Forumlid usacandyman Geplaatst 23 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid kiepenboer Geplaatst 23 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 Mwaaa over 6 weken is voor mij de winter voorbij Vanaf 3-2-2019 stijgt de temperatuur voor een maand naar de plus 30. Dat smaakt dan nog beter, 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid volvofh12 Geplaatst 23 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 Op links en door! Is zo'n Amerikaanse truck nou een voor of nadeel in de sneeuw? Lijkt mij een nadeel, tandem stel, dus minder asdruk. Jullie kunnen wel iets spelen met de assen op de trailer, zal ook wel schelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 23 december 2018 Share Geplaatst 23 december 2018 34 minuten geleden zei volvofh12: Op links en door! Is zo'n Amerikaanse truck nou een voor of nadeel in de sneeuw? Lijkt mij een nadeel, tandem stel, dus minder asdruk. Jullie kunnen wel iets spelen met de assen op de trailer, zal ook wel Veel Amerikanen hebben een lange wielbasis. Dat is sowieso een voordeel als je gaat schuiven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid jean Geplaatst 23 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 die is nie bang om zo met 100 p/u op links en door Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid iveco 35c17 Geplaatst 23 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 2 minuten geleden zei jean: die is nie bang om zo met 100 p/u op links en door Vaake bej te bange. 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 23 december 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 1 uur geleden zei volvofh12: Op links en door! Is zo'n Amerikaanse truck nou een voor of nadeel in de sneeuw? Lijkt mij een nadeel, tandem stel, dus minder asdruk. Jullie kunnen wel iets spelen met de assen op de trailer, zal ook wel schelen. persoonlijk geef ik voorkeur aan een tandem, nu was ik met losse trekker op weg naar huis , dus iets meer oppassen wat je doet he 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 23 december 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 43 minuten geleden zei shompie: Veel Amerikanen hebben een lange wielbasis. Dat is sowieso een voordeel als je gaat schuiven. wat bezie jij emder een lange wielbasis , ik vind die van mij te kort waardoor die veel harder aanvoelt dan mijn eerste truck , Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 23 december 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 32 minuten geleden zei jean: die is nie bang om zo met 100 p/u op links en door ik ga liever die wagens over dan steeds op mijn rem te moeten duwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 23 december 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 23 december 2018 30 minuten geleden zei iveco 35c17: Vaake bej te bange. bang zijn kan je doen wanneer je oud en versleten bent of wanneer je in je wieg lag , 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 24 december 2018 Share Geplaatst 24 december 2018 9 uur geleden zei usacandyman: wat bezie jij emder een lange wielbasis , ik vind die van mij te kort waardoor die veel harder aanvoelt dan mijn eerste truck , In verhouding met Europeese vrachtwagens dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid opa bert Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 Ben je niet goed wijs joh , om daar met die snelheid langs te gaan !? 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid tiny Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 je kan beter in de verse sneeuw rijden als erlangs op de halve ijsbaan , zeker als je wat gewicht hebt. is mijn ervaring . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid jean Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 ja maar hij reed nu met losse tractor. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 14 uur geleden zei shompie: Veel Amerikanen hebben een lange wielbasis. Dat is sowieso een voordeel als je gaat schuiven. Dan is de kans groter dat je nog net op een randje blijft hangen..... 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 24 december 2018 Share Geplaatst 24 december 2018 22 minuten geleden zei roadtrain: Dan is de kans groter dat je nog net op een randje blijft hangen..... Ik heb in het verleden een aantal slipcursussen gedaan op zandvoort. Gewoon omdat ik het leuk vond. (Ook op het circuit driften) De instructeurs daar konden met elke auto lezen en schrijven. Maar hoe korter de wielbasis hoe lastiger het werd om de auto uit een slip te krijgen. Vandaar mijn mening over de lange wielbasis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 24 december 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 5 uur geleden zei shompie: In verhouding met Europeese vrachtwagens dan. ja , die zijn iets langer door hun neus dat ze hebben , als ze hier vragen hoelang die is ivb wielbasis is het 229 , mijn vorige was 244, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 24 december 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 4 uur geleden zei opa bert: Ben je niet goed wijs joh , om daar met die snelheid langs te gaan !? waarom ? wat is er verkeerd aan ?, als chauffeur voel je toch hoe de wagen hem voelt in de sneeuw 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid roadtrain Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 1 uur geleden zei shompie: De instructeurs daar konden met elke auto lezen en schrijven. Maar hoe korter de wielbasis hoe lastiger het werd om de auto uit een slip te krijgen. Vandaar mijn mening over de lange wielbasis. Denk dat met een langere wielbasis je ook minder snel in de slip gaat..... alles is eigenlijk comfortabeler hoe langer de auto wordt. Behalve de wendbaarheid🙀 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid zoetwatermatroos Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 22 uur geleden zei Kiepenboer: Mwaaa over 6 weken is voor mij de winter voorbij Vanaf 3-2-2019 stijgt de temperatuur voor een maand naar de plus 30. Dat smaakt dan nog beter, Ik 2 dagen later onder de evenaar met de blote voetjes in de Indische oceaan, lekker hoor. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid kiepenboer Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 2 uur geleden zei zoetwatermatroos: Ik 2 dagen later onder de evenaar met de blote voetjes in de Indische oceaan, lekker hoor. Ik zou het zo niet meer weten wanneer ik de laatste keer in februari in NL was daarom duurt de winter ook maar tot eind januari zeg ik altijd. Maare dan zitten we niet zover van elkaar af matroos toch wel met de vlieger he 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 24 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 8 uur geleden zei usacandyman: waarom ? wat is er verkeerd aan ?, als chauffeur voel je toch hoe de wagen hem voelt in de sneeuw .. als je 'm niet meer voelt.. neem je wel, zeer waarschijnlijk, enkele mede weggebruikers mee in je slip. Ik ben wel met je eens.. zeker als je geladen bent, lijkt het mij veiliger om een groot stuk ruimte / weg voor je te hebben i.p.v. enkele 'angstige' automobilisten die onvoorspelbaar gedrag vertonen tijdens een sneeuwsituatie. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid usacandyman Geplaatst 24 december 2018 Auteur Forumlid Share Geplaatst 24 december 2018 11 minuten geleden zei Durashift: .. als je 'm niet meer voelt.. neem je wel, zeer waarschijnlijk, enkele mede weggebruikers mee in je slip. Ik ben wel met je eens.. zeker als je geladen bent, lijkt het mij veiliger om een groot stuk ruimte / weg voor je te hebben i.p.v. enkele 'angstige' automobilisten die onvoorspelbaar gedrag vertonen tijdens een sneeuwsituatie. ik ga er niet achter blijven , als ik al dikke 30 km niemand voor mij heb en dan komen ze dichter wilt dit zeggen dat ik ga moeten remmen , dus ik ga er over en zo kan ik steeds mijn constante snelheid houden , ik zal ook niemand proberen te volgen als er mij ene voorbij steekt want dit gebeurd ook nog , zelfs bij de snelheid dat ik daar al aan het rijden ben 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid kiepenboer Geplaatst 25 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 25 december 2018 Met lange rechte wegen en 3 auto,s per uur die je ziet kan je ook makkelijk wat sneller rijden zolang je niet op ijs rijdt. Hier is het verkeer iets drukker en moet je veel vaker op de rem, denk aan rotonde,s op niet snelwegen. Je ziet het hier ook wel dat na hevige sneeuwval, de vrachtwagens de linker baan op zoeken en daar door de verse of pap sneeuw rijden voor betere grip omdat de rechter baan vaak verijst is. Die chauffeurs op de linker baan worden vaak voor asocialen uit gemaakt terwijl ze alleen de file,s iets korter houden 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid tiny Geplaatst 25 december 2018 Forumlid Share Geplaatst 25 december 2018 6 minuten geleden zei Kiepenboer: Die chauffeurs op de linker baan worden vaak voor asocialen uit gemaakt terwijl ze alleen de file,s iets korter houden ze kennen dat ook helemaal niet meer , sneeuw, en hoe er mee om te gaan 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts