Spring naar bijdragen
Kleine shompie

Dingen die ik allemaal al doe

Recommended Posts

Uiteraard zijn dit soort dingen zwaar illegaal 🤣

11 uur geleden zei Tobmaran:

Old school opleiding.

Nog steeds ongeëvenaard.

Zal dus wel illegaal zijn vandaag de dag 😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei shompie:

zwaar illegaal

LB

We kunnen een gedoogregeling aanvragen? In sommige landen "werken" kinderen al veel jonger, dus is geen werk maar hobbie. Een soort gamen IRL. :cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Nagamiji:

LB

We kunnen een gedoogregeling aanvragen? In sommige landen "werken" kinderen al veel jonger, dus is geen werk maar hobbie. Een soort gamen IRL. :cool:

Hier in Nederland is het iets anders geregeld. De overheid betutteld iedereen en weet als de beste wat wel en niet goed voor ons is.

Zo is het bij wet verboden dat kinderen onder de 16 jaar machines bedienen. Wat er ook weer toe lijd dat als een bepaalde groep jongeren die niet willen of kunnen leren de arbeidsmarkt op komt zonder enige vorm van praktijkervaring.

Dat zal bij hem iig  niet gebeuren. Alles mijn kennis deel ik met hem.

Ook omdat hij er gevoel voor heeft en interesse

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei shompie:

Dat zal bij hem iig  niet gebeuren. Alles mijn kennis deel ik met hem.

Ook omdat hij er gevoel voor heeft en interesse

Dat maakt van jou al een TOP-vader. Doet me goed om te lezen. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nagamiji:

Dat maakt van jou al een TOP-vader. Doet me goed om te lezen. :ja:

Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik doe het op een manier waarop ik vind dat het goed is.

Als ik dan kijk naar mijn oudste zoon, wat hij doet en op wat voor manier ben ik best wel trots ja. Als ik zie wat mijn jongste nu doet en hoe leergierig hij is ben ik ook daar trots op. 

Maar ik denk dat iedere ouder dat is.

• Like 3
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei shompie:

doe het op een manier waarop ik vind dat het goed is

Je wil het beste voor je kinderen. Vergis je niet, dat is niet zo normaal hoor. Ik ken heel veel gevallen waar het anders is.

En als ik dan jouw berichten lees (of van Murphy) mbt jullie kinderen dan word ik blij. Ze bestaan nl wel, echte vaders. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei shompie:

wet verboden dat kinderen onder de 16 jaar machines bedienen

Omdat dat doorgaans niet goed begeleid gebeurt, kleine-Shompie loopt bij jou geen enkel risico. :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die ken ik ook wel (en Jarno ook) wij hebben jarenlang crisis opvang gedaan voor o.a. pleegzorg. Dan kom je genoeg schrijnende gevallen tegen waar ook Jarno mee om moest gaan.

Maar verder doet Jarno heel veel dingen die kinderen van zijn leeftijd niet horen te doen. Gister heb ik de aanhanger waar zijn crossmotor in staat achteruit onder de overkapping laten zetten. (Nadat hij eerst de vrachtwagen weg had gehaald omdat die daar achter staat)

Filmpje staat op mijn Facebook. 13 jaar oud en hij rijd gewoon de aanhanger in een keer achteruit op zijn plek.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1899407913498330&id=100002874186705

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei shompie:

jarenlang crisis opvang gedaan voor o.a. pleegzorg

Wat lijkt het me geweldig voor de kinderen om deze ervaring gekregen te hebben. Dit is iets wat ze levenslang bijblijft. :ja:

Ik wil je namens die kinderen bedanken wat je voor hen betekent hebt. Ik hoop dat je niet beseft wat een impact dat heeft gehad. 🔝

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dit is mijn zoon, was toen 10 jaar oud had er wel feeling voor, maar ik denk niet dat het zijn beroep gaat worden LOL

hij gaat nu iets in elektro doen, of automatisering, 

maakt me eigenlijk niet uit wat die gaat doen, krijgt toch wel mijn steun :ok:machinist-dennis (1).jpgmachinist-dennis (2).jpg

• Like 5
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk he. Deze foto's heb ik ook. Hij was mee naar de TKD  in Wezep. Ik kraan halen van Van Groningen met de Komatsu stand. Ik had de kans niet om hem te laden. Hij was er al toen was ik nog niet eens op de helft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Di

39 minuten geleden zei Murphy:

Ook niet meteen een lullig kraantje…...

Dit is de ltm 1300 waar ik altijd het ballast voor rijd. Onze zwaarste kraan. We moesten wat buizen van 8 ton op 33 meter wegleggen. Dus ja, dit is een aardige kraan. Jarno was met Niels mee in de kraan. Toen hij op zijn plek stond mocht hij hem opstellen en hem op schotten zetten. Leuk natuurlijk. De machinist zelf heeft toen die zware buizen gedaan en ik de lichte. Ik had er ook nooit echt mee gewerkt tot aan vandaag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites