[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

20' & 40' container vervoer


rudolfpeter

Vraag

beste vaklieden,

 

ik heb een plan om zeer regelmatig 20' maar zou evt ook 40' containers te plaatsen op evenmenten door europa. omdat dit klauwen met geld kost als ik het laat doen, wil ik hier onderzoeken wat de kosten zijn indien ik zelf de juiste vrachtauto heb en hiervoor iemand charter of vast aanneem.

 

daar ik totaal geen ervaring heb met dit gebeuren vraag ik jullie om info, advies & technische aantekenigen.

 

DUIZENDMAAL DANK ALVAST

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Zonder al teveel kennis van jouw type containers, kan ik zeggen dat er grof weg 2 systemen zijn voor jouw idee.

Je hebt, zoals in plaatje 1, de zij afzetters. Dit systeem wordt hier in Noorwegen veel gebruikt. Gewichten tot een 25-30 ton zijn zeker haalbaar. Nadeel, je kunt practisch enkel maar containers lossen.

In plaatje 2 de andere methode, is universeler, je kunt vanalles laden en lossen, maar heeft ook zijn beperkingen voor wat betreft gewicht.

Een andere mogelijkheid heb je al afgewezen en dat is iedere keer een mobiele kraan laten aanrukken.

Informeer bij de aanhangwagen/trailerbouwers voor prijzen en mogelijkheden of ga eens kijken op de 2e hands markt.

container-sidelifters.jpg

hiab-dropping-container.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Er zijn maar een paar bedrijven waar je terecht kunt om dit soort dingen in het buitenland te regelen.

 

Toevallig kreeg mijn zoon laatst de vraag om.dit eens uit te zoeken.  Een 20ft is nog wel.te.rrgelen maar een 40 et is lastig. Hun doen heel veel evenementen, 95% Nederland en meestal met 20 ft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

In mijn antwoord aan TS ben ik er voor het gemak van uit gegaan dat hij 20 en 40ft ZEE containers bedoelde…..

Maar haak arm containers zou ook een mogelijkheid kunnen zijn en misschien kosten technisch een redelijk goedkoper alternatief dan ik noemde...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei windhoos:

 met een vrachtwagen en een 20 ft container.

 

 

Je bedoelt zo iets, neem ik aan?

 

Als je dan 2 20 voeters hebt kan je je zelf overal redden. Kom je er hier niet mee, dan kom je met geen enkele bak op plaats van bestemming......

9FA5CA91-4950-4AA6-8C49-4E924E317D30.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Er was er eentje die het kon doen met een autolaadkraan maar zelfs die huurde op locatie (vlakbij Valencia) een autolaadkraan in. Dit was Ryano.

 

Dus hij werd in Nederland met een autolaadkraan gehaald, bij hun op de werf op een trailer overgeladen en daarna met een telekraan gelost. En dit was volgens hun goedkoper dan het met eennbakwagen met kraan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei shompie:

Er was er eentje die het kon doen met een autolaadkraan maar zelfs die huurde op locatie (vlakbij Valencia) een autolaadkraan in. Dit was Ryano.

 

Dus hij werd in Nederland met een autolaadkraan gehaald, bij hun op de werf op een trailer overgeladen en daarna met een telekraan gelost. En dit was volgens hun goedkoper dan het met eennbakwagen met kraan te doen.

Dat was waarschijnlijk niet goedkoper, maar de dagen dat die kraan onderweg was naar Valencia, konden ze hem niet in de buurt inzetten....

En je weet zelf wel wat er voor dat soort klussen/auto's gerekend wordt.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
10 minuten geleden zei ayla:

Dat was waarschijnlijk niet goedkoper, maar de dagen dat die kraan onderweg was naar Valencia, konden ze hem niet in de buurt inzetten....

En je weet zelf wel wat er voor dat soort klussen/auto's gerekend wordt.

 

Groet Ron

 

Dus uiteindelijk wel goedkoper 🤗

 

Ze krijgen steeds meer van dat soort aanvragen. Laatst zijn ze dan ook met een bakwagen met kraan naar Lyon geweest. Er schijnt in Frankrijk ook iets te zijn met verzekeringen als jij al Nederlands bedrijf moet werken met machines in Frankrijk. Zij slepen bijvoorbeeld heel veel materiaal.naar Brest voor een Nederlands scheepswerf.

 

bewerkt door shompie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 minuten geleden zei opa bert:

idd prima oplossing , alleen zie je op festivals e.d. bijna geen 40ft is bijna allemaal 20 ft en dan gewoon met haak arm /kabel systeem .

.

Die foto is ook een kabelsysteem, Jan  Snel heeft ook van die trailers maar daar kan het asstel  verzet worden zodat de container bijna vlak wordt opgelierd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
32 minuten geleden zei Dokus:

om ze weer plat te krijgen met 25 ton er in was een ander verhaal.

Kan je nagaan hoe fijn het is om een silo met 29 ton cement recht op te moeten zetten.

 

Ik pak veel liever een volle silo op, dan dat ik er een weg zet.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rudolfpeter stelt een vraag !!!!

 

beste vaklieden,

 

ik heb een plan om zeer regelmatig 20' maar zou evt ook 40' containers te plaatsen op evenmenten door europa

 

 

En wat krijgt hij dan voor antwoord

Zie je het al voor je, allemaal kwetsbare apperatuur in een container die recht overeind staat  LOL

 

bewerkt door lambiek
  • Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

Ik zou het totale verhaal wel willen weten. Een container in het buitenland af laten zetten zal idd kostbaar zijn. Maar kunnen de goederen ook in trailers geladen worden? (Al dan niet in eigen trailers). Dan kan je bijv Heisterkamp inhuren.

Evenementen vervoer komt bij mij altijd over als veel stilstand, dus zelf materiaal kopen lijkt mij niet de meest goedkope optie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei Johannie:

Ik zou het totale verhaal wel willen weten. Een container in het buitenland af laten zetten zal idd kostbaar zijn. Maar kunnen de goederen ook in trailers geladen worden? (Al dan niet in eigen trailers). Dan kan je bijv Heisterkamp inhuren.

Evenementen vervoer komt bij mij altijd over als veel stilstand, dus zelf materiaal kopen lijkt mij niet de meest goedkope optie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Licht en geluid  worden ingehuurd

Vaak worden er tenten/barren en andere dingen vervoert

Dit is allemaal eigendom omdat het enkel en alleen voor evenementen te gebruiken is dus dat kun je nergens inhuren

En dan is een container veel handiger want die koop je en dan heb je gelijk je opslag voor de periode dat je de spullen niet nodig hebt

 

Vandaar dat er veel met containers gedaan wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 minuten geleden zei scania1965:

Licht en geluid  worden ingehuurd

Niet helemaal, ja er zijn partijen die dat doen maar vaak bij opvolgende evenementen blijft het 1 geheel. 

 

En de meeste tentenverhuurders hebben de basisverlichting ook in het assortiment, alleen specifieke verlichting wordt vaak ingehuurd.

De truss waar deze verlichting aan hangt is vaak onderdeel van de tent zelf.

 

11 minuten geleden zei scania1965:

En dan is een container veel handiger want die koop je en dan heb je gelijk je opslag voor de periode dat je de spullen niet nodig hebt

 Dat ligt aan de frequentie van de evenementen, want in een container ligt alles toch vochtiger dan in een opslag ook als de container in zijn geheel in een geconditioneerde ruimte staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei HIT:

Niet helemaal, ja er zijn partijen die dat doen maar vaak bij opvolgende evenementen blijft het 1 geheel. 

 

En de meeste tentenverhuurders hebben de basisverlichting ook in het assortiment, alleen specifieke verlichting wordt vaak ingehuurd.

De truss waar deze verlichting aan hangt is vaak onderdeel van de tent zelf.

 

 Dat ligt aan de frequentie van de evenementen, want in een container ligt alles toch vochtiger dan in een opslag ook als de container in zijn geheel in een geconditioneerde ruimte staat.

 

Ik heb het over kleinere barretjes en eetdingen....niet die grote De Boer tenten

En daarbij hebben veel tenten-boeren zoals ze op de Parade hebben bijvoorbeeld, hun eigen trailers die gelijk als opslag dient

Deuren openlaten als ze niet gebruikt worden is voldoende

Werk zelf al 25 jaar in de evenementen dus weet er wel wat van zeg maar 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden