[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hond mee wat zijn de ervaringen.


Spacecabbie

Vraag

  • Forumlid

Ik vroeg mij af wat voor problemen kom je teggen onderweg als je de hond mee neemt.

 

Ik rijd met een doektrailer dus vervoer geen vers goederen. 

Ik zou graag van mede chauffeurs horen waar ik op moet letten uiteraard heeft fikkie alle inentingen en blijft hij in de cabine bij laad/lossen.

Ik hoor bv verhalen dat men geweigert kan worden ? Praktise tips haren verwijderen bv. (dacht zelf stoelhoezen en de rest steeds schoon blazen).

 

Afijn iedere info is welkom.

Ik weet dat men meningen heeft over het wel of niet meenemen ik zou daar graag geen discussie over willen voeren nu. Wil echt tips/info van praktijk mensen die de hond mee hebben.

Dank !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik neem bij ritten in NL vaak zat mijn hond mee

Bij laden en lossen kunnen klanten soms moeilijk doen maar dan laat ik hem in de cabine

Verder alleen goed opletten met uitlaten op een P-plaats bij de snelweg.......dat hij niet weg rent

Ik heb nog nooit gehad dat iemand er problemen mee had dat ik mijn hond bij me had

Vaak zat vinden mensen dat ik hem lekker eruit moet halen als ik aan het lossen ben, omdat ze het leuk vinden !

Ik heb mijn hond wel alle inentingen gegeven en zijn paspoort bij me waar dat allemaal in staat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei Spacecabbie:

Ik vroeg mij af wat voor problemen kom je teggen onderweg als je de hond mee neemt.

 

Ik rijd met een doektrailer dus vervoer geen vers goederen. 

Ik zou graag van mede chauffeurs horen waar ik op moet letten uiteraard heeft fikkie alle inentingen en blijft hij in de cabine bij laad/lossen.

Ik hoor bv verhalen dat men geweigert kan worden ? Praktise tips haren verwijderen bv. (dacht zelf stoelhoezen en de rest steeds schoon blazen).

 

Afijn iedere info is welkom.

Ik weet dat men meningen heeft over het wel of niet meenemen ik zou daar graag geen discussie over willen voeren nu. Wil echt tips/info van praktijk mensen die de hond mee hebben.

Dank !


Beter dit dan zoeen stinkhond in de cabine.

Heb een keer in een auto gereden waarvan de chauf ook altijd een hond bij had.
Ging zowat over mun nek toen ik in dat stinkhok kwam:confused:

IMG_0372.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
4 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Er zijn wel bedrijven waar je  met een hond het terrein niet op mag. En als je naar uk moet kan het ook lastig worden met een hond.

 

Ik had een chauffeur die ik toestond een hond mee te nemen. Totdat hij hem bij een klant (vion) los liet lopen op het terrein. 

 

Vond de klant niet leuk. Als werkgever zijnde heeft geen enkele toegevoegde waarde en krijg je er allen maar problemen mee. (Sorry, mijn ervaring)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

 

Ik had een chauffeur die ik toestond een hond mee te nemen. Totdat hij hem bij een klant (vion) los liet lopen op het terrein. 

 

Vond de klant niet leuk. Als werkgever zijnde heeft geen enkele toegevoegde waarde en krijg je er allen maar problemen mee. (Sorry, mijn ervaring)

Dat klink logish het is ook niet de bedoeling dat de hond er uit gaat bij laden/lossen dat vind ik dan weer niet kunnen 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Er zijn wel bedrijven waar je  met een hond het terrein niet op mag. En als je naar uk moet kan het ook lastig worden met een hond.

Hier ben ik dus zeer nieuwsgierig naar heb je een paar voorbeelden ik begreep dat het alleen bij levens middelen versproducten een issue is.

 

En mag dan bij dat bedrijf de hond helemaal niet ook niet in cabine ?

 

UK is apart geval daar rij ik ook (nog) niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Uk zit je met de trein, waar je de hond echt NIET in de cabine moet laten, en op de boot zijn er speciale kennels waar hij dan in moet. 

Mijn vorige werkgever had ook een chauffeur die een hond bij zich had. Maar als hij vakantie had, wilde niemand met die auto rijden. Rook enorm naar hond en de vlooien sprongen over het dashboard.
Bij mijn huidige werkgever is het ook niet toegestaan. 

Het hangt denk ik van je werkzaamheden af of het mogelijk is, en of je werkgever het toestaat. En of je alleen op die wagen rijdt, of dat er meerderen op rijden als jij bv op vakantie bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Spacecabbie:

Hier ben ik dus zeer nieuwsgierig naar heb je een paar voorbeelden ik begreep dat het alleen bij levens middelen versproducten een issue is.

 

En mag dan bij dat bedrijf de hond helemaal niet ook niet in cabine ?

 

UK is apart geval daar rij ik ook (nog) niet op.

 

Farma/Chemie... Geen idee wat je vervoert, maar bv een pallet verpakkingsmateriaal kan je dus al niet afleveren bij bepaalde bedrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei Spacecabbie:

Allen bedankt voor de tips en ervaringen.

 

Is erg behulpzaam geweest en de dieren haters die ongevraagt hun meeningen dumpte ik hoopdat het opluchte 😂 mij boeit die niet.

:ok: 

ik kon geen 2 likjes zetten LOL 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Erger me kapot aan die zogenaamde schone elite chauffeurs, waar hun wagen zo steriel is dat er een operatie kan worden uitgevoerd.  En thuis het stof op de kasten heeft liggen.  Honden liggen vaak genoeg bij mensen  in bed en op de bank (youtube staan genoeg voorbeelden) is gewoon een deel van het gezin.. als je de wagen met leer hebt bekleed. Merk je er niks van.. met stoffen bekleding moet je het wel stofzuigen.. maar al die clean freaks hier doen dit al 3x per dag dan zie ik het probleem niet.. je kan beter een hond naast je hebben zitten  als een collega heel de dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden