[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gauw nog maar even mijn verhaal doen dan, alvorens het forum ermee stopt


iveco 35c17

Recommended Posts

  • Forumlid

Als kleine jongen ging ik altijd mee op de auto om brood uit te venten,  jaartje of 5 a 6. vakantie en wilde mee. S nachts eerst helpen brood snijden en inpakken, daarna de karren naar de laadperrons. en wanner die vol stond, auto laden en volgas. In het begin een Magirus Deutz, Later werd het een gloed nieuwe Ford. Toen ik een jaar of 10 a 11 was maakte de chauffeur de overstap naar veetransport. en dan met name varkens. enkel binnenland. Altijd had ik al gedacht , ik zal en moet later ook op zo een auto. Helaas, toen ik 18 was en al enkele ritten zonder rijbewijs richting veemarkt Leeuwarden met een volle combi op mijn naam had staan kwam de o zo grote tegenvaller. Ik weet dat ik vanaf mijn geboorte met links weinig zie. [Lui oog]  Het CBR  [1998] achte mij ongeschikt voor het grote rijbewijs. Zware tegenvaller op dat moment. Echter het leven gaat door. dus verder kijken en niet janken om die 2000,00 gulden die er al geinvesteerd was in het grote rijbewijs. Vanaf toen kwamen er graafmachines in mijn leven. en tractors waren er altijd al geweest in mijn leven.  Ook met deze machines kon ik me machtig vermaken, en dat is dus wat ik de laatste 20 jaar dus ook gedaan heb, Graafmachines, tractors, Iveco busjes met veel te zware aanhangersLOL. Vandaar dus ook mijn forumnaam.  Echter hadden mijn vrouw en ik het er september 2018 over dat een van onze jongens maar eens het vrachtwagen rijbewijs moest halen, vanwege de grote gewichten achter de bestelbus, Toen zij mijn vrouw, ïk heb liever dat je het zelf haalt. Ik zei"Lieverd je weet dat ik dat niet mag". 

 

Toen ik op dat moment ging googelen werd ik zwaar verrast, toen ik de week erop een arboarts belde werd mijn stemming weer zwaar minder. Echter deze arboarts had ook nog de oude regels in zijn hoofd kwa zicht en die noemde hij dan ook feilloos.  Toen ik hem wees op de nieuwe regel op dezelfde website als dat hij noemde kreeg ik enkel een "Ik bel je terug " En hij belde terug. Hij zij als het CBR zich houd aan zijn eigen regels en jij ziet met je ene oog als dat je zegt dat je ziet staat niks meer in de weg voor het grote rijbewijs, maar dan moet je komen keuren. Ik vroeg hem wanneer die bij mij in de buurt was, en hij gaf een datum en rijschool. Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij die rijschool voor het keuren en eventueel daarop volgende lessen.

Helaas is het CBR op dit moment een ongeorganiseerde bende waardoor ik nog steeds wacht op antwoord. ik verwacht dit binnen twee weken.{ Ik hoop voor de forumsluiting}

 

Als het CBR zich houd aan hun eigen regels mag ik dus binnenkort genieten van iets dat ik altijd graag wou. Namelijk het besturen van een Vrachtauto. Vandaar ook mijn intresse in het chauffeursforum.

 

Echter de reden waarom ik het rijbewijs vroeger wou halen is van de baan, {zolang mogelijk zover mogelijk weg} nu zie ik alleen mijn graafmachines nog maar op zo een auto staan waar ik dan zelf mee rijd. 

 

Op dit moment  zie ik een leven als beroepschauffeur  niet meer zitten omdat het buitenland voor heel veel  Nederlandse chauffeurs hard minder is geworden, ik in de afgelopen jaren mijn Gas/water fitter diploma s heb gehaald met bijbehorende veiligheidsinstructies en daardoor zowel gas hogedruk als lage druk mag aanleggen tot en met de meter, dit geld ook voor water.

Vandaar dat ik  nu het rijbewijs wil halen om eigen machines te vervoeren.  Echter wil ik wel mijn code 95 halen, enkel en alleen om het feit zodat ik in de weekenden, vakanties en slappe tijden kan gaan koppelen op Travemunde voor een bedrijf hier uit de buurt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

l

  • Like 12
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bekend verhaal...

Ooit door de gpdw afgewezen voor transport opleiding.

Met veel hangen en wurgen goedkeuring gekregen voor C. Heb syndroom van Duane. Kort gezegd is 1 oogspier 1mm korter dan de andere kant en kan ik geen diepte bepalen. Na 3 jaar bw gereden te hebben uiteindelijk in Zwolle ern oog arts gevonden die wel snapte wat vrachtwagens zijn en mij begreep. En die mij goedkeurde. 2021 moet ik weer verlengen. We wachten af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ik ben als kind 3 maal geopereerd aan mijn ogen waardoor ik ook geen dieptezicht heb.

Dat vlinderboekje..... ik blijf erbij die lagen gewoon op tafel die vleugeltjes.  Dan die verrekijker met aan de ene kant een leeuwtje en de andere kant een kooitje..... of ik zag de kop van de leeuw en een helft van een kooitje maar ik zag nooit dat leeuwtje in het kooitje. 

Vandaar ook dat ik drie maanden voor het VWO examen ben gestopt met school want toen kwam dit hele euvel naar buiten bij mijn keuring voor KLu piloot, afkeur dus waarom zou ik nog VWO doen? ( nooit spijt van gehad btw )

 

Toen jaren later ( ik was al zo'n 16 jaar chauffeur oa ) was er een keuringsarts tbv verlenging rijbewijs die wilde mij afkeuren vanwege dit feit want volgens hem "dan hebben die andere artsen het al die jaren niet goed gedaan " Toen ik vroeg naar zijn leidinggevende was dat niet nodig volgens hem, maar op mijn stemverheffing ( en ja die kan heftig zijn ) kwam die leidinggevende even kijken. Hij keek naar de papieren en vroeg mij een paar kleine vraagjes mbt inschatten van ruimte en zette zijn handtekening, vervolgens draaide hij zich om naar de andere arts en vroeg wat nu het probleem was. 

  • Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaren terug, toen ik nog maar 25% oncorrigeerbaar gezichtsverlies had door een foutje met medicatie, stelde de oogarts mij gerust: u mag gewoon autorijden. Ik antwoordde: oh fijn. Wilt u dat zwart op wit zetten? Waarop de arts antwoordde: Dat is niet nodig mevrouw, bij controle krijgt u ècht geen problemen. Ik zei: Ik wil het vanwege politiecontrole juist zwart op wit, ik heb nl geen rijbewijs, maar als ik ter compensatie van een medisch foutje toch mag autorijden is een brief van u wel handig. 🤣

 

De arts verontschuldigde zich voor het misverstand en zei dat ik zonder rijbewijs zelfs met 100% zicht niet mocht rijden. Jammer, had wel leuk geweest zo'n compensatie 🤣

  • Like 4
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier nog iemand zonder dieptezicht. Als 2 jarige geopereerd aan een scheel oog, want mijn andere oog werd lui.

 

Het is nooit een probleem geweest bij het halen van mijn rijbewijs, maar bij de verlenging in 2016 moest  ineens een deskundige zich er over buigen.

 

Maar mooi dat je hem nu mag halen. Dan heb je nog wat als alle gas verdwijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Vorige week dinsdag een brief van het CBR ontvangen, toen ik hem opende werd ik even heel boos. Er stond in dat ik had aangeven dat ik afzag van geschiktheid voor alle categorieen en dat ik binnen vier weken een nieuw rijbewijs aan moest vragen { waarvoor dan??]  Ik gebeld met de rijschool dat dit toch echt niet de bedoeling was , dat snapten ze volkomen en hun gingen de andere dag contact met het CBR opnemen. na een spannende dag tegen 18.00 telefoon. De mevrouw van de rijschool met de mededeling dat alles terug gedraait was en dat het een foutje van de automatische computer van het CBR betrof.  ook kon ze me melden dat mijn medische keuring die middag er ter beoordeling bij was gepakt en dat ik geschikt was verklaard voor het ce rijbewijs. De brieven zouden volgen.  

 

Vrijdag twee brieven van het CBR, eentje met een soort excuus, maar dat de fout toch echt niet bij hen lag. En eentje met de geschiktheid voor het CE rijbewijs.  

Feest natuurlijk hier, dat het na ruim 20 jaar toch nog gaat lukken.  28 maart starten met theorie.... Yes.

 

Word vervolgd.

bewerkt door iveco 35c17
  • Like 11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast doemijnbest
11 uur geleden zei iveco 35c17:

vandaag geslaagd voor beide examens administratie. 18 juni examen verkeer en techniek. ik hoop dat ik het hele rijbewijs voor de bouwvak nog heb, maar dat gaan we zien💪

Mooi wark man ! Vecht door, je kan het !🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Beste iveco, even een teleurstelling maar een iveco mag goedkoper zijn in aanschaf.... maar duurder in onderhoud. Ik heb zowel een 5t iveco gehad als nu een crafter en de laatse kostte mij in 10 jaar minder aan onderhoud dan de iveco. Verder doet de crafter waar hij voor is gekocht terwijl de iveco laat afweten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou moet ik het toch even voor Mercedes opnemen. Ik kreeg in 2000 een hagelnieuwe Sprinter 310, met zo'n heerlijke 5 cilinder. Daar heb ik 1 keer de wegenwacht bijgehad omdat er een gedeelte van de uitlaat stuk ging en dat echt heel veel herrie maakte en verder deed hij het altijd.

 

Ik heb ook een Iveco gereden en die had zovaak elektrische storingen, daar werd je gek van. Vooral omdat die gasten bij de Iveco-dealer niet heel servicegericht waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze discussie blijf je toch altijd houden helaas, het gaat puur om smaak en de persoonlijke ervaring met een merk. Zowel bij iveco, mercedes als volkswagen zal je bussen hebben die 10 jaar probleemloos functioneren maar ook bussen waar je elk half jaar mee in de garage staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@HIT Ik heb pas twee weken een Crafter gehad en die deed totaal niet wat die moest doen, enkel omdat het torretje momenteel weer te klein word gemaakt. En mijn iveco's doen wel wat ik van ze vraag. Standaard onderhoud doen we hier zelf en de Iveco garage ziet die enkel van binnen met de APK. En dan word vervangen cq gerepareerd wat nodig is en dat valt eigenlijk altijd mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Afgelopen vrijdag de laatste 2 van de vijftien lesuren gehad. 13 uur met een volvo fh4 . twee lesuren gehad met een scania R410 omdat de Volvo bezet was. En ja ik heb een voorkeur maar dat ligt niet aan het merk of de pk''s  maar wel de asconfiguratie.

 

Instructeur was duidelijk vrijdag.

 

Dokken geen probleem zowel over links als rechts.

bocht achteruit geen probleem zowel links als rechts

rijden in zijn geheel  geen probleem. alleen af en toe wat beter op de uitzwaai letten alvorens een bocht in te gaan.

Schakelen met de automaatbak is ook een koudkunstje.

 

Dus hij voorzag weinig problemen voor het examen, echter er zijn meer verkeersdeelnemers die op het tijdstip van het examen op de weg rijden.

 

Morgenvroeg examen, en gelukkig wel met de Volvo. en geen les vooraf. dus enkel stoel,stuur en spiegels goed zetten en gaan.

 

We gaan het zien morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden