[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Taxi chauffeur privacy


Marga

Vraag

  • Forumlid

Hallo,


Mijn 1e keer hier, dus sorry als ik in een verkeerd forumonderdeel mijn vraag plaats.


1 is er een speciaal taxi forum hier?

2  Ik lees veel over de privacy van de klant, maar wat over de privacy van mij als chauffeur?

Onze boordcomputers zitten midden voor in de taxi's,  mijn kaart steekt aan de rechterkant eruit,
recht voor de neus van de klant, de klant kan mijn naam en achternaam lezen. 
Waardoor ik nu gestalkt word doordat iemand mij heeft opgezocht op sociale media. 
Zou er  in de toekomst een kaart gemaakt worden zodat de privacy van de chauffeur gewaarborgd is? 

3  Mag ik mijn naam afplakken op mijn boordcomputer kaart? 

4  Mijn geldigheid van de kaart was afgelopen, heb dus net DEC een nieuwe, 
en kreeg een brief erbij dat mijn taxipas wel gewoon 5 jaar verlengd is ,
maar dat de kaart zelf maar geldig is tot  21 maart 2020, zou dat met die nieuwe privacywet te maken kunnen hebben ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

1: Niet specifiek binnen dit forum (chauffeursforum)

2: Bij ons is de naam niet zichtbaar, maar de chauffeurs hebben een naamkaartje op de kleren. Volgens mij heeft de klant NIET het recht om de naam te weten, een chauffeursnummer zou voldoende moeten zijn om een klacht in te kunnen dienen. (stalking moet je aanmelden bij de politie en jouw werkgever).

3: Ja hoor, van mij mag dat.

4:  Dat zou best wel eens daarmee te maken hebben (of een eventuele VOG verklaring?).

 

Om onze privacy te beschermen hebben wij bij het Rode Kruis onze ID kaarten ook omgedraaid op de jas zitten. (op de achterkant zie je op een blauw vlak enkel het rode kruis)

Enkel voor controle voor toegang tot calamiteiten bv, halen we ons kaartje uit het zakje en laten de goede zijde aan de (bv) politie zien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor je antwoord.

Bedacht me later dat mijn BSN nummer onder mijn naam dus ook gewoon zichtbaar is, de website van de overheid zegt over het BSN nummer het volgende,

''Met het BSN kan gemakkelijk een koppeling worden gemaakt tussen informatie uit verschillende bestanden. 
Onzorgvuldig gebruik van het BSN brengt daarom privacyrisico’s met zich mee. 

Bijvoorbeeld misbruik van persoonsgegevens en identiteitsfraude.''

Ik heb dus ook maar even een mail gestuurd naar ILT Inspectie Leefomgeving en Transport, eens kijken wat die hier over zeggen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zou het andersom doen, Josimo.

 

gewoon afplakken en is iets of iemand het er niet mee eens, dan hoor je het vanzelf.

 

Overigens is het BSN nummer helemaal een dubieuze zaak. Het BTW nummer van kleine (zelfstandige) ondernemers bestaat uit een hele serie cijfers, waaronder het BSN nummer.

 

En laat het nu verplicht zijn om dit BTW nummer oa op facturen en websites te moeten vermelden. Dus ook indirect je BSN nummer, waarvan die zelfde overheid zegt om daar voorzichtig mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 minuten geleden zei Teddybeer:

Ik zou het andersom doen, Josimo.

 

gewoon afplakken en is iets of iemand het er niet mee eens, dan hoor je het vanzelf.

 

Overigens is het BSN nummer helemaal een dubieuze zaak. Het BTW nummer van kleine (zelfstandige) ondernemers bestaat uit een hele serie cijfers, waaronder het BSN nummer.

 

En laat het nu verplicht zijn om dit BTW nummer oa op facturen en websites te moeten vermelden. Dus ook indirect je BSN nummer, waarvan die zelfde overheid zegt om daar voorzichtig mee om te gaan.

 

Neem aan dat die facturen een BTW nrs van zijn/haar baas zijn en niet zijn/haar nrs op de facturen staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Pas met naam is VERPLICHT dat deze in een taxi zichtbaar is voor de klanten !!!!!

Dit is om gedaan zodat je als klant weet WIE de bestuurder is van je rit mocht er duisteren zaken/bedreigingen of andere "geintjes" gedaan worden

En nee, niet iedereen is corrupt maar er zijn vaak rare dingen in de taxibranche gebeurd (en soms nog steeds, kijk maar eens op Schiphol 😉 )

 

Als ik in een taxi stap waar een pas in zit waar de naam is afgeplakt.....stap ik per omgaande weer uit de taxi !

Denk niet dat je baas er dus blij mee zal zijn :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb antwoord van ILT gekregen, ik mag gewoon mijn pas afschermen voor de klanten, ben erg blij met dit antwoord van deze  officiële 

instantie, zal de mail bewaren voor als ik in de toekomst hier problemen mee krijg.

 

 

`privacie.jpg

bewerkt door Marga
ging wat fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden