[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nog steeds moeite met handmatig invoer tachograaf


GTAKevin023

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

 

Ik doe af en toe nog steeds een rit met de vrachtwagen. Wilde er eerst door prive omstandigheden mee stoppen maar nu ga ik dus 1x in de week rijden. Voor de rest werk ik binnen. Maar ik heb nog steeds sinds ik me code 95 heb problemen bij het handmatig invoeren. Namelijk dus me werktijden invoeren als ik binnenwerk. 

 

Nu heb ik een oplossing gevonden. Er staat altijd wel een vrachtwagen stil bij ons. Ik wil nu dus mijn kaart in een tachograaf gooien als ik ook binnen ga werken. Voor de rest laat ik hem dan gewoon op werken staan en gooi ik pauze erop als ik pauze heb. Zo staan mijn werktijden er goed in als ik weer ga rijden. 

Is dit een handige oplossing?

 

Normaal registreerde ik altijd gewoon rust voordat ik begon met rijden, terwijl ik binnen had gewerkt, maar dat schijnt volgens een man van nascholing code 95 een economisch delict te zijn. 

 

Gr Kevin. 

bewerkt door GTAKevin023
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Die scania waar ik het meest op rijd is een stoneridge. Die tacho vind ik het moeilijkst om te gebruiken. De andere mercedesen van ons hebben allemaal VDO. De jaartallen weet ik niet. 

 

Maar sinds ik nu ook de tachograaf gebruik als ik gewoon binnen werk lijkt het goed te gaan nu. Als ik ga werken in het magazijn gooi ik me kaart in de tacho. Laat hem op werken staan. En ik zorg ervoor dat ik op tijd me pauzes heb gehad en zet hem dan weer op rust na ik ben uitgeklokt. Zo kan ik, mocht ik een rit gaan doen met een vrachtwagen, gewoon alles wat ik daarvoor gedaan heb op rust zetten. Geen manuele bediening! :D Heb afgelopen week alles super chill op orde gekregen nadat ik m'n print out bekeek. 

 

Dit is gewoon de manier die ik moet volhouden om geen toekomstige fouten te maken. De fouten in het verleden kan ik helaas niks meer aan doen behalve dan gewoon nu alles goed (proberen) te registreren. 

bewerkt door GTAKevin023
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ook een stoneridge en had moeite met het achteraf invullen van de nachtrust. Omdat ik 's nachts mijn kaart mee naar huis neem. (Ja daar schijnen ze ook op te kunnen gaan bekeuren, als je niet registreert wat je tussentijds hebt gedaan.)

Maar hij vraagt of je manueel wil invoeren, dan zeg je "ja". En daarna vraagt hij "Doorwerken?" En daar moet je dus ook "Ja" op antwoorden. En vervolgens kun je dus invullen dat je tussentijds hebt gerust. 

Heel tegenstrijdig voor je idee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 22-1-2019 om 12:29 zei GTAKevin023:

Nou ik weet al genoeg. Ik ben gewoon de lul als er een bedrijfscontrole komt op me werk.

Hele leven lang werken voor m'n ''overtredingen'' en niet voor leuke dingen zoals vakantie en zo. Word straks gewoon als crimineel beschouwd. 

 

 


Ik zou het anders doen>>>>>>  Je geeft je pas aan je werkgever en zegt ga jij ff die tijden voor mij invoeren, want ik weet niet hoe dat moet.

Daarbij waarschuw je hem dat HEM dat veel geld kan kosten als het niet klopt:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei GTAKevin023:

Die scania waar ik het meest op rijd is een stoneridge. Die tacho vind ik het moeilijkst om te gebruiken. De andere mercedesen van ons hebben allemaal VDO. De jaartallen weet ik niet. 

Controleer je nooit het kentekenbewijs voor dat je gaat rijden?

10 uur geleden zei GTAKevin023:

 

Maar sinds ik nu ook de tachograaf gebruik als ik gewoon binnen werk lijkt het goed te gaan nu. Als ik ga werken in het magazijn gooi ik me kaart in de tacho. Laat hem op werken staan. En ik zorg ervoor dat ik op tijd me pauzes heb gehad en zet hem dan weer op rust na ik ben uitgeklokt. Zo kan ik, mocht ik een rit gaan doen met een vrachtwagen, gewoon alles wat ik daarvoor gedaan heb op rust zetten. Geen manuele bediening! :D Heb afgelopen week alles super chill op orde gekregen nadat ik m'n print out bekeek. 

 

Dit is gewoon de manier die ik moet volhouden om geen toekomstige fouten te maken. De fouten in het verleden kan ik helaas niks meer aan doen behalve dan gewoon nu alles goed (proberen) te registreren. 

Ik zou gewoon elke dag aan het einde van je dienst, als er toch altijd een vrachtauto staat, de gegevens handmatig invoeren, net zo lang dat het je zonder fouten lukt op elk merk tacho... Kan je alleen maar profijt van hebben in de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Kiepenboer:


Ik zou het anders doen>>>>>>  Je geeft je pas aan je werkgever en zegt ga jij ff die tijden voor mij invoeren, want ik weet niet hoe dat moet.

Daarbij waarschuw je hem dat HEM dat veel geld kan kosten als het niet klopt:D

 

??? Hoezo ? JIJ bent de lul als je uren niet goed geregistreerd staan ...niet je baas 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei scania1965:

 

??? Hoezo ? JIJ bent de lul als je uren niet goed geregistreerd staan ...niet je baas 😉

 

Nee, daar is in dit geval geen sprake van. De werkgever draagt de volledige verantwoording voor het niet verstrekken van een verklaring.

Zoals onze gewaarde collega HIT eerder al aangaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verklaring ? Het gaat over het juist invoeren van je uren in de tachograaf toch ?

Daar moet je zelf voor zorgen 

Je baas is alleen verplicht je alles aan te reiken om te zorgen dat je alles volgens de regeltjes kunt invoeren

Dus bijv een uitleesapparaat om te checken of je uren goed geregistreerd staan

Zoals jullie nu doen voorkomen is de werkgever zowat verplicht om naast je in de wagen te zitten en je handje vast te houden de hele dag

vooral om je te begeleiden met alle werkzaamheden zodat je het maar niet fout kan doen.........beetje gek :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stel.... 

Je komt over je uren heen en bent al dan niet door vertraging nog onderweg. Je wilt naar huis/ moet naar huis want die wagen is over een uurtje of 5 weer nodig.

Je wordt opgehaald met met de luxe wagen. Jij stapt in de luxe en rijdt naar huis, je collega of baas stapt in de vrachtwagen en rijdt deze netjes achter je aan met zijn pas naar huis.

Keurig opgelost want jij bent de volgende dag toch vrij en de uurtjes worden toch uitbetaalt.

 

 

Hoe zouden ze dit registreren? :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

Stel.... 

Je komt over je uren heen en bent al dan niet door vertraging nog onderweg. Je wilt naar huis/ moet naar huis want die wagen is over een uurtje of 5 weer nodig.

Je wordt opgehaald met met de luxe wagen. Jij stapt in de luxe en rijdt naar huis, je collega of baas stapt in de vrachtwagen en rijdt deze netjes achter je aan met zijn pas naar huis.

Keurig opgelost want jij bent de volgende dag toch vrij en de uurtjes worden toch uitbetaalt.

 

 

Hoe zouden ze dit registreren? :D

 

Eigenlijk moet je dit registreren onder overige werkzaamheden. Het zal toch betaalde reistijd zijn. Maar dat zal wel niet gedaan worden omdat dit nauwelijks te controleren is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei lientje:

Stel.... 

Je komt over je uren heen en bent al dan niet door vertraging nog onderweg. Je wilt naar huis/ moet naar huis want die wagen is over een uurtje of 5 weer nodig.

Je wordt opgehaald met met de luxe wagen. Jij stapt in de luxe en rijdt naar huis, je collega of baas stapt in de vrachtwagen en rijdt deze netjes achter je aan met zijn pas naar huis.

Keurig opgelost want jij bent de volgende dag toch vrij en de uurtjes worden toch uitbetaalt.

 

 

Hoe zouden ze dit registreren? :D

 

De ,in de luxe auto, gereden uren registeren als "overige werkzaamheden",de auto van de baas is ook een bedrijfsauto.

Beter kun je deze tijd niet registreren,dus gewoon rust nemen,als je door deze tijd over je diensturen gaat ben je alsnog "de Sjaak"

Komt je vrouw je ophalen is t gewoon rusttijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nou ik weet al genoeg. Ik ben gewoon de lul als er een bedrijfscontrole komt op me werk.
Hele leven lang werken voor m'n ''overtredingen'' en niet voor leuke dingen zoals vakantie en zo. Word straks gewoon als crimineel beschouwd. 
 
 
Zal wel meevallen, ze kunnen zien dat er regelmaat inzit....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tjonge jonge , wat 'n problemen  allemaal . !! T.S. je denkt toch niet dat al die stuurvasthouders die hier {Tilburg} voor een of andere supermarkt als zaterdag hulpje  rondrijden , ook maar iets met hun bestuurderskaart doen door de week ??? Ben je gek man die pas gaat er gewoon in , handmatig alles op rust en rijden maar !!! 

En bang voor controle ? natuurlijk niet , die ambtenaar ziet ook wel wat je aan het doen bent en laat je gewoon karren .

Ik rij zelf ook parttime,  soms 'n hele week,  en dan weer weken van een of twee dagen,  het pasje gaat erin alles op rust en gaan . Nog nooit problemen mee gehad , en die gaan ook niet komen . Als je al gecontroleerd wordt {en dat komt maar zelden voor } .In die 45 jaar dat ik rij zijn de controles in NL op vinger van een hand te tellen .

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 26-1-2019 om 00:58 zei GTAKevin023:

 

 

Maar sinds ik nu ook de tachograaf gebruik als ik gewoon binnen werk lijkt het goed te gaan nu. Als ik ga werken in het magazijn gooi ik me kaart in de tacho


Maaja nu is er geen auto op de zaak, dan heb je dat weer:D

Op de heftruck zal wel geen tacho zittenLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op ‎27‎-‎1‎-‎2019 om 20:50 zei Murphy:

Nu ff wat anders...

Kan mij indenken dat het zelfs niet toegestaan is om de tacho van een wagen te gebruiken terwijl je niet met die wagen aan het werk bent.....

 

Waarom 'n pasje gebruiken als niet met auto gerelateerd werk bezig bent ? 

Kijk zo'n vloerenleggers bedrijf dat met 'n dikke trekkeroplegger 'n zandcement vloer komt leggen , die zal z'n pas er wel bij nodig hebben , hij rijdt immers s' morgens

naar de bouw en is de rest van de dag met iets anders bezig , en rijdt s'avonds weer terug .

Maar omdat je toevallig 'n chauffeurskaart hebt , en in 'n magazijn werkt hoef je dat pasje niet te gebruiken .

Ik denk dat Murphy gelijk heeft , dat het ook niet mag . nodig is het zeker niet.

bewerkt door opa bert
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 27-1-2019 om 20:50 zei Murphy:

Nu ff wat anders...

Kan mij indenken dat het zelfs niet toegestaan is om de tacho van een wagen te gebruiken terwijl je niet met die wagen aan het werk bent.....

 

Hoi,

 

Ik heb dit besproken met een leraar van code 95. Die zei alleen dat mocht ik er toestemming van krijgen van m'n leidinggevende dan kon ik dit als optie gebruiken. ;)

Ik gebruik deze manier nu al een aantal weekies en het lijkt erop dat het een goeie oplossing is. Alles wat ik doe, werken, pauzes, rusten en rijden, staan nu goed geregistreerd.

 

Ik heb zelfs nu weer de lol in het vrachtwagen rijden weer terug gevonden. Want die tacho gedoe begon gewoon weer zo aan me te knagen dat ik liever helemaal niet meer wilde rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden