Spring naar bijdragen
Gast shompie

Provinciale staten verkiezingen 2019

Recommended Posts

Gast shompie

Okay, dit wist ik niet. (Maakt ook niet uit, is een eind weg) ūü§£

Maar okay, hoe diep ligt die opslag? Nou weet ik van mijn schooltijd dat die goudmijnen behoorlijk diep liggen en voor vele doeleinden gebruikt kunnen worden omdat de wanden bijna gepantserd zijn. Er is zelfs sprake van geweest om er nucleair afval op te slaan. Maar uiteraard schoten de groenen toen in de stress. 

Maar hoe diep liggen ze, en hoe diep komt grondwater? Als ik het goed heb zit hier wel een verschilletje in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Leeuw:

Ja, in een aantal lege zoutcaverne's om Enschede is diesel- of gasolie gepompt. De vrachtwagens droegen 30/1202 borden en ook volgens dit bericht gaat het om diesel: https://www.tubantia.nl/regio/niet-meer-olie-in-enschedese-zoutcavernes~ab3c56f9 .

klopt, een oud collega van mij is dat werk ook gaan doen. Kreeg de volledige ADR opleiding en een contract voor tenminste 2 jaar aangeboden wat volgens hem de tijd van het project zou zijn.

Wat ik van hem begreep zijn er in Europees verband afspraken dat elk land voldoende brandstof op voorraad moet houden voor het geval er oorlog of schaarste ontstaat, die brandstof is dan om het overheidsapparaat te kunnen laten door draaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
17 minuten geleden zei Leeuw:

@shompie www.google.nl :bey:

Ik heb even gegoogeld. 

Eigenlijk interesseerd het mij geen ruk Maar nu het ter sprake kwam wilde ik het weten. Ze zouden bang zijn om gasolie te vinden in het grondwater. Tot hoe diep kom je grondwater tegen en waar beginnen de zoutmijnen?

Zoutmijnen vind je vanaf 100 meter tot 5000 meter diepte. Ik denk toch als je daar wat opslaat het niet zo'n vaart loopt met je grondwater. Maar ik weet er niets van en het interesseerd me ook niet.

Het ging mij er om dat we wel graag groen willen praten maar zang het maar ver van mijn bed blijft. Ik woon in Castricum, een gemeente waar veel natuurknuffelaars wonen en waar groen links een grote partij is. Alles moet in het teken staan van de natuur en alles wat ik vooruitgang noem vinden hun afbreuk van de natuur. Het moet allemaal schoner, we moeten zelfs allemaal elektrisch gaan rijden omdat dat zo schoon zou zijn (Was op tv waar een Castricummer werd geintervieuwt). Tranen met tuiten van blijdschap dat de Hem Centrale dichting, windenergie is de oplossing. Maar die zelfde hypocrieten die groen prediken staan ook weer vooraan met demonstreren als er een windmolenpark 20 km uit de kust van Castricum komt. Blaaskaak die roepen om het roepen en die overal maar tegen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf loop ik een beetje met de volgende gedachte, nu we over moeten op dat alles elektrisch moet gaan worden zal die elektriciteit ook toch ergens vandaan moeten komen en dat kan dus niet van die windmolens of een paar zonnepaneel parken. Ik heb het donker blauwe vermoeden dat de VVD is omgegaan v.w.b. het klimaat omdat ze weten dat we die elektriciteit dus niet kunnen opwekken anders dan met kernenergie en daar zijn ze groot voorstander van. 1 voordeel: Je hebt geen CO2 uitstoot en wat mij betreft verder alleen maar nadelen maar dat mag ieder voor zich uitmaken. Groen links loopt rechtstreeks in deze VVD val en zullen bedrogen uit gaan komen verwacht ik want die hebben niet zoveel met kernenergie. Maar denk niet dat we straks nog zonder kunnen zonder een enorme energie besparingsoperatie en daar hoor je niemand over vreemd genoeg. Hoe denken jullie daar over ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

^^

Groen links heeft nergens wat mee. Ja, iedereen een moestuin en alles en iedereen recyclen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
36 minuten geleden zei shompie:

Eigenlijk interesseerd het mij geen ruk Maar nu het ter sprake kwam wilde ik het weten. Ze zouden bang zijn om gasolie te vinden in het grondwater. Tot hoe diep kom je grondwater tegen en waar beginnen de zoutmijnen?

Zoutmijnen vind je vanaf 100 meter tot 5000 meter diepte. Ik denk toch als je daar wat opslaat het niet zo'n vaart loopt met je grondwater. Maar ik weet er niets van en het interesseerd me ook niet.

Voor wie het wel interesseert:

- Drinkwater wordt in Twente uit het grondwater gewonnen tot meer dan 200 meter diep. (bron: Vitens)

- De zoutcaverne's zitten op een diepte van ca 400 - 500 meter. (bron: Staatstoezicht op de Mijnen)

- Grondwaterstromingen kunnen zowel horizontaal als ook verticaal zijn. En dan is die 200 meter ineens niet zoveel meer.

En zoals de olielekkage in het Amtsvenn heeft laten zien, is een lekkage vanuit een olieopslag in een zoutkoepel naar de oppervlakte helaas geen theoretisch risico.

52 minuten geleden zei shompie:

Het ging mij er om dat we wel graag groen willen praten maar zang het maar ver van mijn bed blijft.

Nee hoor, je beweerde dat ik als blaaskaak de bek vol heb van hoe het allemaal moet en wel groen wil maar zolang het maar niet in mijn achtertuin is.

En daarmee zat je helemaal fout: Want zoals aangegeven speelt het wel degelijk een beetje in mijn achtertuin. Op meerdere plekken zelfs: Een NAM-leiding die verrot en lek was en de dieselolie-opslag in de zoutcaverne's.

Bewust het risico nemen het grond- en het drinkwater van een hele regio te verpesten, vind ik onaanvaardbaar. Datzelfde vind ik van een experiment onder een stad als Barendrecht en zelfs TNO stelt na onderzoek dat die locatie ongeschikt is. Wie dat anders ziet, die experimenteert maar lekker in zijn eigen omgeving. Maar dan alsjeblieft wel zo dat wanneer het misgaat, anderen niet er de dupe van worden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
55 minuten geleden zei doemijnbest:

Zelf loop ik een beetje met de volgende gedachte, nu we over moeten op dat alles elektrisch moet gaan worden zal die elektriciteit ook toch ergens vandaan moeten komen en dat kan dus niet van die windmolens of een paar zonnepaneel parken. Ik heb het donker blauwe vermoeden dat de VVD is omgegaan v.w.b. het klimaat omdat ze weten dat we die elektriciteit dus niet kunnen opwekken anders dan met kernenergie en daar zijn ze groot voorstander van. 1 voordeel: Je hebt geen CO2 uitstoot en wat mij betreft verder alleen maar nadelen maar dat mag ieder voor zich uitmaken. Groen links loopt rechtstreeks in deze VVD val en zullen bedrogen uit gaan komen verwacht ik want die hebben niet zoveel met kernenergie. Maar denk niet dat we straks nog zonder kunnen zonder een enorme energie besparingsoperatie en daar hoor je niemand over vreemd genoeg. Hoe denken jullie daar over ?

De VVD ziet waarschijnlijk wel in, dat door energietransitie ineens heel erg veel geld gaat vloeien: De economie krijgt een boost en van elke bestede Euro, komen er 21 Centen de schatkist binnen. En daarmee kunnen ze heel veel zakken spekken. En dat is het enige wat telt: Het geld.

Niet hoe de toekomst er uitziet voor het nageslacht, dat interesseert ze geen zak....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
8 minuten geleden zei Leeuw:

De VVD ziet waarschijnlijk wel in, dat door energietransitie ineens heel erg veel geld gaat vloeien: De economie krijgt een boost en van elke bestede Euro, komen er 21 Centen de schatkist binnen. En daarmee kunnen ze heel veel zakken spekken. En dat is het enige wat telt: Het geld.

Niet hoe de toekomst er uitziet voor het nageslacht, dat interesseert ze geen zak....

Ik hoor hier een Groen links stemmer. Gecombineerd met een vleugje SP ūü§£

Maar.weetje, het volk heeft gesproken en in een democratie hoor je daar naar te luisteren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

Bewust het risico nemen het grond- en het drinkwater van een hele regio te verpesten, vind ik onaanvaardbaar. Datzelfde vind ik van een experiment onder een stad als Barendrecht en zelfs TNO stelt na onderzoek dat die locatie ongeschikt is. Wie dat anders ziet, die experimenteert maar lekker in zijn eigen omgeving. Maar dan alsjeblieft wel zo dat wanneer het misgaat, anderen niet er de dupe van worden!

Bewust risico nemen is het ook niet, die zoutkoepels zijn vooraf uitvoerig getest (dus niet enkel onderzoekjes en prognoses) voordat er groen licht werd gegeven om er diesel in te pompen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Leeuw:

Ja, in een aantal lege zoutcaverne's om Enschede is diesel- of gasolie gepompt. De vrachtwagens droegen 30/1202 borden en ook volgens dit bericht gaat het om diesel: https://www.tubantia.nl/regio/niet-meer-olie-in-enschedese-zoutcavernes~ab3c56f9 .

da wies ik ok nie.:nee::nee:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
11 uur geleden zei shompie:

Maar weetje, het volk heeft gesproken en in een democratie hoor je daar naar te luisteren. 

Weet ik. Maar vertel eens: Wanneer hebben wij kunnen stemmen over het klimaatakkoord?

Of over "van het gas af"?

Welke partij had dit in haar programma staan voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017?

9 uur geleden zei steenhaas1:

Per ‚ā¨ is dat ‚ā¨ 0,1736

Zoals ik het heb geschreven heb je gelijk. Maar de strekking moge duidelijk zijn: Het levert een forse geldstroom naar de schatkist op.

8 uur geleden zei albertvv:

Bewust risico nemen is het ook niet, die zoutkoepels zijn vooraf uitvoerig getest (dus niet enkel onderzoekjes en prognoses) voordat er groen licht werd gegeven om er diesel in te pompen. 

Als het geen bewust risico is, wie geeft dan de garantie dat er niets mis gaat? Niemand, want dat is niet te garanderen...

Het spijt me, ik heb er geen vertrouwen in, puur op basis van eerdere ervaringen:

Zie boven, de directeur van de NAM die zich niet voor kon stellen, dat er verzakkingen in Groningen zouden optreden door de gaswinning. Terwijl hun eigen onderzoek twee decennia eerder al precies dat voorspelde.

Zie het gemak, waarmee NAM een lekkende afvalwaterpijpleiding van Schoonebeek naar Twente gewoon in bedrijf wilde houden.

Zie het voorbeeld van de CO2 opslag onder Barendrecht, waarbij de partijen vonden dat het prima kon en TNO tot de conclusie kwam dat deze plek niet geschikt was.

Edit: Kan iemand zich trouwens nog herinneren aan de brandstofopslagplaatsen van Defensie, die verdeeld in het land lagen? Bij een vorig werkgever kwam ik ruim 25 jaar geleden regelmatig bij zo'n opslag in de buurt van Markelo. Kijk maar eens op Google Maps, hoek Welmersweg/Kooidijk. In 3D view zijn de tanks/bunkers te zien.

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voordat er twee onderwerpen, verkiezingen en gaswinning door elkaar lopen....
Ik heb het nieuws over de verkiezingen afgelopen week een beetje proberen te volgen vanuit het Franse. Heb niet écht een politiek uitgesproken mening maar kon me altijd al wel vinden in het gedachtengoed van Baudet, vandaar ook mijn stem naar hem.
Tot mijn grote vreugde heeft de FvD van Baudet nu de verkiezingen gewonnen, en ik hoop van harte dat hij het gedachtengoed van wijlen Fortuyn 'nieuw leven in kan blazen' zoals dat deze week in de bladen geschreven werd. Nog mooier om te zien hoe hij volksverlakker nr.1 dhr. Rutten het nakijken geeft, en je wil je verders toch ook geen voorstelling maken dat ons land naar de pijpen zou moeten gaan dansen van een stel kanslozen zoals een Jesse Klaver of een Dennis Jetten. Ongelooflijk gewoon dat zoiets in de politiek rondloopt...
Mijn steun heeft hij, tijd om het roer drastisch om te gooien en een nieuwe koers te gaan varen met Nederland met Baudet als kapitein op het schip! :ok:

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

WeetÔĽŅ ik. Maar vertel eens: Wanneer hebben wij kunnen stemmen over het klimaatakkoord?

Of over "van het gas ÔĽŅaf"?

Welke partij had dit in haar pÔĽŅrogramma staan voor dÔĽŅe Tweede KamerverkiezinÔĽŅgen 2017?ÔĽŅÔĽŅÔĽŅ

Toen hadden we het nog druk met uit de crisis te komen en speelden er nog andere dingen.

Het zelfde wat er nu gebeurd, iedereen maakt zich druk om het klimaatakkoord (terecht) en ondertussen spelen er meer andere dingen die geen aandacht krijgen zoals hypotheekaftrek enz.

Daarnaast was groen links, in 2017 al de meest groeiende partij.

Ook al wilden deze partij lekker in de oppositie blijven, het kabinet heeft wel de plicht naar de wensen van deze meest groeiende partij te luisteren. Misschien vandaar die ruk naar links?

Nu hoop ik dat FVD wel aan de wens van de stemmers tegemoet kan treden en ook het voortouw neemt, anders neemt GL het voortouw over en zitten we met linkse of ultra linkse coalitie in NH :confused:

Citaat

Forum voor Democratie mag dan nipt de grootste partij zijn geworden in Noord-Holland, een provinciaal bestuur waarbij ’rechts’ de vingers kan aflikken, lijkt een utopie. In tegendeel. Een linkse klimaatcoalitie ligt meer voor de hand.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20190322_25585243/analyse-hoezo-een-ruk-naar-rechts-in-noord-holland-een-linkse-klimaatcoalitie-is-geen-utopie-meer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

Je eigen de pleuris werken om de smerige auto en energie centrales in een of ander derde wereldland te compenseren.

Sorry hoor, maar dat groene geleuter is de grootste onzin die er is.

Wij gaan al langzaam de goede kant op met allerlei innovaties op het gebied van energie en energie verbruik. Het braafste jongetje van de klas worden gaat ons zoveel geld kosten dat werken steeds minder zin heeft.

En een grote groep (nieuwe) Nederlanders weet dat al. Net als al die uitkeringen die naar het buitenland verdwijnen. Links speelt gewoon voor sinterklaas. En het is nooit genoeg.

Groen (links) helpt alle inspanning naar de klote. En we lopen er met geopende ogen in....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Leeuw:

...

Edit: Kan iemand zich trouwens nog herinneren aan de brandstofopslagplaatsen van Defensie, die verdeeld in het land lagen? Bij een vorig werkgever kwam ik ruim 25 jaar geleden regelmatig bij zo'n opslag in de buurt van Markelo. Kijk maar eens op Google Maps, hoek Welmersweg/Kooidijk. In 3D view zijn de tanks/bunkers te zien.

Dat kan je HIER zien...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Pierre:

...
Mijn steun heeft hij, tijd om het roer drastisch om te gooien en een nieuwe koers te gaan varen met Nederland met Baudet als kapitein op het schip! :ok:

27 minuten geleden zei lientje:

...

Nu hoop ik dat FVD wel aan de wens van de stemmers tegemoet kan treden en ook het voortouw neemt, anders neemt GL het voortouw over en zitten we met linkse of ultra linkse coalitie in NH :confused:

….

Ben er een beetje bang voor dat dat niet gaat lukken. Ivm het formidabele kiesstelsel in Nederland, is er een versplintering van politieke partijen ontstaan. 1 partij zal wel nooit geheel zijn zin krijgen doordat er coalities moeten worden afgesloten…..

Van de andere kant, tegen de tijd dat 1 partij het echt voor het zeggen krijgt moet je ook oppassen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei shompie:

^^

Groen links heeft nergens wat mee. Ja, iedereen een moestuin en alles en iedereen recyclen. 

Bij mij in de straat wonen ook een paar van die¬†Groenen,zonnepanelen op t dak,een compostbak zo hoog als n kerk,een allesbrandertje in huis ,waar alle rotzooi die branden wil ingaat en zo een uitstoot cree√ęrt waar een Chinese kolencentrale jaloers op is.

Een van hen kocht in de supermarkt goedkope slaolie ,met dozen tegelijk,en mengde dat in zijn dieseltje ( waar hij ook weer geen afstand van wilde doen).

Toen ik hem er op wees dat hij op die manier meewerkte  aan de ontbossing omdat voorde productie van die olie dikwijls hele  stukken land ontbost werden om palm planten te kweken.( ik weet niet eens of t waar was,maar t hielp wel :D)

√Čn dat hij ,belastingtechnisch ,strafbaar was omdat hij brandstoffen gebruikte waarover geen accijnzen betaald werden,is hij daarmee gestopt.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Pierre:

Je haalt me de woorden uit de mond :ok:,ik zou t zomaar zelf geschreven kunnen hebben.:D

Hopelijk krijgen Baudet en ze zijnen de kans zich te profileren en zich nog duidelijker op de politieke kaart te zetten inde aanloop voorde volgende tweede kamer verkiezingen.

want we moeten natuurlijk net vergeten dat dit verkiezingen voorde provincie waren,van waaruit de leden van de eerste kamer gekozen gaan worden.

Het "beleid in Den Haag" word voorlopig nog steeds door de huidige coalitie,Rutte 3 en zijn bende,gemaakt.

Na de installatie van de nieuwe eerste kamer is deze ( Rutte c.s). afhankelijk van goedkeuring van door hem gemaakte wetten.

DE leden van de eerste kamer "maken "geen wetten of regels.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

Gister in Amsterdam werd er weer door die linkse gemaskerde helden geroepen om de dood van Baudet.

Dat zijn dan onze moraal ridders, die het zo goed voor hebben met deze wereld en die precies weten hoe het werkt.

Heel eng, maar dat is links sowieso als je je er een beetje in verdiept. Ik hen benieuwt of de linkse partijen hier openlijk afstand van nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei europeaan:

(...) we moeten natuurlijk net vergeten dat dit verkiezingen voorde provincie waren,van waaruit de leden van de eerste kamer gekozen gaan worden.

Het "beleid in Den Haag" word voorlopig nog steeds door de huidige coalitie, Rutte 3 en zijn bende,gemaakt.

Jazeker, dat weet ik. Maar hoe dan ook, met de overtuigende zege van Baudet heeft het volk van Nederland laten zien dat men er helemaal mee klaar is en het overgrote deel van de kiesgerechtigde bevolking niet langer gelooft in al die mooie praatjes en de graaicultuur van meneer Rutte en zijn bende zakkenvullers.

7 minuten geleden zei shompie:

Gister in Amsterdam werd er weer door die linkse gemaskerde helden geroepen om de dood van Baudet.

Dat zijn dan onze moraal ridders, die het zo goed voor hebben met deze wereld en die precies weten hoe het werkt.

Heel eng, maar dat is links sowieso als je je er een beetje in verdiept. Ik hen benieuwt of de linkse partijen hier openlijk afstand van nemen.

Inderdaad, heel eng. Het volk heeft hier gekozen, is toe aan vernieuwing en heeft daarmee aangegeven klaar te zijn met het huidige beleid. 

Ik was dan ook serieus verbaasd over het feit hoe fel de reacties vanuit de linkse hoek waren, ongekend gewoon. Een smeekbede naar Volkert van der Graaf, en als hoogtepunt een schaamteloze tirade tegen de overwinning van Baudet door de grootste seniele lul... eeh clown van Nederland tijdens een boekenbal.
Het is alleen maar goed en speelt Baudet daarmee in de kaart; nog meer mensen zullen nu o.a. door dit soort acties de waarheid onder ogen zien en ervaren dat die linkse kant heel anders blijkt te zijn dan men altijd wil laten doen voorkomen en afstand nemen om vervolgens ook de kant van Baudet te kiezen tijdens de volgende verkiezingen. Tenminste, dat hoop ik dan maar...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei shompie:

Het treurige is ook nog dat DAT toegelaten wordt in de landelijke pers, maar als een rechts georienteerde partij, of persoon iets in die richting oppert, metteel aangeklaagd wordt door de halve natie en dito pers....

Je kunt je ook wel afvragen hoe neutraal de nederlansche pers nog is...

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites