Spring naar bijdragen
Gast shompie

Provinciale staten verkiezingen 2019

Recommended Posts

1 uur geleden zei shompie:

Gister in Amsterdam werd er weer door die linkse gemaskerde helden geroepen om de dood van Baudet.

Dat zijn dan onze moraal ridders, die het zo goed voor hebben met deze wereld en die precies weten hoe het werkt.

Heel eng, maar dat is links sowieso als je je er een beetje in verdiept. Ik hen benieuwt of de linkse partijen hier openlijk afstand van nemen.

Is wel standaard idd ,linkse  demonstranten die gemaskerd zijn , paars haar en een uiterlijk van een kraker , ga er maar vanuit dat ze niets , maar dan ook niets aanbrengen aan de welvaart van dit land , als Politie ziet dat er gemaskerden tussen zitten , gelijk die lieden eruit pakken lijkt me , dan is het bij voorbaat al kans op ongeregeldheden , ze zijn niet voor niets gemaskerd ,maar ja overheid is bang dat het uit hand loopt dan , daar heb je toch de me voor toch ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
2 uur geleden zei lientje:

Toen hadden we het nog druk met uit de crisis te komen en speelden er nog andere dingen.

Het zelfde wat er nu gebeurd, iedereen maakt zich druk om het klimaatakkoord (terecht) en ondertussen spelen er meer andere dingen die geen aandacht krijgen zoals hypotheekaftrek enz.

Eerste zin: Nou en? Geeft hen dat het recht, zonder de kiezer te vragen naar zij standpunt over het klimaatakkoord of van het gas af, zulke vergaande beslissingen te nemen? Wij zijn nooit gevraagd en nooit geïnformeerd over wat het gaat kosten. Zelfs de doorrekening die er ligt is een wassen neus: Er is namelijk slechts met één kwart van de geplande maatregelen rekening gehouden.

Zoals je zelf aangeeft spelen er altijd meerdere zaken. Ook nu. En er wordt inderdaad erg gefocust op één ding en andere dingen worden niet of nauwelijks belicht.

Maar ja, als iemand kritiek heeft op het journaille, dan ben je complotdenker, zwartkijker enzovoorts... Terwijl het toch écht hún taak is, ons juist en volledig te informeren. Of niet?

2 uur geleden zei lientje:

Daarnaast was groen links, in 2017 al de meest groeiende partij.

Ook al wilden deze partij lekker in de oppositie blijven, het kabinet heeft wel de plicht naar de wensen van deze meest groeiende partij te luisteren. Misschien vandaar die ruk naar links?

Die is leuk :cool: 

Nee, het kabinet heeft niet de plicht om naar wensen van partijen te luisteren (als in: Te doen wat zijn willen) als die partijen geen deel van de coalitie uitmaken. Vertel me maar, waar staat dat dat wel zo is.

Toen in 2017 de PVV er 5 zetels bij kreeg en de tweede partij van het land werd (20 zetels), werden ze vervolgens in de Tweede Kamer genegeerd.

GroenLinks steeg toen 10 zetels naar 14 zetels en mocht bij het klimaatakkoord meedoen. Is dat logisch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
1 uur geleden zei shompie:

Gister in Amsterdam werd er weer door die linkse gemaskerde helden geroepen om de dood van Baudet.

Dat zijn dan onze moraal ridders, die het zo goed voor hebben met deze wereld en die precies weten hoe het werkt.

Heel eng, maar dat is links sowieso als je je er een beetje in verdiept. Ik hen benieuwt of de linkse partijen hier openlijk afstand van nemen.

Extreemrechts is eng en gevaarlijk. Dat weet heel Nederland inmiddels dankzij de staats-TV en de andere propaganda-kanalen.

GroenLinks liep gewoon in diezelfde stoet mee, waarin geroepen werd "Als je Thierry dood wil schieten zeg dan PAF!" .

We kunnen hopen dat de politie het niet te druk heeft met Friezen van huis halen en dit soort tuig eens gaat aanpakken maar ach: We weten wel beter...

Edit: Overigens wel leuk dat die gemaskerde helden die luidkeels lopen te schreeuwen, wanneer ze kans wordt geboden om hun visie voor de kamera met iedereen te delen, zich omdraaien en/of zwijgen...

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie

Allee wat extreem is is eng.

Maar extreem recht, wat is dat. FVD, PVV? Welke linkse politicus word er met de dood bedreigd? Welke Fvd aanhanger verstoordneen minuut stilte ter herdenking van slachtoffers van een extremist?

Eigenlijk is de hele politiek een grote poppenkast.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei shompie:

Allee wat extreem is is eng.

Maar extreem recht, wat is dat. FVD, PVV? Welke linkse politicus word er met de dood bedreigd? Welke Fvd aanhanger verstoordneen minuut stilte ter herdenking van slachtoffers van een extremist?

Eigenlijk is de hele politiek een grote poppenkast.

Is een waar woord hoor @SHOMPIE, alles wat extreem is is gevaarlijk of kan het worden, gelukkig hebben we veel partijen hier in NL en zal het niet zo vlug gaan gebeuren dat 1 partij de absolute macht krijgt . Overigens zie ik niet zoveel verschil tussen Groen links en FvD afgezien van hun ideeën en programma. Beide beide heertjes zijn in mijn ogen ¨drammers¨ en maar zelden krijgen ¨drammers¨ hun ideeën doorgedrukt ook al niet om boven genoemde reden dat ze altijd moeten samenwerken met andere partijen. Begrijp me goed, ik kan de reden goed begrijpen waarom de FvD zo gewonnen heeft want de huidige club m.n. de VDD heeft er in die 8 jaar wel een grote puinhoop van gemaakt en doen net of er niets aan de hand is.😎 

Nog even over het geld wat naar de schatkist vloeit, was dat maar 21 cent per euro. Het ligt n.l. veel hoger dan dat en ligt rond de 80 cent. Je betaalt eerst 30 of 40 % belasting over je inkomen, dan van je netto inkomen 21 % over alles wat je koopt en dan heb je nog de accijnzen voor b.v. benzine en tabak en b.v. alcohol en vooral de energie niet te vergeten. Ik wil jullie niet weerhouden om er morgen weer hard tegen aan te gaan maar zo liggen de cijfertjes wel ongeveer.😏

bewerkt door doemijnbest
  • Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Leeuw:

Toen in 2017 de PVV er 5 zetels bij kreeg en de tweede partij van het land werd (20 zetels), werden ze vervolgens in de Tweede Kamer genegeerd.

GroenLinks steeg toen 10 zetels naar 14 zetels en mocht bij het klimaatakkoord meedoen. Is dat logisch?

Nee, dat noemen ze glashard democratie... ik denk eerder aan communisme :mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Marotrans:

Nee, dat noemen ze glashard democratie... ik denk eerder aan communisme :mad:

Mijn vader zegt dat al jaren; we leven in een democratie op communistische grondslag. En het word wel steeds duidelijker dat hij al die jaren al gelijk heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
7 uur geleden zei shompie:

Nee. Waarom ook? Daar worden ze toch ook niet tot opgeroepen door een NPO, Pauw, Jinek, Van Nieuwskerk of allerlei BN'ers?

Die gaan liever aan de hand van een paar woorden uit een kwartier lange speech van Baudet halen, hoe levensgevaarlijk Baudet wel niet is. Preken voor de eigen parochie...

Een oproep van één linkse activist zien ze als geen oproep. Net als de oproep "Volkert", waar ben je? van één universitair docent.

Maar wanneer er één twijfelachtig figuur in de buurt van Baudet (of Wilders) gespot wordt, wordt meteen hun hele achterban daarmee geïdentificeerd.

Iets met 2 maten meten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom word zo een docent niet meteen opgepakt? In mijn ogen zet hij aan tot moorden. iets wat volgens mij nog steeds strafbaar is.

Maar in veel nieuwsartikelen word het aangehaald, maar er word niets meegedaan verder. Teken aan de wand als je het mij vraagt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onderstaand verhaal stond op FB, wat mij betreft midden in de roos!

"Ik verbaas mij een beetje over de sfeer na de verkiezingen voor de Provinciale Staten op dit moment.
De sfeer die ademt; dit is een democratie, iedereen heeft stemrecht, iedereen mag een mening hebben en iedereen mag bepalen wat zijn argumenten voor een stem zijn....
Maar!
Niet als jouw stem bij een andere partij terecht komt dan de mijne.
Dan ben je een racist, dom, populistisch, je hebt geen feitenkennis, hecht je teveel waarde aan een onderbuik gevoel, loop je achter een vrouwonvriendelijk nazishowfiguur aan.. 
En nog wat van die mooie argumenten.
Maar geen één argument is zo steekhoudend als het argument dat die persoon een mening heeft, daar waarde aanhangt en om die reden op een andere partij stemt.

Wat een enorme minachting voor de democratie wordt er tentoongespreid, zeg. Wat laten mensen zich kennen. 

Als jij elke dag opstaat en naar je werk toe rijdt of fietst of treint in de door jouzelf bij elkaar gespaarde auto, fiets of treinabbonement om je hypotheek te kunnen aflossen die je nog  maar net en met inleg van veel eigen spaargeld hebt kunnen bekostigen, dan is het nogal "wrang" dat je links en rechts wordt ingehaald door Subsidierijders met een bovenmodaal inkomen die het zich kunnen veroorloven om een Tesla te kunnen rijden, maar die wel zwaar gesubsidieerd worden uit de schatkist.
Waar jij dus elke dag voor naar je werk gaat. 
En waar het plebs of voetvolk zich door middel van Belastingafdracht het schompes voor werkt en nog een klein beetje van over houdt om van te leven.
Die hypotheek, daar hoop je op het einde van de rit nog een kleine overwaarde aan over te houden, want de pensioenen zijn volledig uitgekleed en in de EU-put verdwenen om Italië en Griekenland overeind te houden. 
De AOW is slechts een fooitje omdat het sociaal stelsel volledig overbelast is doordat er teveel mensen levenslang aan het sociaal infuus hangen.
En dan komt er eentje met een uitgestreken smoel en volgevreten pens en dito dik salaris vertellen dat jouw wijk van het gas af moet en dat je allemaal aan de warmtepomp moet. En dan ben je er nog niet, want met een warmtepomp moet je ook dure isolatiemaatregelen nemen.
Maar hé!
De oplossing is er! De overheid helpt je wel een handje om de overwaarde van je huis alvast te investeren in die warmtepomp in de vorm van een subsidie/overheidslening. 
Let maar op.
Verderop op de wereld wordt veelvuldig vervuild, stromen er plastic rivieren, zijn er chemische meren en worden complete volkeren uitgeroeid door Shell, maar Hell, wij Klein Nederlandje, gaan wel even het klimaat veranderen met ingrepen die voornamelijk aan de burger wordt doorgerekend.

Tja.
Dan gaan mensen kiezen voor iemand die een luisterend oor biedt, of verteld wat jou dwars zit.
Dat is helemaal niet raar.
De politiek staat al jaren mijlenver van de burger af en gedraagt zich als een dreinent kleutertje met vingers in de oren en het gezichtje verstopt.
Zij doen toch wel waar ze zin in hebben.
En een signaal vanuit de kiezer, dat nemen we gewoon niet serieus.
Je zou kunnen denken van ; goh, zouden we iets MOETEN doen met die onvrede voordat de boel escaleert? Wat begrijpen wij niet en wat is de reden voor dit stemgedrag?
Maar nee.
Het is de gebruikelijke techniek.
Zet de andere kiezer weg als dom, racistisch en onwetend.
Verdeel en heers.
Jammer dat zovelen te dom zijn om het in te zien.

De meerderheid wil gewoon dat het sociale stelsel wordt hersteld. Die vinden de EU een prima initiatief op vlakken waar samenwerking ook iets oplevert, in plaats van dat er bakken met geld gaan naar een soort onaantastbare superregering in Brussel.
Die willen fatsoenlijke zorg.
En betaalbare huisvesting. 
Geen marktwerking in sectoren waar marktwerking niks te zoeken heeft en niets oplevert. 
Dat werken iets oplevert en niet dat alle kosten weer harder stijgen dan de lonen.

Wat ze niet meer willen is een pipoPremier die met een lach op zijn gezicht blijft jokken dat het allemaal zo goed gaat in zijn Vet Gave Landje.

Maar ga vooral met zijn allen tegenover elkaar staan, in plaats van naast elkaar.
Dat zal ons leren!

Eve"

En tegen Baudet roep je PAF: ook een uitspraak van zo'n superintilligente linkse held, roepen van achter een zwart kleed. Haar naam zwerft al over FB dus waarschijnlijk ook wel bij de overheid. Maar wacht.... dat is dezelfde kliek... dan moet daar maar 'n ander van der Geetje overheen 😑

Zo, dat moest ik even kwijt. Een fijne week allemaal!

• Like 5
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al dat gedoe slaat idd helemaal nergens op, de verkiezingen zijn achter de rug en we gaan gewoon weer over tot de orde van de dag. Al die haarkloverij brengt ons absoluut niet dichter bij elkaar. Ik denk dat veel zaken die in de samenleving gebeuren puur de schuld van de media zijn. B.v. over die schutter in Utrecht. Wat interesseert mij het nou of het technisch gezien wel of niet een terrorist is ? Hij heeft 3 mensen vermoord en daar moet hij zwaar voor gestraft worden. Wat en hoe het precies gebeurd is hoort niet in de media thuis maar bij de advocaten en OM.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Leeuw:

Nee. Waarom ook? Daar worden ze toch ook niet tot opgeroepen door een NPO, Pauw, Jinek, Van Nieuwskerk of allerlei BN'ers?

Die gaan liever aan de hand van een paar woorden uit een kwartier lange speech van Baudet halen, hoe levensgevaarlijk Baudet wel niet is. Preken voor de eigen parochie...

Een oproep van één linkse activist zien ze als geen oproep. Net als de oproep "Volkert", waar ben je? van één universitair docent.

Maar wanneer er één twijfelachtig figuur in de buurt van Baudet (of Wilders) gespot wordt, wordt meteen hun hele achterban daarmee geïdentificeerd.

Iets met 2 maten meten...

2 maar.....…………… ???? 🤣Je hebt idd gelijk, veel journalisten hebben een linkse insteek en dat ligt er vaak dik bovenop. Naar mijn mening veel te dik af en toe. Ik hecht waarde aan een zo objectief mogelijke berichtgeving om zelf mijn mening te kunnen vormen maar denk dat die tijd voorbij is omdat een ieder een bepaald belang heeft om zaken zo te sturen zoals hij of zij het beste uitkomt.😏enne...…… de belangen worden steeds groter en groter en rijkt zelfs tot aan het ten onder gaan van een heel land.😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kiezersbedrog is van alle tijden en ook de FvD is geen haar beter waarschijnlijk.

Hieronder een reactie van Dhr. Hiddema.

FvD-Kamerlid Hiddema wordt geen lid van de Provinciale Staten. Hij werd vorige week zowel in Friesland als in Limburg met voorkeurstemmen gekozen, maar heeft besloten om af te zien van beide zetels.

"Het is een psychologisch proces, van waar voel ik me het meest thuis? Ik heb een probleem, want ik ben honkvast, maar mijn honk is dat niet. Dat is het dilemma. Ik heb een versplinterde ziel. Ik ben een Fries, maar woon al 40 jaar in Maastricht, waar ik de Leeuwarder Courant ontvang. Ben beide honken veel dank verschuldigd", licht hij zijn besluit toe.

"Onder druk van dit psychologische verwerkingsproces, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik die zetels niet kan gaan innemen. Ik kan niet de een de rug toekeren en de ander omarmen. Ik ben innerlijk verscheurd", zegt Hiddema.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Marotrans:

Utreg licht mooi centraal ;)

Utreg ligt zeker centraal alleen vereist de wet dat je in de provincie moet gaan wonen die je gaat vertegenwoordigen en moet volgens mij binnen een paar maanden gebeuren. Dus is niet zo netjes van ons advocaatje want is een beetje vooropgezet kiezersbedrog, want hij wist dit al van te voren natuurlijk.😏

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
16 uur geleden zei doemijnbest:

Kiezersbedrog is van alle tijden en ook de FvD is geen haar beter waarschijnlijk.

Hieronder een reactie van Dhr. Hiddema.

<KNIP>

En dit was waarschijnlijk je bron: https://nos.nl/artikel/2277536-fvd-kamerlid-hiddema-neemt-statenzetels-niet-in.html

Het absoluut niet netjes, maar van de andere kant kan die man onmogelijk op drie plaatsen tegelijk zijn. En uniek is dit ook niet, kijk hier maar eens (over gemeenteraadsverkiezingen).

Ook niet slim ook van de kiezers om op iemand te stemmen die op een vrijwel onverkiesbare plaats staat: Je stem wordt dan mogelijk via de kiesdeler verdeeld en zo kan er een zetel bij een andere partij dan die van jouw keuze belanden.

Trouw heeft vorig jaar al dit bericht over dit negatieve verschijnsel geschreven, waarbij de PVV / Henk Bres als positieve uitzondering worden genoemd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Leeuw:

Ook niet slim ook van de kiezers om op iemand te stemmen die op een vrijwel onverkiesbare plaats staat: Je stem wordt dan mogelijk via de kiesdeler verdeeld en zo kan er een zetel bij een andere partij dan die van jouw keuze belanden.

Een stem op een bepaalde partij , op een bepaald persoon ,ook al moet er een wonder komen dat ie er in kan komen , kan toch nooit naar een ander partij gaan? .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
1 uur geleden zei suggs73:

Een stem op een bepaalde partij , op een bepaald persoon ,ook al moet er een wonder komen dat ie er in kan komen , kan toch nooit naar een ander partij gaan? .

Omdat het nooit zo is dat het aantal stemmen een rond aantal zetels oplevert, blijven er restzetels over. Deze worden verdeeld volgens een bepaald systeem.

Ik dacht dat stemmen op mensen die op verkiesbare plaatsen staan daarbij zwaarder tellen, maar weet het niet helemaal zeker.

Als dat zo is, zou een stem op iemand die bij een partij onderaan op de lijst staat, dus minder zwaar wegen dan een stem op iemand die hoog op de lijst staat.

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelul, een stem is een stem. 

Volgens jouw visie zou dus een partij waar alleen op de lijsttrekker gestemd wordt dus bijna zeker de restzetel krijgen.

Citaat

Het centraal stembureau (de Kiesraad) verdeelt de zetels en restzetels over de partijen aan de hand van de aantallen daarop uitgebrachte stemmen. Daarvoor berekent het eerst de kiesdeler door het totale aantal uitgebrachte geldige stemmen te delen door het aantal kamerzetels. Het aantal 'volle' zetels dat direct aan een partij wordt toegekend, is gelijk aan het aantal keren dat de kiesdeler is gehaald.

Als een kleine partij maar een paar stemmen te kort komt voor een extra zetel, heeft die net zo veel (of meer) kans op de restzetel dan een grote partij die net boven de kiesdeler zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw
30 minuten geleden zei steenhaas1:

Gelul, een stem is een stem.

Het heeft dus niet zoals ik dacht met de plaats op de kieslijst te maken, maar  met het systeem voor de verdeling van de restzetels.

Op De site van de kiesraad en op Wikipedia wordt het systeem van grootste gemiddelden uitgelegd:

"Bij deze procedure wordt het aantal stemmen voor elke partij gedeeld door het aantal behaalde volle zetels plus 1. De partij die zo uitkomt op het grootste aantal stemmen per zetel (grootste gemiddelde) krijgt de restzetel toegewezen. Indien er meer restzetels zijn, wordt de procedure herhaald met de nieuwe tussenstand tot er geen restzetels meer te verdelen zijn.

De methode werkt meestal in het voordeel van grotere partijen en het is mogelijk dat een (grote) partij meer dan één restzetel behaalt."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites