Spring naar bijdragen
shompie

Hovo trans

Recommended Posts

Geintje hoor .
Maar ben het wel eens met Pierre dat je moet wennen aan de nieuwe modellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei opa bert:

Nou ben ik pas 47jaar chauffeur , en snap nog steeds de heilig verklaring van Scania niet .

Heb vroeger met 110 111 en 112 gereden , drama auto's , later nog  zo'n  R serie , hetzelfde verhaal ! 

En nou zijn die nieuwe dingen ook nog foei lelijk , en veel te duur !!!!!!

Ieder z'n keus maar voordat geld is er wel wat mooier/beters te koop !!!!

Zal wel aan de leeftijd liggen:D

Vroeger reden er alleen maar drama auto,s.
En zoals met alle merken die weer iets nieuws in de markt zetten is het in het begin allemaal negatief.
Weet nog wel toen de Volvo F10/F12 als opvolger van de F88/89 kwam het ook allemaal negatief was, maar
na verloop van tijd vond men dat het mooie auto,s waren.

Ik vind die nieuwe Scania toevallig wel mooi, en ben echt geen Scania freak, maar na een jaartje Scania sturen ben ik weer fan.
Heb een paar weken terug met een 106 gereeje, en vind het niks, dus geef mij mijn oud  ( 2011) Scaniaatje maar:p

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kiepenboer:

Duitse merken zitten vaak wel chauffeurs op die zelf ook net Duitsers zijn 

Toch ook wel heel dikwijls 'arbeidsmigranten'... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Leeuw:

(...) Terug naar de nieuwe Scania's: Het hoeft geen kermis te worden, om er toch netjes uit te zien:

oegema.jpg

Keurig nette auto hoor. Niks geen overdreven troep erop of eraan. Ik zou 'm zo gelijk willen rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei schoenenreus:

Maatwerk vergelijken is geen goede vergelijking vind ik.

Voor maatwerk is Scania al helemaal duur, maar Volvo nog duurder echter door de hoge startprijs van Scania blijft deze bovenaan staan.

11 uur geleden zei schoenenreus:

Wil je zo’n vergelijking doen moet je 2 standaard af fabriek trekkers nemen en zelfs dan kun je nog geen goede vergelijking maken omdat de standaard opties overal verschillend zijn.

11 uur geleden zei shompie:

Dat is net zoiets als een standaard bmw, kaal zijn ze redelijk betaalbaar.

En toch tov DAF is de Scania 4*2 GH450 bijna 3.000 duurder en tov de MAN TGX XXL 460 bijna 7.000. Maar zoals Ron al zegt, bij DAF hebben ze al meer standaard dan bij Scania en bij MAN al helemaal. 

Voor Fleetowners geld weer een hele andere keuze menu, maar ook daar is Scania duurder dan de andere merken alleen geeft Scania al jaren een terugkoopgarantie en doet MAN dat sinds kort ook. Dit houdt in dat je tegen korting een Scania koopt daar twee jaar mee stuurt of 200.000km en dan kopen ze hem terug voor de shortlease of huur afdeling. Zo houden de grote bedrijven hun wagenpark jong maar Scania ook haar huurvloot.

bewerkt door HIT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag al jaren om een Daf maar mijn werkgever blijft bij hoog en laag beweren dat een Scania zoals hij ze hebben wil goedkoper is als een Daf.. Gezien mijn baas nogal op ze centen is neem ik t maar voor waarheid aan haha

okdoei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-1-2019 om 13:24 zei Pierre:

Toch bijzonder...
Komt een gewoon simpel bedrijf na een faillisement weer op de proppen met een paar nieuwe auto's, hoor je helemaal niemand en wenst men hem veel succes.

Zoals Freddy Borghuis?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De “discussie” over de, al dan niet legale, zendapparatuur verplaatst naar:

Kunnen we hier verder over de al dan niet mooie, nieuwe kippen. 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Teddybeer:

De “discussie” over de, al dan niet legale, zendapparatuur verplaatst naar:

Kunnen we hier verder over de al dan niet mooie, nieuwe kippen. 😜

Das goed, ik heb er vandaag weer 8330 ( 17 weekse bruine ) verplaatst van Meer naar KesselLOL

• Like 2
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-1-2019 om 13:24 zei Pierre:

Toch bijzonder...
Komt een gewoon simpel bedrijf na een faillisement weer op de proppen met een paar nieuwe auto's, hoor je helemaal niemand en wenst men hem veel succes.
Is het een bedrijf waarvan de auto's wat in het oog springen vanwege wat extra's en hun bovengemiddelde verschijning, valt het halve chauffeursforum over elkaar heen...:D

Nee Pierre, dit is niet om de auto's. Geen chauffeur met gezond verstand die daar gaat werken. Hovo is berucht hier in het noorden.

Meerdere keren failliet,chauffeurs die geen CAO-loon krijgen, maar gewoon vast etc....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-1-2019 om 22:04 zei Leeuw:

Och, daar gaat het er doorgaans wat vrediger aan toe en ook mensen met een speen, zijn er vast wel welkom ;)

Terug naar de nieuwe Scania's: Het hoeft geen kermis te worden, om er toch netjes uit te zien:

Oh,gaat Oegema ook weer Scania kopen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-1-2019 om 23:34 zei Pierre:

Keurig nette auto hoor. Niks geen overdreven troep erop of eraan. Ik zou 'm zo gelijk willen rijden.

Toch denk ik dat jouw XF meer ruimte heeft en vooral praktischer is qua indeling. En om eerlijk te zijn vind ik de XF SSC een van de stoerste auto's die er is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

22 uur geleden zei RealZeus:

Toch denk ik dat jouw XF meer ruimte heeft en vooral praktischer is qua indeling. En om eerlijk te zijn vind ik de XF SSC een van de stoerste auto's die er is.

Inderdaad een mooie en fijne auto, maar ook dit went allemaal snel zeg maar. Er moet nog steeds mee gewerkt worden, al maakt zo'n auto het wel een stuk aangenamer.

De beste manier om te kijken en ervaren wat ik nu heb, is nog één keer een week met m'n oude TGS onderweg zijn, gewoon weer terug bij af...:D

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik rij de laatste tijd ongeveer om-en-om een paar dagen met Scania en DAF en, hoewel ik een Scania wel wat meer karakter vind hebben, is het in gebruik echt de DAF die het veruit wint, voor mij dan. Veel meer ruimte en ook prettiger ingericht, logische en simpele bediening, veel stillere motor, een echt bed dat je niet eerst hoeft uit te schuiven (nadat je de halve cabine opnieuw hebt ingericht), gewoon goeie kachel en ventilatie (in Scania altijd gedoe en beslagen ramen op gekste momenten). Ook zitten bij Scania de spiegels verkeerd om, zodat je de grote spiegel door de onderste helft van het raam ziet, het deel dat je van binnenuit niet schoon kan maken dus; hoe kom je erop. Koelkast over volle breedte tunnel zodat die alleen open kan als er niks op de grond staat. Ook verbaast me telkens de 1 meter hoge voorruit terwijl je toch nauwelijks zicht naar boven hebt. Kortom, ik erger me kapot en ben telkens blij als ik weer een DAF meekrijg, waar ik ook veel verder mee kom zonder moe te worden. 

Kwestie van smaak denk ik, maar ik snap er niks van waarom die Scania's zo populair zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

chauffeurs die geen CAO-loon krijgen, maar gewoon vast etc....

Ook gepensioneerde chauffeurs die daar rijden en alles zwart betaald krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei marcusroelofs:

Ook zitten bij Scania de spiegels verkeerd om, zodat je de grote spiegel door de onderste helft van het raam ziet, het deel dat je van binnenuit niet schoon kan maken dus; hoe kom je erop

Misschien ben je een beetje lui? Even wat lichaamsbeweging en je het buitenom alle ramen schoon😊😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dokus:

Ook gepensioneerde chauffeurs die daar rijden en alles zwart betaald krijgen.

Maar wat ik me dan afvraag is hoe HOVO dat verantwoord verwerkt in  de boekhouding // administratie.

De belastingdienst is natuurlijk niet "dom"!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites