[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rondje Engeland en gele hesjes


Gast doemijnbest

Recommended Posts

Gast doemijnbest

Het was november 2018 en ik zou op een donderdag vertrekken richting Engeland en een rondje Schotse grens doen met frites en via de Eurotunnel de oversteek maken. Enfin, even de 3 kwartier bij Duinkerken gemaakt en gehoord dat de vertraging bij Calais  1,5 hr zou zijn. Enfin ik verder vanaf Duinkerken richting Calais en het viel me al op dat er toch wel erg weinig vrachtwagens richting Calais reden. Hmmmm, telefoon. Ik moest maar terug naar Duinkerken en daar hadden ze me op de boot van 12.00 geboekt, het was toen rond 10.30 hr, enfin, ik terug naar de Duinkerken en naar de DFDS en toen snapte ik waar al die vrachtwagens gebleven waren. Kon wel janken, om 12.30 hr was in bij de check-in en zou op de boot van 16.00 hr meekunnen. Enfin, om 18.15 in Dover en de dag naar de kl*ten natuurlijk en zeker niet de volgende dag om 08.00 hr lossen in Carlisle . Enfin, trailer bij Maidstone afgekoppeld en 's nachts zou er een  collega komen en mijn trailer meenemen en zijn lege trailer voor mij  achter laten. Ik zou naar B'ham moeten om te laden voor Londen Dartford. 11 uurtjes voorbij en na aankoppelen zette ik koers naar B'ham. Op een grote rotonde bij B'ham toen ik nog 1 km te gaan had naar de klant begaf de koppeling het van mijn DAf 95 XF, stond ik midden op de rotonde en het verkeer suisde me aan alle kanten voorbij. Sommigen zelfs kwaad dat ¨die Hollander¨daar zomaar ging staan met zijn vrachtwagen. Enfin, DAF opgetrommeld door de werkgever en ja hoor na 2 uur eenzaam en verlaten gestaan te hebben midden op de rotonde ( middelste baan van 3) . De monteur probeerde het nog even maar ik zou weggesleept worden. Na nog 2 uur kwam de bergingstruck en sleepte mij naar de dichtstbijzijnde DAF dealer. Was ergens in een woonwijk en was berekend op de kleinste DAF wagentjes en had dus totaal geen plaats voor mij en vooral niet voor mijn trailer die ik toevallig ook bij me had. Pffff, volgend plan en men zou mij naar B'ham slepen naar de ¨grote¨DAF dealer. Het erf kon ik maar net opkomen met de trailer er achter en omdat ik alles blokkeerde de trailer maar snel afgekoppeld. Het was toen vrijdagmiddag en mijn werkgever was op hoog DAF nivo bezig om voor mij zo snel als mogelijk de koppeling te laten repareren. Dat ging em niet worden, het zou een ¨monday morning job¨ worden. DAF UK werkte ook niet echt mee en stond bij mijn werkgever al bekend om haar ¨service¨  Maar niet heus !! Na veel gesteggel was de kogel door de kerk. Ik zou door een bergingstruck vanuit B'ham met trekker en de oplegger naar Harwich gesleept gaan worden en de bergingstruck zou me op de ochtendboot slepen naar HvH toe en in NL zou er een andere bergingstruck voor me klaar staan. De volgende hobbel zat er al aan te komen en de garage weigerde mijn trailer op de openbare weg te zetten zodat we na alles konden aankoppelen op de openbare weg om te kunnen vertrekken . Men had geen chauffeur en toen ik zei dat ik het ook wel zelf wilde doen was het ineens de verzekering   ik heb toen zelf maar een chauffeur aangesproken die kwam laden of hij het wilde doen, en ja hoor, het ging gebeuren en zo geschiedde. Later op de avond kwam de bergingstruck en sleepte mij (de trekker) het erf van de DAF garage af en koppelde op de openbare weg mijn trailer achter mijn kapotte trekker aan en gingen we op pad. Wat ik fantastisch positief vond dat ik totaal nergens mee persoonlijk een probleem had en dat mijn werkgever alles perfect regelde. Enfin, het werd een nachtelijke tocht naar Harwich en om 2.30 stonden we in Harwich, onderweg nog even met de hele trein Ipswich in geweest want de berger moest even zijn vriendinnetje aldaar oppikken. We gingen door straatjes waar ik met trekker oplegger niet eens in durfde en navigeerde op Google Maps en het was toch wel een belevenis voor mij want had het nog nooit meegemaakt in die 16 jaar dat ik rij.  We hebben uiteindelijk nog een paar uurtjes geslapen op de Stena terminal en om 07.00 hr mochten we de Stena Hollandica op en werd ik mooi weggezet aan boord. 

8 uurtjes later stond de Hollandse berger (Best) al klaar en koppelde alles weer aan en sleepte mij naar Barendrecht en kwam er een einde aan dit avontuur want dat was het wel voor mij op deze manier.

Ik heb mijn spullen gepakt in een VW caddy voor mij klaar stond en ben naar mijn standplaats gereden en lekker naar huis gegaan. De truck reed op maandagochtend weer met een nieuwe koppeling.

Ik had al een goede indruk van mijn werkgever en dat is door dit avontuur alleen nog maar toegenomen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden