[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Kleine poolse bestelvrachtwagens, the original


Murphy

Vraag

  • Administrators

Tsja, ze MOGEN niet veel laden, maar in de praktijk….

Deze mannen worden hier dikwijls aan de kant gezet na weegbrug controle….. 40-100% overbelading is meer normaal dan uitzondering….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Je weet dat ze vrijwillig en uit eigen keuze op die bestelwagens met doodskist erboven op gaan rijden. Ze krijgen echt niet de loop van een pistool tegen het hoofd gedrukt. Maar ik moet er niet aan denken om een aantal weken in zo'n kleine ruimte te moeten bivakeren en elke keer maar weer de spullen van boven naar beneden door het krappe kruipluik te smijten. Het lijkt mij daar boven met de temperaturen die momenteel heersen een echt zweethok. Voor geen goud zou ik met hun willen ruilen.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 31-7-2018 om 19:01 zei europeaan:

Natuurlijk werken deze mensen keihard voor hun schamele centjes,maar op de manier waarop dat allemaal gaat kom je vanzelf aan"de naam "kakkerlak"

"wij"moeten alles volgens de regels doen,en zij hebben zich aan heel weinig regels te houden.

Jij mag hier toch ook met zo een gebakkie rondrijden? gewoon met BE......

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Jij mag hier toch ook met zo een gebakkie rondrijden? gewoon met BE......

Natuurlijk,zelfs alleen met een B rijbewijs,daar heb je geen E achter B voor nodig.

Maar als ik zo de kost zou gaan verdienen zouden ze mij ook het predikaat"kakkerlak "geven.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei scania 440:


 

 


Dat "kakkerlak" laat ik maar even links liggen.

Maar even over dat "wij".

Er worden hier volgens mij 2 dingen door elkaar gehaald, "wij" boven de 3.5T en "wij" onder de 3.5T.






Verstuurd vanaf mijn fone emoji851.png
 

 

Daarom had ik "wij"ook al tussen"  "gezet.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei scania 440:


 

 


Dat "kakkerlak" laat ik maar even links liggen.


Binnen Europa gelden voor een ieder overal dezelfde regels, boven 3.5T tacho en vergunning plichtig en onder de 3.5T niet, maar in Nederland heeft mede door de vakbonden de wetgever bedacht dat Nederlandse "koeriers" boven de 0.5T laadvermogen bij commercieel transport voor derden men ook vergunning plichtig is (tacho weet ik niet), mede om het aantal zzp'ers in die sector terug te dringen was de insteek van de bonden.






Verstuurd vanaf mijn fone emoji851.png
 

 

 Die 500 kg laadvermogen beperking is er al heel lang hoor,al lang voor de term ZZP er uitgevonden was.

Of de bonden daar een vinger bij in de pap gehad hebben durf ik te betwijfelen;als t over t wel en wee en sociale toestanden van dit soort mensen gaat is t opvallend stil aan bondszijde.

Dat zal binnenkort wel komen,omdat de kwestie steeds meer in allerlei media aan de orde komt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 31-7-2018 om 14:42 zei HIT:

zie origineel bericht

Even op deze posting terugkomend, wanneer de voertuig homologatie is afgegeven voor een voertuig met als TTM +3500kg dan dient een voertuig ook voorzien te zijn van een tachograaf.

Dat is dus ook voor alle bussen die zijn teruggekeurd naar ttm </= 3500kg.

Daaruit kun je verder afleiden dat wanneer vervoer voor derden wordt gedaan boven met dergelijk voertuig dat het technische gewicht boven de 3500kg ligt en dus wanneer er vervoer wordt gedaan dat niet onder de vrijstellingen valt er ook een tachograafplicht is. 

 

Bijv. een VW Crafter met een technische TTM van 5500kg maar teruggekeurd naar TTM 3500kg moet gewoon voorzien zijn van een tachograaf. 

^^ Ja ik heb zelf zo'n bus, en ja daardoor heb ik die wet helemaal uitgeplozen want ik wilde dat kreng niet.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei SPL:

European heb nog geen Pool gezien die hier bij een controle daarop bekeurd word, dat wij die wetgeving hebben op onze platen wil niet zeggen hun ook op hun witte platen dat is het kromme, met regelmaat staan onze busjes in een controle en al die witte platen busjes kunnen probleemloos door. Op onze industrieterrein zit een Pool die in Nederland woont, heeft meerdere Poolse busjes en rijd iedere dag door geheel Nederland, zonder dat hem een strooitje in de weg word gelegd. Ik denk dat ook de koeriersmarkt hier al meer dan 80% uit witte platen zijn

Ja,ik weet t,maar als er niet op gehandhaafd word ,houdt t op ,of niet dan.

Bij ons,in Roosendaal kwam aan de overkant van ons bedrijf langs de snelweg een paar jaar terug 2 a 3 keer per week een Poolse oplegger,even daarna een stuk of wat Poolse busjes ,en ging men aan t overladen.

Of t allemaal legaal is weet ik niet,maar heb zo mn twijfels.

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Doornekamp33:

Klopt, en het belanrijkste vind ik, heb respect voor de ander, ikzelf zal nooit anderen afbranden, iedereen die op de weg zit voor zijn werk doet dat in hoofdzaak om brood op de plank te krijgen.

Dus ook de oostblokkers.emoji7.png

Helemaal mee eens......maar dan moeten alle regels wel voor iedereen hetzelfde zijn

En niet zoals gisteren zo'n busje links en rechts inhalen met een gangetje van 120 door de trajectcontrole van de A2 !!

IK krijg automatisch in bekeuring.....hij niet !

En ja: OOK ik ben bezig geld te verdienen daar onderweg en zou graag wat eerder bij een klant willen zijn 😉

 

En ik laat echt wel iedereen in zijn waarde en ben nooit discriminerent.

Daar gaat het volgens mij ook helemaal niet over

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
3 uur geleden zei scania1965:

Helemaal mee eens......maar dan moeten alle regels wel voor iedereen hetzelfde zijn

Dat zijn ze, ze worden enkel niet altijd gelijk uitgelegt

En niet zoals gisteren zo'n busje links en rechts inhalen met een gangetje van 120 door de trajectcontrole van de A2 !!

Busje is een B rijbewijs, dus mag die gewoon met 120 (waar dat is toegestaan) jou voorbij

IK krijg automatisch in bekeuring.....hij niet !

Zie boven

En ja: OOK ik ben bezig geld te verdienen daar onderweg en zou graag wat eerder bij een klant willen zijn 😉

Chauffeur van een B wagen probeert ook zijn geld te halen

 

En ik laat echt wel iedereen in zijn waarde en ben nooit discriminerent.

Daar gaat het volgens mij ook helemaal niet over

 

Maar het probleem zit hem denk ik in de wet en regelgeving en de handhaving hierop.

De wethandhavers doen te weinig om tot een gelijk speelveld te komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Murphy......overdag is 100 toegestaan 😉 dus hij rijdt te hard en zou een boeten moeten krijgen

(overigens reed ik daar met een personenauto, dus keurig 100 k/u )

En dat gezegd hebben.....HIJ krijgt geen boete, dus zijn de regels niet hetzelfde voor iedereen !!!

 

Dat hij zijn geld wil proberen te halen....... is schreef OOK met hoofdletters, dus we doen hetzelfde

Alleen gelden de regels dus niet helemaal voor iedereen 😉

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wie zegt dat hij geen boete krijgt, ik hoor wel meer van die kul verhalen, een maatje van me bij de marechaussee pakt ze af en toe wel eens als ze de grens weer overkomen, staan gewoon in het systeem, misschien is hun pakkans kleiner, maar eerlijk, hoe vaak overtreed jij de regels zonder gepakt te worden, eerlijk zijn he, zal ik het ook zijn, elke dag meerdere malen en ik krijg max 2 boetes per jaar, mijn slechtste jaar was 3 x.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Doornekamp33:

Wie zegt dat hij geen boete krijgt, ik hoor wel meer van die kul verhalen, een maatje van me bij de marechaussee pakt ze af en toe wel eens als ze de grens weer overkomen, staan gewoon in het systeem, misschien is hun pakkans kleiner, maar eerlijk, hoe vaak overtreed jij de regels zonder gepakt te worden, eerlijk zijn he, zal ik het ook zijn, elke dag meerdere malen en ik krijg max 2 boetes per jaar, mijn slechtste jaar was 3 x.

 

 

 

 

 

 

Ik heb er net weer 1-tje binnen.....6 km te hard (na correctie) voor een leuk bedrag van € 71,- 

Dit jaar inmiddels een paar keer.....

En het klopt wat je zegt: ik ben in de laatste 15 jaar inderdaad nog NOOIT staande gehouden 😉

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ook hier worden deze pareltjes meer en meer gecontrolleerd.

Een noors geregistreerde besteller, geregistreerd voor 3500kg en op de weegbrug was deze maar 6200kg.... (77% overschrijding)

Er staat niet bij wat er geschreven is... maar hij krijgt een proces aan zijn broek. Meestal is het ook lossen ter plekke.

 

https://www.at.no/artikler/varebil-med-totalvekt-6200-kg-stoppet/443157

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden