[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Starten in containerstransport


Gast

Vraag

Beste forumleden,

 

Ik heb wat vragen over het starten in het containertransport.

Voor ons verhuisbedrijf, waar we nu met B rijbewijs bakwagentjes rijden, wil ik een bakwagen met BDF frame kopen.

Zet er een 25ft HC container op en hoppa, 47m3 inboedel laden. Nu wil ik het frame zo laten maken dat er zowel 20ft als 25ft containers op kunnen.

 

Nu heb ik nog geen 5 dagen in de week werk voor die auto dus ik heb wat rondgevraagd bij vrachtkantoren die in het containerwerk zitten.

Één van de kantoren kan wel een "oproepcharter" gebruiken en biedt volgens mij wel een prima tarief.

Ze noemden een prijs voor een rit van +- 3,5 uur - 250 kilometer.

Om een inschatting van de kosten/opbrengsten te maken, mist alleen nog het stukje laden en lossen.

Hoe lang sta je ongeveer in de haven van Rotterdam om een container te laden?

Zijn er verder specifieke zaken waar ik vanaf moet weten voor ik met dit werk begin?

 

Andere tips en info die niet direct antwoord geven op mijn vraag zijn ook welkom.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Tijden zijn t grootste probleem waar je tegenaan loopt als je een goeie prijs wil hebben.. De ene keer sta je met een half uur buiten, de andere keer ben je een halve dag bezig. Je kan proberen de afspraak te maken dat je 2u eigen tijd rekent en alles wat langer duurt doorberekenen.
Cargocard aanvragen idd, anders kom je nergens binnen.. Verder vragen als je ergens niet uitkomt, ga niet zelf lopen kloten op een terminal want voor je t weet schelden ze je de huid vol en kun je vertrekken.
Dat was t wel, tis niet zo moeilijk

okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
1 uur geleden zei europeaan:

IK begrijp niet echt wat je precies voor ogen hebt.

Wil je dit BDF frame direct op je B rijbewijs voertuig( max 3500 kg) monteren?Dan blijft er ,vrees ik,weinig laadvermogen meer over,ik denk zelfs dat je dan met een lege container erop al overbeladen bent.

Ik heb er welgeteld 1 voorbij zien komen de afgelopen 3 jaar (b bakwagen met bdf frame)! Maar dat is niet de bedoeling. 

Het merk maakt me niet zo veel uit maar het wordt een Actros, XF of iets in die richting. Met 3e as en onderschuifklep voor het verhuiswerk.

 

14 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Wat zijn eigenlijk de kosten en levertijd cq aanvraagtijd van een Cargo Card ?

€60,- per jaar per chauffeur (heb ik mij laten vertellen). Aanvraagtijd geen idee. Zal niet meer dan een maand zijn denk ik?

 

@Danny @volvofh12, bedankt. Ik ging uit van 0,5 tot 1 uur laden en dezelfde tijd voor lossen. Maar ik denk zo te horen dat ik me daarmee in de vingers ga snijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Transfo:

 

Het merk maakt me niet zo veel uit maar het wordt een Actros, XF of iets in die richting. Met 3e as en onderschuifklep voor het verhuiswerk.

 

.

IK heb je blijkbaar verkeerd begrepen ( sorry);je gaat dat BDF frame op een bakwagen,+ 3500 kg,monteren,dus niet op een B rijbewijs voertuig.

In dat geval zal er altijd wel werk in de aanbieding zijn,vooal als je een drie asser met laadklep hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



€60,- per jaar per chauffeur (heb ik mij laten vertellen). Aanvraagtijd geen idee. Zal niet meer dan een maand zijn denk ik?
 
[mention=804]Danny[/mention] [mention=1192]volvofh12[/mention], bedankt. Ik ging uit van 0,5 tot 1 uur laden en dezelfde tijd voor lossen. Maar ik denk zo te horen dat ik me daarmee in de vingers ga snijden.


Leegdepots gaan over het algemeen wel snel, de grote terminals die vreten tijd.. Systeemupdate, slecht weer of gewoon druk. Daar valt geen touw aan vast te knopen, ene dag super en een dag later kan het hopeloos zijn.. Cargocard aanvragen en ontvangen gaat volgens mij wel snel, alleen in de gaten houden als je niet in het systeem staat met je bedrijf moet je daar eerst voor zorgen bij secure logistics..


okdoei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 31-1-2019 om 20:41 zei De Brokkenmaker:

Wat is een cargocard?  Heb je die overal nodig of alleen in de containers?

 

Een jaar of 30 terug moest iedereen op stel en sprong een pas laten maken voor de ect. Ik heb dat ding nooit hoeven tonen. 😄

Zonder cargo card kom je de terminals niet meer op. Is allemaal geautomatiseerd. 

 

3 assers zullen in de containers aan de lage kant zijn voor 20ft containers. 

Vaak zijn ze namelijk 20-25 ton per stuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
2 uur geleden zei Mike94:

Zonder cargo card kom je de terminals niet meer op. Is allemaal geautomatiseerd. 

 

3 assers zullen in de containers aan de lage kant zijn voor 20ft containers. 

Vaak zijn ze namelijk 20-25 ton per stuk

Oké. Uit mijn hoofd heeft een 3 asser pak hem beet 15 ton laadvermogen. Is alles wat in die containers zit zo zwaar dan of maar een deel?

En als we het nou even anders bekijken; in plaats van zeecontainers BDF bakken. Daar zie je volgens mij veel meer combi’s mee rijden als ik me niet vergis. Zie jij of anderen hier daar kansen in? Suggestie voor opdrachtgevers daarin of dingen waar je daarmee rekening moet houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei Transfo:

Oké. Uit mijn hoofd heeft een 3 asser pak hem beet 15 ton laadvermogen. Is alles wat in die containers zit zo zwaar dan of maar een deel?

En als we het nou even anders bekijken; in plaats van zeecontainers BDF bakken. Daar zie je volgens mij veel meer combi’s mee rijden als ik me niet vergis. Zie jij of anderen hier daar kansen in? Suggestie voor opdrachtgevers daarin of dingen waar je daarmee rekening moet houden?

 

Een standaard 20ft zeecontainer weegt leeg tussen de 2000 en 2300kg. Vaak zitten extreem zware goederen in een 20ft container, omdat ze in een 40ft veel te zwaar worden (40 ton inhoud is niet heel erg ideaal). De meeste combi’s in de zeecontainers zijn 4 of 5 assige motorwagens. 

Bdf heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik ook niks over zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
18 uur geleden zei Teddybeer:

Een 20 ft container weegt van zich zelf bijna 3 ton.

 

en een ton of 10 á 12 stouw je er met gemak in.

Er zijn 30tons geteste 20ft containers, dus 12 /13 ton is een optimistische schatting.

Er kan ook wel 30 ton inzitten.

Denk b.v. aan chemicalien. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden