[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

MAUT regels veranderd in Duitsland


Gast doemijnbest

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Veel trekker - oplegger combinaties zijn leeg minder dan 18 ton en moet je dus wel ingeven dat je in een andere klasse rijdt en je moet nu ook het aantal assen invoeren. Kijk naar de site en het filmpje en het wordt je wel duidelijk .👌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is goed zo Danny. Meer dan 18 ton dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


Ja dacht ik ook, stond zo en heb t lekker laten staan haha
Veel trekker - oplegger combinaties zijn leeg minder dan 18 ton en moet je dus wel ingeven dat je in een andere klasse rijdt en je moet nu ook het aantal assen invoeren. Kijk naar de site en het filmpje en het wordt je wel duidelijk .
Ik ben nu leeg, onder de 18t en terug ben ik niet veel zwaarder denk ik.. Dan zou ik t moeten veranderen volgens jou? Volgens mij kijken ze naar t maximaal toegestane gewicht op je kenteken en dan zou ik dus goed zitten met >18t.. Leuk zo'n nieuw regeltje, makkelijker kunnen we t niet maken wel ingewikkelder

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je het filmpje bekijkt, gaat het ook voornamelijk om wanneer je gewicht (en aantal assen) veranderd, door het aan-/afkoppelen van een aanhanger of oplegger. Maar zelfs mijn losse trekker mag al 19 ton wegen volgens het kenteken, dus blijf je nog in dezelfde klasse zitten. Alleen moet je wel het aantal assen veranderen, maar dat was altijd al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Veel trekker - oplegger combinaties zijn leeg minder dan 18 ton en moet je dus wel ingeven dat je in een andere klasse rijdt en je moet nu ook het aantal assen invoeren. Kijk naar de site en het filmpje en het wordt je wel duidelijk .

Lulkoek. Feiten gestaafd op een paar faceboek figuren die dit in de wereld hebben gebracht....

 

 

18 maakt geen fuck uit voor de maut. 4 of 5 assen wel.

En we tellen de assen of ze nu wel of niet aan de grond staan boeit niet...

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ook al zijn de trekker met oplegers van ons nog geen 13 ton, ze (de mautkastjes) staan vanaf installatie ingesteld op 5 assen en >18 ton. 

 

Ook nog nooit iemand er over gehoord die daar over dacht om dat te wijzigen. Ook niet als er met de losse trekker gereden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden