels
Uitsluitend bij Verkeersbord 264 geldt een speciale regel en wordt de maximaal toegestane FEITELIJKE breedte van het voertuig bedoeld".

 

En dat verkeersbord 264 is nu precies dat bord wat voor een baustelle de breedtebeperking van 2 meter aangeeft.

 

bord.jpg

264 Verbot für Fahrzeuge über angegebene Breite einschl. Ladung

C18 Gesloten voor voertuigen, die met inbegrip van de lading, breder zijn dan op het bord aangegeven

 

Dat bord zegt dan toch nog niks over de breedte van het voertuig inclusief spiegels?

 

Moeten ze er een spiegel bij tekenen. :angel:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
18 uur geleden zei Teddybeer:

Meet er  maar eens eentje op.

 

3.20 meter buitenkant spiegels.

 

op het kenteken staat overigens keurig de breedte van de auto ZONDER de spiegelbreedte. Dus 2.55 of 2.60 voor een koeler.

 

In vrijwel alle andere gevallen wordt er een ZZ kenteken afgegeven

Uh..….. Teddy...…...

zz kenteken.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei europeaan:

Een vrachtwagen mag in de EU 2,50 mtr breed zijn( een FRC gekeurde koeler 2,60 mtr)

Dan zou je dus met iedere vrachtwagen strafbaar zijn ,want dei zijn zowat allemaal bijna 3 meter inclusief de spiegels.

 

18 uur geleden zei Teddybeer:

Meet er  maar eens eentje op.

 

3.20 meter buitenkant spiegels.

 

op het kenteken staat overigens keurig de breedte van de auto ZONDER de spiegelbreedte. Dus 2.55 of 2.60 voor een koeler.

 

In vrijwel alle andere gevallen wordt er een ZZ kenteken afgegeven

 

15 uur geleden zei Murphy:

Uh..….. Teddy...…...

zz kenteken.JPG

Lezen, Eddy

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Bij dit bord (264) geld in Duitsland een bijzondere regel

In Nederland is het bord C18 en geld dezelfde bepaling, voertuig inclusief lading en spiegels mogen niet breder zijn dan aangegeven maatvoering.

 

Maar zonder C18 of andere verboden worden spiegels en andere beweegbare delen niet meegerekend voor de voertuigbreedte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-12-2018 om 18:13 zei Pierre:


Fout.
Het gaat erover dat een te breed voertuig zich op een rijstrook begeeft waar een breedte-beperking is ingesteld, namelijk die van max. 2 meter op de linkerbaan in een baustelle. Dat geld niet voor het verkeer op de rechterbaan waar geen beperking geld, dus ook niet voor vrachtwagens die 3 meter breed zijn.
Daar is in Duitsland een speciale regel voor; n.l. dat de spiegels bij de werkelijke breedte van het voertuig gerekend worden wanneer bord 264 van toepassing is. Zie mijn eerdere reactie....

 

"Als algemene regel geldt ook in Duitsland dat de voertuigbreedte bepaald is/wordt zoals Martin aangeeft, de maximale breedte van het voertuig EXCLUSIEF de spiegels
Uitsluitend bij Verkeersbord 264 geldt een speciale regel en wordt de maximaal toegestane FEITELIJKE breedte van het voertuig bedoeld".

 

bord.jpg

Inderdaad Pierre ,je hebt gelijk.

Het is echter uitermate verneukeratief*( *misleidend ,voor de moraalridders) als in de ene regelgeving ( art 32 van StVZO) staat dat spiegels niet meegerend worden ,en in nde andere ( StVO) staat dat ze wél meegerekend dienen te worden.maar dan ook alleen als dat bord (VZ 264) er staat.

 

Neem niet weg dat t uitermate onverstandig is om met een bestelbus van 1,99 mtr toch over een 2 mtr in te gaan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-12-2018 om 20:56 zei Pierre:


Ik bedien iedereen altijd netjes van repliek, soms moet je het een paar keer herhalen voor het kwartje valt.
Geduld is een schone zaak...;)

 

Het gaat mij erom.. hoe moet ik als weggebruiker, zeker in den vreemde, weten dat bij dit specifieke bord met tekening van een breedtebeperking de spiegels daarvoor meetellen?

Zit geen onderbord bij of wel?

 

Wat is dan het andere, reguliere, breedte beperkende bord waarbij de maat van de spiegels niet meegeteld wordt?

 

Op de N44 heb je ook een breedtebeperking.. maar mijn spiegels komen mooi boven de barrière en personenauto uit.. en met een iets smaller voertuig dan een dikke koeler heb ik daar toch al eens een trekletter voorbij gestoken. Ruim was het niet, idd en legaal vast ook niet. :zegtniets:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 minuut geleden zei Durashift:

 

Het gaat mij erom.. hoe moet ik als weggebruiker, zeker in den vreemde, weten dat bij dit specifieke bord met tekening van een breedtebeperking de spiegels daarvoor meetellen?

Zit geen onderbord bij of wel?

….

Das nou het leuke van het chauffeursvak.

Je dient op de hoogte te zijn van de (buitenlandse) wetten er regel, zeker welke gelden voor het transport over de weg…. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In het filmpje zegt de agent ook dat de opbouw de gesloten deuren nodig heeft voor de stevigheid. Bij het meten valt het me trouwens op dat ze de veer stangen/deur vangers of hoe je het ook noemt niet meenemen bij het meten.

 

Maargoed, conclusie is dus dat de agenten hier fout zitten omdat de deur een bewegend deel is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei tstle:

In het filmpje zegt de agent ook dat de opbouw de gesloten deuren nodig heeft voor de stevigheid.

Dat kan,maar dat moet dan ook vermeld staan in het kenteken register want het is een beperking van het voertuig.

3 uur geleden zei tstle:

Conclusie is dus dat de agenten hier fout zitten omdat de deur een bewegend deel is?

En een onderdeel behorende bij het voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden