[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

ervaringen rijden op engeland.


lightning

Vraag

  • Forumlid

Hallo mensen, ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen op het rijden van en naar engeland, is het lastig inschatten met name bij krappe bochten of rotondes..

Hoe werkt het precies met boot of trein gebeuren, en als laatste heeft het financieel nog een meerwaarde ivm rij en rust tijden t.o.v  het binnenland  waar ik in principe elke dag 15 werk uren kan maken.

 

Bedankt alvast,

 

Grt Nico 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

^^ voor de CETRA zijn het wel meerdaagse ritten en een beetje over de grens.

 

Het is lighting toch ook om de (nacht) rust te doen, dus dat zou dan een mogelijkheid kunnen zijn. Moet er wel plek zijn in Maastricht, lijkt mij.

 

 

Veel België (lixhe, Gent) Beetje Duitsland vanuit Maastricht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
Op ‎30‎-‎1‎-‎2019 om 17:14 zei lightning:

Vind het niks om erachteraan te moeten bellen, ik heb de eerste stap gezet die nodig is bij een sollicitatie.. als ik werkloos was ok, dan had ik er wel achteraan kunnen bellen. Hoe het ervoor staat je wilt immers toch zo snel mogelijk weer aan het werk.. dan blijft het maar zoals het was..

Snap je niet helemaal, je wilt iets maar je wilt er eigenlijk geen effort in steken anders dan een mailtje te sturen die waarschijnlijk helemaal niet gelezen wordt. 😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei jan45:

. Enkel een cv sturen heeft in principe nog nooit gewerkt in transportland.

Helemaal waar: neem n douche,wat aftershave op ( zodat je eruit ziet als een frisse bos violen) spring in je auto of op je fiets en ga naar een bedrijf,vraag naar de chef personeelszaken en ga niet weg voor je m gesproken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jullie begrijpen het niet????. Heel simpel een bedrijf vraagt om een chauffeur dan zetten ze een vacature en vragen om motivatie brief en cv.. ik weet niet hoe makkelijk jullie daarover denken.. maar ik neem dit vrij serieus. Nou ik heb aan deze voldaan. Rest mij nog te wachten op antwoord.. er achteraan bellen is dat tegenwoordig noodzakelijk om een baan te krijgen heb ik dan voorrang t.o.v iemand wie wacht op antwoord??  Dat zegt niks over de sollicitant maar des te meer over het bedrijf. Dan sta je eigenlijk al 1.0 achter bij wat ze je te bieden hebben en wat je zelf vraagt..  bij een werkloze kan ik het enigzins begrijpen.maar is het nog niet netjes.. toch heb ik ook goed nieuws ben vandaag gebeld en heb volgende week maandag het 1ste gesprek.. kijk en zo hoort het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja uiteraard, word niet zomaar klakkeloos gebeld of ik interesse heb in een baan😅.. is wel gebeurt in het verleden.  Maar heb bij 3 bedrijven gesolliciteerd en de laatste heeft mij zojuist gebeld voor een kennismaking..

bewerkt door lightning
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het was voor mij ook erg bijzonder om te zien dat ruim driekwart van de transportbedrijven die vacatures plaatst niet de moeite neemt om vervolgens te reageren op mijn beleefde vraag of de vacature nog open stond. Mijn cv hadden ze dan nog niet gezien dus dat kan het probleem ook niet zijn.

 

Pas als ze echt omhoog zitten dan gaan ze eens in de inbox kijken of er nog wat tussen zit.

 

Ik heb het vermoeden dat ze vacatures plaatsen niet omdat ze direct iemand nodig hebben maar puur om de kaartenbak gevuld te houden met recente sollicitanten. Begrijpelijk natuurlijk want om pas mensen te gaan zoeken op het moment dat de wagen stilstaat is ook niet handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Transport en logistiek is ook altijd hollen en stil staan en trim je organisatie daar maar eens op af maar beleefdheid vind ik toch wel fijn. Iemand neemt de moeite om contact op te nemen en dan niets van je te laten horen is niet leuk. Had een zelfde ervaring, ik had via de contactpagina op hun website een bericht gestuurd maar het wordt kennelijk niet eens gelezen. Weken later maar eens gebeld en ik was van harte welkom om te komen praten en kon direct beginnen. 😏

bewerkt door doemijnbest
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ook speelt, is dat bedrijven vacatures plaatsen. Om naar de buitenwereld (klanten) te laten zien dat het een gezond uitbreidend dus betrouwbaar bedrijf is. Waar ze eigenlijk niemand nodig hebben.. het staat alleen goed naar buiten toe

bewerkt door lightning
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het bedrijf waar ik morgen heen ga, maakt wel indruk. Kreeg zelfs een email dat ze mijn sollicitatie ontvangen hadden. Dat zegt al heel veel, en week later werd ik gebeld voor een afspraak. Morgen dus ik kijk ernaar uit. Hoop dat we eruit kunnen komen.

bewerkt door lightning
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei tstle:

Het was voor mij ook erg bijzonder om te zien dat ruim driekwart van de transportbedrijven die vacatures plaatst niet de moeite neemt om vervolgens te reageren op mijn beleefde vraag of de vacature nog open stond. Mijn cv hadden ze dan nog niet gezien dus dat kan het probleem ook niet zijn.

 

Pas als ze echt omhoog zitten dan gaan ze eens in de inbox kijken of er nog wat tussen zit.

 

Ik heb het vermoeden dat ze vacatures plaatsen niet omdat ze direct iemand nodig hebben maar puur om de kaartenbak gevuld te houden met recente sollicitanten. Begrijpelijk natuurlijk want om pas mensen te gaan zoeken op het moment dat de wagen stilstaat is ook niet handig.

Tsja, mijn ervaring binnen de transportsector:

Je bent een LUL!

Een noodzakelijk kwaad, onbruikbaar  maar enkel in staat om een vrachtwagen te besturen.

Shit, mot ie ook nog geld hier voor hebben…..

 

Het is bij de meeste bedrijven zo, dat indien ze uit de lijst gaat bellen (ze hebben zo'n LUL nodig) , verwachten dat je ook meteen op komt draven.

 

Mijn ervaring heeft mij ook geleerd dat dit niet geld voor ALLE bedrijven...

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tegenwoordig staat niemand te springen om chauffeur te worden, en wat ze aannemen is om te huilen. Kunnen niet rijden, kunnen geen taal ook geen engels, maar de wagen moet rijden.. zitten ook nl collega's bij zij kunnen dan wel de taal maar rijden leren ze wel gaande weg.. en over die lul gesproken het is wel mijn collega die exact hetzelfde werk doet als ik.. ok hij zit waarschijnlijk niet in d6 maar wie weet over een paar jaar.. wie is hier dan eigenlijk een lul in eigen land  

 

 

 

Bedankt voor succes wensen.

bewerkt door lightning
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, is lang geleden dat ik op gesprek ben geweest. Maar nu weet ik weer dat je altijd moet liegen. Je moet nooit meer vertellen als nodig. Omdat ik al werk heb, dacht ik er niet bij na. Maar goed het gesprek..

 

 

 

Ik ging erheen met voor ogen internationaal chauffeur zoals aangegeven op vacature. Blijkt dat ze geen werk hebben voor meerdere dagen van huis. Het zou een enkele keer kunnen voorkomen. Dat was niet wat ik in mijn gedachten had.  Maar goed dan komt er een vraag waarom ik uit militaire dienst ging 10 jaar geleden.  (Verbrijzeld been) dat had ik dus niet moeten zeggen blijkt. Krijg nu net bericht dat het in de toekomst een probleem kan worden.  Hmm ik snap het.. ik blijf dan wel in de supermarkt distributie aan containers trekken ala 400kg zonder probleem. Dus ik blijf lekker waar ik zit.. het gras lijkt groener bij de buren. Maar waar ik nu zit weet heel goed wat ze aan mij hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Zo is het maar net, en vergeet niet, eerlijk zijn duurt het langst hoor. Zulke dingen gaan goed zolang ze goed gaan. En je hebt een baan en als het toch blijft kriebelen dan gewoon blijven rondvragen en de bedrijven die je niet willen weten niet wat ze missen en zo moet je maar denken !👌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Danny:

Haha ja eigenlijk is het triest dat je dat moet verzwijgen.  Maar daarom zei ik het ook gewoon. Als ik een probleem zou hebben. Had ik wel gezwegen. Maar stel nou ik zie een vacature perfect wat ik zoek ( als die er zijn) dan moet ik dus zeggen dat ik defensie heb verlaten wegens einde contract. Was maar kpl.;-)  zeg ik de waarheid kan ik het dus bij voorbaat al vergeten. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja er zijn veel redenenen om te verzinnen.

 

Bezuinigingen 

Einde Contract

Ongewenste overplaatsing

Positief getest op softdrugs weet niet of je dat moet zeggen bij zo'n gesprek. Maar goed.

 

Word tot mijn pensioen containers trekken dan ;-), ik heb al veel chauffeurs gezien met lichamelijke klachten. En  die hebben geen zware bot breuken gehad. Of ken collega met heel veel ziekmeldingen. Weer een ander heeft kniebanden gescheurt en is al maanden uit de running.. ik ben er altijd, 1 telefoontje naar elke werkgever op mijn cv had het kunnen bevestigen.   Tja hun verlies. Stap nu wel met grotere glimlach weer in de wagen.. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Helaas moet ik melden dat wij het proces niet voortzetten. Wij denken dat klachten mbt jouw been die ooit verbrijzeld was in de toekomst voor problemen gaat zorgen. Dit hebben wij al vaker meegemaakt met collega's. Dit risico willen wij daarom niet aangaan.

Succes met het vinden van een nieuwe baan. Tip van mij aan jou. Zeg bij je volgende sollicitatie niet specifiek iets over je been. Bij elke werkgever gaat dit een rol spelen, in de toekomst, om jou aan te nemen of niet.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
 
 
Helaas moet ik melden dat wij het proces niet voortzetten. Wij denken dat klachten mbt jouw been die ooit verbrijzeld was in de toekomst voor problemen gaat zorgen. Dit hebben wij al vaker meegemaakt met collega's. Dit risico willen wij daarom niet aangaan.

Succes met het vinden van een nieuwe baan. Tip van mij aan jou. Zeg bij je volgende sollicitatie niet specifiek iets over je been. Bij elke werkgever gaat dit een rol spelen, in de toekomst, om jou aan te nemen of niet.
 
Laatste stuk ook over dat verzwijgen.. Met andere woorden blij dat je t mij verteld heb en me volgende concullega wens ik veel ellende met je

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden