Spring naar bijdragen
Dennish89

Transportcenter Meppel

Recommended Posts

Op 28-1-2019 om 20:38 zei Dennish89:

Ja klopt. Direct vaste auto en auto weekends bij huis. Volgens hem kan het zelden een keer voorkomen dat jr op zaterdag ochtend terugkomt of op zondagavond vertrekt.

Ja hij zit in een verzamel kantoorpand. Zitten ook andere bedrijven in 

Als je toch in die hoek zoekt, Verhoek in Genemuiden. Heb je de auto niet bij huis, maar krijg je wel wat je hoort te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-1-2019 om 15:15 zei opa bert:

(...) 4 nachten in de week X4 = 16 nachten per periode da's grof gezien €900.00

Nog niet bijna!
Jij rekent effe grofweg €50, - per nacht. Eerste en laatste nacht zitten voor het gemak doorgaans rond de helft of iets erover, afhankelijk van tijdstip vertrek eerste dag en aankomst laatste dag bij meerdaagse ritten. Dat scheelt 'grof gezien' al zo'n €200,-.
Komt hij doordeweeks terug op standplaats, kan het zelfs nóg minder worden, en zit je met een €650,- /€700,- OKV per vier weken dichter in de buurt volgens mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Pierre:

Nog niet bijna!
Jij rekent effe grofweg €50, - per nacht. Eerste en laatste nacht zitten voor het gemak doorgaans rond de helft of iets erover, afhankelijk van tijdstip vertrek eerste dag en aankomst laatste dag bij meerdaagse ritten. Dat scheelt 'grof gezien' al zo'n €200,-.
Komt hij doordeweeks terug op standplaats, kan het zelfs nóg minder worden, en zit je met een €650,- /€700,- OKV per vier weken dichter in de buurt volgens mij.

Tís idd wat grof geschat , maar dan nog blijft het feit overeind , €2500 - €650.00 is nog steeds te weinig betaald .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet hoeveel uren hij moet werken, het salaris varieert tussen de 2500 en 3000.

In het laatste geval blijft er zo'n 2300 over zonder OKV.

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een genoeg medeforummers dit bedrag niet mee naar huis brengen iedere maand....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Teddybeer:

Maar......... 😏😋

in het eerste geval blijft er zo’n 1800 over.

ik weet zeker dat er heel wat forumleden zijn die voor dat geld geen 4 ( maar waarschijnlijk vaker 5) nachten van huis willen (zullen) zijn.

Voor dat geld kom ik me bed niet eens uit laat staan een hele week van huis....dat is nog minder dan een binnenlandchauffeur die elke avond thuis is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei schoenenreus:

....dat is nog minder dan een binnenlandchauffeur die elke avond thuis is

Los van de OKV, hoeveel per uur, per week of voor mijn part per maand heb jij meer dan 'een binnenlandchauffeur' die iedere avond thuis is?

Ik zou haast durven zeggen: nog minder...:ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Per uur als het goed is hetzelfde maar toevallig afgelopen zaterdag een oriënterend gesprek gehad ergens anders en dat zou betekenen dat ik in de maand gemiddeld 1100€ minder onder aan de streep heb staan. Zelfde aantal uren alleen elke avond thuis en dan heb ik de brandstof kosten van mijn personenauto nog niet mee gerekend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei schoenenreus:

(....) dat zou betekenen dat ik in de maand gemiddeld 1100€ minder onder aan de streep heb staan. Zelfde aantal uren alleen elke avond thuis

Je rekent je opnieuw véél te rijk.

€ 1100.- OKV heb je als je gemiddeld 5 tot 6 nachten in de week hebt. Als ik mijn loonstrook erbij pak, zie ik dat van zondagmiddag <17.00 tot zaterdagmiddag > 12.00 zo'n beetje rond de € 290,- per week oplevert, 6 overnachtingen dus.

Als ik het een beetje in kan schatten ben jij gemiddeld 3-4 nachten per week per weg, af en toe met 5 overnachtingen een keer op zaterdag thuis, maar zeker niet vaak genoeg om € 1100,- aan OKV mee naar huis te brengen. Daarbij, ook met binnenland rijden en iedere avond thuis breng je iedere maand pakweg € 250,- OKV mee -exacte bedragen weet ik zo niet- maar dat maakt het verschil nóg kleiner dan de door jou voorgestelde € 1100,-. Dan moet dat verschil ook ergens anders in zitten als alleen OKV..

Maar even terzijde; een oriënterend gesprek, iedere avond thuis? Leek het gras toch groener of opnieuw tijd voor iets anders? 

bewerkt door Pierre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Pierre:

Je rekent je opnieuw véél te rijk.

Ik reken me niet te rijk ik zeg alleen dat vergeleken met wat ik daar aan het eind van de maand betaald zou krijgen en wat ik nu heb dat daar gemiddeld zo’n 1100€ verschil inzit. Waaruit die 1100€ is opgebouwd heb ik geen enkel idee van en boeit me eerlijk gezegd ook niet zoveel. Gaat er mij om wat er onder aan de streep netto uit te betalen moet worden. 

27 minuten geleden zei Pierre:

Maar even terzijde; een oriënterend gesprek, iedere avond thuis? Leek het gras toch groener of opnieuw tijd voor iets anders? 

Ik kom uit de distributie/groupage en als je dan alleen maar lijndiensten rijdt 90% van de tijd zonder druk of uberhaupt tussenkomst van klanten dan ga je dat na van loop van tijd wel missen ja. Heb het een jaar geprobeerd maar ik zoek meer uitdaging. Ik moet nog een jaar of 40 mee en om dan nu al het “oude lullen” werk te gaan en blijven schiet niet op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei schoenenreus:

Ik reken me niet te rijk ik zeg alleen dat vergeleken met wat ik daar aan het eind van de maand betaald zou krijgen en wat ik nu heb dat daar gemiddeld zo’n 1100€ verschil inzit. Waaruit die 1100€ is opgebouwd heb ik geen enkel idee van en boeit me eerlijk gezegd ook niet zoveel. Gaat er mij om wat er onder aan de streep netto uit te betalen moet worden. 

Ik kom uit de distributie/groupage en als je dan alleen maar lijndiensten rijdt 90% van de tijd zonder druk of uberhaupt tussenkomst van klanten dan ga je dat na van loop van tijd wel missen ja. Heb het een jaar geprobeerd maar ik zoek meer uitdaging. Ik moet nog een jaar of 40 mee en om dan nu al het “oude lullen” werk te gaan en blijven schiet niet op.

Het zal.we weer wennen zijn dan. Van lekker rustig aan van restaurant naar restaurant koetelen weer op het scherpst van de snede rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 uur geleden zei schoenenreus:

(....) Waaruit die 1100€ is opgebouwd heb ik geen enkel idee van en boeit me eerlijk gezegd ook niet zoveel. Gaat er mij om wat er onder aan de streep netto uit te betalen moet worden. 

Kijk aan....van dit soort slimme chauffeurs wil iedere werkgever er wel 100 hebben.

En dan niet vanwege de kwaliteit...:rolleyes:

2 uur geleden zei schoenenreus:

(....) Ik moet nog een jaar of 40 mee en om dan nu al het “oude lullen” werk te gaan en blijven schiet niet op.

Dat geloof ik nooit...of ik moet het écht verkeerd gelezen hebben, maar aan mijn ogen mankeert het volgens mij niet.

Je kondigde amper een paar jaar geleden nog met een hoop bravoure af om vóór je 30e het 'stuur definitief aan de wilgen te hangen'?...:ja:

Citaat

Op 30-8-2016 om 18:41 zei schoenenreus:

goede keuze bert! ik heb al van begin af aan geroepen dat ik voor me 30e ook het stuur aan de wilgen wil en ga hangen. ga ik het transport helemaal de rug toekeren? geen idee maar van de auto ga ik zeker weten af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei schoenenreus:

Gaat er mij om wat er onder aan de streep netto uit te betalen moet worden. 

Dat hoorde ik een vriend van mij ook vertellen. 

Tot iemand hem vertelde dat hij al vele jaren zo goed als geen pensioen opbouwde. 

bewerkt door lientje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@schoenenreus misschien een idee om nu eens goed na te denken wat je wel wilt? Klinkt allemaal erg tegenstrijdig, altijd commentaar hebben op degene die strak rijden en zoveel mogelijk uit de dag willen halen. En nu verkondig je zelf dat je je ouwe lullen leventje zat ben? 

Nog een tip: kijk even goed je loonstrook na, wat er onderaan betaald word is niet altijd het juiste bedrag. Bruto netto afdragen van premies etc. Als dat allemaal klopt weet je dat je het juiste bedrag krijgt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden