[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gauw nog maar even mijn verhaal doen dan, alvorens het forum ermee stopt


iveco 35c17

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
12 uur geleden zei iveco 35c17:

Resultaat: Geslaagd👍

 

Vorige week al geslaagd voor de praktische toets  voor de code 95.

 

We hebben alles compleet nu.

Gefeliciteerd, veel veilige en gezellige km gewenst. 

 

12 uur geleden zei iveco 35c17:

stiekum al een paar keer gereden met de wipkar achter de scania

Meneer Nagamiji mocht bij Scholtes ook alvast 1 x per week met de trailer op pad. En hem in het weekend gebruiken om te oefenen. In die tijd had je nog de losse vakrijproef. Ik ging met het oefenen mee, om aanwijzingen te geven. Ja, ik. De theorie over rijden begreep ik wel, tot hoever je moet sturen, motorrem gebruiken enz. Bij de rijlessen moest ik op een gegeven moment de auto uit, zodat ik geen aanwijzingen meer kon geven. Het is helemaal goed gekomen, hij rijdt schadevrij en net als Tieftrol door de kleinste steegjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Da Raymzter:

GDT: verstandige keuze als je het mij vraagt. Dat E zal er wel komen en intussen vergaar je al ervaring op de auto.

 

Dat was wel de bedoeling betreft ervaring opdoen, weet alleen nog niet waar en wat  voor bedrijf ik moet gaan zoeken, maar ga as Di  wel eens verder oriënteren dan heb  ik maar 3 1/2 uur les

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Soms werkt het juist tegen je, indien je "eerst wat ervaring opdoet" en dus later je andere RBW gaat halen. Je wilt niet weten welke eigenaardigheden je allemaal jezelf kan aanleren in die periode die vervolgens door de rijinstructeur weer moeten worden afgeleerd...

En is het niet zo dat je na een bepaalde tijd opnieuw theorie moet doen? Of geldt dat enkel voor A?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei GDT:

 

Dat was wel de bedoeling betreft ervaring opdoen, weet alleen nog niet waar en wat  voor bedrijf ik moet gaan zoeken, maar ga as Di  wel eens verder oriënteren dan heb  ik maar 3 1/2 uur les

Zoek dan wel een bedrijf waar ze ook met aanhangers en opleggers werken. Kans is dan groter dat zij je evt aanbieden “E” te halen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei Murphy:

Soms werkt het juist tegen je, indien je "eerst wat ervaring opdoet" en dus later je andere RBW gaat halen. Je wilt niet weten welke eigenaardigheden je allemaal jezelf kan aanleren in die periode die vervolgens door de rijinstructeur weer moeten worden afgeleerd...

En is het niet zo dat je na een bepaalde tijd opnieuw theorie moet doen? Of geldt dat enkel voor A?


Vroeger haalde je je ccv-b en ondertussen was je aan het lessen voor C. Had je jouw ccv-b compleet was het klaar met de theorie ongeacht of je E haalde of niet.

 

Ik heb ook eerst gewerkt met alleen C, pas later E gehaald. Grote voordeel: je doet enorm veel rij-ervaring en inzicht op. Het stelde niet veel meer voor, alleen het manoeuvreren even onder de knie krijgen. 
 

Nadelen vond ik: je hebt naast een 60-urige werkweek ook nog les. Plus als je al aardig wat ervaring hebt en in werk zit waarin je veel adressen doet heb je haast. 
 

ik heb de eerste les eerst even met de losse bakwagen gereden, op mijn verzoek, zodat ik hem kende. Eentje met 150 pk meer dan dat je normaal hebt. Dat schoot wel lekker op, twee dames die tegelijk les hadden op motor en auto hielden deze al redelijk ervaren chauffeur niet bij. Toen was het aankoppelen en rijden, pas na een uurtje pakte de aanhanger een keer een stoepje waarop de instructeur een heh heh eindelijk verzuchtte.

 

Wel moeten aanleren wat rustiger te doen, het is geen race. Maar ook dat vind ik juist een voordeel. Het is een mooie controle waar je staat  met betrekking tot je rijstijl, de scherpe kantjes worden er dan afgehaald.

Terwijl als je meteen door gaat met je E, je niet eens een rijstijl hebt kunnen ontwikkelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel vroeger (in mijn begintijd) haalde je je rijbewijs b en e( ja je kreeg e cadeau) in tien lessen, daarna haalde je je rijbewijs c en d ( ja je kreeg d cadeau) na 2 rijlessen.

Dus er was tijd om ervaring op te doen, ik bedoel maar het ligt aan de persoon zelf of je jezelf verkeerde dingen aan ( wil) leren, is mijn ervaring. Het chauffeursdiploma kwam pas nadat ik al n paar jaar mijn rijbewijzen had, daarvoor had men dat nog niet verzonnen.

 

Hans

bewerkt door dieselsnuivertje
Was wat vergeten te vermelden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Dat is het nadeel van een wipkar.

 

De mannen van onze fietspadenploeg knopten de 3 assige dieplader achter een minishovel en gaan daar dan mee een woonwijk in om de asfaltmachine en de walsen weg te brengen of op te halen.

 

Nu doen ze het zelfde werk met een 3 assige dieplader oplegger. En moet er ook wel eens wat (te ver) gereden worden met de set als ze het zelfs met handbediening niet kunnen redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden