[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Luik


Localton

Recommended Posts

  • Forumlid

Bijna 2 maanden terug, een weekendspoedritje naar Luik. Voor de poort van de klant op de luchthaven van Luik stonden ineens gele hesjes. Er werden pallets tegen mijn 2 maanden oude trekker gezet om te voorkomen dat ik doorreed. Een Roemeen die achter mij stond trok een klein stukje naar links om te kijken wat er nou aan de hand was. Een ram met een ijzeren staaf op zijn spiegel maakte hem duidelijk dat dat geen slimme actie was. De politie kwam 2 man sterk ook even kijken. Toen ik ze aansprak met de mededeling dat mijn vrijheid wederrechtelijk beperkt werd en ik toch wel graag wilde doorrijden, werd lacherig gereageerd en gemeld “c’est une manifestation”. Toen ik zei dat ik aangifte wilde doen om de economische schade te verhalen, kreeg ik een boze grote bek. Ondertussen werd er naast mijn cabine een vuurkorf aangestoken en stonk mijn cabine naar rook. Ook werden er kratten Jupiler aangesleept. Ik vroeg waarom ze niet op vrijdagmiddag de Wetstraat in Brussel gingen blokkeren of de personeelsuitgang van een bank, maar een Luiks Geel Hesje zei dat hij geen zin had om door de oproerpolitie in elkaar geslagen te worden, dus toch maar weer chauffeurs treiteren. Na dik anderhalf uur mochten de eerste twee auto’s doorrijden, waaronder ik. Waarom worden toch steeds chauffeurs de dupe van dit soort acties?

Afgelopen vrijdag , weer een blokkade. Een chauffeur is op een half uurtje van huis en besluit door te rijden. De volgende morgen moest hij zeer vroeg op om in Egmond een halve marathon te lopen. De Gele Hesjes proberen hem met geweld te stoppen. Er valt iemand dood neer en de wereld valt over die chauffeur. Opzettelijke doodslag. Die Moedermavomuts van het Luikse Parket had haar mening al klaar voordat de verdachte gehoord was. De Blunderbrigade kon geen voetgangers van een snelweg halen en twee gele vrachtauto’s uit elkaar houden, maar was wel zeker van doodslag. Je zal maar vrachtwagenchauffeur uit Dongen zijn en zo maar 24 uur opgepakt worden. Of erger,  je zal maar chauffeur uit Landgraaf zijn. Chauffeur uit Landgraaf ik sta achter je!

  • Like 8
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie keuren iemand overhoop rijden dus goed als ik het zo mag geloven? 

 

Hoe graag je ook thuis wil zijn, je rijdt daarvoor niemand omver.. 

 

Ik wil ook geen flikker met die gele vestenbeweging te maken hebben, 

integendeel, ik draag nu nog enkel rode vestjes 🤣

(en nu maar wachten op de shit storm die ik over me ga krijgen 

bewerkt door _alain_
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jullie keuren iemand overhoop rijden dus goed als ik het zo mag geloven? 
 
Hoe graag je ook thuis wil zijn, je rijdt daarvoor niemand omver.. 
 
Ik wil ook geen flikker met die gele vestenbeweging te maken hebben, 
integendeel, ik draag nu nog enkel rode vestjes 
(en nu maar wachten op de shit storm die ik over me ga krijgen 
Ik keur het niet goed, maar in de situatie zoals beschreven door de chauffeur en een andere had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan.. Feit dat ze met moersleutels slaan betekent dat ze niet vredelievend willen protesteren.. Dat ze ergens voor strijden is prima maar waarom alleen de chauffeurs? Die gasten maken der een feest van en jij staat daar moedeloos op een half uur van huis na misschien een week weg te zijn geweest..

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet beseffen dat met zulke mensen in discussie gaan betekent dat ze hun ergernis kunnen uiten. En jij staat dan voor hun en bent de pispaal.. 

En hoe langer ze er staan hoe zatter ze zijn. 

Probeer eens gelijk te krijgen van een dronken lullende vent met een geel jasje die ervan overtuigd is dat hij gelijk heeft. 

 

Daar komt alleen agressie van, 

Het enige dat jij kan doen (ook voor je eigen veiligheid) is de boel gelaten ondergaan. 

Ga je ertegenin dan lok je nog meer agressie uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei volvofh12:

Alain heeft wel gelijk. Dat is, denk ik, ook de beste manier. Maar ze moeten wel van mijn spullen afblijven.

Volgens het journaal heeft de chauffeur geen gele hesjes gezien. Ben wel benieuwd wat daar is gebeurd.

Nee, dat klopt. Het waren tussen de 10 en 20 man met zwarte truien, capuchons en bivakmutsen op. Dit zijn geen treurige gele hesjes demonstranten maar oproerkraaiers en relschoppers. En als rechtgeaarde Belg-uit-de-goot heb je dan natuurlijk iets tegen Nederlanders en zeker als het dan nog een vrachtwagenchauffeur is, een working-class-hero net als de meeste gele hesjes. Toen hij stopte werd zijn zijruit ingeslagen en vrolijk begon men aan zijn voorruit. Na verklaring van de gele-hesje 'we tikten met een sleutel op het raam'....... We tikten met een sleutel op het raam.... Nee, ze sloegen er een gat in! Dat is wat er gebeurde.

 

 Dan probeerde men ook nog een band tussen zijn wiel  en instap te proppen. Je kunt je eigen voorstellen dat er een enorm gekrakeel om zijn auto gaande was. In dat krakeel ontgaan je dingen, je wordt bang en je instinct zegt dat je ervan tussen moet, weg uit het geweld. Dan springt er iemand voor die als heldendaad de truck wil stoppen of er valt iemand van de catwalk omdat hij erop klauterde om de slangen los te trekken. Wellicht trachtte men de schotel los te trekken en is diegene daarbij gestruikeld, immers reed de truck en is zo onder de trek-as gekomen. Het is waar, de meeste helden zijn dood. Voor wat? Omdat men zo graag die chauffeur wilde treiteren? Of zijn auto wilde vernielen?

 

Ik begeer niemands dood laten we dat voorop stellen maar in dit geval moet ik toch wel heimelijk lachen, Roger, wat ben jij toch een nozem. Een stomme vernielzuchtige oliedomme dode demonstrant. Onderdeel van een treurige campagne. Halfdronken, verblind door geweld met zijn allen proberen een vrachtwagen te stoppen. 

 

Ik zeg: De eerste Darwin-award is gewonnen door Roger B.

 

Chapeau!!!!!

bewerkt door the duke
fout
  • Like 6
  • Thanks 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei corydon:

Om voor de Darwin award in aanmerking te komen mag je geen kinderen hebben...... Just saying....

Nou de kinderen van Roger hebben zich via een advocaat als burgerlijke partij aangemeld en eisen dat de chauffeur wordt vervolgd voor moord en weer in hechtenis wordt genomen, omdat "Roger een vredelievende man was die slechts gebruik maakte van zijn recht om te demonstreren". Ik ben benieuwd hoe die cabine er uitgezien zou hebben als het geen vredelievende man was geweest.

De conclusie is in ieder geval dat we als Nederlandse chauffeurs weer een hoop vrienden erbij hebben gekregen in de regio Luik. Mijn ervaring is dat er onder de Gele Hesjes in Luik absoluut normale mensen waren die ook op een zinnige manier redeneren (hoewel ik het absoluut oneens ben met hun argumenten om iedere keer de transportsector te treiteren), maar volgens de security van de luchthaven liepen er ook een aantal doorgesnoven Standard-Luik-mafkezen bij die bij het minste of geringste de boel kort en klein willen slaan. Zaterdag is de begrafenis dus extra waakzaamheid is zeker geboden in die regio! Van de politie daar heb je naar mijn mening helaas weinig steun te verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Zeker wel! Lees maar......

 

 

 

 

Er zijn in principe vijf voorwaarden waaraan voldaan moet worden om in aanmerking te komen voor een Darwin Award:

  1. De genomineerde moet gedood of onvruchtbaar geraakt zijn.
  2. De genomineerde daad moet een geval van een verschrikkelijk slecht inschattingsvermogen zijn.
  3. De dood of verminking moet zelf toegebracht zijn. Iemand anders doden of verwonden is niet geldig.
  4. De genomineerde moet een volwassene zijn zonder psychische handicap of achterstand.
  5. De gebeurtenis moet te verifiëren zijn.

Er bestaat enige discussie over genomineerden met nakomelingen. Wanneer de genomineerde nakomelingen heeft, dan is er een kans dat de fatale genen zijn doorgegeven en dus nog aanwezig zijn in de genenpoel. De organisatie voert de volgende redenen aan om dergelijke nominaties toch goed te keuren:

  • De genomineerde kan het fatale gen niet meer doorgeven aan nieuwe nakomelingen.
  • De kans dat het fatale gen is doorgegeven aan een nakomeling is 50 procent. De nakomelingen hoeven dus niet per se de genen te hebben. Indien nakomelingen het fatale gen zouden hebben, zouden ze zichzelf uiteindelijk ook uitschakelen.
  • Voor een groot deel is gedrag aangeleerd. De kans is groot dat kinderen dankzij de fatale actie van hun ouder juist extra voorzichtig zijn. Ze overrulen het fatale gen door genen die hen voorzichtig maakt. Omgekeerd leren deze kinderen juist dom gedrag als de ouders zichzelf niet verwijderen uit de genenpoel. Het kind kan dan ondanks dat het zelf het fatale gen ontbeert via opvoeding toch fataal gedrag vertonen.
  • Het is nooit met zekerheid uit te sluiten dat een genomineerde nakomelingen heeft.
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 16-1-2019 om 09:59 zei _alain_:

Je moet beseffen dat met zulke mensen in discussie gaan betekent dat ze hun ergernis kunnen uiten. En jij staat dan voor hun en bent de pispaal.. 

En hoe langer ze er staan hoe zatter ze zijn. 

Probeer eens gelijk te krijgen van een dronken lullende vent met een geel jasje die ervan overtuigd is dat hij gelijk heeft. 

 

Daar komt alleen agressie van, 

Het enige dat jij kan doen (ook voor je eigen veiligheid) is de boel gelaten ondergaan. 

Ga je ertegenin dan lok je nog meer agressie uit. 

Dus maar rustig de ‘pispaal’ blijven? Wederom weer iets omdraaien! Wel bij de feiten blijven. Het is verschrikkelijk dat er een dode is gevallen die, als ze nu eens op de juiste plek gaan protesteren, er waarschijnlijk niet was geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden