[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Kleine poolse bestelvrachtwagens, the original


Murphy

Vraag

  • Administrators

Tsja, ze MOGEN niet veel laden, maar in de praktijk….

Deze mannen worden hier dikwijls aan de kant gezet na weegbrug controle….. 40-100% overbelading is meer normaal dan uitzondering….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei Kiepenboer:


Maar wel meer laadvermogen op papier.

Zo was er lang geleden een bedrijf dat bij een nieuwe combi  twistlocks  erop liet lassen.
Na de keuring gingen die eraf en werden er veebakken opgebouwd.
Konden er weer meer varkens mee naar Italie, volgens kenteken dan:D

Maar dat is n ander geintje natuurlijk;het voertuig is hier hgekeurt als containerchassis,en indertijd werd aan de hand daarvan het belastingtarief vastgesteld( chassis met enkel twist locks weegt minder dan chassis met een vee opbouw)

Maar kwam je daarmee in Duitsland of Frankrijk op een weegbrug werd er echt alleen maar gekeken naar het totale gewicht op die weegschaal,het laadvermogen is dan helemaal niet interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Dat klopt,maar als je je aslast of totaalgewicht overschrijdt bén je overbeladen.

Vroeger kreeg je een bekeuring voor overbelading, in % van je laadvermogen nu in % van je max aslast of totaalgewicht. Daar zit een groot verschil in. Trouwens met bv een zesassig voertuig kun je soms niet overbeladen zijn, maar wel het max totaalgewicht overschrijden.
Dat kan zelfs al met mijn 5-assige trekker oplegger combinatie!

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij de auto's uit de titel kan dat ook voorkomen, bij bestelwagens of SUV's is de som der assen vaak minder dan het toegestane totaalgewicht.

 

3 uur geleden zei Teddybeer:

Dat kan ook met een vier assig bakwagentje, Henk.

 

Paar jaar geleden een boete gehad voor 6% overschrijding van het totaal gewicht, maar geen aslastoverschrijding.

 

Aslasten hebben een marge van 10% en totaal gewicht 5%. 

 

Dat weet ik Jan, daarom weeg ik (meestal) niet meer dan 52,5ton:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Dat het niet enkel Polen zijn in te kleine en te zware busjes mogen duidelijk zijn., Hier in Noorwegen is er eentje in de kranten gekomen omdat hij over de 8000kg woog.

Op het kenteken was een max gtoelaatbaar gewicht van 3500 gedrukt.

Aan de ketting, RBW in beslag genomen en er zal nog wel een acceptgirotje volgen....

Op de foto kan je enigziens zien wat een overlast met de banden doet....

 

Hier het bericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat ligt als een blok op de weg😂

 

Poosje terug op youtube nog een aflevering van ice road rescue zitten kijken waar ze een iveco busje gingen helpen die op een kort stukje al twee klapbanden had gehad. Toen ze hem mee namen naar de garage kwamen ze erachter dat die bus ook nokkie vol zat. Toen de bestuurder na het monteren van nieuwe banden zo weer weg wilde rijden en zich van de waarschuwingen niks aantrok hebben ze de politie maar gebeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden