Spring naar bijdragen

de winter is begonnen in Manitoba


usacandyman

Recommended Posts

34 minuten geleden zei volvofh12:

Op links en door!
Is zo'n Amerikaanse truck nou een voor of nadeel in de sneeuw? Lijkt mij een nadeel, tandem stel, dus minder asdruk. Jullie kunnen wel iets spelen met de assen op de trailer, zal ook wel 

 

Veel Amerikanen hebben een lange wielbasis.

 

Dat is sowieso een voordeel als je gaat schuiven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei volvofh12:

Op links en door!
Is zo'n Amerikaanse truck nou een voor of nadeel in de sneeuw? Lijkt mij een nadeel, tandem stel, dus minder asdruk. Jullie kunnen wel iets spelen met de assen op de trailer, zal ook wel schelen.

persoonlijk geef ik voorkeur aan een tandem, nu was ik met losse trekker op weg naar huis , dus iets meer oppassen wat je doet he 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei usacandyman:

wat bezie jij emder een lange wielbasis , ik vind die van mij te kort waardoor die veel harder aanvoelt dan mijn eerste truck , 

 

In verhouding met Europeese vrachtwagens dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei roadtrain:

Dan is de kans groter dat je nog net op een randje blijft hangen.....

 

Ik heb in het verleden een aantal slipcursussen gedaan op zandvoort. Gewoon omdat ik het leuk vond.  (Ook op het circuit driften)

 

De instructeurs daar konden met elke auto lezen en schrijven. Maar hoe korter de wielbasis hoe lastiger het werd om de auto uit een slip te krijgen. Vandaar mijn mening over de lange wielbasis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

 

De instructeurs daar konden met elke auto lezen en schrijven. Maar hoe korter de wielbasis hoe lastiger het werd om de auto uit een slip te krijgen. Vandaar mijn mening over de lange wielbasis.

Denk dat met een langere wielbasis je ook minder snel in de slip gaat..... alles is eigenlijk comfortabeler hoe langer de auto wordt.

Behalve de wendbaarheid🙀

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei zoetwatermatroos:

 

Ik 2 dagen later onder de evenaar met de blote voetjes in de Indische oceaan, lekker hoor.


Ik zou het zo niet meer weten wanneer ik de laatste keer in februari in NL was :angel:   daarom duurt de winter ook maar tot eind januari zeg ik altijd.


Maare dan zitten we niet zover van elkaar af matroos:cool:    toch wel met de vlieger he:D

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei usacandyman:

waarom ? wat is er verkeerd aan ?, als chauffeur voel je toch hoe de wagen hem voelt in de sneeuw 

 

.. als je 'm niet meer voelt.. neem je wel, zeer waarschijnlijk,  enkele mede weggebruikers mee in je slip.

 

Ik ben wel met je eens.. zeker als je geladen bent, lijkt het mij veiliger om een groot stuk ruimte / weg voor je te hebben i.p.v. enkele 'angstige' automobilisten die onvoorspelbaar gedrag vertonen tijdens een sneeuwsituatie.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Durashift:

 

.. als je 'm niet meer voelt.. neem je wel, zeer waarschijnlijk,  enkele mede weggebruikers mee in je slip.

 

Ik ben wel met je eens.. zeker als je geladen bent, lijkt het mij veiliger om een groot stuk ruimte / weg voor je te hebben i.p.v. enkele 'angstige' automobilisten die onvoorspelbaar gedrag vertonen tijdens een sneeuwsituatie.

ik ga er niet achter blijven , als ik al dikke 30 km niemand voor mij heb en dan komen ze dichter wilt dit zeggen dat ik ga moeten remmen , dus ik ga er over en zo kan ik steeds mijn constante snelheid houden , ik zal ook niemand proberen te volgen als er mij ene voorbij steekt want dit gebeurd ook nog , zelfs bij de snelheid dat ik daar al aan het rijden ben 

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Met  lange rechte wegen en 3 auto,s per uur die je ziet kan je ook makkelijk wat sneller rijden zolang je niet op ijs rijdt.

Hier is het verkeer iets drukker en moet je veel vaker op de rem, denk aan rotonde,s op niet snelwegen.
Je ziet het hier ook wel dat na hevige sneeuwval, de vrachtwagens de linker baan op zoeken en daar door
de verse of pap sneeuw rijden voor betere grip omdat de rechter baan vaak verijst is.

Die chauffeurs op de linker baan worden vaak voor asocialen uit gemaakt terwijl ze alleen de file,s iets korter houden:D

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Kiepenboer:



Die chauffeurs op de linker baan worden vaak voor asocialen uit gemaakt terwijl ze alleen de file,s iets korter houden:D

ze kennen dat ook helemaal niet meer , sneeuw, en hoe er mee om te gaan LOL 

  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden