[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Kleine poolse bestelvrachtwagens, the original


Murphy

Vraag

  • Administrators

Tsja, ze MOGEN niet veel laden, maar in de praktijk….

Deze mannen worden hier dikwijls aan de kant gezet na weegbrug controle….. 40-100% overbelading is meer normaal dan uitzondering….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Pierre:

 

Heb er geen verstand van, maar volgens mij dien je in dat geval ook in het bezit te zijn van een Code96.

 

Aanhanger trekken met rijbewijs B

Heeft u rijbewijs B (autorijbewijs)? Dan mag u met een auto:

- een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen);

- een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen.

 

Aanhanger trekken met rijbewijs B+ (code 96)

Met rijbewijs B+ (code 96) mag u met een auto:

iedere aanhanger trekken als het gewicht van de auto en aanhanger samen niet meer is dan 4.250 kg (lege gewicht + laadvermogen).

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

Met een B rijbewijs mag je een auto rijden die maximaal 3500 kg weegt( een Sprinterbus b.v) en daar mag je dan een kar van 750 kg achter hangen.

Met een B+ ( code 96) mag je met een auto een kar trekken,als t totaalgewicht niet meer is dan 4250 kg,in zo n geval kun je beter een B-E rijbewijs nemen,dan mag je met n auto van maximaal 3500 kg een kar trekken van 3500 kg ( totaal dus 7000 kg) (en in sommige gevallen,als je rijbewijs van voor 19 januari 2013  is,is er geen limit aan t gewicht van de aanhanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt, hebben niet eens dubbellucht achter. Dus beladen mogen ze nauwelijks, des te meer dat ik mij afvraag wat ze nou daadwerkelijk vervoeren? Collega's konden mij ook niet aan een antwoord helpen..

 

En het zijn net mieren, je ziet er zoveel.

bewerkt door Davester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei Davester:

Klopt, hebben niet eens dubbellucht achter. Dus beladen mogen ze nauwelijks, des te meer dat ik mij afvraag wat ze nou daadwerkelijk vervoeren? Collega's konden mij ook niet aan een antwoord helpen..

 

En het zijn net mieren, je ziet er zoveel.

Dat ze geen dubbellucht hebben zegt niet alles: het zijn voertuigen van max 3500 kg,b.v een sprinter of Crafter.

Zouden ze meer dan 3500 kg wegen worden ze vergunningplichtig,en wat nog belangrijker is:ze zouden dan ook tachograafplichtig zijn ,en dat willen ze beslist niet

Die hebben een leeggewicht(op papier) van ongeveer 2100 kg,inde praktijk wegen ze echter wel wat meer;de chauffeur komt daarbij,eventueel wat spanbanden,een ADR set.en een complete bermkeuken.netto blijft er dan iets van 1150-1200 kg laadvermogen over.

Wat ze vervoeren? de duvel en zn ouwe moer,er is daar blijkbaar best markt voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je ze nodig bent staan ze er binnen 1 uur. En voor prijzen........ Kunnen wij hem niet voor starten.

Klant had foutje gemaakt en fabriek onder Hambutg was binnen 6 uur materiaal nodig. Om niet stil te vallen.

Met een vrachtwagen ga je dat niet redden op vrijdag.
Zo'n bussie wel. En ze krijgen pas betaald bij succesvolle levering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei scania1965:

even los van dat.....hebben ze geen Tacho plicht en dus rijtijdenwet ??

 

Klopt,van de tachoplicht,EU 561/2006 ,zijn ze vrijgesteld.

Dus ook van art 8.8. ze hoeven geen 45 uur in het hotel en worden dus niet uitgebuit.:D

 

40 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Als je ze nodig bent staan ze er binnen 1 uur. En voor prijzen........ Kunnen wij hem niet voor starten.
 

Dit soort werk doen koeriers( ook Nederlandse) al zolang er goederen vervoerd worden,alleen de moelanderkoeriersbende doet t tegen afbraakprijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
29 minuten geleden zei europeaan:

In Nederland lopen ze tegen t probleem aan dat volgens Nederlandse regelgeving vanaf 500 kg laadvermogen een vergunning vereist is,dit geld voor Nederlands gekentekende voertuigen maar ook voor buitenlanders die cabotage verrichten.

 

 

En in Duitsland zijn ze toch tachoplichtig vanaf 2800 kilo ?

Dacht dat dat ook voor NL wagens gold......maar niet voor Polski dan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
42 minuten geleden zei Schots en Scheef:
2 uur geleden zei europeaan:
Dit soort werk doen koeriers( ook Nederlandse) al zolang er goederen vervoerd worden,alleen de moelanderkoeriersbende doet t tegen afbraakprijzen.

Een nl'er met 6 pal in zo'n bussie? Totaal nog geen 500 kg.

IK rij ook wel eens met zo n bussie,maar met 1 IBC zit ik dikwijls al aan de 1100 kg.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei scania1965:

 

En in Duitsland zijn ze toch tachoplichtig vanaf 2800 kilo ?

Dacht dat dat ook voor NL wagens gold......maar niet voor Polski dan ?

Volgens mij niet,de tachoplicht word voorgeschreven in EU verordening 561/2006,en daar staat duidelijk dat voertuigen van minder dan 3500kg vrijgesteld zijn.

Het is wel zo dat men met een luxe wagen,of bus,met daarachter een aanhanger waar beroepsmatig goederen mee vervoerd worden ook een tachograaf moet hebben zodra het MTM boven de 3500 kg komt:

 

https://www.stuttgart.ihk24.de/Branchen/Verkehrswirtschaft/Sozialvorschriften_Beschaeftigung/Sozialvorschriften/Pkw_Gespanne_brauchen_Fahrtenschreiber/682600

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei europeaan:

Volgens mij niet,de tachoplicht word voorgeschreven in EU verordening 561/2006,en daar staat duidelijk dat voertuigen van minder dan 3500kg vrijgesteld zijn.

Het is wel zo dat men met een luxe wagen,of bus,met daarachter een aanhanger waar beroepsmatig goederen mee vervoerd worden ook een tachograaf moet hebben zodra het MTM boven de 3500 kg komt:

 

Met alleen het B rijbewijs mag je een aanhanger trekken van max 700 kg + 2800kg = 3500kg.

Bus max 3500kg met aanhanger is 3,5t plus dus tachoplicht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei steenhaas1:

 

Met alleen het B rijbewijs mag je een aanhanger trekken van max 700 kg + 2800kg = 3500kg.

Bus max 3500kg met aanhanger is 3,5t plus dus tachoplicht!

Nee,met een B rijbewijs mag je een voertuig besturen van 3500 kg en mag je daar een aanhanger achterhangen van max 750 kg.( totaal dus 4250 kg)

Met een B rijbewijs mag je ook met een zwaardere aanhanger rijden,maar dan mag het totaalgewicht van de combi niet meer zijn dan 3500 kg

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/met-welk-rijbewijs-mag-ik-een-motorvoertuig-met-aanhangwagen-besturen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei roadtrain:

En parkeren op vrachtautoplaatsen🤬........

En dan die 💀kisten op de cabine waar ze in slapen.........................

Maar hun vallen niet onder EU 561/2006 dus ....worden ze niet uitgebuit ( volgens Tjietze en Edwin:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei ELZEN106:

En waarschijnlijk een verkeerde asbelasting of niet goed kunnen zekeren.

AS belasting weet ik niet,dat hoor ik wel als ik aangehouden word.:D

 

Zekeren hoef je bij mij niet wakker van te liggen,ik heb in de vloer en t plafond 2 bindrails waarin ik 4 stuwstangen kan zetten verder heb ik sjor ogen in de vloer en 2 tons spanbanden waarmee ik zo n IBC zeker.

Met ADR neem ik geen risico.:nee::D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 30-7-2018 om 07:26 zei europeaan:

Volgens mij niet,de tachoplicht word voorgeschreven in EU verordening 561/2006,en daar staat duidelijk dat voertuigen van minder dan 3500kg vrijgesteld zijn.

Het is wel zo dat men met een luxe wagen,of bus,met daarachter een aanhanger waar beroepsmatig goederen mee vervoerd worden ook een tachograaf moet hebben zodra het MTM boven de 3500 kg komt:

Hier komt uit voort dat een tacho verplicht is bij voertuigen waarbij een aanhanger aansluiting vanuit de fabriek tot de mogelijkheid hoort doordat de voorzieningen er al voor zijn aangelegd zoals kabelboom en aanmelding in de canbus. Verder dat wanneer er een daadwerkelijke trekhaak is gemonteerd bij voertuigen met bouw jaar na 13-05-2016 moet ook achteraf een tachograaf worden ingebouwd.

En dan komt 561/2006 in aanraking met bijna alle wegenverkeerswetten van bijna elk EG land, die zeggen dat als een tacho is geinstalleerd en er wordt vervoer tegen vergoeding gedaan ( geen onderscheid tussen vervoer voor derden of eigenvervoer ) dan moet hij ook worden gebruikt. Vrijstellingen daargelaten. 

 

17 uur geleden zei europeaan:

Met een B+ ( code 96) mag je met een auto een kar trekken,

Rijbewijs B+ bestaat in Nederland niet en wordt door de Nederlandsewetgeving ook niet erkent.

 

17 uur geleden zei europeaan:

en in sommige gevallen,als je rijbewijs van voor 19 januari 2013  is,is er geen limit aan t gewicht van de aanhanger.

Is niet helemaal waar, type aanduidingen van voertuigen laten een max. aanhangergewicht van 1.5x het trekkende voertuig toe.

TTM 3500 kg is dan TCM 3500+(1.5*3500)=8750 kg

Vandaar ook dat ineens de dolly BE combi's op de markt kwamen

TCM 8750 echter met een oplegger wordt dat max. 8750+(1.5*8750)=21875 kg. *

Maar hier spreken wij niet meer over aanhangers daar de druk op een bolverbinding in NL nog steeds max 3500kg is.

 

* de reden dat de wet is aangepast omdat de overheid dit teveel vond voor een BE rijbewijs.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Murphy:

 

"Ik vraag me nou al een tijdje af wat de Poolse chauffeurs met die kleine bestelvrachtwagentjes met zeil vervoeren? Ze mogen niet veel laden dus ik vraag mij af wat ze nou zoal heen en weer rijden, omdat je er zoveel ziet. "

 

 

ik denk hetzelfde als iedere chauffeur , alleen 1 chauffeur  met een oplegger, zij 30 busjes LOL

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden