[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Geen route, verplicht snipperdag opnemen?


tstle

Vraag

  • Forumlid

Sinds kort werk ik in loondienst als chauffeur (TLN cao).

 

Ik ging er vanuit dat kerst en nieuwjaarsdag gewoon doorbetaalde vrije dagen zijn en dat de andere dagen gewoon werkdagen zijn.

 

Rond de feestdagen was het rustig op het werk. Dus hoorde ik steeds einde van de middag dat er de volgende dag geen route was.

 

Nu zie ik dat die dagen staan ingeboekt als snipperdag. Oftewel ik ben daar vakantiedagen voor kwijt. Maar die dagen heb ik niet vrij gevraagd en ik was gewoon beschikbaar om te werken en daar hield ik ook rekening mee. Er was mij ook niets verteld dat het een rustige tijd zou zijn of dat ik best een weekje op vakantie kon ofzo.

 

Is dit normaal dat als je uitgeroosterd wordt een dag vantevoren dat het van je vakantiedagen af gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei tstle:

Sinds kort werk ik in loondienst als chauffeur (TLN cao).

 

Ik ging er vanuit dat kerst en nieuwjaarsdag gewoon doorbetaalde vrije dagen zijn en dat de andere dagen gewoon werkdagen zijn.

 

Rond de feestdagen was het rustig op het werk. Dus hoorde ik steeds einde van de middag dat er de volgende dag geen route was.

 

Nu zie ik dat die dagen staan ingeboekt als snipperdag. Oftewel ik ben daar vakantiedagen voor kwijt. Maar die dagen heb ik niet vrij gevraagd en ik was gewoon beschikbaar om te werken en daar hield ik ook rekening mee. Er was mij ook niets verteld dat het een rustige tijd zou zijn of dat ik best een weekje op vakantie kon ofzo.

 

Is dit normaal dat als je uitgeroosterd wordt een dag vantevoren dat het van je vakantiedagen af gaat?

Dat zal je baas je wel graag laten geloven ja, Maar... Helaas voor hem. Op deze dagen mag hij je geen snipperdagen afpakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei tstle:

Sinds kort werk ik in loondienst als chauffeur (TLN cao).

 

Ik ging er vanuit dat kerst en nieuwjaarsdag gewoon doorbetaalde vrije dagen zijn en dat de andere dagen gewoon werkdagen zijn.

 

Rond de feestdagen was het rustig op het werk. Dus hoorde ik steeds einde van de middag dat er de volgende dag geen route was.

 

Nu zie ik dat die dagen staan ingeboekt als snipperdag. Oftewel ik ben daar vakantiedagen voor kwijt. Maar die dagen heb ik niet vrij gevraagd en ik was gewoon beschikbaar om te werken en daar hield ik ook rekening mee. Er was mij ook niets verteld dat het een rustige tijd zou zijn of dat ik best een weekje op vakantie kon ofzo.

 

Is dit normaal dat als je uitgeroosterd wordt een dag vantevoren dat het van je vakantiedagen af gaat?

Bedoel je de dagen voorafgaand en tussen kerst en nieuwjaar ?

Die zouden als verplichte snipperdag aangemerkt kunnen worden,maar dan meten die wel begin van t jaar schriftelijk medegedeeld worden

 

Of heeft hij ook 25,26 december en 1 januari als snipperdag afgeboekt?? dat kan natuurlijk nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Hebben we ook wel hier.

Maar dan krijgen we gewoon een roostervrije dag.

Dat wil zeggen, een dag van 0 uren, nx betaald maar ook geen vrije dag kwijt.

Als we WERKEN op zo'n dag, komen er wat extratjes over het uurloon (niets schrikbarends, maar toch..)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei europeaan:

Bedoel je de dagen voorafgaand en tussen kerst en nieuwjaar ?

Die zouden als verplichte snipperdag aangemerkt kunnen worden,maar dan meten die wel begin van t jaar schriftelijk medegedeeld worden

 

Of heeft hij ook 25,26 december en 1 januari als snipperdag afgeboekt?? dat kan natuurlijk nooit.

 

Nee, donderdag 27 dec en vrijdag 28 dec staan als snipperdag. Dit zijn de dagen na kerst. Ik hoefde niet te werken toen maar hoorde dat pas op het laatst en ging er gewoon vanuit dat dit normale werkdagen zouden zijn. Maar omdat er weinig werkaanbod was stond ik dus niet op de planning en zat ik dus thuis.

bewerkt door tstle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
20 uur geleden zei lambiek:

Snipperdagen gaan toch altijd in overleg met elkaar

 

Ja dat zou ik ook denken. Maar nu worden mijn snipperdagen dus opgebruikt door het bedrijf op dagen dat zij minder chauffeurs nodig hebben.

 

Ik snap wel dat het werkaanbod wisselend is bij transportbedrijven vergeleken met andere banen maar ik vraag me dus af wat nou normaal is en hoe daar mee moet worden omgegaan.

bewerkt door tstle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je een normaal fulltime dienstverband hebt, moeten zij voor jou minimaal 40 uur per week werk hebben.

Zo niet, en is dit bijv maar 32, of 24, zal het bedrijf de uren aan moeten vullen tot 40, en niet aanvullen met jouw snipperdagen zonder overleg.

Op deze manier is het ondernemersrisico bij jou neer leggen, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
Nee, donderdag 27 dec en vrijdag 28 dec staan als snipperdag. Dit zijn de dagen na kerst. Ik hoefde niet te werken toen maar hoorde dat pas op het laatst en ging er gewoon vanuit dat dit normale werkdagen zouden zijn. Maar omdat er weinig werkaanbod was stond ik dus niet op de planning en zat ik dus thuis.
Kan niet.

Bedrijfsrisico zijn probleem..

Hij dient je 40 uur te betalen.... Ook al werk je die niet.

Heb oudejaardag niet gewerkt en in 3 dagen 27 uur. + 8 van nieuwjaardag... Is 35 dus de firma kan die 5 uur bijleggen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden