[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het forum gaat stoppen.


Nr one

Recommended Posts

  • Administrators
1 uur geleden zei SPL:

…. Onze sigaren roker steeds er nu ook tijd in dus blijven doen zou ik zeggen…..

Wie.....Ik? :1652250901_Cigaremoticon:

Zoals eerder gezegd, ik heb nogal wat vrije tijd, over de hele dag te gebruiken tussen de vrij nutteloze besteding (op een bus rijden) dus dat komt wel goed.

3 minuten geleden zei Marotrans:

Als het loopt loopt het, maar software bijhouden, installeren en in geval van storing oplossen red je niet in 'n uurtje denk ik. Daar weten Freddy en Wilbert meer van.

Misschien, ligt voor mij persoonlijk helemaal aan de eventuele opzet.

Probleem is dat het forum draaiend houden meer is dan enkel wat "knoppen" verzetten in een programma. Tegenwoordig heeft een forum een juridische dienst nodig voor al de ellende die over ons heen gestrooid wordt.

 

28 minuten geleden zei shompie:

 

Ik neem.aanndat de Admins die er nu zitten wel willen blijven.

Ik kan enkel voor mijzelf spreken, ik blijf het CF trouw en wil graag eraan blijven meewerken.

En ga niet uithuilen op dat "andere" forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Marotrans:

Als het loopt loopt het, maar software bijhouden, installeren en in geval van storing oplossen red je niet in 'n uurtje denk ik. Daar weten Freddy en Wilbert meer van.

Misschien, ligt voor mij persoonlijk helemaal aan de eventuele opzet.

 

En als dit forum kan blijven zoals het is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei DAFne:

wij beiden en de rest toch een nieuw onderkomen zien te vinden. En die is er

 

 

Dan kun je beter met de groep hier zelf een nagelnieuw forum oprichten.

Forumsoftware is blijkbaar niet zo heel erg duur,allerlei groepen hebben ,te pas en te onpas ,een eigen forum.

Zo is t "forum van de buren"ook ontstaan.

Vraag me niet hoe t werkt ,ik ben een digibeet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei europeaan:

Dan kun je beter met de groep hier zelf een nagelnieuw forum oprichten.

Forumsoftware is blijkbaar niet zo heel erg duur,allerlei groepen hebben ,te pas en te onpas ,een eigen forum.

Zo is t "forum van de buren"ook ontstaan.

Vraag me niet hoe t werkt ,ik ben een digibeet.

 

Spl heeft de mgelijkheden zegt hij. Financieel komen we er wel uit denk ik. Als er met dit forum nie5s "mogelijk" is ben ik voorstander van een nieuw forum. Misschien telefoon nummers uitwisselen van mensen die ideeën hebben  en dat verder gestalte geven in een wa groep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
12 minuten geleden zei europeaan:

Dan kun je beter met de groep hier zelf een nagelnieuw forum oprichten.

Forumsoftware is blijkbaar niet zo heel erg duur,allerlei groepen hebben ,te pas en te onpas ,een eigen forum.

Zo is t "forum van de buren"ook ontstaan.

Vraag me niet hoe t werkt ,ik ben een digibeet.

Precies, dat bedoel ik.

 

Ik ben aan het brainstormen met iemand over dat idee: helemaal vanaf nul beginnen. Geen ouwe koeien en oud zeer, gewoon informatief en serieus. Opstarten kun je gratis maar met weinig tot geen mogelijkheden; al doende en in overleg met wat financiële steun kun je dan wellicht uitbreiden met wat 'opsmuk' als foto's etc.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei Freddy:

De kosten zijn niet het enige die ons tot dit besluit hebben doen komen zoals te lezen was.
Die zitten zo rond de 600 euro per jaar denk ik ongeveer... 500 voor hosting en kleine 100 voor updates enzo.

Maar ook geschikte overname kandidaat of kandidaten is een probleem. De laatste keer dat we dat aangegeven hebben ontstond er al een rel  toen iemand het wou overnemen en was er nog niet eens wat rond. Meerdere kandidaten tegelijk had toen uiteindelijk onze voorkeur omdat je dan niet 1 persoon hebt die beslissingen gaat of moet maken. Maar ook dat werd hem niet.
De interesse onzerzijds is ook geheel verdwenen.. 

Daarom hebben wij dus besloten om de stekker er uit te trekken. Het is gewoon mooi geweest na 15 jaar.

--== Freddy ==--

 

Nou, toen ik het bericht van de week las, begreep ik er eigenlijk weinig van (het waarom).

 

Nu ik bovenstaande lees, begrijp ik de beweegredenen ietsje beter. Al heb ik nog wel een paar vragen:

 

- Toen Valkje schreef dat hij interesse had in een forum 'overname', las ik dat er best nog wel wat advertentie inkomsten waren die tegenover de onkosten stonden.

Is dat dan opgedroogd in de paar maanden tijd?

 

- Ik begrijp het begrip overname kandidaat voor het forum sowieso niet helemaal. Voor mij staat dat voor iemand of een bedrijf dat een commerciële prijs moet betalen voor de data die dit  forum opgeleverd heeft. Goodwill zou je het misschien ook kunnen noemen?

 

Maar goed.. moét het forum dan overgenomen worden door een andere partij of MAG het ook overgedragen worden aan een groep enthousiaste leden?

 

Dat de eigenaren het 'geklier' hier zat zijn, kan ik mij voorstellen. Heb het er zelf ook wel een beetje mee gehad. Echter, mij lijkt het dat de moderators daar toch als eerste mee te maken hebben, want die lossen dat als eerste aanspreekpunt meestal op. :ok:

 

Qua forumtechniek vind ik, op basis van de ervaringen met andere forums dat ik heb, CF best wel voorop lopen, eerlijk gezegd. De emoticons die je bij een bericht kan geven, zie ik eigenlijk nergens anders. :ok: . Ik vind dat wel een meerwaarde hebben.

 

Qua vergoeding (lidmaatschapsgeld) is het CF mij best wel wat euro's waard. 50 euro per jaar vind ik wel wat veel. Voor een ander, doelgroepen forum, betaal ik 12,50 euro per jaar.

Daar is dan een deel van het forum alleen voor leden toegankelijk en leesbaar terwijl een klein deel openbaar is en voor iedereen te lezen is. Misschien een idee voor een  toekomstig CF?

 

 

 

bewerkt door Durashift
.aanvulling op de tekst.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Marotrans:

(..)

 

Ik ben aan het brainstormen met iemand over dat idee: helemaal vanaf nul beginnen. Geen ouwe koeien en oud zeer, gewoon informatief en serieus. Opstarten kun je gratis maar met weinig tot geen mogelijkheden; al doende en in overleg met wat financiële steun kun je dan wellicht uitbreiden met wat 'opsmuk' als foto's etc.

 

Nou, ik begrijp wel om het oude zeer achter je te laten.. alleen, met dezelfde gebruikers op dat nieuwe platform kan dat zomaar weer oplaaien natuurlijk. :mad:

 

Ik zou ff naar John de Moll kijken: > vanaf 0 aan een imperium bouwen (TV 10) is hem niet gelukt.. Nu, met een bredere basis (SBS6) en wat versterkingen halen, zal het groter groeien van zijn ambitie al wat beter lukken, zeggen de 'experts'

 

Het CF heeft gewoon wel een mooie historie, wat mij betreft. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de restaurants topics.. velen kunnen best wel een update gebruiken. Toch kan je mooi door de jaren heen dan wel lezen hoe een en ander was en hoe het nu is. Heb je niet als je opnieuw begint. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
22 uur geleden zei scania1965:

Dank je Freddy, duidelijk verhaal

 

Financieel zal het probleem ook niet zijn lijkt me

60 man/vrouw een 10-tje per jaar en je hebt alles financieel gedekt

 

Het grootste probleem is inderdaad enthousiastelingen die het daadwerkelijk overnemen en de kar trekken.

Om "dictatuur" te voorkomen moet je minimaal 3 man hebben die het forum gaan beheren

Een oneven aantal om bij stemmingen altijd een beslissing te kunnen hebben

 

Dus een poll starten met wie beschikbaar is....en waar we op kunnen stemmen

Dit is de enigste manier om een eerlijk groepje te kiezen

 

Overigens is het me geheel ontgaan dat jullie een opvolger zochten

Voordat iemand gekke ideeen krijgt.......nee, ik heb te weinig tijd hier voor 😉

 

Maar ik snap helemaal jullie redenering Freddy !!

Jullie hebben er ongemerkt heel veel tijd en energie in gestoken, waarvoor nog dank !

 

Als ik kan dan wil ik best een steentje bijdragen maar het moet idd in een team gebeuren die een beetje met elkaar overweg kunnen .😏 Tijd heb ik wel en digibeet ben gelukkig nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Marotrans:

Precies, dat bedoel ik.

 

Ik ben aan het brainstormen met iemand over dat idee: helemaal vanaf nul beginnen. Geen ouwe koeien en oud zeer, gewoon informatief en serieus. Opstarten kun je gratis maar met weinig tot geen mogelijkheden; al doende en in overleg met wat financiële steun kun je dan wellicht uitbreiden met wat 'opsmuk' als foto's etc.

 

Ik kan 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 uur geleden zei Marotrans:

Precies, dat bedoel ik.

 

Ik ben aan het brainstormen met iemand over dat idee: helemaal vanaf nul beginnen. Geen ouwe koeien en oud zeer, gewoon informatief en serieus. Opstarten kun je gratis maar met weinig tot geen mogelijkheden; al doende en in overleg met wat financiële steun kun je dan wellicht uitbreiden met wat 'opsmuk' als foto's etc.

Wil best mijn steentje bijdragen als dat kan  !👌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zoals al eerder aangeven is het probleem niet financieel. Het CF nu heeft al de optie om reclamevrij deel te nemen. Hoeveel wordt dit gebruikt?

Kost geloof ik 15 euro per jaar. Dus inkomsten om de Software aan te schaffen is het probleem niet. We zoeken dus een iemand(of clubje) dat alles wil overnemen/opnieuw opstarten die TIJD en KENNIS heeft van zaken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Murphy:

Zoals al eerder aangeven is het probleem niet financieel. Het CF nu heeft al de optie om reclamevrij deel te nemen. Hoeveel wordt dit gebruikt?

 

Weinig, denk ik.

Omdat je alles kan zien en op kan reageren in combinatie met een workaround om die reclame heen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet idd, of althans in mijn koppie sluipt steeds de gedachte rond dat het chauffeursforum wel een kindje van is.

En met de gedachte dat het je kindje is zou de keuze zomaar kunnen zijn, de stekker eruit het is en blijft mijn kindje. Denk dat we ons niet moeten vergissen in de energie door de jaren heen wat hierin is gaan zitten. Vraag mij ook echt af wat er door hun hoofdjes gaat terwijl ze hier meelezen.

 

Eigenlijk wil ik gewoon vragen hoe de heren er tegen aan kijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
4 uur geleden zei Pierre:

 

Opnieuw beginnen, serieus en informatief, nee ik zie dat dus niet zitten. Een keer wat ongein, een keer wat reuring etc., het hoort er allemaal bij op een forum, zoals in het echte leven. Vergelijk het met een volle huiskamer, waar lief en leed gedeeld word, waar gelachen en gehuild word en waar broer en zus elkaar af en toe in de haren vliegen, om vervolgens weer vrolijk verder te gaan.
Ook dat heeft er ook toe bijgedragen dat dit forum veel gelezen is en groot is geworden. Het houd de boel levendig, en uiteindelijk komt toch altijd alles weer goed.

 

 

Ho efkes, ik bedoel serieus en informatief niet in de zin van een droge rechtenstudie of zo ;)

 

Natuurlijk is er dan ruimte voor een dolletje en een geintje, lief en leed en wat leven in de brouwerij! Ik bedoel meer aan te geven dat ik (mijn mening dus) na 'n jaar of 10 als admin hier op CF het wel een beetje zat ben om voor de zevende keer op rij exact dezelfde discussie tussen persoon A, B, en C te moeten afkappen. Of in iedere vierde reactie bijvoorbeeld weer een Polen-opmerking verwijderen omdat het in de verste verte er niets mee te maken heeft. Vandaar helemaal opnieuw en met achterlating van oude koeien. Men kan levendig zijn mét en zonder onrust en ongein wat afleidt van 'n bepaald onderwerp, dat maakt het verschil. In die zin bedoel ik dat eigenlijk, het is ook zeker niet zo dat ik mij afkeer van het forum. In tegendeel zelfs. Van mijn tijd hier heb ik 99% met plezier doorgebracht, het is heel jammer dat het (vooralsnog) ophoudt te bestaan maar geeft ook een mooie gelegenheid voor een nieuwe start 

 

En alles wat er in de loop der jaren hier geschreven is gaat niet weg (als het lukt wat Freddy wil), dat het in de vergetelheid raakt betwijfel ik eigenlijk. Zoek eens wat op op Google wat te maken heeft met transport en vrijwel altijd komt er iets van het forum boven drijven.

Ondertussen zijn er al meerdere mogelijkheden tot behoud/voortzetting/herstart genoemd, wie weet....

Het leven bestaat uit keuzes, en niemand zegt dat je je moet beperken tot één ;)

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei Marotrans:

het wel een beetje zat ben om voor de zevende keer op rij exact dezelfde discussie tussen persoon A, B, en C te moeten afkappen. Of in iedere vierde reactie bijvoorbeeld weer een Polen-opmerking verwijderen omdat het in de verste verte er niets mee te maken heeft.

 

Zeer terecht punt. Denk dat dit aspect, bij een doorstart / overdracht van het CF écht achtergelaten moet worden. Dat geharrewar heeft totaal geen zin en staat ook niet voor 'de reuring en vermaak' wat mij betreft.

 

Als ons dit lukt, komen misschien de chauffeurs terug die de afgelopen maanden het forum gedag gezegd hebben? (nee, dan doel ik niet op de voormalige leden die hier, in dit draadje, al veelvuldig genoemd zijn..;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Marotrans jij en anderen hier kunnen het echt achterlaten, maar je gelooft toch geen moment dat de mensen die je keer op keer hebt moeten aanspreken dit gedrag achterlaten. Vermoedelijk zit je binnen een maand met dezelfde ergernis als admin.

 

En Marotrans jij ook dank voor al je energie, dank, dank, dank het is zeker gewaardeerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik lees hier vaak de reactie dat men wel wil betalen of meebetalen..echter dat is het laatste waarom de plug er uit wordt gehaald.. het forum kan met een goede adsense formule zichzelf qua kosten wel bedruipen denk ik. 

 

De juiste personen(ja, meervoud) als eigenaar vinden dat is het lastige zoals is gebleken. 

 

Toen valkje zich meldde leek het ons in eerste instantie ook goed toe.. tot er wat meer duidelijk werd..Daar ging het mis..

 

Wij sluiten de site liever dan dat we het zien veranderen in de mening van 1 eigenaar. 

 

Om maar even aan te geven dat ik( persoonlijk) met bijvoorbeeld shompie (sorry Ron) zijn uitlatingen het soms totaal niet kan vinden en wel eens geneigd ben hem er af te schoppen hem toch de mogelijkheid geef om zijn mening te ventileren. En dat vind ik (weer persoonlijk ) de kracht van het forum.

 

Een groot deel van de leden vind ons een lul en dat vind ik eigenlijk ook.. :D .. Maar ik vind (in tegenstelling tot sommige andere forumbeheerders) dat dat ook moet kunnen.

 

Ik wil wedden dat als ik met dezelfde Ron aan de bar zou zitten we een prima avond zullen hebben..Simpelweg omdat dingen lezen soms totaal anders opgevat worden als dat ze gezegd zouden worden aan de stamtafel. 

 

Zowel ik als Wilbert zouden het aanmoedigen als er een man of 3 zich zouden melden om met elkaar de schouders er onder te zetten en een team die de Admin hun ding laten doen.  Want DAT  zijn de personen die het forum in leven houden,  dat wordt vaak vergeten. 

 

Ik hoor het wel als men zich dat voor in wil zetten om met bijvoorbeeld 3 personen samen eigenaar worden..dan en alleen dan zij  Wilbert en ik bereid om het over te geven aan andere eigenaren.

 

Het naar zn grootje laten gaan omdat 1 iemand het voor het zeggen heeft zien wij niet zitten..per slot van rekening hebben wij ook 15 jaar alle stront soms over ons heen moeten laten gaan.. maar we stonden er wel voor .

 

--== Freddy ==

P.S Sorry Shompie dat ik  jou als voorbeeld nam, er zijn wel meer maar jij schoot me als eerste te binnen

 

  • Like 9
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast grietje80

Thnx Freddy voor je verhelderende bericht...

 

Jammer dat dit niet in de 1e posting naar voren kwam... 

Ik gok dat het wat duidelijkheid van zaken geeft en ik weet bijna zeker dat er wel mensen zijn die het forum over willen nemen.

 

 

 

Ps. Gewoon lekker @shompie de schuld blijven geven... dat is hij ondertussen wel gewend.. ik doe t immers ook 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Freddy en Wilbert....in hoeverre zijn jullie bereid de deadline van 1 februari met een maandje te verzetten naar 1 maart ??

 

Dat geeft, misschien, een ieder wat meer kans er serieus over na te denken en een ploeg te vormen

 

Jullie kunnen natuurlijk ook 1 februari aanhouden,.........dan blijft de druk er ook lekker op zitten

Ook wat voor te zeggen natuurlijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei Pierre:


Dat vroeg ik dus ook al in mijn eerdere reactie.
Twee weken tussen aankondiging en definitief de stekker eruit is wat mij betreft toch tekort om serieus een goed plan te kunnen maken om aan de wens van alle forumleden te kunnen voldoen en dit forum voort te zetten.

De vraag voor de meesten blijft toch; wat houd het allemaal in om een forum als dit te runnen?
- wat heb je in huis staan aan apparatuur?
- hoeveel tijd ben je er mee bezig in de week?
- is dat één uur in de drie weken, of is dat twee uur per dag?

 

Buiten het kostenplaatje om zoals eerder is toegelicht, allemaal vragen die bij de meeste gegadigden een beetje rondspoken, zo vermoed ik.

 

Daar is maar 1 antwoord op mogelijk,  Volgas naar Delfzijl en met Freddie en Wilbert om tafel en de ins en outs van het forum bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
51 minuten geleden zei Pierre:




De vraag voor de meesten blijft toch; wat houd het allemaal in om een forum als dit te runnen?
- wat heb je in huis staan aan apparatuur?
- hoeveel tijd ben je er mee bezig in de week?
- is dat één uur in de drie weken, of is dat twee uur per dag?

 

Buiten het kostenplaatje om zoals eerder is toegelicht, allemaal vragen die bij de meeste gegadigden een beetje rondspoken, zo vermoed ik.

 

In huis heb je niks anders nodig als je pc of laptop of telefoon om in te loggen.

 

Tijd ligt er  beetje aan de updates.. hoe lastig zij  ze te installeren.

 

Kennis van linux is wel handig..hihi.. omdat dat het platform is waarop het draait.

 

Het forum staat op een zgn vps..(virtual private server), dus hardware is ook niet meer nodig.

 

En maandje uitstel zal ik overwegen.

 

--== Freddy ==--

  • Like 7
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei Pierre:


Ik zit hier met een Windows-laptop die sinds de aanschaf 6 jaar geleden nog nooit opnieuw geïnstalleerd is, zo traag als dikke stront door een theezeef dus. Ik snap namelijk heel veel, maar niks van computers.

 

Je HDD klonen naar een SSD  zou al een wereld van verschil maken in de snelheid.

Er gaat een wereld voor je open en wilt nooit meer terug naar een ouderwetse harde schijf:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden