Spring naar bijdragen
shompie

Provinciale staten verkiezingen 2019

Recommended Posts

VOL op het verkiezingorgel, de VVD

Helaas geen Turkse delegatie in zicht maar KLM heeft 1 zetel opgeleverd in de peilingen!

En dan komt de klapper van deze week... https://www.telegraaf.nl/nieuws/3249676/vvd-schippers-sea-watch-3-vervolgen-voor-mensensmokkel

Nou wel.. is er nog iemand die hier oprecht geloof in heeft?

Warempel de VVD zelf hebben wij de laatste jaren leren kennen als een criminele club zoveel malversaties zijn er binnen de VVD geweest.

Wie gelooft hem nog?

DdudV2rUwAA9l4f.jpg.dbff98985f930a400801c4726ce33793.jpg

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

BRON; https://www.vu.nl/nl/index.aspx

Vrije Universiteit Amsterdam

Politieke Integriteits-Index: VVD weer partij met de meeste affaires

De VVD is opnieuw de partij met de meeste en ernstigste integriteitsaffaires. Zo blijkt uit de Politieke Integriteits-Index die dit jaar voor de zevende keer is verschenen.

28-01-2019 | 11:00

Leo HubertsOok de PVV en lokale partijen lieten aardig wat steken van op het gebied van integriteit. Politici die er fraudeleuze praktijken op na hielden, dronkenschap of foute tweets de wereld in slingerden. Ze gingen vooral over de schreef in hun vrije tijd. Wangedrag buiten werktijd blijft dan ook het grootste struikelblok in de Nederlandse politiek.

De Politieke Integriteits-Index wordt jaarlijks door Leo Huberts (VU), Muel Kaptein (EUR) en Bart de Koning (onderzoeksjournalist) samengesteld en geeft een overzicht van de integriteitsaffaires van Nederlandse politici van het afgelopen jaar. Een uitgebreid verslag van de index is te lezen op Volkskrant.nl.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2019/politieke-integriteits-index-vvd-partij-met-meeste-en-de-ernstigste-integriteitsaffaires/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

D66-leider: ‘We hebben juist méér arbeidsmigranten nodig, tienduizenden’

INTERVIEW Wars van het ‘negatieve sentiment’ rond migranten, pleit D66-fractieleider Rob Jetten ervoor om méér arbeidsmigranten naar Nederland te halen. ,,VVD en CDA moeten ook het eerlijke verhaal vertellen.”

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ordinaire aanval op het salaris van de Nederlandse arbeider,

Groot voordeel, als Polen te weinig arbeiders thuis heeft moet de EU wel verder uitbreiden.

Plaatje voor D66

D1EfewnXQAYGpI-.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
Op 8-3-2019 om 12:16 zei DAFne:

Groot voordeel, als Polen te weinig arbeiders thuis heeft moet de EU wel verder uitbreiden.

Weet je nog, die associatieverdragen met Oekraïne, Georgië en Moldavië?...

Je kunt veel van de EU zeggen, maar niet dat er niet vooruitgedacht wordt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze denken mij veel te ver vooruit en telkens komen wij weer voor verrassingen te staan waar ze al jaren mee bezig zijn en op aansturen.

Ik vind het zo abject he', allemaal mensen naar hier halen om de lonen en rechten van de Nederlandse arbeider onder druk te zetten. Met alle gevolgen voor de betreffende thuislanden die hun beste krachten zien vertrekken richting West Europa. Momenteel weet ik niet wat de recente cijfers zijn maar enkele jaren geleden werd er gesproken dat over de 20 miljoen arbeiders aan de loop zijn in Europa om kilometers verderop een salaris te verdienen.

Deze arbeidsmigratie is de reden waarom de lonen achter blijven bij de huidige economie.

Onlangs een mooie longread gelezen over dit onderwerp en daarin werd duidelijk aangegeven dat salaris en economie door de jaren heen gelijk optrokken en door het open grenzen verhaal het salaris geen verbinding meer heeft met de economie in een land.

Tja en dan lees je vandaag weer op het forum dat Nederland echt arbeiders van buiten nodig heeft.

Ik kan er alleen maar van huilen hoe de gemiddelde Nederlander zijn eigen afgrond in wil lopen.:stom:

bewerkt door DAFne
taal fout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

BRON; https://opiniez.com/

101 redenen om geen VVD te stemmen

Actueel overzicht met factcheck

We leven in een Westerse democratie, waarin we iedere dag de vrijheid vieren. Woensdag 20 maart gaan we naar de stembus voor de Provinciale Staten en de Waterschappen. Volgens de laatste Tweede Kamer-peilingen lijkt de VVD nog net de grootste partij te blijven. Dit is wonderlijk gezien de ervaringen met de VVD als machtspartij sinds het aantreden van Mark Rutte als premier.

Om u te helpen bij uw stemkeuze volgt hieronder de lijst met 101 VVD-misstanden onder Mark Rutte. Iedere reden is voorzien van een link zodat u zelf de feiten kunt controleren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijken deze is geweldig ! LOL

If you have a problem,

if no one else can help,

and if you can find them,

maybe you can hire the

…..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal mijn plasje er even overheen doen :p

Al zolang als dat de PVV bestaat hebben ze mijn stem. Bij de laatste gemeentelijke verkiezingen heb ik FVD gestemd,en ik zal deze lijn doorzetten in de provinciale en landelijke verkiezingen.

En dan hoop ik maar dat mijn stem helpt om van een onrealistisch klimaatbeleid en groot immigratieprobleem af te komen.

• Like 4
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-3-2019 om 11:10 zei DAFne:

Voor mij telt maar 1 punt bij deze en aankomende verkiezingen, ik stem anti EU !

PVV

FVD

Dan moet je PVV stemmen,die willen rücksichtloos uit de EU,een harde Nexit z.m.z.

Baudet is "eurokritisch"die wil niet gelijk alle banden met de EU verbreken.

Verder wil hij het bindend referendum invoeren,zodat we,in geval van nood,aan de noodrem kunnen trekken.

Ook ben ook "eurokritisch"in zo verre;dat ik vind dat de Europese samenwerking ons veel goeds gebracht heeft,maar t op dit moment steeds verder doorschiet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei De Don®:

Ik zal mijn plasje er even overheen doen :p

Al zolang als dat de PVV bestaat hebben ze mijn stem. Bij de laatste gemeentelijke verkiezingen heb ik FVD gestemd,en ik zal deze lijn doorzetten in de provinciale en landelijke verkiezingen.

En dan hoop ik maar dat mijn stem helpt om van een onrealistisch klimaatbeleid en groot immigratieprobleem af te komen.

Je stemt dus standaard PVV of fvd zonder naar de inhoud te kijken? 

Ook bij gemeenteverkiezingen waar vaak hele andere belangen toe doen en er meerdere partijen in zitten die niets met de landelijke politiek te doen hebben? 😲

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei lientje:

Ook bij gemeenteverkiezingen waar vaak hele andere belangen toe doen en er meerdere partijen in zitten die niets met de landelijke politiek te doen hebben? 😲

Lientje, ik verdiep me ook niet al te veel in programma's. 

Ik weet wat ik wil en niet wil. En wat ik niet wil is bijvoorbeeld een VVD die een ruk naar links maakt omdat ze toevallig anders geen meerderheid meer hebben. En ja, de speerpunten van het fvd spreken mij aan.

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
1 uur geleden zei lientje:

Nu word ik (weer) nieuwsgierig: Zou hij die vraag ook gekregen hebben, wanneer hij te kennen had gegeven altijd VVD te stemmen omdat (bijvoorbeeld) zijn ouders dat ook doen?

Of wanneer hij net als vele christenen, zonder verder te kijken altijd CU of SGP of CDA zou stemmen? Of als allochtoon, DENK zou kiezen? :rolleyes:

11 uur geleden zei De Don®:

Je hebt dus ieder geval wel naar een deel van de inhoud gekeken.

Hoor van veel meer mensen, dat ze de waanzin en klimaathysterie van de zittende regering helemaal zat zijn...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Leeuw:

Hoor van veel meer mensen, dat ze de waanzin en klimaathysterie van de zittende regering helemaal zat zijn...

Dát is bijna iedereen,  maar een andere oplossing om aan de gerechtelijke uitspraak te voldoen geven ze niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Nu word ik (weer) nieuwsgierig: Zou hij die vraag ook gekregen hebben, wanneer hij te kennen had gegeven altijd VVD te stemmen omdat (bijvoorbeeld) zijn ouders dat ook doen?

Of wanneer hij net als vele christenen, zonder verder te kijken altijd CU of SGP of CDA zou stemmen? Of als allochtoon, DENK zou kiezen? :rolleyes:

:D ja dat zou ik ook vragen Leeuw. Mijn ouders stemmen ook altijd op de zelfde partij. Dat vindt ik namelijk zo ouderwets. 

Je zou de gemeentepolitiek eens moeten volgen. Dat kon hier voorheen via de tv.

Sommige wethouders zitten er alleen voor hun eigen dorp.

Heel wat anders dan landelijke politiek, de regionale partijen staan vaak veel dichter bij het volk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stem FVD , om meer realistische kijk in de eerste kamer te krijgen , eigenlijk vind ik dat ps en 1e kamer verkiezingen losgekoppeld moet worden , PS sneeuwt onder nu , door de landelijke politiek , mede door de aandacht die fractieleiders opeisen , wat ik wel jammer vindt is dat FVD op de groninger kieslijst lieden zet buiten de provincie , Ton van kesteren van de PVV is ook geen verkeerde trouwens , als ik de kiescompas in vul kom ik trouwens op een andere partij uit , maar sommige punten wegen zwaarder waardoor ik toch op FDV stem vanwege de 1e kamer .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei suggs73:

als ik de kiescompas in vul kom ik trouwens op een andere partij uit , maar sommige punten wegen zwaarder waardoor ik toch op FDV stem vanwege de 1e kamer .

Heel verstandig. Ik heb het programma's bekeken op stemwijzer maar daar word ook niet wijzer van.

Citaat

29. Noord-Zuidlijn
De provincie moet meebetalen aan het doortrekken van de Noord-Zuidlijn tot Hoofddorp.

FVD is het eens....

Het is voor de ontwikkeling van onze provincie van essentieel belang dat Noord Holland goed bereikbaar blijft en dat de infrastructuur past bij de wensen en belangen van onze inwoners. Daar hoort het doortrekken van de Noord-Zuidlijn tot Hoofddorp zeker bij." 

VVD is het oneens 

"De VVD is voorstander van het doortrekken van de Noord-Zuidlijn vanuit Amsterdam naar Schiphol en Hoofddorp. Dit ontlast het huidige vervoersnetwerk en kan voorzien in een back-up voor OV-knooppunten. In de toekomst kan de lijn ook aan de noordzijde doorgetrokken worden. De financiering daarvan valt binnen de vervoersregio."

Hier staat toch het zelfde. De eens is eens en de ander oneens :confused:

Dan nog een, 

Citaat

De provincie moet meebetalen aan het openhouden van buurthuizen in kleine dorpen........

Ik zou zeggen, JA want ik woon in een klein dorp.

Ik was het dus eens met de linkse partijen wat ik toch een beetje vreemd vond omdat ik mij niet kon voorstellen dat alle rechtse partijen de kleine dorpen aan de kant zouden schuiven :eek:

Maar blijkbaar is dit geen taak van de profincie maar van de gemeente geven de rechtse partijen aan.

Waarom staat deze vraag er tussen??

Daarom vertrouw op je gevoel, kijk wat kopt en wat niet. 

Wat is haalbaar en betaalbaar en wat niet. 

"liegen" ik noem het eerder beloven dat doen alle partijen. omdat alle partijen water bij de wijn moeten doen en omdat ze elkaar allemaal nodig hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei suggs73:

Stem FVD , om meer realistische kijk in de eerste kamer te krijgen , eigenlijk vind ik dat ps en 1e kamer verkiezingen losgekoppeld moet worden , PS sneeuwt onder nu , door de landelijke politiek , mede door de aandacht die fractieleiders opeisen , wat ik wel jammer vindt is dat FVD op de groninger kieslijst lieden zet buiten de provincie , 

Eens, dat de PS ondersneeuwt. Je stemt FVD in de PS. Maar je weet dat die tegen het dichtdraaien van de gaskraan zijn?

Misschien dat daarom niemand van de provincie in de kieslijst staat? 

Ze beloven dat de mensen met schade een goede schadevergoeding krijgt,:ok:................ maar je weet hoe het met beloftes gaat in de politiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites